Skrevet av Emne: Luxies trenings -og matlogg.  (Lest 170212 ganger)

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #1035 : 12. mars 2009, 10:02 »
Hvordan er bøy-teknikken din? Lett å lene seg litt for mye frem å bruke mye korsrygg.

Du kan prøve å trene litt rygg-hev, det er gode greier. Hjalp utrolig for ryggen min når den var litt kranglete hvertfall. jeg kjørte den et par ganger i uka med 5 sett og alt ifra 20-40 reps, men er sikker lurt å ta det litt roligere.

Føler at knebøyteknikken min er ganske så god. Blitt flinkere til å komme dypere og få mer konktakt med musklene, i tillegg til at jeg tenker på ryggen. Men jeg skal tenke litt ekstra over det neste gang. Ikke alltid like lett å bedømme sin egen teknikk.

Jeg kjenner jo godt på øvelser som feks strake markløft og sumo deadlift med hantel at det tar på korsryggen. Disse øvelsene skal jo blant annet trene korsryggen, så det er vel naturlig at jeg kjenner noe der? Men som jeg skrev, lett å bli bekymret for ryggen og  vanskelig å kjenne om det er vanlig trent følelse eller vondt.

Men jeg skal prøve meg på rygghev og se om det kan hjelpe. Viktig med en sterk rygg. Tusen takk for råd. Det setter jeg veldig pris på Smiley

Utlogget næææh

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 222
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #1036 : 12. mars 2009, 13:05 »
Dyp bøy er bra, men lett å komme litt frempå i bunnposisjon. Og det er mange som har en tendens til å kroke ryggen litt under strakmark. Sumomark med hantel har jeg hverken prøvd eller sett noen gjøre så der skal jeg ikke uttale meg. Men det kan tenkes at du må litt langt ned for å få tak i hantelen? Å da bøyer ryggen din?

Nå har ikke jeg sett teknikken din i noen av øvelsene så jeg kan ikke bedømme det, jeg bare nevner vanlige "feil" som det fort kan bli litt smerter av.

Jepp, prøv litt rygg-hev å se om det blir bedre. Nå er det jo mulig det bare er treningsverk også, men greit å være på den sikre siden Smiley
Her kommer det til å stå noe virkelig sykt en dag!

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #1037 : 14. mars 2009, 16:45 »
Dyp bøy er bra, men lett å komme litt frempå i bunnposisjon. Og det er mange som har en tendens til å kroke ryggen litt under strakmark. Sumomark med hantel har jeg hverken prøvd eller sett noen gjøre så der skal jeg ikke uttale meg. Men det kan tenkes at du må litt langt ned for å få tak i hantelen? Å da bøyer ryggen din?

Nå har ikke jeg sett teknikken din i noen av øvelsene så jeg kan ikke bedømme det, jeg bare nevner vanlige "feil" som det fort kan bli litt smerter av.

Jepp, prøv litt rygg-hev å se om det blir bedre. Nå er det jo mulig det bare er treningsverk også, men greit å være på den sikre siden Smiley

Takk for utfyllende svar! Er nøye med å alltid være rett i ryggen når jeg plukker opp hantler og når jeg tar markløft. Men vanskelig å være helt skråsikker på egen teknikk. Prøvde å kjenne etter i dag hvilken øvelse jeg kjente noe smerter i korsryggen.. Kan ikke si jeg kjente noen smerter, men hadde en liten følelse i korsryggen etter nedtrekken. Hm.. Føler at teknikken sitter ganske bra der, passer på at skuldrene ikke flyr opp mot ørene og drar rolig ned og opp. Vanskelig det der med ryggen. La inn i hvertfall noen sett med rygghev i dag, så får vi se om det løser opp litt. (:

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #1038 : 14. mars 2009, 16:53 »
Dagens økt:

20 min. rask gange til treningssenteret

Oppvarming: 5 min. rask jogg på mølla

Øvelser:

Benkpress:
20 kgx20
35 kgx8
40 kgx1
37,5x4

Benpress:
90 kgx8
100 kgx8
110 kgx12

Nedtrekk:
45 kgx6
50 kgx4
45 kgx6

Militærpress:
20 kgx8
20 kgx8
20 kgx8

Omvendt situps i kabel:
12,5 kgx10
15 kgx10
17,5 kgx10
17,5 kgx10
17,5 kgx10

Sittende roing:
20 kgx10
20 kgx10
20 kgx10

Rygghev:
10x3 sett

Nedtrapping: 20 min. rask gange

+ 45 min. tur med bikkja senere på dagen



Veldig deilig økt i dag! Var fornøyd med benken ^^ I tillegg overrasket jeg meg selv i benpressen, har visst mer å gå på enn jeg trodde. Jo, og den mageøvelsen i dag var helt super. Den tok skikkelig. Genialt med en mageøvelse hvor man kan øke vektene på. La inn litt rygghev på slutten, så får vi se hvordan utviklingen av korsryggen går Smiley God helg godtfolk!

