Skrevet av Emne: Grønn te vs Hvit te  (Lest 6948 ganger)

Utlogget OyB

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 149
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 149

Grønn te vs Hvit te
« : 07. februar 2008, 00:17 »
Hei,

Har relativt dårlig forbrenning, så legger til grønn te til kostholdet et par ganger om dagen. Men søsteren min sa det at ny forskning viser at hvit te har akkurat de samme egenskapene som grønn te, bare sterkere. Så luirer på om det er noen som hvet noe om dette? what Har lest på internett, men finner bare at hvit te KAN øke forbrenningen, med grønn te står det at det faktisk gjør det.
Uansett takk for svar, viss noen Tongue

Utlogget sphaw

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 734
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 734

  • Heroes never die.... They just reload.
Sv: Grønn te vs Hvit te
« #1 : 07. februar 2008, 10:15 »
Det er ingenting som heter "jeg har dårlig forbrenning". Kroppens metabolisme kan reguleres.

Hvis du spiser en halv donut til middag, og et par kjeks til kvelds vil forbrenningen din suge.

Jo mer muskler du har iforhold til fett, jo bedre forbrenning.

Akkurat når det gjelder det med te har jeg lite peiling.

http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=569
http://www.alternativ.no/Nyheter/hvit_te.html

Du kunne ikke rotet frem den undersøkelsen du snakker om?
The world is a very mean and nasty place and I don't care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life. But it ain't about how hard ya hit. It's about how hard you can get it and keep moving forward. How much you can take and keep moving forward. That's how winning is done!

Utlogget OyB

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 149
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 149

Sv: Grønn te vs Hvit te
« #2 : 07. februar 2008, 11:06 »
Folk har forskjellig stoffskifte, og ikke alle har like god forbrenning.
Fikk lyst å si you're preaching to the quire. For jeg vet det der, men har vansker med å få en bedre fettprosent.
Synes det var merklig at du svarte på et te spørsmål viss du ikke hadde peiling  what


Utlogget sphaw

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 734
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 734

  • Heroes never die.... They just reload.
Sv: Grønn te vs Hvit te
« #3 : 09. februar 2008, 10:14 »
Selv om jeg ikke har peiling på akkurat te, kan jeg nesten garantere deg at hvor vidt du drikker hvit te eller ikke, vil ikke det utgjøre noen radikal forskjell. Det er ikke noe vidundermiddel.

Hvis du har vansker med å få en bedre fettprosent er det vel fordi du ikke klarer å spise skikkelig, og legge opp treningen din etter kostholdet ditt.
The world is a very mean and nasty place and I don't care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life. But it ain't about how hard ya hit. It's about how hard you can get it and keep moving forward. How much you can take and keep moving forward. That's how winning is done!

Utlogget Theisen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 193
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 193

Sv: Grønn te vs Hvit te
« #4 : 10. februar 2008, 17:21 »
Her er det en diet som du burd prøve, telle kaloriene da går det garantert ikke feil:)

http://www.olympiaspirit.com/index.php?sideID=579&listeID=257
Mål: Bli som vin Diesel

Utlogget aMo

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 746
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 746

Sv: Grønn te vs Hvit te
« #5 : 11. februar 2008, 21:13 »
Det heter "preaching to the choir" ikke "quire" :p

Utlogget Griffon

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 39
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 39

Sv: Grønn te vs Hvit te
« #6 : 29. februar 2008, 13:22 »
Ingen ting kan måle seg med grønn te.. noe som er i nærheten er rød og svart te. Lurt å drikke en kopp grønn te halv time før trening, de kraftige antioksidantene i teen vil ta seg av urenhetene du produserer under trening.  Og gir sterkere benstruktur og øker forbrenningen. Også øker den kroppens evne til å spalte fettet.

Utlogget ubertass

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 768
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 768

Sv: Grønn te vs Hvit te
« #7 : 29. februar 2008, 13:37 »
Sitat
Ingen ting kan måle seg med grønn te.. noe som er i nærheten er rød og svart te

O,o

http://www.matoppskrift.no/sider/barteinfo.asp
http://ubertass.blogspot.com
RPE handler om å leve i nuet !
There is nothing worse than aggressive stupidity.

