Skrevet av Emne: Luxies trenings -og matlogg.  (Lest 170196 ganger)

Utlogget Baliba

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 217
  • Honnør: 629
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 217

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Nye bilder s.61)
« #915 : 18. januar 2009, 17:16 »
Menmen, takk for innspillet ditt og gode tanker. Det setter jeg pris på. Moro at du har tatt den utdannelsen jeg selv ønsker. Interessant å høre dine erfaringer i yrket. Hvordan kom i gang i jobb etter utdannelsen? Bedrift/privat? Hva slags type kunder har du? Hvordan er feks en vanlig uke for deg som personlig trener? (hvis det er det du jobber som nå da) Jo, og hvis du vil svare på det da, hvordan er lønna? Smiley

Så sant man har kvalifikasjoner og vise til så er nok ikke vanskelig å bli ansatt på et senter per dags dato. Oppbygging av kundebase derimot er det som gir en liten utfordring, men det er det mange måter å løse på og egentlig ikke all verdens problem om man er litt lur Smiley
Jeg er ansatt på SATS, men jobber ikke per dags dato som PT, men har hatt to kunder jeg trente over en periode, og syntes egentlig det var veldig gøy. Hvorfor jeg ikke jobber mer akkuat nå er det flere grunner til, blandt annet at jeg ønsker mer utdanning Smiley

Hvordan en vanlig uke for en personlig trener ser ut er nok veeeldig individuelt og siden det ikke er fryktelig mange som jobber som det enda i Norge så er det litt vanskelig å si noe om hvordan det er generelt. Men kort sagt så blir det egentlig hva man gjør det til selv, det går jo ann å kombinere med flere ting, noe jeg vet om en del som gjør.

Lønna kan nok være som Nann sier en forhandlingssak, men de forskjellige store kjedene har nok generelle statser for dette. Men lønn er også som jobben i seg selv, det blir hva man gjør det til alt ettersom om man er selvstendig næringsdrivende eller er ansatt i et annet firma etc.
Les forumreglene her





- Personlig Trener - AFPT

- 3. Plass Junior NM 2008: Film

 Konkurranser:
 NM 2008: 240 - 160 - 222,5 = 622,5 @ 74,75
 Syd-Norsk 2010 : 250 - 170 - 230 = 650 @ 80,90
 NM 2012 : 197,5 - 135 - 220 = 547,5 @ 80,73 RAW

- Logg


Sponset av www.Norkost.no

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Nye bilder s.61)
« #916 : 18. januar 2009, 18:01 »
Luxie;
Etter utdanninga som kontakter man de studio man ønsker jobbe hos.
Bor du i Oslo ?

Det er i hvertfall folk med din kompetanse som trengs på sentrene rundt om kring Smiley
Og jeg tviler på at det er vanskelig få jobb .
Lønna er også en forhandlingssak Wink

Så sant man har kvalifikasjoner og vise til så er nok ikke vanskelig å bli ansatt på et senter per dags dato. Oppbygging av kundebase derimot er det som gir en liten utfordring, men det er det mange måter å løse på og egentlig ikke all verdens problem om man er litt lur Smiley
Jeg er ansatt på SATS, men jobber ikke per dags dato som PT, men har hatt to kunder jeg trente over en periode, og syntes egentlig det var veldig gøy. Hvorfor jeg ikke jobber mer akkuat nå er det flere grunner til, blandt annet at jeg ønsker mer utdanning Smiley

Hvordan en vanlig uke for en personlig trener ser ut er nok veeeldig individuelt og siden det ikke er fryktelig mange som jobber som det enda i Norge så er det litt vanskelig å si noe om hvordan det er generelt. Men kort sagt så blir det egentlig hva man gjør det til selv, det går jo ann å kombinere med flere ting, noe jeg vet om en del som gjør.

Lønna kan nok være som Nann sier en forhandlingssak, men de forskjellige store kjedene har nok generelle statser for dette. Men lønn er også som jobben i seg selv, det blir hva man gjør det til alt ettersom om man er selvstendig næringsdrivende eller er ansatt i et annet firma etc.

