Skrevet av Emne: Luxies trenings -og matlogg.  (Lest 171264 ganger)

Utlogget Hee1o

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 122
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 122

  • Det skal vær litt etings!
Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Nye bilder s.61)
« #900 : 16. januar 2009, 14:35 »
Sitat
Fullkornspai m/laks, grønnsaker og ostekrem
Kommer ikke over det übertrendy kostholdet ditt! Cheesy

Figuz

  • Gjest
Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Nye bilder s.61)
« #901 : 16. januar 2009, 16:03 »
Takk for det. Har aldri vært i bedre form. Føler jeg har funnet en veldig god blanse mellom trening og kost, som passer meg utmerket. Med åra har jeg blitt flinkere til å lytte til kroppen. Kjøre hardt når jeg har energi, ta det roligere hvis jeg er sliten/evt slappe av, spise godt med mat, legge på meg sunne kg, og viktigst av alt; virkelig kose meg med det! Gleder meg til å se fremgangen min fremover. Fra og med sommeren av skal jeg jobbe på sats på heltid, bli ferdig med studiekompetansen og begynne å utdanne meg til personlig trener. Er skikkelig gira på det Cheesy
Morsomt at du vil utdanne deg som personlig trener. Jeg har også tenkt på dette. Hvordan vil du isåfall ta utdanningen din? Smiley

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Nye bilder s.61)
« #902 : 16. januar 2009, 17:30 »
Kommer ikke over det übertrendy kostholdet ditt! Cheesy

Haha, jeg elsker mat og liker å eksprimentere Smiley

Morsomt at du vil utdanne deg som personlig trener. Jeg har også tenkt på dette. Hvordan vil du isåfall ta utdanningen din? Smiley

Jeg vet ikke helt hvor jeg vil ta utdanningen min. Vet at Norsk idrettshøgskole tilbyr slike utdannelser, vet du om fler? Hadde vært drømmen å kunne jobbe uavhengig av bedrift, altså privat. Vil gjerne trene toppidrettsutdøvere/kjendiser og mennesker med klare mål. Hadde vært kjempemoro å trene mennesker som driver med bodyfitness. Jeg har også lyst til å vise jenter/damer at du får ikke superform av å sulte seg og løpe seg forderva på tredemølla. Vil kjøre skikkelige øvelser med baseøvelser og frivekter med ordentlig tyngde. I tillegg til at jeg vil legge vekt på at trener du med meg spiser du skikkelig også. Skal ikke ha noe besviming fordi man har spist "to knekkebrød og middag i dag". Jaja, her sitter jeg å drømmer, hehe. Men jeg har tro på at jeg får til det jeg vil, så det blir spennende Smiley

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Nye bilder s.61)
« #903 : 16. januar 2009, 17:38 »
hei hopp

tror du trgt kan ta utdanningen på NIH, de er meget god på dette, og du kan jo alltids ta andre studieretninger der også, når du vil jobbe med idrettsutøvere osv.

Tror du kan bli en god pt/veileder, med tanke på mange av rådene du har gitt ( selv om mange ikke vil ha råd, vel og merke... uten å nevne noen Wink ) .
En god PT er en som baserer på kunnskap via utdanningen sin OG egene erfaringer, og tror du har mye å gi der .


Nann
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget Baliba

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 217
  • Honnør: 629
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 217

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Nye bilder s.61)
« #904 : 16. januar 2009, 17:44 »
Haha, jeg elsker mat og liker å eksprimentere Smiley

Jeg vet ikke helt hvor jeg vil ta utdanningen min. Vet at Norsk idrettshøgskole tilbyr slike utdannelser, vet du om fler? Hadde vært drømmen å kunne jobbe uavhengig av bedrift, altså privat. Vil gjerne trene toppidrettsutdøvere/kjendiser og mennesker med klare mål. Hadde vært kjempemoro å trene mennesker som driver med bodyfitness. Jeg har også lyst til å vise jenter/damer at du får ikke superform av å sulte seg og løpe seg forderva på tredemølla. Vil kjøre skikkelige øvelser med baseøvelser og frivekter med ordentlig tyngde. I tillegg til at jeg vil legge vekt på at trener du med meg spiser du skikkelig også. Skal ikke ha noe besviming fordi man har spist "to knekkebrød og middag i dag". Jaja, her sitter jeg å drømmer, hehe. Men jeg har tro på at jeg får til det jeg vil, så det blir spennende Smiley

