Skrevet av Emne: Luxies trenings -og matlogg.  (Lest 170227 ganger)

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Bilder s.1,4,18,22)
« #330 : 24. april 2008, 19:33 »
jeg synes du er sterk ja Smiley det ekke alle som får til benkpress så uansett hva du tar er det bra synes jeg Smiley  Benk er så gøy, skal begynne me benken igjen jeg oxo nå Wink
Stå på Grin

Hehe, herlig, takk! Lykke til med oppstart med benk igjen. (:

-----------------------------------------------------------------------

I dag har jeg hatt hviledag.. Mm.. deilig.. Vært dritsliten. Kom hjem fra skolen og sluknet på sofaen.

Mat i dag:

Frokost: Havregrøt m/kanel
             Multivitamin -og mineraltilskudd, omega-3

Lunsj: Wasa sandwich
          Et eple og en appelsin

Mellommåltid: En boks mager kesam m/funlight, musli og rosiner
                     Proteinbar

Middag: Kyllingfilet m/grønnsaker
            Et eple

Kvelds: To skiver m/leverpostei og kaviar
            En boks mager kesam m/funlight, musli og rosiner

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Bilder s.1,4,18,22)
« #331 : 24. april 2008, 21:58 »
Det er jo helt riktig å ta en hviledag når du har trent tungt med vekter dagen før! Da blir kroppen glad Cheesy
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Bilder s.1,4,18,22)
« #332 : 25. april 2008, 07:48 »
Det er jo helt riktig å ta en hviledag når du har trent tungt med vekter dagen før! Da blir kroppen glad Cheesy

Mhm, kjente at kroppen trengte det. Så da ble det en kveld foran tven og med en bok på fanget Smiley

Utlogget MieMarie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 139
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 139

  • E e no bære me e ;)
Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Bilder s.1,4,18,22)
« #333 : 25. april 2008, 10:05 »
Hehe, herlig, takk! Lykke til med oppstart med benk igjen. (:

takk takk.Godt me en fridag innimellom oxo Wink  kommer med ny energi på trening, herlig Smiley
Ha ei go helg Cheesy
Trener hjemme i kjellern fortia, har mitt eget lille treningsrom der og har alt jeg trenger der Smiley
Blogger ikke i bloggen mer Smiley
Men trener like mye forde og nesten akkurat det samme, så bare spørre hvis dere lurer på noe Cheesy

Fræna atletklubb Smiley

Perser uten skjorte:
Benkpress pers : 60 kg     mål 70 kg
Markløft : 85 kg 
Knebøy :  75 kg

Skal ha MYE MERE muskler.
Styrkeløft,Strongman og muskler det er tingen .. Wink
- treningsstudioet er min leke plass..

Når stanga knekker, da har jeg kanskje løftet tungt nåkk, men faen meg ikke før..  Grin

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Bilder s.1,4,18,22)
« #334 : 27. april 2008, 19:11 »
I dag har ikke kostholdet vært så bra, men det hører som regel med til helga. Pleier jo å poste mine hverdagslige kostvaner, så tenkte jeg skulle også skrive inn hvordan en slapp søndag kan se ut. Hehe.

Frokost: 3 skiver m/leverpostei, kaviar og brunost
            Multivitamin -og mineraltilskudd, omega-3

Lunsj: En boks mager kesam m/funlight, musli og rosiner

Mellommåltid: 2 skiver m/leverpostei og rekeost

Middag: Proteinpannekake m/syltetøy

Dessert: Skål m/is og to ruter mørk sjokolade

Kvelds: 2 skiver m/leverpostei og kaviar
            en stor neve rosiner


Som dere ser.. Mye brødmat, hehe. Oppkarbingsdag? Men nå skal jeg slenge meg på sykkelen. Ingen planer om hvor lenge jeg skal sykle. Får kjenne litt på formen. Oppdaterer senere.

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Bilder s.1,4,18,22)
« #335 : 27. april 2008, 20:06 »
Da ble det en svett halv time på sykkelen. Smiley

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Bilder s.1,4,18,22)
« #336 : 28. april 2008, 18:09 »
Dagens trening:

Cardio: 1 time og 20 min gåtur


Styrke:

Sit ups:
M/10 kg bak nakken - 15x3

Knebøy:
30 kg - 12x1
35 kg - 10x2

Benkpress:
25 kg - 10x3

Skulderpress:
5 kg - 10x2

Nedtrekk:
20 kg - 12x1
25 kg - 10x2

Nedre rygg apparat:
20 kg - 12x3

Vanlig sit ups:
20x2

Rumpeløft:
20x2

Liggende benhev:
20x2

Ligge på ryggen og tappe tærne i bakken:
20x2


Er fornøyd med dagens trening jeg Smiley Føler at jeg begynner å få dreisen på benkpressen nå, hehe.