Takk for god informasjon! Interessant å lese. Tar det til meg og gleder meg til å komme i gang. Smiley

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Nye bilder s.61)
« #917 : 18. januar 2009, 18:04 »
Dagens trening:
30 min. trimsykkel

Greit å være inne å sykle når det er så kaldt ute. I mårra satser jeg på en skikkelig styrkeøkt, motivert og gleder meg. Smiley

Dagens mat:


Frokost: To skiver m/en boks tunfisk + tomat og sylteagurk
             Multivitamin, omega-3-6-9

Lunsj: To kokte egg
          En appelsin

Middag: Bacon, sopp -og grønnsakspai m/salat

Mellommåltid: To proteinbarer
                     Cappucino

Kvelds: Boks mager kesam m/funlight, nøtter og tørket frukt


Legger med en oppdatering på armen og min herlige frokost, mm Smiley

Utlogget siljem

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 120
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 120

Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Nye bilder s.61)
« #918 : 18. januar 2009, 18:06 »
Kjempefine bilder av deg. Beundrer deg virkelig. Og veldig bra at du vil ta treningsinteressen din til et enda høyere nivå. Trenger flinke og engasjerte folk. Tror nok dette er et yrke du vil passe veldig godt i. Lykke til videre. Jeg følger med og heier på deg Smiley

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Nye bilder s.61)
« #919 : 19. januar 2009, 20:18 »
Kjempefine bilder av deg. Beundrer deg virkelig. Og veldig bra at du vil ta treningsinteressen din til et enda høyere nivå. Trenger flinke og engasjerte folk. Tror nok dette er et yrke du vil passe veldig godt i. Lykke til videre. Jeg følger med og heier på deg Smiley

Tusen hjertelig takk! Er så koselig å høre at du beunderer meg. Det varmer Smiley Jeg heier på deg også! Du har hatt kjempegode fremskritt. Gleder meg til å følge deg videre.


Har hatt en super trening, oppdaterer straks (:

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Nye bilder s.61)
« #920 : 19. januar 2009, 20:34 »
Dagens trening:

60 min. rask gange

Oppvarming: 5 min. rask jogg på mølla

Øvelser:

Knebøy:
30 kg - 10x1
40 kg - 10x1
50 kg - 10x1
60 kg - 6x1

Hadde mye bedre teknikk en vanlig. Kom enda dypere. Var skikkelig pump i bena ^^

Benkpress:
30 kg - 8x3

Strake markløft:
30 kg - 10x3

Nedtrekk:
35 kg - 10x2
40 kg - 6x1

Sittende roing:
20 kg - 10x2
25 kg - 8x1

Skulderpress:
10 kg - 10x1
15 kg - 8x1 (pers!)

Sit ups m/kgs-skive bak nakken:
5 kg - 15x1
10 kg - 15x2

Planken m/bena på ball:
3x20sek

+ den tyngste pilatesøvelsen jeg kan for mage, men vet ikke hva den heter..


Hatt en super økt i dag. Knebøyteknikken har kommet seg, 20-tallet er borte på benken og generelt en god økt syns jeg. Føler meg i hvert fall bra pumpa. Hadde med en venninne i dag. Hun trente skikkelig styrke for første gang i dag. Hun hadde noen veldig fine løft så det blir spennende å se fremgangen hennes. Moro å trene sammen med noen også Smiley

For litt variasjon har tatt bilder av noe av det jeg har spist i dag, istedenfor å liste opp. (:

Utlogget etn91

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 485
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 485

Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Nye bilder s.61)
« #921 : 19. januar 2009, 20:35 »
Interessant! Smiley skal begynne å følge med her jeg. Forhåpentligvis plukke opp litt motivasjon og kostholds-tips! Smiley Stå på! Du virker kjempeflink! Smiley
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=116330.0

Gammel treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=102601.0


Det er fordi jenter som bygger muskler driter i gutter som måtte føle seg truet...de liker ordentlige menn! Wink