Hva med AFPT (http://www.afpt.no/) ? Smiley
Har gått der selv og er veldig fornøyd, og tar fortsatt kurs der.
Les forumreglene her





- Personlig Trener - AFPT

- 3. Plass Junior NM 2008: Film

 Konkurranser:
 NM 2008: 240 - 160 - 222,5 = 622,5 @ 74,75
 Syd-Norsk 2010 : 250 - 170 - 230 = 650 @ 80,90
 NM 2012 : 197,5 - 135 - 220 = 547,5 @ 80,73 RAW

- Logg


Sponset av www.Norkost.no

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Nye bilder s.61)
« #905 : 16. januar 2009, 17:56 »
Dette ser meget bra ut, du har blitt sterk og er nok blant de strikteste og mest disiplinterte på forumet hva angår kosthold!  Smiley Veldig fine bilder, begynner å bli bra form på deg!  Cool
Godt at noen klarer å ta til seg informasjon og bruke det vettugt her inne (i motsetning til visse andre), resultatene taler jo for seg selv.  Wink

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Nye bilder s.61)
« #906 : 17. januar 2009, 10:19 »
Hei Luxie! Smiley

Jeg er meget imponert over hvor strukturert du ser ut til å være, men kanskje først og fremst at du har jobbet deg opp i vekt til tross for hva du har vært gjennom. Jeg syns det er motiverende å lese om mennesker som på en eller annen måte har jobbet seg gjennom motgang, uavhengig av hva slags situasjon man har vært i.

Uansett; må få ønske deg lykke til med målsettingene - ser ut til at du skal klare å nå de med tanke på hvor disiplinert du ser ut til å være. Som Mummelmann sier ser det også ut til at du har evne til å være ydmyk i forhold til det å høre på hva andre har å si, hvilket er viktig, om ikke essensielt, for å få god framgang. Smiley

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Nye bilder s.61)
« #907 : 17. januar 2009, 15:50 »
hei hopp

tror du trgt kan ta utdanningen på NIH, de er meget god på dette, og du kan jo alltids ta andre studieretninger der også, når du vil jobbe med idrettsutøvere osv.

Tror du kan bli en god pt/veileder, med tanke på mange av rådene du har gitt ( selv om mange ikke vil ha råd, vel og merke... uten å nevne noen Wink ) .
En god PT er en som baserer på kunnskap via utdanningen sin OG egene erfaringer, og tror du har mye å gi der .


Nann

Tusen takk for tilbakemelding! Moro å høre fra en med god peiling, det betyr mye for meg. Føler selv at jeg har noe å gi, for dette er virkelig noe jeg brenner for. Da er det koselig å høre at andre ser det samme Smiley Takker for tips!

Hva med AFPT (http://www.afpt.no/) ? Smiley
Har gått der selv og er veldig fornøyd, og tar fortsatt kurs der.

Ja, takk for tipset, jeg skal sjekke det ut (:

Dette ser meget bra ut, du har blitt sterk og er nok blant de strikteste og mest disiplinterte på forumet hva angår kosthold!  Smiley Veldig fine bilder, begynner å bli bra form på deg!  Cool
Godt at noen klarer å ta til seg informasjon og bruke det vettugt her inne (i motsetning til visse andre), resultatene taler jo for seg selv.  Wink

Herlig tilbakemelding! Takker så mye for det! Artig å høre at noen syns jeg har blitt sterk. Jeg har i hvert fall kommet langt fra der jeg startet, så det er moro. Når det gjelder kosten er jeg veldig glad i mat. Elsker å eksprimentere og nyte maten. Tenker ikke så mye på å være strikt, men å kose meg med maten. Da er det jo heldig at jeg er veldig glad i sunn mat, hehe. Men jeg er også av den oppfatning at det er viktig å unne seg junk også. Så jeg spiser kaker, sjokolade, is, smågodt når det frister. Som regel i selskaper og helger. Men har jeg lyst på sjokolade på en vanlig hverdag, blir det sjokolade Smiley Takk for motiverende klapp på skulderen!

