Skrevet av Emne: Veien til suksess  (Lest 2217 ganger)

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

Veien til suksess
« : 21. januar 2008, 22:58 »
Diskuter denne artikkelen i dette innlegget:
Mennesket er tilsynelatende et vesen som er glad i å sette ting i bås. Om det ikke klarer å sette et eller annet i bås, blir det irritert på den aktuelle tingen, og dermed oppstår dissonans og behov for å rakke ned på.

Les hele artikkelen her
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Utlogget Hardrock_ram

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 463
  • Honnør: 114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 463

  • verdens beste ting er kake
Sv: Veien til suksess
« #1 : 22. januar 2008, 11:20 »
skulle likt å se noen kilder på dette. alle som har jobbet med folk og trening noen år kan pøse ut en slik prosentfordeling, og hva man tror er grunnen til at folk har forskjellig innhentingsevne. en artikkel bør inneholde fakta basert på vitenskapelige teorier som er bevist, empirisk statistikk eller noe slikt, ikke synsing. selvfølgelig har folk forskjellig innhentingsevne, noe treningstilstanden også har mye å si for, ikke kun gener. En vanlig person kunne jo prøvd Ole Einar Bjørndalens treningsprogram og se hvor lang tid det tar før han eller hun blir overtrent. det tar ikke lange tiden!

Utlogget Børge A. Fagerli

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 595
  • Honnør: 156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 595

Sv: Veien til suksess
« #2 : 22. januar 2008, 15:54 »
Treningstoleranse er riktignok individuell, men man kan også bygge opp volumtoleranse over tid. Disse prosentene er jeg også veldig skeptisk til, regner med de er basert på noe sånt som 50% teori, 50% erfaring og 50% fantasi? Cheesy

Årsaken til at noen blir store på volumprogrammet og noen forblir tynn og spinkel kan heller være mangel på kalorier i riktige mengder og fordelinger. Man kan skylde på genene hele dagen (og gjør det også) men det er temmelig vanskelig å bygge muskler av luft...
Personlig Trener
MyRevolution.no - sjekk våre nettsider for gode tilbud

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Sv: Veien til suksess
« #3 : 22. januar 2008, 19:32 »
Dette var en veldig svak artikkel som stort sett baserer seg på gamle myter. Synes ikke jeg trenger å si noe mer da det skinner så tydelig igjennom.
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget Herman Vandrepølse

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 353
  • Honnør: 158
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 353

  • Jau deet...
Sv: Veien til suksess
« #4 : 22. januar 2008, 19:47 »
De heldigste er de som responderer til volumtrening, for det er liten tvil om at de er også dem som har lettest for å vokse, og ender da logisk opp som de største. Det er denne 10-15% gruppa som gjerne ender opp som kroppsbyggere på toppnivå.

F...... Er uheldig jeg da, som ikke blir svær, men sterk som fy!!  Cry

ja, ja, da vet jeg det....... Tongue
www.kravmaga.mobi

Sitat: fra prizm-image - til Vandrepølsa  21. Mai 2007, 21:38
"men så lenge du har det fint ellers,så har det ikke så mye å bety om du løfter 200 eller 300kg i benken Wink du kan jo uansett trøste deg med at du helt sikkert er norges sterkeste fyllikk" Grin
---------------------------------------------------------------------
Det enkle er ofte det beste Wink
 
 195 - 160 - 215 utstyrsfritt på stevne.
Vekt: 87kg
 Treningsperser raw: 225 - 180 - 240
Frogner Atletklubb Styrkeløft/Kampsport Israeli Krav International(IKI Krav Maga)  http://www.facebook.com/ikikravmaganorway

oli

  • Gjest
Sv: Veien til suksess
« #5 : 22. januar 2008, 23:37 »
godt det er flere av oss;-)hehe
men, bedre å løfte 200 å se ut som man løfter 50, enn å løfte 50 å se ut som man løfter 200...

Utlogget Oracle

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 550
  • Honnør: 46
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 550

Sv: Veien til suksess
« #6 : 23. januar 2008, 01:54 »
Hvis jeg ikke tar feil er denne artikkelen basert på uttalelsene og erfaringen til en av de mest populære nett-trenerne i Usa, Iron Addict (mener å sett en artikkel der han diskuterer dette). Nå er artikkelen riktignok også skrevet for en god stund siden (har lest den før, ligger på et annet forum), og jeg er rimelig sikker på at både forfatteren (eller skal vi si oversetteren), samt opphavmannen til tallene (Iron Addict) har et noe mer nyansert syn på hva som er med på å bestemme treningstoleransen enn bare å si at det er gener.
Treningsloggen min finner du her

Utlogget Hee1o

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 122
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 122

  • Det skal vær litt etings!
Sv: Veien til suksess
« #7 : 26. januar 2008, 22:19 »
Sitat
Min teori er at mennesket forenkler sin prosessering av persepsjonsinntrykkene ved å "sette ting i bås", og dermed reduserer "plassbehovet" på harddisken (les: hjernen).
Skribenten har faktisk funnet ut at mennesker abstraherer for å kunne tenke mer effektivt. Fantastisk. Likte spesielt godt at han kalte det sin teori Cheesy
(Selv om jeg tipper RAM ville vært en bedre erstattelse og hjernen best ville vært byttet ut med bevisstheten.)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!