Skrevet av Emne: En treners frustrasjon  (Lest 4098 ganger)

Utlogget DanielF

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 168

Sv: En treners frustrasjon
« #15 : 31. januar 2008, 17:33 »

Hehe jaja. Fortell meg hvilke helsegevinster du får av trening alene, utenom prestasjonsforhøynende, som du ikke kan få med et godt kosthold. Tenk på den du!

# Sterkere hjerte
# Lavere hvilepuls
# Sterkere knokler (dette kan kosthold også, men kan ikke sammenlignes med vektbærende trening)
# Større muskler (da mener jeg ikke på en prestajonsfremmende måte, men større ratio mellom muskler og fett(muskler i favør seff.))
# Større alveoleareal
# Forhindre ødem
# Øker kappillærtettheten (øker blodgennomstrømningen ved skade)

Dette er helsegevinster som trening alene står for(ikke uten næring da selvfølgelig). Kosthold alene kan IKKE gjøre dette!

Men selvfølgelig er jo kosthold og trening slått sammen det aller beste. Men og si at trening ikke har noen helsegevinster, som kosthold ikke har, er bare søkt.


Self improvement has always been a passion of mine. - Homer Simpson

Utlogget GisleGutt

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 30
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 30

Sv: En treners frustrasjon
« #16 : 31. januar 2008, 17:37 »
Hva kreves for å bli en personlig trener på et senter? Og hva ligger lønna på sånn ca?

Utlogget Ossie

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 949
  • Honnør: 746
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 949

Sv: En treners frustrasjon
« #17 : 31. januar 2008, 17:48 »
Jeg tror det holder å lese de siste ti årgangene av Flex.

Lønna varierer etter hvor flink du er, men kan være bra Smiley

Utlogget PTFrank

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 63
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 63

  • Personlig Trener
Sv: En treners frustrasjon
« #18 : 31. januar 2008, 18:27 »
# Sterkere hjerte
# Lavere hvilepuls
# Sterkere knokler (dette kan kosthold også, men kan ikke sammenlignes med vektbærende trening)
# Større muskler (da mener jeg ikke på en prestajonsfremmende måte, men større ratio mellom muskler og fett(muskler i favør seff.))
# Større alveoleareal
# Forhindre ødem
# Øker kappillærtettheten (øker blodgennomstrømningen ved skade)

Dette er helsegevinster som trening alene står for(ikke uten næring da selvfølgelig). Kosthold alene kan IKKE gjøre dette!

Men selvfølgelig er jo kosthold og trening slått sammen det aller beste. Men og si at trening ikke har noen helsegevinster, som kosthold ikke har, er bare søkt.




hva skal man med et sterkt hjerte egentlig? hjertet vil jo tilpasse seg ditt aktivitetsnivå og fungere sådan. har jo ikke et sunnere hjerte hvis det er litt større og sterkere.

øke blodgjennomstrømingen i tilfelle skade. nja jo, det er jo blodet som reparerer. men vil ikke utgjøre noen stor forskjell fra eller til ved eventuell skade. men litt selvfølgelig.

å ha muskler utover behov er heller ikke nødvendig for god helse, så den er jeg uenig i. man holder fettprosenten nede ved å ikke spise for mye.

sterkere knokler er jo en fordel når man blir eldre, spesielt hos kvinner. så det har du jo rett i. det er jo en fordel med vekttrening.


joa, er vel noen små fordeler ved å trene da, sånn helsemessig.
Det finnes kun et univers, derfor kun en virkelighet og en realitet av hvert aspekt av virkeligheten. Vår primære oppgave er å overleve, det gjelder alt liv.

Utlogget DanielF

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 168

Sv: En treners frustrasjon
« #19 : 31. januar 2008, 19:03 »
hva skal man med et sterkt hjerte egentlig? hjertet vil jo tilpasse seg ditt aktivitetsnivå og fungere sådan. har jo ikke et sunnere hjerte hvis det er litt større og sterkere.

Et sterkt hjerte = større hjertevolum(jf. sterlings hjertelov) --> lavere hjertefrekvens --> mindre slitasje på hjertet

Det jeg mener her er at et sterkt hjerte vil fylles opp mer pr. sammentrekning, enn et svakt hjerte. Det resulterer i at kroppen kan sette ned hjertefrekvensen, fordi kroppen får nok blod pga. det økte hjertevolummet.

Sitat
øke blodgjennomstrømingen i tilfelle skade. nja jo, det er jo blodet som reparerer. men vil ikke utgjøre noen stor forskjell fra eller til ved eventuell skade. men litt selvfølgelig.