Hei Luxie! Smiley

Jeg er meget imponert over hvor strukturert du ser ut til å være, men kanskje først og fremst at du har jobbet deg opp i vekt til tross for hva du har vært gjennom. Jeg syns det er motiverende å lese om mennesker som på en eller annen måte har jobbet seg gjennom motgang, uavhengig av hva slags situasjon man har vært i.

Uansett; må få ønske deg lykke til med målsettingene - ser ut til at du skal klare å nå de med tanke på hvor disiplinert du ser ut til å være. Som Mummelmann sier ser det også ut til at du har evne til å være ydmyk i forhold til det å høre på hva andre har å si, hvilket er viktig, om ikke essensielt, for å få god framgang. Smiley

Hjertelig takk for koselig respons! Jeg har jobbet hardt og er veldig stolt av mine fremskritt. Så kjempehyggelig å høre at andre ser det (: Tror det er umulig å forstå hvor vanskelig en spisevegring er før man er midt oppi det. Det er det jævligste jeg har opplevd. Derfor er jeg så opptatt av å snakke visse jenter til fornuft når jeg kjenner igjen faresignal. Det er viktig å komme seg ut av sitt eget hode iblant og lytte til andre. Kanskje kan man slippe unna av mange vonde opplevelser. Råd er gull verdt. Smiley

Utlogget Tryggis

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 496
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 496

  • Muskel på boks..
Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Nye bilder s.61)
« #908 : 17. januar 2009, 18:55 »
for å si det slik..jeg tror ikke du stiller med dårlige kort til en evt personlig trener utdanning..du har jo peiling, kvinne! Grin alle tips jeg har fått ifra deg, alt du har skrevet har kommet meg til gode..og den framgangen du har hatt med din egen kropp..ser jo resultater på vektene og bilder du har lagt ut..veldig bra jobba Luxie..kan vel si at du er ett forbilde Wink god helg Smiley

Hi. My name is Tryggis and I have a problem. I never expected it and I didn't plan for it. It just happened. And now, I'll never be the same. Hardly a minute passes when I don't think about it, salivate, and get the shivers. My own grandmother cringes in fright when she even hears about "it."

Yes, folks, I'm a deadlift-aholic. I don't just want to pull; I want to pull every minute of every day for the rest of my life. I dream about grinding out heavy pulls where the bar seemingly bends in half, and I jump at the opportunity to do speed pulls so quickly that I nearly castrate myself with the bar.

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Nye bilder s.61)
« #909 : 18. januar 2009, 01:13 »
for å si det slik..jeg tror ikke du stiller med dårlige kort til en evt personlig trener utdanning..du har jo peiling, kvinne! Grin alle tips jeg har fått ifra deg, alt du har skrevet har kommet meg til gode..og den framgangen du har hatt med din egen kropp..ser jo resultater på vektene og bilder du har lagt ut..veldig bra jobba Luxie..kan vel si at du er ett forbilde Wink god helg Smiley

Oi, tusen takk. Det varmer veldig. Kjempekoselig å kunne være til hjelp. - og takk for komplimenter, herlig å høre at jeg kan være et forbilde Cheesy

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Nye bilder s.61)
« #910 : 18. januar 2009, 01:16 »
Lørdagskveld.. Kjempedeilig med helg. Fått sykla en 30-mins økt tidligere i dag og loadet opp med mager kesam og tunfisksalat. Deretter diska jeg opp scampiwok for meg og en venninne etterfulgt av 250-300 gram sjokolade på hver også spiste jeg en hel pose sure skrikerunger-seigmenn + en og en halv liter med pepsi max. Såpass må det være. haha Grin God helg folkens.

