Skrevet av Emne: Utførelse av Cable Rope Crunches.  (Lest 1458 ganger)

Utlogget Pinne på trening

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 65
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 65

Utførelse av Cable Rope Crunches.
« : 29. januar 2008, 16:24 »
Begynte med cable rope crunches i dag. (for de som ikke vet hva det er er det bare å trykke på linken http://www.youtube.com/watch?v=5nDGiMYmbR0)

Jeg startet lett kjente absolutt ingenting. Økte og økte men fikk ikke noe ut av det:S! Er det noen som har noe tips til hva jeg kan gjøre galt? Har hørt mange klage på at de ikke kjenner det også så jeg skjønner ingenting!

Utlogget Evensen

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 785
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 785

Sv: Utførelse av Cable Rope Crunches.
« #1 : 29. januar 2008, 16:31 »
Begynte med cable rope crunches i dag. (for de som ikke vet hva det er er det bare å trykke på linken http://www.youtube.com/watch?v=5nDGiMYmbR0)

Jeg startet lett kjente absolutt ingenting. Økte og økte men fikk ikke noe ut av det:S! Er det noen som har noe tips til hva jeg kan gjøre galt? Har hørt mange klage på at de ikke kjenner det også så jeg skjønner ingenting!

Akkurat det samme problemet har også jeg hatt! men i dag prøvde jeg å gjøre det annerledes. Studerte en video som hjalp meg hvertfall: http://youtube.com/watch?v=zJGlP-Z21ws
spol til ca 4 min og 20 sek. Kjente det mye mer etter jeg fikk korrigert utførelsen
Alder: 18 år    Høyde: 196 cm     Vekt: 88 kg

                                     
- ML: 155 kg old                    
- BP: 110 kg                         
- KB: 120 kg (?)           



Loggbok

Bildeprofil

Utlogget Hege

  • Fast besvarer
  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 2 233
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 233

  • ..
Sv: Utførelse av Cable Rope Crunches.
« #2 : 29. januar 2008, 16:50 »
Begynte med cable rope crunches i dag. (for de som ikke vet hva det er er det bare å trykke på linken http://www.youtube.com/watch?v=5nDGiMYmbR0)

Jeg startet lett kjente absolutt ingenting. Økte og økte men fikk ikke noe ut av det:S! Er det noen som har noe tips til hva jeg kan gjøre galt? Har hørt mange klage på at de ikke kjenner det også så jeg skjønner ingenting!
Ser det er mange som ikke utfører denne øvelsen riktig - og det er vel sikkert ditt tilfellet og.
Grei video JnS postet, men jeg går lengre ned enn det der - og det gir god effekt. Du kan prøve å sitte på en benk hvis du synes det er lettere.

http://www.exrx.net/WeightExercises/RectusAbdominis/CBSeatedCrunch.html

For det første, det mange gjør feil er å bruke andre muskelgrupper, istedet for å la hovedfokuset ligge på magemusklene (sliter i tauet med armene, istedet for å holde de mest mulig i ro o.l.). Pusting og fokus er også veldig viktig, du må fokusere øvelsen til magen, - tenk på bevegelsen i det du utfører den. Pust sakte inn i det du hever deg, og ut i det du cruncher.

Utlogget Pinne på trening

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 65
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 65

Sv: Utførelse av Cable Rope Crunches.
« #3 : 29. januar 2008, 20:51 »
Der er jeg ganske skyldig. Beveger armene en del ned og har liksom ikke helt øvelsen inne, for å si det mildt Undecided men takk for tips... Siden jeg først har startet tråd, føler et program med mage kun en gang i uka, er det latterlig lite? Får jeg noe resultater av det eller burde jeg legge på 1-2 ganger til? (selvom det da ville stridet imot et ganske strengt treningsprogram)

Utlogget Hege

  • Fast besvarer
  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 2 233
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 233

  • ..
Sv: Utførelse av Cable Rope Crunches.
« #4 : 29. januar 2008, 21:56 »
Der er jeg ganske skyldig. Beveger armene en del ned og har liksom ikke helt øvelsen inne, for å si det mildt Undecided men takk for tips... Siden jeg først har startet tråd, føler et program med mage kun en gang i uka, er det latterlig lite? Får jeg noe resultater av det eller burde jeg legge på 1-2 ganger til? (selvom det da ville stridet imot et ganske strengt treningsprogram)
Da må du nesten bare kjøre litt teknikk til du får den inn, hvis ikke har den liten hensikt. Men prøv sittende til å begynne med, tror kanskje det er enklere - og fokuser.

Nei, du trenger ikke kjøre mage 3-4 ganger i uka - Kvalitet fremfor kvantitet !

Dessuten kobler du inn mage så mye ellers, at den blir trent indirekte også. Hvis du vil kan du selvfølgelig legge den inn på 2 dager. Men prøv heller å fokusere på riktig trening, samt progresjon. Og kjør øvelser som cruch og sidebøy.

Utlogget Evensen

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 785
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 785

Sv: Utførelse av Cable Rope Crunches.
« #5 : 29. januar 2008, 22:00 »
du trener magen ganske bra i markløft og knebøy Wink så får endel buktrening der
Alder: 18 år    Høyde: 196 cm     Vekt: 88 kg

                                     
- ML: 155 kg old                    
- BP: 110 kg                         
- KB: 120 kg (?)           



Loggbok

Bildeprofil

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!