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Bilder s.1,4,18,22)
« #337 : 28. april 2008, 21:15 »
Mat i dag:

Frokost: Wasa sandwich
             Cottage cheese m/jordbær syltetøy
             Multivitamin -og mineraltilskudd, omega-3

Lunsj: Proteinbar
          Et eple og en appelsin

Mellommåltid: En boks mager kesam m/funlight, musli og rosiner
                     Et eple og en appelsin

Middag: Reker og grønnsaker i tikka masala

Kvelds: En boks mager kesam m/funlight, musli og rosiner
            Et polarbrød m/leverpostei

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Bilder s.1,4,18,22)
« #338 : 29. april 2008, 18:32 »
Dagens cardiotrening; 30 min. på sykkelen, og 40 min gåtur.

Mat i dag:

Frokost: Et polarbrød m/leverpostei
             Et eple
             Multivitamin -og mineraltilskudd, omega-3

Lunsj: En boks mager kesam m/funlight, musli og rosiner
          Et eple og en appelsin

Mellommåltid: Et polabrød m/kaviar

Middag: Torsk i sursøt saus og grønnsaker

Kvelds: En boks mager kesam m/funlight, musli og rosiner
            Et eple og en appelsin
            Litt mørk sjokolade

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Bilder s.1,4,18,22)
« #339 : 29. april 2008, 19:29 »
Dagens trening:

Cardio: 1 time og 20 min gåtur


Styrke:

Sit ups:
M/10 kg bak nakken - 15x3

Knebøy:
30 kg - 12x1
35 kg - 10x2

Benkpress:
25 kg - 10x3

Skulderpress:
5 kg - 10x2

Nedtrekk:
20 kg - 12x1
25 kg - 10x2

Nedre rygg apparat:
20 kg - 12x3

Vanlig sit ups:
20x2

Rumpeløft:
20x2

Liggende benhev:
20x2

Ligge på ryggen og tappe tærne i bakken:
20x2


Er fornøyd med dagens trening jeg Smiley Føler at jeg begynner å få dreisen på benkpressen nå, hehe.

Bra trening på deg damen! Men trener du mage først? Har ikke lagt merke til det før, og du vet sikkert at det ikke er så lurt? Må bare forsikre meg Wink
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Bilder s.1,4,18,22)
« #340 : 29. april 2008, 19:32 »
Bra trening på deg damen! Men trener du mage først? Har ikke lagt merke til det før, og du vet sikkert at det ikke er så lurt? Må bare forsikre meg Wink

Tusen takk, Mihoe Cheesy Trener øvelsene i den rekkefølgen den står skrevet. Så jeg starter med en mageøvelse, og avslutter økten med tre forskjellige.. Du nevner at det ikke er så lurt.. Det har jeg aldri hørt før Undecided Fill me in (:

Utlogget Hee1o

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 122
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 122

  • Det skal vær litt etings!
Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Bilder s.1,4,18,22)
« #341 : 29. april 2008, 19:33 »
I dag har ikke kostholdet vært så bra, men det hører som regel med til helga. Pleier jo å poste mine hverdagslige kostvaner, så tenkte jeg skulle også skrive inn hvordan en slapp søndag kan se ut. Hehe.
Kostholdet var jo ganske greit bortsett fra at du ikke fikk i deg noe protein (fra proteinkilder)! Åssen ligger du i prosent med p/k/f?
Fra en senere dag: Reker og tikka masala høres ikke digg ut :/

Utlogget Hee1o

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 122
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 122

  • Det skal vær litt etings!
Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Bilder s.1,4,18,22)
« #342 : 29. april 2008, 19:35 »
Tusen takk, Mihoe Cheesy Trener øvelsene i den rekkefølgen den står skrevet. Så jeg starter med en mageøvelse, og avslutter økten med tre forskjellige.. Du nevner at det ikke er så lurt.. Det har jeg aldri hørt før Undecided Fill me in (:
Om du har litt oppvarming for mage eller noe er det ikke noe stress, men om du preuttrøtter magen før du skal trene markløft, knebøy osv, vil jo dette være veldig negativt da du trenger all den core-muskulaturen du kan rekruttere i disse øvelsene.