Figuz

  • Gjest
Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Nye bilder s.61)
« #911 : 18. januar 2009, 01:35 »
Lørdagskveld.. Kjempedeilig med helg. Fått sykla en 30-mins økt tidligere i dag og loadet opp med mager kesam og tunfisksalat. Deretter diska jeg opp scampiwok for meg og en venninne etterfulgt av 250-300 gram sjokolade på hver også spiste jeg en hel pose sure skrikerunger-seigmenn + en og en halv liter med pepsi max. Såpass må det være. haha Grin God helg folkens.
Velfortjent helgekos det der! Smiley Selv har jeg hatt 3 proteinbars Grin
God helg Luxie!

Utlogget Baliba

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 217
  • Honnør: 629
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 217

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Nye bilder s.61)
« #912 : 18. januar 2009, 11:28 »
Fikk litt lyst til å si noen flere ord her.

Tror det er umulig å forstå hvor vanskelig en spisevegring er før man er midt oppi det. Det er det jævligste jeg har opplevd. Derfor er jeg så opptatt av å snakke visse jenter til fornuft når jeg kjenner igjen faresignal. Det er viktig å komme seg ut av sitt eget hode iblant og lytte til andre. Kanskje kan man slippe unna av mange vonde opplevelser. Råd er gull verdt. Smiley

Dette har du nok helt rett i, og jeg vet godt hva du mener selv om jeg ikke selv har personlig erfaring med spsevegring.
Det er mange måter å takle sitasjoner og erfaringer på. Man er ofte opptatt av å anse erfaringer som enten gode eller dårlige. Men det finnes flere måter og se på det på, feks og "alltid" anse en erfaring som god selvom den der og da bare føles vond.
Din erfaring med spisevegringer var helt sikkert vond der og da og kanskje etterlatt seg noen "arr", men samtidig så har den vært med å gjort deg til den du er i dag. Hadde du hatt like stort engasjement for kosthold, trening og ikke minst hjelpe andre i dag om du ikke hadde vært gjennom dette selv?
Vi har vel alle hatt vonde opplevelser en eller flere ganger i livet og det er hvordan man lærer seg å takle de og eventuelt bruke de videre som avgjør hvordan livet blir videre.

Selv har jeg hatt en del erfaringer rundt på både kosthold og trening, samt en del andre erfaringer på det psykologiske plan som har jeg gitt meg en kanskje noe undertrykt iver etter å hjelpe andre.

Som Gundersen nevnte over så er det alltid imponerende og gøy å se folk som klarer å reise seg opp og kjempe imot når ting butter imot, og dette har du klart, det er noe å være stolt over!

Alle disse egenskapene er gull verdt som personlig trener, og det er nok mye av dette som skiller en god PT fra en dårlig PT. En PT med engasjement, erfaring og et mål med jobben sin annet enn å tjene penger vil garantert kunne bli en god PT med tiden. Man får inntrykk av at dette er kvalifikasjoner du oppfyller så et yrke som personlig trener er nok helt klart smart av deg å sjekke mer opp om Smiley
Har som sagt tatt utdanningen selv så har noe erfaring rundt det og svarer gjerne på eventuelle spørsmål rundt det om det skulel være noe.

Lykke til videre med kosthold, trening og alt ellers Smiley
Les forumreglene her





- Personlig Trener - AFPT

- 3. Plass Junior NM 2008: Film

 Konkurranser:
 NM 2008: 240 - 160 - 222,5 = 622,5 @ 74,75
 Syd-Norsk 2010 : 250 - 170 - 230 = 650 @ 80,90
 NM 2012 : 197,5 - 135 - 220 = 547,5 @ 80,73 RAW

- Logg


Sponset av www.Norkost.no

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Nye bilder s.61)
« #913 : 18. januar 2009, 13:19 »
Velfortjent helgekos det der! Smiley Selv har jeg hatt 3 proteinbars Grin
God helg Luxie!

Hehe. Takk for det. Proteinbarer er så godt. Jeg er hekta. Du må prøve proteincookies fra www.nordicnutrition.no , helt fantastiske!

Fikk litt lyst til å si noen flere ord her.