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #1039 : 15. mars 2009, 17:25 »
Hmm.. Jeg har følt mer på følelsene jeg har i korsryggen og jeg heller mot at det er smerter. Det er rett og slett ubehagelig. Kjente det i går kveld og i dag har jeg fortsatt vond i korsryggen etter gårsdagens trening. Jeg kjenner ikke noe som helst ubehag mens jeg trener, men kjenner det etterpå. Blir jeg nødt til å ta treningspause? Har veldig lite lyst til dette, fordi jeg vet at jeg skal på ferie om to uker der jeg automatisk får ca en ukes pause. Men ryggen skal man jo ta på alvor. Nei, det er noe dritt med pause nå, er jo så motivert og full av energi. Hva tror dere?

Utlogget Hee1o

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 122
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 122

  • Det skal vær litt etings!
Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #1040 : 15. mars 2009, 18:33 »
Få noen til å observere deg/filme deg i de ulike øvelsene. Er teknikken perfekt er det jo ikke der problemet ligger liksom Wink Kan jo være en muskulær smerte fordi korsryggen har blitt overtrent -- en svak betennelse el. Pause vil jo i så fall være lurt Smiley

Utlogget obey

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 758
  • Honnør: 107
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 758

Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #1041 : 16. mars 2009, 08:15 »
Hmm.. Jeg har følt mer på følelsene jeg har i korsryggen og jeg heller mot at det er smerter. Det er rett og slett ubehagelig. Kjente det i går kveld og i dag har jeg fortsatt vond i korsryggen etter gårsdagens trening. Jeg kjenner ikke noe som helst ubehag mens jeg trener, men kjenner det etterpå. Blir jeg nødt til å ta treningspause? Har veldig lite lyst til dette, fordi jeg vet at jeg skal på ferie om to uker der jeg automatisk får ca en ukes pause. Men ryggen skal man jo ta på alvor. Nei, det er noe dritt med pause nå, er jo så motivert og full av energi. Hva tror dere?

Hei du:) Var jeg deg ville jeg byttet ut markløft og knebøy for en liten periode, kanskje til over påske. Se om ryggen blir bedre, og ta det pent når du starter igjen. Kan jo bytte øvelser til beinpress og rygghev + stangroing feks i mellomtiden.
gutt 1988

bildeprofil; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=48442.0

treningslogg; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58782.0

Not with the lights on honey, im bulking!

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #1042 : 16. mars 2009, 18:24 »
Få noen til å observere deg/filme deg i de ulike øvelsene. Er teknikken perfekt er det jo ikke der problemet ligger liksom Wink Kan jo være en muskulær smerte fordi korsryggen har blitt overtrent -- en svak betennelse el. Pause vil jo i så fall være lurt Smiley

Du kommer med gode tips her. Har fått sjekket teknikk på diverse øvelser av instruktører på sats og gymlæreren min.. Men stoler ikke blidt på at de vet hva de snakker om. Prøver i hvert fall å lese instruktser på øvelser på nett og kikke på videoer. + at jeg hele tiden tenker på at ryggen ikke skal presses i en unaturlig stilling, - det gjelder forsåvidt resten av kroppen også. Men det hadde vært flott om noen som virkelig hadde peiling kunne godkjent teknikken. Jeg tror du har rett i at det er en muskulær smerte i og med at den forsvinner når jeg er i ro en stund og kommer tilbake etter styrketrening. Mulig at det er en betennelse ja.. Er nå på andre dagen etter trening hvor jeg fortsatt kjenner smerter i korsryggen, men ikke så sterkt som i går. Tok meg i hvert fall pause i dag og jogget en tur istedet. (:

Hei du:) Var jeg deg ville jeg byttet ut markløft og knebøy for en liten periode, kanskje til over påske. Se om ryggen blir bedre, og ta det pent når du starter igjen. Kan jo bytte øvelser til beinpress og rygghev + stangroing feks i mellomtiden.

Mhm, tror du har rett i det med marken og knebøyen. Kjørte hverken av øvelsene på lørdag og skal være litt forsiktig med de fremover. Takk for tipsene til alternative øvelser! (: Ble som sagt over her styrkefri i dag.. Kjipt, men jeg får være snill med ryggen min. Setter pris på tilbakemeldingen din Smiley

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #1043 : 16. mars 2009, 18:36 »
Dagens trening:

45 min. gåtur
35 min. joggetur

Som skrevet over her droppet jeg styrkeøkta mi i dag pga korsryggen.. Kjipt, men det må til. Isteden benyttet jeg ettermiddagen til å ta en joggetur. Løpeformen min var overraskende god. Jogget uten stopp i godt tempo. Ble varm og svett men hadde bra med energi og jevn pust under økta. Skulle gjerne løpt lenger men visste jeg måtte ut med bikkja også. Ser fram til noen gode løpeøkter nå når våren og sommeren kommer Cheesy

Dagens mat:

Frokost: Proteinshake
             Banan

Mellommåltid: En pose nøtter og tørket frukt (100g)
                       
