Skrevet av Emne: Logg Lian, Crossfit, Kampsport ++  (Lest 23611 ganger)

Utlogget celebo

• Aktivt medlem
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

• Kjønn: Mann

Sv: Logg Lian, Crossfit, Kampsport ++
« #45 : 15. februar 2008, 14:51 »
Bodø har det eneste affilierte CrossFit gymmet, og bare en lisensiert instruktør. Men vi har ei som bor i Trondheim som også er lisensiert under oss, men hun underviser ikke.

er det Elisabeth du snakker om her? tror jeg skal kjøre Nate i dag! men trenger kettlebells...hmm, hvor tung skal det være om jeg skal bruke en manual istedet??
Crossfit - Forging Elite Fitness

A human being should be able to change i diaper, plan an invasion, butcher a hog, conn a ship, design a building, write a sonnet, balance accounts, build a wall, set a bone, comfort the dying, take orders, give orders, cooperate, act alone, solve equations, analyze a new problem, pitch manure, program a computer, cook a tasty meal, fight efficiently, and die gallantly.                             SPECIALIZATION IS FOR INSECTS.
                                                  -Robert Heinlein-

"Logg Lian"

Utlogget Rune Lind

• Aktivt medlem
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

« #46 : 15. februar 2008, 16:34 »
Jepp, Elisabeth. Men hun driver bare med olympisk løfting nå om dagene.

Nate er med 32 kg Rx`d. Og 10 runder er et fint tall å nå. Det gikk ganske raskt de første rundene, og så begynte det å gå saktere ja.. Skuldrene ble det store problemet..
Rune Lind
IKMF Krav Maga: www.kravmaga.no
Bodø Kampsportsenter: www.bodokampsport.no
CrossFit Bodø: www.crossfitbodo.no

Utlogget Andreas_F

• Aktivt medlem
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

« #47 : 15. februar 2008, 18:18 »
Er vell flere i norge som trener ala cross fit;)
Ålesund/Molde her, men trener litt crossfit WOD og rosstraning. utrolig gøy og slitsom.

Her er en dere bør prøve:
10 pullups
10 enarms swings med hantell (20 til sammens)
10 Plyo push ups
10 Spensthopp

Så mange runder dere greier i løpet av 20 min;)

Utlogget Rune Lind

• Aktivt medlem
  • Utlogget Utlogget

« #48 : 15. februar 2008, 20:43 »
Ja det er mange som trener CrossFit i Norge, men ikke så mange plasser du kan få undervisning i det. Men selve programmet ligger jo gratis på nett for alle.

Det der så ut som en 7-8 runders økt? Ca..
Rune Lind

Utlogget Vicci

• Erfaren bruker
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

• Kjønn: Kvinne

« #49 : 15. februar 2008, 22:16 »
Jeg må komme å få lære meg kipping en vakker dag, bare fordi det er fasinerende å få til den teknikken. Selv sverger jeg jeg helt vanlige chins, men er jo moro å prøve da.

Har 2 stk på Frisk som har en favorittt treningsøkt som de trener ofte:
10 pushups
10 pullups
10 knebøy (uten vekt)

Alt kjøres om og om igjen i 20 min.

Er dette en ordentlig crossfitøkt? I så fall hadde det vært interessangt å høre om hvor mange runder du har på denne, Rune Wink

Utlogget Andreas_F

• Aktivt medlem
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

« #50 : 15. februar 2008, 23:48 »
Ja har akkurat begynt å trene ross/crossfit nå og jeg gjorde 7 og en halv runde på den.
Blir bedre når kondisjonen kommer:)
Det som er problemet med den økta er når du blir sliten av pullups og swings så må du eksplodere med pushupsene og spensthoppene. Råbra for kampsport der du må eksplodere mens du er sliten.
Den økta er hentet fra Ross Enamaits boks "Infinitive Intesity" råbra bok som anbefales;)
Jeg trener foresten BJJ og KB utenom når for tiden.

Utlogget Rune Lind

• Aktivt medlem
  • Utlogget Utlogget

« #51 : 16. februar 2008, 09:45 »
Jeg må komme å få lære meg kipping en vakker dag, bare fordi det er fasinerende å få til den teknikken. Selv sverger jeg jeg helt vanlige chins, men er jo moro å prøve da.

Har 2 stk på Frisk som har en favorittt treningsøkt som de trener ofte:
10 pushups
10 pullups
10 knebøy (uten vekt)

Alt kjøres om og om igjen i 20 min.