Det har faktisk en del betydning. En trent atlet vil restituere seg hurtigere fra en skade, enn en feit sofagris. Det har sammenheng med effektiviteten av kretsløpet, og andre faktorer selvfølgelig. Ble dog satt litt på spissen her.

Sitat
å ha muskler utover behov er heller ikke nødvendig for god helse, så den er jeg uenig i. man holder fettprosenten nede ved å ikke spise for mye.

Okey. Jeg kan ikke komme på noen årsaker i farten, utover funskjoner.

Sitat
sterkere knokler er jo en fordel når man blir eldre, spesielt hos kvinner. så det har du jo rett i. det er jo en fordel med vekttrening.

Der er vi enige ja Smiley

Sitat
joa, er vel noen små fordeler ved å trene da, sånn helsemessig.

Jepp, det er det nemlig Wink

Self improvement has always been a passion of mine. - Homer Simpson

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: En treners frustrasjon
« #20 : 01. februar 2008, 13:58 »
Dessuten er ikke trening i seg selv en avgjørende faktor for god helse. Bra kosthold, stresse ned, sove til faste tider, kutte ned på røyk og alkhol etc. er det som er avgjørende for en sunn livsstil og ikke trening. Trening er prestasjonsforhøynende og ikke helsefrembringende i seg selv.

Du er på bærtur mr PT.

Trening gir bedre helse, både mental og kroppslig.

"An emerging body of multidisciplinary literature has documented the beneficial influence of physical activity engendered through aerobic exercise on selective aspects of brain function. Human and non-human animal studies have shown that aerobic exercise can improve a number of aspects of cognition and performance. Lack of physical activity, particularly among children in the developed world, is one of the major causes of obesity. Exercise might not only help to improve their physical health, but might also improve their academic performance. ... A growing number of studies support the idea that physical exercise is a lifestyle factor that might lead to increased physical and mental health throughout life."

Nature Reviews Neuroscience 9, 58-65 (January 2008)




Utlogget Tor Andre

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 204
  • Honnør: 162
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 204

  • Squat til'you puke!
Sv: En treners frustrasjon
« #21 : 01. februar 2008, 18:19 »
At trening ikke gir folk bedre fysisk og psykisk mental helse er for meg utrolig merkelig.

Kroppen har det det jo mye bedre om den får masse kjærlighet på treninga... eh... Tongue

Utlogget Vicci

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 443
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 443

Sv: En treners frustrasjon
« #22 : 01. februar 2008, 18:45 »
hva skal man med et sterkt hjerte egentlig? hjertet vil jo tilpasse seg ditt aktivitetsnivå og fungere sådan. har jo ikke et sunnere hjerte hvis det er litt større og sterkere.

øke blodgjennomstrømingen i tilfelle skade. nja jo, det er jo blodet som reparerer. men vil ikke utgjøre noen stor forskjell fra eller til ved eventuell skade. men litt selvfølgelig.

å ha muskler utover behov er heller ikke nødvendig for god helse, så den er jeg uenig i. man holder fettprosenten nede ved å ikke spise for mye.

sterkere knokler er jo en fordel når man blir eldre, spesielt hos kvinner. så det har du jo rett i. det er jo en fordel med vekttrening.


joa, er vel noen små fordeler ved å trene da, sånn helsemessig.

Har litt problemer med å ta dette seriøst.  Fortell meg, hvordan motiverer du dine kunder til å trene? (Regner med du er PT ut i fra nicket ditt, ikke skyt meg om jeg tar feil)
Bare for å ha noe å gjøre lissom? 

Utlogget celebo

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 234
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 234

Sv: En treners frustrasjon
« #23 : 01. februar 2008, 19:26 »
hehe, Vicci han sier; "joa, er vel noen små fordeler ved å trene da, sånn helsemessig". men bare til dem som først insisterer på at dette er tilfellet biggrin

personlig trener er ingen beskyttet yrkestittel, men det burde kanskje vært det!!?!
Crossfit - Forging Elite Fitness

 A human being should be able to change i diaper, plan an invasion, butcher a hog, conn a ship, design a building, write a sonnet, balance accounts, build a wall, set a bone, comfort the dying, take orders, give orders, cooperate, act alone, solve equations, analyze a new problem, pitch manure, program a computer, cook a tasty meal, fight efficiently, and die gallantly.                             SPECIALIZATION IS FOR INSECTS.
                                                  -Robert Heinlein-

"Logg Lian"

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!