Lunsj: 4 speltlomper m/en pakke kalkunskinke
          Et eple

Middag: Hjemmelaget tomatsuppe m/tre kokte egg

Mellommåltid: Proteinbar (85g, 30g)

Kvelds: Fruktsalat m/appelsin, banan, pære, kulturmelk og kanel




Må bare legge inn link til Trinnys "ENORME" armmuskler, hahaha Grin http://www.seher.no/807846/er-trinny-woodall-den-nye-madonna
"Stileksperten, som tidligere har vært kjent for sin svært tynne figur, har plutselig fått seg noen enorme armmuskler,"

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #1044 : 16. mars 2009, 21:12 »
I tillegg til dagens oppdatering på trening og mat, slenger jeg med nytt bilde av skulder og arm;
Takker for respons Smiley

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #1045 : 16. mars 2009, 21:14 »
Må bare legge inn link til Trinnys "ENORME" armmuskler, hahaha Grin http://www.seher.no/807846/er-trinny-woodall-den-nye-madonna
"Stileksperten, som tidligere har vært kjent for sin svært tynne figur, har plutselig fått seg noen enorme armmuskler,"

Jeg tror jeg kunne vært tilbøyelig til å gi vedkommende som har skrevet artikkelen en liten fik for deretter å be henne stikke finger'n i jorda. Makan til idiotisk artikkel skulle man i utgangspunktet leite lenge etter, men Se&Hør, Her&Nå + idiotkvinnemagasiner klarer å skrive slikt uke etter uke. Jeg legger opp...

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #1046 : 16. mars 2009, 23:34 »
I tillegg til dagens oppdatering på trening og mat, slenger jeg med nytt bilde av skulder og arm;
Takker for respons Smiley

Dette ser veldig, veldig bra ut luxie! Utrolig flotte skuldre!  Wink

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #1047 : 17. mars 2009, 08:20 »
Jeg tror jeg kunne vært tilbøyelig til å gi vedkommende som har skrevet artikkelen en liten fik for deretter å be henne stikke finger'n i jorda. Makan til idiotisk artikkel skulle man i utgangspunktet leite lenge etter, men Se&Hør, Her&Nå + idiotkvinnemagasiner klarer å skrive slikt uke etter uke. Jeg legger opp...

Ja, det er ikke til å tro. Hu så bare syk og skrøpelig ut, så presterer journalisten å si at hun har "enorme armmuskler". Rare greier.

Om noen år kommer du til å ha en utrolig kropp. GODE GENER med trening er noe av det beste jenter kan gjøre. FORTSETT SÅNN!

Tusen takk for det Cheesy Koser meg veldig med både trening og kosthold, det er noe jeg garantert kommer til å fortsette med. Aner ikke om jeg har spesielt gode gener i omløp, men jeg skal jobbe hardt med formen. Er så spent på utviklingen. ^^

Dette ser veldig, veldig bra ut luxie! Utrolig flotte skuldre!  Wink

Hjertelig takk! Det varmer. Gøy å se at ting begynner å skje fysisk. Jeg har hatt en revolusjon psykisk de siste årene og endelig begynner det å gi litt resultater utvendig også. Med tanke på mitt utrolig dårlige utgangspunkt, - var aldri fysisk aktiv som barn og spiste mye dritt, senere i tenårene utviklet jeg anoreksi og ble svært tynn.. Så noe spesielt muskelmasse eller grunnlag hadde jeg ikke. Men nå føler jeg meg full av energi og helt på topp. Både styrke og kondisjon er i takt. Gleder meg til å se hvor jeg kan ta meg selv både fysisk og psykisk. Vekta øker stadig og jeg føler meg sterkere og sterkere, utenpå og inni (:

Utlogget Polishboy

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 205
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 205

Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #1048 : 17. mars 2009, 11:11 »
Veldig bra skuldre Wink !
``Ting tar tid``

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #1049 : 17. mars 2009, 18:41 »
Veldig bra skuldre Wink !

Takker så mye for det! Skuldrene har kommet seg syns jeg, så moro at du påpeker det Smiley

---------------------------------------

Dagens trim:

1,5 rask gange


Fortsatt smerter i korsryggen, dog litt bedre.. Så det blir ikke styrketrening i dag. Har veldig lyst til å dra opp på treningssenteret i mårra og løfte, men fornuften sier vel egentlig at jeg burde hvile ryggen litt til. Får se.. Kanskje en lettere økt enn vanlig.. Hm.. Det var i hvert fall veldig deilig å gå ute i det fine været i dag Cheesy


Dagens mat:

Frokost: Pose nøtter og tørket frukt

Lunsj: Boks mager kesam m/funlight
          Stor boks m/ananasbiter

Middag: Marinert ørretfilet m/tomat, agurk, rosenkål og tacosaus

Mellommåltid: Proteinbar (95g, 30g protein)

Kvelds: Cottage cheese, syltetøy og musli




Edit: bilde av dagens middag (:

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!