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Bilder s.1,4,18,22)
« #343 : 29. april 2008, 19:43 »
Om du har litt oppvarming for mage eller noe er det ikke noe stress, men om du preuttrøtter magen før du skal trene markløft, knebøy osv, vil jo dette være veldig negativt da du trenger all den core-muskulaturen du kan rekruttere i disse øvelsene.

Der fikk du jo svar Smiley Jeg syns du skal vente med all mage, og spesielt den med belastning helt til slutten av økta. Slik at du kan bruke magen best mulig til å stabilisere når du gjør de andre øvelsene.

Du har ikke vurdert å redusere litt på magetreningen også? Det er bra å trene mage, men ved å utføre øvelser med høyere belastning får du trent den bedre på færre repetisjoner. Jeg kan anbefale den øvelsen jeg tar: Du ligger på en treningsball, holder i tau som er festet nederst på kabelstativet og så tar du chrunches. Da har du mulighet til å øke gradvis på vektene.

Selv har jeg problemer med å kjøre mage med plater på brystet fordi jeg rett og slett ikke får plass til å krumme overkroppen. Spesielt hvis jeg skal bruke mer enn 2 kg eller noe. Knelende chrunces ved kabelstativet tror jeg også er effektive (de får jeg ikke til selv - bruker bare armene Grin)
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Bilder s.1,4,18,22)
« #344 : 29. april 2008, 20:04 »
Kostholdet var jo ganske greit bortsett fra at du ikke fikk i deg noe protein (fra proteinkilder)! Åssen ligger du i prosent med p/k/f?
Fra en senere dag: Reker og tikka masala høres ikke digg ut :/

Spiste mager kesam og proteinpannekaker den søndagen, så noe protein var det, - men ikke like mye som vanlig. Jeg regner egentlig ikke på forholdet mellom p/k/f.. Spiser det jeg har lyst på, men har i bakhue å få i meg en god del proteiner. Ellers er jeg klar over at jeg har litt manko på fett.. Tar omega-3, og har i det siste prøvd å få i meg en hel boks makrell-i-tomat noen ganger i uka. Men ja.. Dårlig på å få i meg fett egentlig. Så det er noe jeg skal prøve å få bedre inn. Ellers har jeg aldri regnet på hvor mye karbo jeg spiser. Jeg bare eter jeg, hehe. biggrin Ligger på ca 2000 kcal daglig i hvert fall. Og forresten; reker og tikka masala er kjempegodt!

Om du har litt oppvarming for mage eller noe er det ikke noe stress, men om du preuttrøtter magen før du skal trene markløft, knebøy osv, vil jo dette være veldig negativt da du trenger all den core-muskulaturen du kan rekruttere i disse øvelsene.

Aha, makes sense. Takker Smiley

Der fikk du jo svar Smiley Jeg syns du skal vente med all mage, og spesielt den med belastning helt til slutten av økta. Slik at du kan bruke magen best mulig til å stabilisere når du gjør de andre øvelsene.

Du har ikke vurdert å redusere litt på magetreningen også? Det er bra å trene mage, men ved å utføre øvelser med høyere belastning får du trent den bedre på færre repetisjoner. Jeg kan anbefale den øvelsen jeg tar: Du ligger på en treningsball, holder i tau som er festet nederst på kabelstativet og så tar du chrunches. Da har du mulighet til å øke gradvis på vektene.

Selv har jeg problemer med å kjøre mage med plater på brystet fordi jeg rett og slett ikke får plass til å krumme overkroppen. Spesielt hvis jeg skal bruke mer enn 2 kg eller noe. Knelende chrunces ved kabelstativet tror jeg også er effektive (de får jeg ikke til selv - bruker bare armene Grin)

Da  skal jeg legge all magetreningen til slutten av økta. Takk for tipset. Tror du sier noe veldig lurt, jeg burde nok trene med høyere belasting og færre reps på magen. Forrige gang på trening så jeg en slik treningsball og tenkte jeg skulle forsøke å ta situps på den. Og ja.. Det endte på rattata.. Så mistet litt motivasjonen på det der med ballen. Men den øvelsen du beskriver høres interessant ut. På treningsstudioet har de disse ballene på uttøyingsrommet, men ikke noe tau festet til noe kabelstativ. Er dette noe du setter opp selv, eller står det "klart/ferdig" til bruk der du trener? Men jeg tror du har rett i at jeg bør kikke litt mer over de mageøvelsene jeg gjør. Den med 10 kg bak nakken tror jeg er ålreit. Men de tre siste jeg gjør kjennes ikke like effektive. Har du noen flere forslag til mageøvelser? Gjerne med link til bilde av hvordan de utføres eller lignene. Takk for respons.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!