Skrevet av Emne: Hvor lenge bør jeg trene styrke før jeg går over til volum?  (Lest 1402 ganger)

Utlogget - EirHoy -

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 23
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 23

Heisann! Nar trent i 1 måned nå, og jeg trener styrke. (veldig tungt, 3x8)
Når bør jeg gå over til å trene volum? Jeg vil bli større også, ikke bare sterkere  Smiley
Jeg er ganske spinkel, 17 år, 183cm 60 kg :|

Utlogget kiko_Va

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 585
  • Honnør: 152
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 585

Blir du sterkere blir du større og blir du større blir du sterkere...
Det er ingen reglel som sier, du MÅ begynne med å trene et styrkeprogram før du kan begynne å trene et byggerprogram.
Kjører du tungt med 3x8 på alle øvelser?
Isåfall, 3x8 er ikke anbefalt for å øke mest mulig i styrke, men heller for å bygge masse.
Styrkeprogram har som regel en 4-9 sett med en 2-6 repetisjoner, og trengingene her går ofte på overskudd.
Grunnen til at du er spinkel er enkelt og greit fordi du ikke spiser nok Smiley
[Loggbok]




[Giske Atletklubb]

Saying what we think gives us a wider conversational range than saying what we know.

Utlogget Eirik Dolega

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 607
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 607

  • GIMMEU'RSHAKE!
Variasjon i repetisjoner, sett og øvelser er også viktig. Mange av de største byggerne trener mye styrke. Ronnie Coleman (som ett kjent eksempel. Husk at han trolig har verdens dårligste nyrer pga. "vitamin t"), er jo kjent for å klare ett markløft på 362kg på deff. Strongmen og styrkeløftere er også svære muskelberg(noen har også litt flesk på kroppen). Det er en klar sammenheng mellom styrke og muskelmasse i de fleste sammenhenger.

Ps: for en "natural pro"(en som ikke bruker aas), som er både en bra bygger, og sterk som få, sjekk ut Layne:

http://youtube.com/profile?user=biolayne

Fett nok.

Trent siden september 07.

Loggbok!

Utlogget JHH

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 568
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 568

  • Stavanger VK
Understreker kiko_Va her, hvem sa man måtte begynne å trene styrke først? Heller mer en regel som sier at man helst skal begynne med flere repitisjoner og lære seg skikkelig teknikk i begynnelsen. F.eks 10-15 reps. 3x8 er jo volum da Wink Ikke glem maten din, og tren flittig, så kommer det seg, jeg begynte i april med din vekt MED klær på ettermiddagen (59kg), og jeg sier ikke jeg ikke er tynn, for tynn ER jeg, men bare til å trene og spise, så kommer det seg Smiley Jeg har vel økt kroppsvekt med ca 6kg med gaske lik fettprosent! Rå markløft på deg forresten, 120kg @ 59kg kroppsvekt etter 1 måned med trening =O
66 - 82 @ -69kg

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!