Utlogget Regnbue

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 134
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 134

Sv: Grønn te vs Hvit te
« #8 : 02. mars 2008, 23:43 »
Jeg har lest at hvit te inneholder flere sunne ting enn grønn te, fordi den hvite har gjennomgått mindre behandling/rafinering. På www.kvalite.no står det litt om dette.

Utlogget Missy-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 562
  • Honnør: 646
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 562

Sv: Grønn te vs Hvit te
« #9 : 03. mars 2008, 01:51 »
Selv om jeg ikke har peiling på akkurat te, kan jeg nesten garantere deg at hvor vidt du drikker hvit te eller ikke, vil ikke det utgjøre noen radikal forskjell. Det er ikke noe vidundermiddel.

Hvis du har vansker med å få en bedre fettprosent er det vel fordi du ikke klarer å spise skikkelig, og legge opp treningen din etter kostholdet ditt.
Det trenger ikke å være saken, mange har problemer med skjoldbruskkjertelen som regulerer stoffskifte. Det finnes faktisk folk som har dårlig stoffskifte uansett kosthold og trening.

Utlogget OyB

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 149
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 149

Sv: Grønn te vs Hvit te
« #10 : 04. mars 2008, 10:23 »
Thanks missy, var det jeg prøvde å si ovenfor Tongue

Utlogget trumfen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 73
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 73

Sv: Grønn te vs Hvit te
« #11 : 28. august 2008, 04:08 »
Heisann!

Jeg er ikke den som har mest peiling innen trening. Men ifølge det jeg har erfart & lært så vet jeg at grønn te funker definitvt. Det er ikke noe tull. Iløpe av 2 mnd med bra kosthold, en del trening & 40mins sykkling nesten hver dag har jeg faktisk tatt av meg 10kg i rundt "Midja".

Så jeg er egentlig veldig imponert over hvordan grønn te funker. Men selvsagt, man må jo ha et godt kosthold. Spiser man kun 2 ganger om dagen med grandiosa, så vil neppe dette hjelpe.

Kjøpte faktisk hvit te i dag, for å se om den duger Smiley men jeg ble faktisk høyest anbefalt med hvit te istede for grønn te på Sunkost i dag. Så det skal bli morsomt å se om det gir ressultat av seg.
Alt du trenger her i livet, er uvitenhet og selvtillit. Da er du sikker på å lykkes.

Utlogget ej

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 139
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 139

Sv: Grønn te vs Hvit te
« #12 : 28. august 2008, 12:27 »
Hvit og grønn har litt ulike egenskaper. Dere finner masse opplysninger ved søk på google. Sjekk også ut dette kreatinproduktet, som inneholder ekstrakt fra både sort, grønn og hvit te: http://www.ej-shop.no/product_info.php?cPath=12_9&products_id=278
Jeg er ikke kjent for å være en "rævslikker". Den jobben gjør mange andre så mye bedre Wink

Utlogget Kinamann

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 97
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 97

Sv: Grønn te vs Hvit te
« #13 : 28. august 2008, 13:21 »
Hei!

Jeg bor i Kina paa fjerde aaret naa, i Hangzhou, som er kinas te-hovedstad. Selv sverger jeg til groenn te, og drikker flere liter til dagen. Det har en utrolig bra effekt paa min generelle helse. Det er derimot Pu er -teen som reknes som "slanke-teen", men denne er ikke saa skaansom for magen og dermed ikke like gunstig. Jeg vil anbefale aa drikke masse groenn te; dryss teen i en stor kopp om morgenen og fyll paa med varmt vann utover dagen. Ikke undervurder effekten av aa drikke masse varmt vann, dette reknes vel i Kina som like sunt som den groenne teen i seg selv. Det oeker blodsirkulasjonen og renser kroppen. Det hoeres kanskje sykt ut, men etter at jeg flyttet til Kina og startet aa drikke mye te (samt et tradisjonelt kinesisk kosthold) saa begynte jeg aa svette mindre, og svetten lukter nesten ikke. Ikke akkurat en ulempe naar man bor i en by hvor gjennomsnittstemperaturen ligger paa over 30 grader i ca 4 maaneder av aaret Wink

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!