Er dette en ordentlig crossfitøkt? I så fall hadde det vært interessangt å høre om hvor mange runder du har på denne, Rune Wink

Nei det er ingen benchmarkøkt i CrossFit. (Det er jo en CF-type trenings økt, men ingen økt som vi gjør nøyaktig sånn). Det nærmeste er Cindy som er 5 pullups, 10 pushups og 15 knebøy. Det er jo omtrent samme repantallet. Cindy har jeg vel kjørt 28 runder for en stund siden.
Rune Lind

Utlogget Rune Lind

• Aktivt medlem
  • Utlogget Utlogget

« #52 : 16. februar 2008, 09:49 »
Ja har akkurat begynt å trene ross/crossfit nå og jeg gjorde 7 og en halv runde på den.
Blir bedre når kondisjonen kommer:)
Det som er problemet med den økta er når du blir sliten av pullups og swings så må du eksplodere med pushupsene og spensthoppene. Råbra for kampsport der du må eksplodere mens du er sliten.
Den økta er hentet fra Ross Enamaits boks "Infinitive Intesity" råbra bok som anbefales;)
Jeg trener foresten BJJ og KB utenom når for tiden.

Ross er bra. Har en kompiss som kjører det fast nå. Mye bra økter. Det eneste jeg syns er et problem i hans økter er at han har lite ren styrketrening, og lite ren løping. Det er liksom bare metcon øktene fra CF som de spesialiserer seg på.  Man kan jo selvsagt diskutere om man trenger ren løping med metcon, om ikke den treningen i seg selv utvikler den samme type utholdenhet. Men noe av CF er jo alsidighet, ikke bli låst i en treningsform.

KM kjører vi også. Er noen stykker som reiser ned i mai til Ungarn for å ta RKC instruktørkurset med Pavel. Vi er vel de eneste i Bodø som har kettlebells for tiden.
Rune Lind

Utlogget Vicci

• Erfaren bruker
  • Utlogget Utlogget

« #53 : 16. februar 2008, 10:32 »
Nei det er ingen benchmarkøkt i CrossFit. (Det er jo en CF-type trenings økt, men ingen økt som vi gjør nøyaktig sånn). Det nærmeste er Cindy som er 5 pullups, 10 pushups og 15 knebøy. Det er jo omtrent samme repantallet. Cindy har jeg vel kjørt 28 runder for en stund siden.

Ja! Nemlig. Det var akkurat det som var greia! haha... seriøst.. 28 runder?! Her i gården er det hovedsaklig 9 og 18 som personlig rekorder.. Er det mulig, tenker jeg:)

Utlogget celebo

• Aktivt medlem
  • Utlogget Utlogget

« #54 : 16. februar 2008, 14:22 »
vet ikke akkurat om jeg vil si at Øystein er noen verdig representant av crossfit da..trener bare de øktene han føler for og tilpasser de fleste slik at de blir lettere. er jo en grunn til at han bare klarer 9 runder;P håper han ikke leser dette da,-sjefen min  Ohmy man kan jo si at han trener cf av og til, men ikke at han følger planen. da ville han vært i bedre form!

A human being should be able to change i diaper, plan an invasion, butcher a hog, conn a ship, design a building, write a sonnet, balance accounts, build a wall, set a bone, comfort the dying, take orders, give orders, cooperate, act alone, solve equations, analyze a new problem, pitch manure, program a computer, cook a tasty meal, fight efficiently, and die gallantly.                             SPECIALIZATION IS FOR INSECTS.
                                                  -Robert Heinlein-

"Logg Lian"

Utlogget Rune Lind

• Aktivt medlem
  • Utlogget Utlogget

« #55 : 16. februar 2008, 14:34 »
Seriøst.. 9 runder? Det er, eh, ganske dårlig da.. Selv Patrick klarer jo mer en det, men de kjører vel deadhang pullups, og da går det jo litt saktere selvsagt.
Rune Lind

Utlogget celebo

• Aktivt medlem
  • Utlogget Utlogget

« #56 : 16. februar 2008, 14:38 »
de kjører med kryssgrep på sia, altså på langs av stanga. så bruker noe kipping. kompisen hans tok 18 runder da, og det er jo greit.

-Robert Heinlein-

"Logg Lian"

Utlogget Rune Lind

• Aktivt medlem
  • Utlogget Utlogget

« #57 : 16. februar 2008, 15:36 »
18 runder er bra. Det er jo 10 vs 5 rep pullup i forhold til Cindy så det er nok tyngre pga den forskjellen.
Rune Lind

Utlogget Vicci

• Erfaren bruker
  • Utlogget Utlogget

« #58 : 16. februar 2008, 16:51 »
Jaja.,.. dere er tøffe gutter  Bow

Utlogget Rune Lind

• Aktivt medlem
  • Utlogget Utlogget

« #59 : 16. februar 2008, 16:55 »
Tøffe gutter som skriker når de ser knebøyresultatatene til den tøffe jenta.. Nå skal jeg dra og løpe, og så må jeg pikadø trene litt knebøy etterpå.. Sad Og det er din skyld..
Rune Lind

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!