Skrevet av Emne: Luxies trenings -og matlogg.  (Lest 171219 ganger)

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #1080 : 24. mars 2009, 22:24 »
Oisann, jeg har eksakt den samme følelsen i ryggen, rett over rumpa etter omtrent annenhver markøkt! Hva det skyldes aner jeg ikke, men det føles veldig muskulært for meg og. Kan i det minste trøste med at det har vært slik de siste årene uten at det på noen måte har utviklet seg til noe værre. Har slått meg veldig til ro med det, og tenker selv det er stølhet, selvom det sitter ganske langt nede. Er det slik med deg at om du lager en god svai i ryggen og strammer bakover så kjenner du det ekstra godt? For meg er det smålig ubehagelig når jeg sitter vanlig..

Du får si fra om du finner ut mer om dette Smiley Men det skal selvfølgelig nevnes at dette pleier å vare noen dager etter markøktene, for så å gi seg frem til neste økt. Men Det skjer nesten hver gang, og varer noen dager. Jeg presser meg veldig hardt i mark stort sett alltid da men.

Holdt på å si; godt å høre at det er fler. Hehe. Selvsagt ikke bra at du sliter med lignende/samme problem som meg. Men fint å høre at det ikke er noe unormalt og kanskje ikke så farlig? Lett å bli smånervøs når det gjelder ryggen. Kjenner igjen akkurat det du sier om at det kommer etter en tung trening. Det var sånn det startet, kom etter tung trening og forsvant dagen/dagene etter. Men har tatt meg en ukes pause og det er fortsatt vondt. Vel og merke bedre i dag. Tenkte også på det først som stølhet, men ettersom det nå har tatt så lang tid for å forsvinne? Merkelig. Du får oppdatere meg hvis du finner mer ut av det. Hvor lenge siden er det du startet å føle sånne føelser i nederste delen av ryggen? - vet ikke helt om jeg skal kalle det "nederste delen av ryggen" heller, blir på en måte mellom nederste delen og rett over rumpa.

Utlogget obey

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 758
  • Honnør: 107
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 758

Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #1081 : 24. mars 2009, 22:54 »
Holdt på å si; godt å høre at det er fler. Hehe. Selvsagt ikke bra at du sliter med lignende/samme problem som meg. Men fint å høre at det ikke er noe unormalt og kanskje ikke så farlig? Lett å bli smånervøs når det gjelder ryggen. Kjenner igjen akkurat det du sier om at det kommer etter en tung trening. Det var sånn det startet, kom etter tung trening og forsvant dagen/dagene etter. Men har tatt meg en ukes pause og det er fortsatt vondt. Vel og merke bedre i dag. Tenkte også på det først som stølhet, men ettersom det nå har tatt så lang tid for å forsvinne? Merkelig. Du får oppdatere meg hvis du finner mer ut av det. Hvor lenge siden er det du startet å føle sånne føelser i nederste delen av ryggen? - vet ikke helt om jeg skal kalle det "nederste delen av ryggen" heller, blir på en måte mellom nederste delen og rett over rumpa.

Ja det er veldig langt nede. Jeg tror det egentlig bare er en muskel som sitter litt gjemt der nede hehe. Har hatt det slik så lenge jeg kan huske, men som sagt varer det for meg noen dager så gir det seg som med all annen stølhet. Selvom jeg er enig i at denne kjennes mer ubehagelig enn resten...
gutt 1988

bildeprofil; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=48442.0

treningslogg; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58782.0

Not with the lights on honey, im bulking!

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #1082 : 25. mars 2009, 20:38 »
Dagens trening:

Våget meg på trening i dag og håper ikke ryggen syns det var for galt. Prøver å ikke kjøre for tung med litt høyere reps enn vanlig. Gidder ikke å skrive opp kg-ene men her er øvelsene jeg kjørte i dag:

Oppvarming: 5 min. rask jogg på mølla

Benkdips
Militærpress
Magecrunch i kabel
Nedtrekk
Lav roing
Ryggrulle
Sit ups m/vektskive
Benpress
Benkpress

Tredemølle: 20 min. (5 min rask jogg, 2 min spurt, 5 min rask gange med høy stigning, 5 min rask jogg)

+ 1 time og 15 min rask gange

Fikk kjørt gjennom kroppen med ålreit motstand. Fikk svettet skikkelig og hadde en god følelse på økta selvom den ikke er like optimal som vanlig vektmessig.

Dagens mat:

Frokost: 4 potetlomper m/en pakke skinke
             Lett cappuchino

Lunsj: Cottage cheese, syltetøy, peanøttsmør

Mellommåltid: Proteinbar (95g, 30g protein)

Middag: Marinert kyllingfilet m/salat og dressing

Kvelds: Fruktsalat m/banan, appelsin, eple, kanel og kulturmelk
            Skål m/tørket aprikos

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #1083 : 26. mars 2009, 19:00 »
Dagens trening:
30 min. rask gange
50 min. trimsykkel
... Mulig det blir kveldstur med bikkja

Dagens mat:

Frokost: Et eple
             Pose med nøtter og tørket frukt (100g)

Lunsj: Kyllingsalat m/tacosaus

Mellommåltid: Proteinbar
                     En appelsin og en pære

Middag: Bønnemix m/sterk tomatsalsa og mais

Mellommåltid: En paprika

Kvelds: Cottage cheese, syltetøy og peanøttsmør



Vekta øker så smått hele tiden. 53,7 i dag. Lenge siden jeg har veid så "mye". Før lå jeg på stabil vekt på 48 kg på 2000-2300 kcal. Ligger på samme kcalinntak, men trener mye mer, både kondisjon og styrke. Mens vekta bare øker. Godt tegn? Smiley

Utlogget Snillefart

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 694
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 694

Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #1084 : 27. mars 2009, 22:54 »
Godt tegn! Smiley
Mer muskler, wohoo. En paprika til mellommåltid er vel ikke vits i å liste opp?

Figuz

  • Gjest
Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #1085 : 27. mars 2009, 23:24 »
Ser dere også har denne "rygg-vondten", jeg pleier også som regel få dette etter ryggtreninger, men da aller helst knebøy.

"smertene" går bort etter 2 dager som regel, men i mellomtiden må jeg gå med ryggen veldig bakoverlent, og blir veldig fort "pumpa" i ryggmusklaturen helt nederst.

Hadde vert artig om noen hadde en løsning til hvordan å forbedre dette. Smiley

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #1086 : 28. mars 2009, 14:38 »
Godt tegn! Smiley
Mer muskler, wohoo. En paprika til mellommåltid er vel ikke vits i å liste opp?

Mhm, satser på det Smiley Hvorfor ikke liste opp paprika? Joa, det er en kcalfattig matvare, men spiste en hel stor paprika og det gjør en forskjell næringstoff-messig (:

Ser dere også har denne "rygg-vondten", jeg pleier også som regel få dette etter ryggtreninger, men da aller helst knebøy.

"smertene" går bort etter 2 dager som regel, men i mellomtiden må jeg gå med ryggen veldig bakoverlent, og blir veldig fort "pumpa" i ryggmusklaturen helt nederst.

Hadde vert artig om noen hadde en løsning til hvordan å forbedre dette. Smiley

Ja virker som du har kjent på akkurat de samme følelsene som jeg og Obey har. Hadde vært interessant om noen hadde noe mer erfaring med dette/årsaker/løsinger, slik du nevner. Har kjørt noen litt lettere treninger vektmessig og ryggen føles bra igjen. