Skrevet av Emne: Luxies trenings -og matlogg.  (Lest 170234 ganger)

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Nye bilder s.43)
« #675 : 09. oktober 2008, 23:22 »
Hva man tjener i disse yrkene varierer nok veldig, tror ikke det finnes et fasitsvar. Om du kjenner noen som har en slik jobb, kan du slå dem opp i skattelistene, det gir kanskje en pekepinne på hva du kan tjene.

Personlig synes jeg 500.000,- høres veldig mye ut. Tongue

Enig.
En god PT kan nok kanskje tjene oppmot 500 000 i året, men tviler sterkt på at en respepsjonist tjener såpass.
Jeg gjør ihverfall ikke det Tongue
Smiley

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Nye bilder s.43)
« #676 : 12. oktober 2008, 18:17 »
Enig.
En god PT kan nok kanskje tjene oppmot 500 000 i året, men tviler sterkt på at en respepsjonist tjener såpass.
Jeg gjør ihverfall ikke det Tongue

Takk for svar. Du vil kanskje ikke si hva du tjener, hehe? Men tenkte ikke bare på å resepsjonist, tenkte det i tillegg til treningsinstruktør og evt PT.

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Nye bilder s.43)
« #677 : 12. oktober 2008, 18:18 »
Aktivitet: Både lørdag og søndag har jeg gått 1,5 time i marka. Helt herlig!


Dagens mat:


Frokost: To polarbrød m/leverpostei og syltetøy

Mellommåltid: To knekkebrød m/røket laks og egg+kaviar

Lunsj: Banan og eplebiter m/biola
          Lefse m/laks, mager kesam og ingefær

Middag: Currylam m/grønnsaker, sopp og coscos

Mellommåltid: To knekkebrød m/brunost og syltetøy

Kvelds: En proteinpannekake m/blåbær

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Nye bilder s.43)
« #678 : 13. oktober 2008, 18:46 »
Dagens trening:
50 min. gange
5 min. stepmaskin m/tung motsand

(fortsatt alt med fristang, - kommer ikke til å skrive det mer for fremover blir det bare fristang)


Benkpress:
20 kg - 10x1
22,5 kg - 10x2

Knebøy:
40 kg - 10x1
50 kg - 10x1
60 kg - 6x1

Bicepscurl m/manualer:
6 kg - 8x2 på hver arm

Strake markløft:
25 kg - 10x1
30 kg - 10x1

Nedtrekk:
30 kg - 8x3

Tunge sit ups (bena høy og hodet lavt):
56x1 (øker med to for hver trening)




Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Nye bilder s.43)
« #679 : 13. oktober 2008, 19:35 »
Dagens mat:

Frokost: Havregrøt m/bringebær og kanel
            Multivitamin –og mineraltilskudd, omega-3

Mellommåltid: Skål m/tørket frukt og nøtter

Lunsj: Skinkesalat

Mellommåltid: Stort beger lettyoghurt (500g)
                     Proteinbar

Middag: Ørretfilet m/potet, grønnsaker i urtesaus

Kvelds: En skål m/banan, eplebiter og biola
            En skive m/leverpostei og et knekkebrød m/brunost og syltetøy


Blitt flinkere til å få i meg fett nå. Fungerer supert med nøtter og tørket frukt. Veldig enkel og smakfull måte å få i meg mer mettet fett. Ellers skal jeg kjøpe inn mer røkelaks til pålegg og lefser Smiley

Utlogget MieMarie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 139
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 139

  • E e no bære me e ;)
Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Nye bilder s.43)
« #680 : 13. oktober 2008, 19:42 »
kjempe fin knebøy på deg Cheesy beundrer deg Smiley hehe.
Nøtter er saker vetthu, usalta Smiley
Gått å gå tur ute når det er fin vær å anldning til det Smiley
My bedre det enn å gå på tredemølle i et treningsstudio synes jeg Cheesy
Stå på Cheesy
Trener hjemme i kjellern fortia, har mitt eget lille treningsrom der og har alt jeg trenger der Smiley
Blogger ikke i bloggen mer Smiley
Men trener like mye forde og nesten akkurat det samme, så bare spørre hvis dere lurer på noe Cheesy

Fræna atletklubb Smiley

Perser uten skjorte:
Benkpress pers : 60 kg     mål 70 kg
Markløft : 85 kg 
Knebøy :  75 kg

Skal ha MYE MERE muskler.
Styrkeløft,Strongman og muskler det er tingen .. Wink
- treningsstudioet er min leke plass..

Når stanga knekker, da har jeg kanskje løftet tungt nåkk, men faen meg ikke før..  Grin

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Nye bilder s.43)
« #681 : 13. oktober 2008, 21:14 »
Bra du har økt fettinntaket - det tror jeg kroppen din liker deg for Smiley

Ser det går bra med treningen her også - frivekter er tingen unge dame!
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget Hee1o

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 122
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 122

  • Det skal vær litt etings!
Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Nye bilder s.43)
« #682 : 14. oktober 2008, 22:05 »
Røkelaks til lefser?!

Røkelaks er digg uansett. Må huske det neste gang jeg handler Cheesy

klæsk

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Nye bilder s.43)
« #683 : 14. oktober 2008, 22:27 »
kjempe fin knebøy på deg Cheesy beundrer deg Smiley hehe.
Nøtter er saker vetthu, usalta Smiley
Gått å gå tur ute når det er fin vær å anldning til det Smiley
My bedre det enn å gå på tredemølle i et treningsstudio synes jeg Cheesy
Stå på Cheesy

Aw, tusen takk Marie (: det er koselig å høre.
Og jeg er helt enig usalta nøtter gjør susen, og veldig gjerne med tørket frukt for min del ^^
Tur i marka er fantastisk! Er så glad i å gå innover i skogen med variert terreng, + fint vær og bikkja, da er turen opptimal (:

Bra du har økt fettinntaket - det tror jeg kroppen din liker deg for Smiley

Ser det går bra med treningen her også - frivekter er tingen unge dame!

Ja blir økt fettinntak fremover. Nøtter, omega-3, laks og makrell-i-tomat fungerer supert for meg.
Ja frivekter er jammen tingen! Glad for at jeg har blitt overbevist. Kjenner at det tar mye mer. Så aldri mer smithstativ for min del. Smiley Ellers, hva syns du om de øvelsene jeg har valgt? Gode nok? Noe som mangler? Alle tips og råd er gull verdt for meg Smiley

Røkelaks til lefser?!

Røkelaks er digg uansett. Må huske det neste gang jeg handler Cheesy

klæsk

Ja, røkelaks til lefser/lomper er supert! Lagt ut en oppskrift på "mat og drikke"-rommet, den må du prøve vettdu Wink Røkelaks er nydelig, kan brukes til så mye. Herlig på knekkebrød, salater og til eggerøre (:

Den klæsken var jeg heller usikkert på? =P

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Nye bilder s.43)
« #684 : 14. oktober 2008, 22:32 »
Dagens trim:
1 time gange
3 timer instruktørkurs på sats (inkluderte 30 min med harde pilates øvelser)
20 min. trimsykkel

Dagens mat:

Frokost: Havregrøt m/kanel
             Multivitamin -og mineraltilskudd, omega-3

Mellommåltid: Proteinbar

Lunsj: Spansk kyllinggryte (kylling, grønnsaker, poteter og sterk, kremet tomatsaus)

Mellommåltid: Salat
                     Stort glass biola

Middag: Fiskekaker m/grønnsaker i sursøt saus

Kvelds: Cottage cheese m/syltetøy
            Eple og banan

Snacks: Skål m/nøtter og tørket frukt



Veldig hektisk dag med skole, trening, kurs og det hele. Litt lite mat egentlig, men det får jeg heller ta igjen i mårra. Smiley


Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Nye bilder s.43)
« #685 : 14. oktober 2008, 23:06 »
Jeg syns du har valgt bra øvelser jeg Luxie. Det vil jo være litt avhengig av hva du er ute etter hva du eventuelt skulle legge til. Kanskje du burde lagt til en øvelse for nedre del av ryggen (hvis du da ikke velger å feks veksle mellom strake og vanlige markløft).

Du kunne kanskje også lagt til noe for skuldre eventuelt armer, men det er jo fullstendig avhengig av hva du ønsker deg. Selv trener jeg jo ikke armer direkte overhode, men det virker som de får det de skal ha likevel.

Det eneste jeg egentlig har å utsette på er magetreningen din. Jeg har ikke så stor tro på å gjøre hundrevis av sit-ups. Der har du jo mulighet til å øke belastningen i stedet. Enten med vektbelastning eller ved å kjøre lange planker (noe jeg forøvrig hater intenst, men prøver å gjøre likevel).
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget Hee1o

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 122
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 122

  • Det skal vær litt etings!
Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Nye bilder s.43)
« #686 : 14. oktober 2008, 23:17 »
Ja, røkelaks til lefser/lomper er supert! Lagt ut en oppskrift på "mat og drikke"-rommet, den må du prøve vettdu Wink Røkelaks er nydelig, kan brukes til så mye. Herlig på knekkebrød, salater og til eggerøre (:
Knekkebrød? Skjer med vanlig brød da? Cheesy Ti ganger diggere, og mer kalorier Smiley Smiley

Sitat
Den klæsken var jeg heller usikkert på? =P
Du var usikkert faktisk!

knus,
*a

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Nye bilder s.43)
« #687 : 15. oktober 2008, 07:20 »
Jeg syns du har valgt bra øvelser jeg Luxie. Det vil jo være litt avhengig av hva du er ute etter hva du eventuelt skulle legge til. Kanskje du burde lagt til en øvelse for nedre del av ryggen (hvis du da ikke velger å feks veksle mellom strake og vanlige markløft).

Du kunne kanskje også lagt til noe for skuldre eventuelt armer, men det er jo fullstendig avhengig av hva du ønsker deg. Selv trener jeg jo ikke armer direkte overhode, men det virker som de får det de skal ha likevel.

Det eneste jeg egentlig har å utsette på er magetreningen din. Jeg har ikke så stor tro på å gjøre hundrevis av sit-ups. Der har du jo mulighet til å øke belastningen i stedet. Enten med vektbelastning eller ved å kjøre lange planker (noe jeg forøvrig hater intenst, men prøver å gjøre likevel).

Takk for godt svar! Helt enig det du sier om magetreningen. Har lenge kjørt 15x3 med vektskive (10 kg) bak nakken. Syns nesten jeg kjenner det enda bedre i magen hvis jeg kjører mange. Men det kan helt klart byttes ut. Var på pilateskurs i går der vi kjørte noen advanced-pilates-øvelser. Disse tok virkelig på magen, så lurer på om jeg skal legge inn noe sånt. - det inkluderer bl.a strake planker. Før hadde jeg en øvelse for nedre rygg og en for skuldre. Tenkte at disse muskelgruppene fikk litt trening med de øvelsene jeg har nå, men kan jo helt klart legge det inn igjen. Viktig med sterk rygg. Når det gjelder armer trener jeg benk og bicepscurl (med manualer og noen ganger med stang) føler egentlig at det holder? Jeg er forresten ute etter å stramme opp og økemuskelmasse egentlig "all over". Vil gjerne se nogenlunde definert og veltrent ut. Veldig synlige muskler. Igjen, takk for godt svar Mihoe Smiley

Knekkebrød? Skjer med vanlig brød da? Cheesy Ti ganger diggere, og mer kalorier Smiley Smiley
Du var usikkert faktisk!

knus,
*a

Ja brød også, men syns at røkelaks er et pålegg som passer spesielt bra til knekkebrød.
Mhm, var sikkelig usikkert, hehe. - Skulle nok stå usikker =P
også var det en ny en da, knus *a? Haha.

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Nye bilder s.43)
« #688 : 15. oktober 2008, 09:05 »
Det der med magen er jo litt vanskelig fordi det kan være vanskelig å øke belastningen når en har kommet opp på et visst nivå. Har jeg noen gang vist deg favorittøvelsen min? Hvor jeg ligger på ball og trekker vekt over hodet med tau i kabelstativet - den tar veldig bra.

Mange pilatesøvelser er gode også - så de kan du helt sikkert legge inn! Det er jo egentlig bare å regulere ettersom man kjenner det eller ikke Smiley

Jeg tror kanskje jeg ville lagt til sittende roing hvis du velger å fortsette med strake markløft. Den tar veldig bra i nedre del av ryggen. Skulderpress med manualer kan du jo også kjøre.
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Nye bilder s.43)
« #689 : 15. oktober 2008, 19:57 »
Det der med magen er jo litt vanskelig fordi det kan være vanskelig å øke belastningen når en har kommet opp på et visst nivå. Har jeg noen gang vist deg favorittøvelsen min? Hvor jeg ligger på ball og trekker vekt over hodet med tau i kabelstativet - den tar veldig bra.

Mange pilatesøvelser er gode også - så de kan du helt sikkert legge inn! Det er jo egentlig bare å regulere ettersom man kjenner det eller ikke Smiley

Jeg tror kanskje jeg ville lagt til sittende roing hvis du velger å fortsette med strake markløft. Den tar veldig bra i nedre del av ryggen. Skulderpress med manualer kan du jo også kjøre.

Ja, syns du har rett i det. Når jeg har brukt 10 kg skive en stund er det vanskelig å øke for neste skive veier 20 kg og det blir for tungt igjen. Men blir nok mye mer pilates øvelser i og med at jeg utdanner meg til å bli instruktør. Så skal få det inn i programmet. På tide å få litt struktur på magetreningen. Smiley du anbefaler sittende roing? Har lyst til å passe på at jeg øker styrken i nedre rygg. Har kjørt den øvelsen før, men tenker jeg tar den opp igjen på neste trening. Takk for svar Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!