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Nye bilder s.61)
« #922 : 19. januar 2009, 20:40 »
Knebøy:
30 kg - 10x1
40 kg - 10x1
50 kg - 10x1
60 kg - 6x1

Hadde mye bedre teknikk en vanlig. Kom enda dypere. Var skikkelig pump i bena ^^

Hva gjorde du annerledes denne gangen? Det mange gjør feil på er å stå for smalt slik at man tipper frempå når man prøver "å gå dypt". De færreste er bevegelige nok i ledd, ligamenter etc til å kunne stå hoftebredt og sette seg til (styrkeløft)godkjent dybde uten å tippe fremover eller på annen måte kompensere. Står man breiere og vinkler tærne utover (rundt 45 grader) vil man kunne sette seg ned mellom beina og samtidig holde ryggen rettere. Uansett hvordan er det bra at du har fått rettet litt på bøyteknikken - for optimalt utbytte må rett teknikken benyttes! Smiley

Nb! Salaten din så faktisk god ut, hvilket du bør ta som et stort kompliment da det kommer fra en som er altfor lite flink til å spise "grønt, gult og rødt".

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Nye bilder s.61)
« #923 : 19. januar 2009, 21:02 »
Interessant! Smiley skal begynne å følge med her jeg. Forhåpentligvis plukke opp litt motivasjon og kostholds-tips! Smiley Stå på! Du virker kjempeflink! Smiley

Hei du. Velkommen til loggen min og tusen takk for komplimenter. Det er så fint å høre. Gleder meg til å høre fra deg Smiley

Hva gjorde du annerledes denne gangen? Det mange gjør feil på er å stå for smalt slik at man tipper frempå når man prøver "å gå dypt". De færreste er bevegelige nok i ledd, ligamenter etc til å kunne stå hoftebredt og sette seg til (styrkeløft)godkjent dybde uten å tippe fremover eller på annen måte kompensere. Står man breiere og vinkler tærne utover (rundt 45 grader) vil man kunne sette seg ned mellom beina og samtidig holde ryggen rettere. Uansett hvordan er det bra at du har fått rettet litt på bøyteknikken - for optimalt utbytte må rett teknikken benyttes! Smiley

Nb! Salaten din så faktisk god ut, hvilket du bør ta som et stort kompliment da det kommer fra en som er altfor lite flink til å spise "grønt, gult og rødt".

Jeg la sånne tynne vektskiver under helen slik at jeg greide å bøye dypere med god balanse. Står bredere ut enn hoftebreddes avstand og passer på at ryggen er rett. Passer også på at knær ikke vandrer. Har fått sjekket teknikken min av forskjellige personer som har sagt det ser bra ut. Men kan alltid gjøre det bedre. Har jobbet med å komme dypere og kjente det ekstra godt i dag. Takk for gode tips! Og moro at du syns salaten så god ut, hehe. Masse forskjellige grønnsaker (inkludert ferske cherrytomater!), masse scampi og en svær load med dressing, da blir det godt da Grin

Utlogget lena-alex

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 255

Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Nye bilder s.62)
« #924 : 19. januar 2009, 21:18 »
Hei Luxie. har et spørsmål Smiley

vet ikke hvordan man skriver sånn melding, så det får bli her i stedet. Hvordan legger du inn bilder?
Er det sånn at du må laste opp bildet i et annet nettvek, og ta "koden" fra d og lime inn?

Prøvde det fra Nettby, men vil jo ikke legge inn alle bildene der... Sad  Og når jeg gjorde det, så blev det i original størrelse, og det er jo så slitsomt.

(men hvor kan jeg legge opp bildet, uten at ALLE ser det? er jo ikke noe man gjør på Facebook..)
Don't wish for it, work for it!

Lena Alexandras mat- og treningslogg  Grin

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Nye bilder s.62)
« #925 : 19. januar 2009, 21:22 »
Hei Luxie. har et spørsmål Smiley

vet ikke hvordan man skriver sånn melding, så det får bli her i stedet. Hvordan legger du inn bilder?
Er det sånn at du må laste opp bildet i et annet nettvek, og ta "koden" fra d og lime inn?

