Skrevet av Emne: Luxies trenings -og matlogg.  (Lest 170200 ganger)

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Bilder s.1,4,18,22)
« #345 : 29. april 2008, 22:10 »
Siden du ikke er så høy bør du finne den minste ballen de har - de største fungerer ikke, og de aller fleste steder pleier å ha flere størrelser å velge mellom. Jeg bruker bare å plukke med meg en ball bort til kabelstativet (som som oftest har flere forskjellige høydeinnstillinger og mange forskjellige håndtak som kan skiftes ut.

Denne øvelsen pleier jeg å kjøre:
http://www.exrx.net/WeightExercises/RectusAbdominis/CBLyingCrunchStabilityBall.html

Tauet som skal brukes ligger som oftest i nærheten av kabelstativet.

Her finner du den der kneleøvelsen:
http://www.exrx.net/WeightExercises/RectusAbdominis/CBKneelingCrunch.html

Verdt å prøve! Er ikke noen vits i å kjøre utallige repetisjoner på magen- leste dessuten nettopp at damer generelt har flatere magemuskler enn menn så det er heller ingen fare for å få utstående mage Grin Du får fortelle meg hvordan det gikk hvis du prøver noen av disse øvelsene!
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Bilder s.1,4,18,22)
« #346 : 29. april 2008, 22:14 »
I helga målte en venninne høyden min for meg med avmerking på veggen og med målebånd. Da ble jeg målt til 166 cm.. Har ikke vokst på 3-4 år, så mulig forrige måling var feil.. Usikker. - Ikke det at det er så veldig viktig heller, haha. Men fra nå av går jeg utifra at jeg er 165 cm. Den gyldne middelvei. Hehe. I tillegg har vekta offesielt stabilisert seg på 49 kg nå (Var litt opp og ned). Ikke noe spesielt bemerkningsverdig, men opp 4 kg siden november, - og det er da noe. Kan jo håpe noe av den vekta er muskler i hvert fall Smiley

---------------------------------------------------------------------------------

Skal lese svaret ditt nå Mihoe, bare poster dette her først. (Skrev det mens du svarte)

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Bilder s.1,4,18,22)
« #347 : 29. april 2008, 22:31 »
Siden du ikke er så høy bør du finne den minste ballen de har - de største fungerer ikke, og de aller fleste steder pleier å ha flere størrelser å velge mellom. Jeg bruker bare å plukke med meg en ball bort til kabelstativet (som som oftest har flere forskjellige høydeinnstillinger og mange forskjellige håndtak som kan skiftes ut.

Denne øvelsen pleier jeg å kjøre:
http://www.exrx.net/WeightExercises/RectusAbdominis/CBLyingCrunchStabilityBall.html

Tauet som skal brukes ligger som oftest i nærheten av kabelstativet.

Her finner du den der kneleøvelsen:
http://www.exrx.net/WeightExercises/RectusAbdominis/CBKneelingCrunch.html

Verdt å prøve! Er ikke noen vits i å kjøre utallige repetisjoner på magen- leste dessuten nettopp at damer generelt har flatere magemuskler enn menn så det er heller ingen fare for å få utstående mage Grin Du får fortelle meg hvordan det gikk hvis du prøver noen av disse øvelsene!



Tusen takk med tips + link til bilder! Syns øvelsene ser interessante og effektive. Det eneste er at jeg ikke helt veit hvordan jeg skal få det til i praksis. I og med at treningsballene er i første etasje på uttøyingsrommet og apparatene (da kabelstativene) er i andre etasje. Jeg skal tenke på det. Mulig jeg får lov til å flytte ballene. Burde vel være lov til det? Hvis du har flere gode mageøvelser også blir jeg veldig glad Smiley

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Bilder s.1,4,18,22)
« #348 : 29. april 2008, 22:46 »
Ikke vær redd for å ta med deg en ball du! Det er jo det samme hvor du bruker den!

En annen god øvelse for magen er jo planken. Hvor du rett og slett står som om du skulle ta armhevinger, men hviler på albuene. Så holder du stillingen så lenge du kan.
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Bilder s.1,4,18,22)
« #349 : 29. april 2008, 22:52 »
En annen god øvelse for magen er jo planken. Hvor du rett og slett står som om du skulle ta armhevinger, men hviler på albuene. Så holder du stillingen så lenge du kan.

Gode, gamle planken ja. Smiley Tenker jeg legger den inn i programmet mitt. Tenker 30 sek x 2/3.

Utlogget Taline

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 359
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 359

Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Bilder s.1,4,18,22)
« #350 : 29. april 2008, 23:15 »
Fine treninger på deg, Luxie Smiley

Personlig syns jeg faktisk knebøy er den øvelsen som tar best på magen. Sit-ups og beinhev tar jeg alltid på slutten av en treningsøkt hvis jeg orker det. Vil råde deg til å prioritere større muskelgrupper først.

Når det gjelder å flytte på utstyr, er det sannsynligvis ingen som bryr seg så lenge du rydder opp etter deg. Ikke vær beskjeden Wink

Utlogget Hee1o

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 122
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 122

  • Det skal vær litt etings!
Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Bilder s.1,4,18,22)
« #351 : 30. april 2008, 00:57 »
Spiste mager kesam og proteinpannekaker den søndagen, så noe protein var det, - men ikke like mye som vanlig.
Ah, bare jeg som leser så fort at jeg ikke får med meg noe. Trodde jeg bare gjorde slikt på skolen Shocked
Sitat
Ligger på ca 2000 kcal daglig i hvert fall. Og forresten; reker og tikka masala er kjempegodt!
Jeg også. Eller litt mer, og bare fra og med i går ^^ Reker og tikka masala KAN ikke være godt. Eg nektar.