Dette har du nok helt rett i, og jeg vet godt hva du mener selv om jeg ikke selv har personlig erfaring med spsevegring.
Det er mange måter å takle sitasjoner og erfaringer på. Man er ofte opptatt av å anse erfaringer som enten gode eller dårlige. Men det finnes flere måter og se på det på, feks og "alltid" anse en erfaring som god selvom den der og da bare føles vond.
Din erfaring med spisevegringer var helt sikkert vond der og da og kanskje etterlatt seg noen "arr", men samtidig så har den vært med å gjort deg til den du er i dag. Hadde du hatt like stort engasjement for kosthold, trening og ikke minst hjelpe andre i dag om du ikke hadde vært gjennom dette selv?
Vi har vel alle hatt vonde opplevelser en eller flere ganger i livet og det er hvordan man lærer seg å takle de og eventuelt bruke de videre som avgjør hvordan livet blir videre.

Selv har jeg hatt en del erfaringer rundt på både kosthold og trening, samt en del andre erfaringer på det psykologiske plan som har jeg gitt meg en kanskje noe undertrykt iver etter å hjelpe andre.

Som Gundersen nevnte over så er det alltid imponerende og gøy å se folk som klarer å reise seg opp og kjempe imot når ting butter imot, og dette har du klart, det er noe å være stolt over!

Alle disse egenskapene er gull verdt som personlig trener, og det er nok mye av dette som skiller en god PT fra en dårlig PT. En PT med engasjement, erfaring og et mål med jobben sin annet enn å tjene penger vil garantert kunne bli en god PT med tiden. Man får inntrykk av at dette er kvalifikasjoner du oppfyller så et yrke som personlig trener er nok helt klart smart av deg å sjekke mer opp om Smiley
Har som sagt tatt utdanningen selv så har noe erfaring rundt det og svarer gjerne på eventuelle spørsmål rundt det om det skulel være noe.

Lykke til videre med kosthold, trening og alt ellers Smiley

Jeg er så enig i det du sier. Den erfaringen jeg har hatt ville jeg ikke vært foruten. Selvom det var helt forjævlig og det vanskeligste jeg har opplevd. Men nettopp som du sier har det formet meg mye. Jeg har lært så utrolig mye. For jeg har vært igjennom mange forskjellige stadier med kroppen min. Jeg har vært utrent, smålubben fjortiss og bare spist dritt, til å bli anorektisk og livsfarlig tynn, til der jeg er i dag. Nå er jeg avslappet, frisk, i god form og koser meg veldig med det.

Det har fått meg til å verdtsette kroppen min og ha et ønske om å ta godt vare på den. I tillegg føler jeg at jeg har en historie, råd og erfaringer og dele med andre. Spesielt jenter som kanskje er på vei inn på en farlig sti. Senest i går hadde jeg en venninne på besøk, pr dagsdato spiser hun svært lite og løper masse. Men jeg snakket lenge med henne om hvor viktig det er med tilstrekkelig og godt med mat, samt styrketrening. Prøve å forklare henne at du får ikke "klumpete mannemuskler" av å trene tungt. Heller tvert imot. Fine kvinnelige former ++ Hun sa hun ble veldig inspirert og har allerede i dag meldt seg inn på treningssenter og skal være med meg på trening i mårra. Min første klient som "personlig trener" haha. Skal lage et opplegg for henne med gode baseøvelser/frivekter og hjelpe henne med å få i seg skikkelig med mat. Blir spennede å se fremgangen hennes. Jente med skikkelig driv, men har ikke hatt peiling. Har tro på at hun kan komme langt. (:

Menmen, takk for innspillet ditt og gode tanker. Det setter jeg pris på. Moro at du har tatt den utdannelsen jeg selv ønsker. Interessant å høre dine erfaringer i yrket. Hvordan kom i gang i jobb etter utdannelsen? Bedrift/privat? Hva slags type kunder har du? Hvordan er feks en vanlig uke for deg som personlig trener? (hvis det er det du jobber som nå da) Jo, og hvis du vil svare på det da, hvordan er lønna? Smiley

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Nye bilder s.61)
« #914 : 18. januar 2009, 13:33 »
Luxie;
Etter utdanninga som kontakter man de studio man ønsker jobbe hos.
Bor du i Oslo ?

Det er i hvertfall folk med din kompetanse som trengs på sentrene rundt om kring Smiley
Og jeg tviler på at det er vanskelig få jobb .
Lønna er også en forhandlingssak Wink
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!