Skrevet av Emne: Hormontilskudd for eldre mennesker  (Lest 12213 ganger)

Utlogget Quadriceps

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

  • Do or do not. There is no try!
Hormontilskudd for eldre mennesker
« : 26. januar 2008, 13:52 »
Skriver dette innlegget her, siden det nå mest sannsynlig vil havne her til slutt likevel.

Hva synes dere om hormontilskudd for å øke livskvaliteten til eldre mennesker? I dagens VG kan en lese om gamle Sly (Stallone) som lovpriser bruk av HGH (veksthormoner).

http://www1.vg.no/film/artikkel.php?artid=515586

Selv om veksthormoner gjerne ikke er tingen, så er det i dag flere eldre menn som tilfører mindre mengder testosteron til kroppen i samråd med lege for å motvirke en del "ubehageligheter" som gjerne oppstår når kroppens naturlige nivåer er på nedadgående kurve. Ikke med utgangspunkt i å legge på seg muskler eller å stille i et veteranbyggershow, men ut fra ren og skjær livskvalitet (da gjerne med fokus på å redusere degenerering).

Er dette tabu? Hormonbehandling har vært tema for kvinner i overgangsalderen i en årrekke. For menn er det derimot lite omtalt selv om en vet at fenomenet eksisterer. Skal en stilltiende samtykke i naturens eget reaksjonsmønster? Eller er det lov å ta saken i egne hender? Er det i det hele tatt andres business å være formanende i det hele og store?

Mitt svar er nei. Men vil gjerne vite hva dere tenker om saken.

Utlogget TykkPingle

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 17

Sv: Hormontilskudd for eldre mennesker
« #1 : 26. januar 2008, 14:04 »
Skjønner ikke hvorfor hormontilskudd skulle være noe annerledes en annen medisin for å øke livskvaliteten. Etisk sett er det ingen forskjell på å at menn tar tilskudd av testosteron og på at kvinner tar tilskudd av østrogen.

Jeg har aldri brukt testosteron eller annet prestasjonsfremmende legemiddel men har absolutt planer om å gjøre det når jeg blir litt eldre og nivåene synker.

Mvh

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Sv: Hormontilskudd for eldre mennesker
« #2 : 28. januar 2008, 15:35 »
Jeg kjenner godt voksne menn som får hormontilskudd i form av gel (på resept fra lege), og jeg vet at dette er med på å øke livskvaliteten så grundig at dette skulle være en selvfølge for menn på lik linje med tilskudd av østrogen er det for kvinner.
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Hormontilskudd for eldre mennesker
« #3 : 28. januar 2008, 15:38 »
Stor forskjell på litt hormoner og å HGH dopa seg for å se bedre ut enn en 20 åring i en alder av 60... Var en som sa at hgh var noe av det værste når det kom til bivirkninger etc, verre enn det meste bol, og at det ikke viste på dopingtester, stemmer dette?

Utlogget 007

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 127
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 127

Sv: Hormontilskudd for eldre mennesker
« #4 : 28. januar 2008, 19:01 »
Om hgh har mere bivirkninger enn bol, vet jeg ikke. Det er vanskelig å oppdage at noen bruker hgh iallefall.

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Hormontilskudd for eldre mennesker
« #5 : 28. januar 2008, 19:10 »
Ser ikke problemet i at eldre mennesker får dette som en medisin for bedring av livskvaliteten, på lik linje med andre typer medisin.

Hør, hør! Personlig synes jeg også at man burde dele ut ecstacy eller DMT til aldershjemspasienter ... Grin

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Hormontilskudd for eldre mennesker
« #6 : 28. januar 2008, 19:10 »
Hgh har vel færre negative bivirkninger enn sjokolade. Og er vanskelig å oppdage på tester, men inne OL så skal det være tester på plass sier WADA.

Nå gir ikke hgh noe særlig anabol effekt, så det er mest kondisjon og sekundære virkninger som gjør at det er grunn til å bruke det. regenerering av celler går raskere, fett forbrennes raskere, bedre hud osv...

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Hormontilskudd for eldre mennesker
« #7 : 28. januar 2008, 19:11 »
Hør, hør! Personlig synes jeg også at man burde dele ut ecstacy eller DMT til aldershjemspasienter ... Grin
La de nå ihvertfall få seg en cognac eller ei flaske vin!!

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Hormontilskudd for eldre mennesker
« #8 : 29. januar 2008, 18:50 »
Hgh har vel færre negative bivirkninger enn sjokolade. Og er vanskelig å oppdage på tester, men inne OL så skal det være tester på plass sier WADA.

Nå gir ikke hgh noe særlig anabol effekt, så det er mest kondisjon og sekundære virkninger som gjør at det er grunn til å bruke det. regenerering av celler går raskere, fett forbrennes raskere, bedre hud osv...

Trodde det var HGH som gjorde at skjelettet vokste etc men var det noe annet? Så for meg de med sånn svær kjeve.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Hormontilskudd for eldre mennesker
« #9 : 29. januar 2008, 19:27 »
Trodde det var HGH som gjorde at skjelettet vokste etc men var det noe annet? Så for meg de med sånn svær kjeve.
pre pubertet så blir det git for å fremme skjelkettvekst. Etter puberteten så er vokstflatene i i de store bena i kroppen stengt, så det er et meget begrenset antall ben som kan vokse av ENORME doser hgh.

Det ryktes at noen av benene i hendene kan vokse, nesen osv. men riktigheten av dette vet jeg ikke. Uansett så vil jeg sette noen kroner på at det osgå er doseavhengig, som så mye annet.

Utlogget jaadaa

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 520
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 520

Sv: Hormontilskudd for eldre mennesker
« #10 : 30. januar 2008, 21:35 »
pre pubertet så blir det git for å fremme skjelkettvekst. Etter puberteten så er vokstflatene i i de store bena i kroppen stengt, så det er et meget begrenset antall ben som kan vokse av ENORME doser hgh.

Det ryktes at noen av benene i hendene kan vokse, nesen osv. men riktigheten av dette vet jeg ikke. Uansett så vil jeg sette noen kroner på at det osgå er doseavhengig, som så mye annet.

+ invollene i magen og magemusklene. så man blir gravid:)  dette også i alt for høye doser

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Sv: Hormontilskudd for eldre mennesker
« #11 : 31. januar 2008, 10:37 »
+ invollene i magen og magemusklene. så man blir gravid:)  dette også i alt for høye doser

Nå skal det vel mer enn store doser HGH til for at mannfolk blir gravide, da.... Wink
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Hormontilskudd for eldre mennesker
« #12 : 31. januar 2008, 10:45 »
Det skjer vel først når "menn møter menn" ....
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget sv1

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 170
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 170

Sv: Hormontilskudd for eldre mennesker
« #13 : 31. januar 2008, 10:59 »
Buken vokser vel mer ved bruk av IGF 1 enn den gjør av HGH?

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Hormontilskudd for eldre mennesker
« #14 : 31. januar 2008, 11:06 »
Buken vokser vel mer ved bruk av IGF 1 enn den gjør av HGH?

Vet du hvordan HGH egentlig fungerer ?
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!