Og til coretrening vil jeg anbefale å søke 'børge fagerli core' på google. Hos han finner du mye lurt ang. oppvarming og sånn også. ÓG han er fan av planken! Forresten er jeg uenig med mihoe og mener du helt fint kan varme opp core-muskulaturen før treningen, bare ikke tren magen slik at den blir utmattet!

Nighties

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Bilder s.1,4,18,22)
« #352 : 30. april 2008, 17:45 »
Ah, bare jeg som leser så fort at jeg ikke får med meg noe. Trodde jeg bare gjorde slikt på skolen Shocked Jeg også. Eller litt mer, og bare fra og med i går ^^ Reker og tikka masala KAN ikke være godt. Eg nektar.

Og til coretrening vil jeg anbefale å søke 'børge fagerli core' på google. Hos han finner du mye lurt ang. oppvarming og sånn også. ÓG han er fan av planken! Forresten er jeg uenig med mihoe og mener du helt fint kan varme opp core-muskulaturen før treningen, bare ikke tren magen slik at den blir utmattet!

Nighties

Hvis du nekter, så insisterer jeg! Hehe.

Ja så du hadde startet diett. Spennende. Ser i hvert fall ut som du har et veldig godt utgangspunkt å deffe på. Blir nok kjemperesultat. Så da er det harddisiplin fremover? Det greier du. (: Skal søke opp Børge Fagerli core. Takk for tipset. (:

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Bilder s.1,4,18,22)
« #353 : 30. april 2008, 17:53 »
Dagens trening:

Cardio: 90 minutter gåtur

Styrke:

Knebøy:
35 kg - 10x3

Benkpress:
25 kg - 10x3

Skulderpress:
5 kg - 10x2

Nedtrekk:
20 kg - 12x1
25 kg - 10x2

Nedre rygg apparat:
20 kg - 12x2
25 kg - 12x1

Situps m/10 kg bak nakken:
15x3

Tunge sit ups (hvor jeg ligger på en benk med bena høyt oppe og med hodet nesten ned i gulvet og løfter kroppen opp mot bena):
10x2

Sit ups på ball:
15x2



Hmm.. når man tar sit ups på ball, er det "juks" å ha føttene inntil veggen så man ikke sklir? Skjønner at noe av poenget er å holde balansen, men hvis jeg ikke har føttene inntil noe bare sklir bena fremover og jeg detter av, rett og slett.

Ellers er jeg fornøyd med dagens trening. Smiley

Utlogget Hee1o

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 122
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 122

  • Det skal vær litt etings!
Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Bilder s.1,4,18,22)
« #354 : 30. april 2008, 18:37 »
Hvis du nekter, så insisterer jeg! Hehe.
Nekt! Men du får lage reke&tikka masala-dinner til meg en dag med ca 100/5/120 p/f/k, så får vi se! Cheesy
Sitat
Ja så du hadde startet diett. Spennende. Ser i hvert fall ut som du har et veldig godt utgangspunkt å deffe på. Blir nok kjemperesultat. Så da er det harddisiplin fremover? Det greier du. (: Skal søke opp Børge Fagerli core. Takk for tipset. (:
Skal bli bra, men jeg skal bli skikkelig tæn også! Er ganske flink til harddisiplin, så kommer til å være det så lenge det ikke er noe spesielt, seks av sju dager i uken kanskje, men er ikke såå nazi.
Søker alltid opp Fagerli når jeg lurer på noe, jeg ^^

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Bilder s.1,4,18,22)
« #355 : 30. april 2008, 19:01 »
Mat i dag:

Frokost: Polarbrød m/leverpostei
             Et eple
             Multivitamin -og mineraltilskudd, omega-3

Lunsj: En boks mager kesam m/funlight, musli og rosiner
          Polarbrød m/syltetøy
 
Middag: Wok m/grønnsaker og bønner i chilitomatsaus

Kvelds: En boks mager kesam m/funlight, musli og rosiner
            Et eple

Dessert: En hel boks is (700 ml) Grin


Ooi.. Ble visst veldig kvalm av all den isen. Men godt var det!

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Apropos mageøvelser: I dag tok jeg doble chrunches (eller jackknifes (tror jeg det heter) og det svei skikkelig. Kanskje noe å prøve?
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Apropos mageøvelser: I dag tok jeg doble chrunches (eller jackknifes (tror jeg det heter) og det svei skikkelig. Kanskje noe å prøve?

Noe som svir skikkelig høres bra ut! Cheesy Takk for tipset. Skal google det (:

-----------------------------------------


Trening:

I går: 20 min. på trimsykkel

I dag: 1,5 time rask gange


Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088


Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
He, he - det jeg gjorde lignet ikke så mye på noe av dem. Mest nr 2, bortsett fra at jeg holdt hendene bak nakken. Strakte bena ut slik at de holdt seg ca 20 cm over gulvet, bøyde knærne mot brystet i det jeg krummet oppover med overkroppen. Poenget er vel at det blir en slags blanding mellom en statisk øvelse og vanlige, siden du må holde bena i mellom hver chrunch (slapp dem ikke ned i gulvet i mellom).

Jeg er støl i magen i dag så det var i hvert fall hardere enn det jeg pleier å gjøre, dvs når jeg ikke tar den der i kabelstativet med ball Wink
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!