Prøvde det fra Nettby, men vil jo ikke legge inn alle bildene der... Sad  Og når jeg gjorde det, så blev det i original størrelse, og det er jo så slitsomt.

(men hvor kan jeg legge opp bildet, uten at ALLE ser det? er jo ikke noe man gjør på Facebook..)

Neida, det er veldig enkelt. Trykk på "+ ekstra valg" som står rett under innleggsboksen du skriver i, og rett over der du trykker "legg til innlegg" osv. Der kan du laste opp bilder direkte fra pcen din. Var det godt nok forklart?

Utlogget Eirik Dolega

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 607
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 607

  • GIMMEU'RSHAKE!
Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Nye bilder s.62)
« #926 : 19. januar 2009, 21:24 »
Ser du funderer veldig på hvordan det fungerer å jobbe som personlig trener. Da kan jeg anbefale deg å sende PM til babbis her på forumet Smiley Du finner han under "Ukens profil".

Stå på videre! Du er dødsflink!
Fett nok.

Trent siden september 07.

Loggbok!

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Nye bilder s.62)
« #927 : 19. januar 2009, 21:55 »
Ser du funderer veldig på hvordan det fungerer å jobbe som personlig trener. Da kan jeg anbefale deg å sende PM til babbis her på forumet Smiley Du finner han under "Ukens profil".

Stå på videre! Du er dødsflink!

Takk for tipset, det skal jeg gjøre! Spennede å høre med noen som har peiling på den utdannelsen jeg ønsker. Gull verdt Smiley Takk for komplimentet. Så du treninga mi i dag? Det kommer seg nå. Bra du "pressa" meg til å komme i gang med knebøy en gang i tiden, hehe.

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Nye bilder s.62)
« #928 : 20. januar 2009, 19:20 »
Dagens trening:
1 time og 10 min. rask gange

I dag er jeg stiv og kjenner meg godt "banka" etter gårsdagensøkt. Deilig å være småstøl i ben, mage, skuldre og armer. Droppa sykkelen i dag og gikk heller en god tur med bikkja. Godt med frisk luft.

Dagens mat:


Frokost: Havregrøt m/melk, linfrø, kanel og en teskje sukrin
             Multivitamin, omega-3-6-9

Mellommåltid: Boks mager kesam m/funlight, nøtter og tørket frukt

Lunsj: Salat m/masse grønnsaker, hvitløksmarinerte scampi og dressing

Mellommåltid: Proteincookies (85g, 22g protein)

Middag: Wok m/grønnsaker, reker og sursøt saus

Mellommåltid: Proteinbar (95g, 30g protein)

Kvelds: 4 knekkebrød m/gulost+sylteagurk, brunost+syltetøy



Ligger på rundt 130g protein pr dag. Som tilsvarer 2,5g protein pr kroppsvekt hos meg. Veldig mye forskjellige meninger om hvor mye proteiner man bør innta. Hva mener dere? Hvis jeg ønsker maks ut av treninga mi. Nå faller det naturlig for meg å spise rundt 130g (hender ofte det blir mer også), i og med at jeg er så glad i proteinrik mat alà mager kesam, cottage cheese, sjømat, proteinbarer, kjøtt osv.. Så det er ikke sånn spesielt bevisst, men har merket meg at jeg ligger rundt 2,5g pr kroppsvekt fortida. Noen tanker? Smiley

Utlogget lena-alex

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 255

Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Nye bilder s.62)
« #929 : 20. januar 2009, 19:58 »
Neida, det er veldig enkelt. Trykk på "+ ekstra valg" som står rett under innleggsboksen du skriver i, og rett over der du trykker "legg til innlegg" osv. Der kan du laste opp bilder direkte fra pcen din. Var det godt nok forklart?

Japp tusen takk:)
men du, har et til spørsmål Tongue

Hvordan får du til sånn link i autografen din, altså sånn at man skriver f.eks. "treningslogg" og kan trykke på den...?
Don't wish for it, work for it!

Lena Alexandras mat- og treningslogg  Grin

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!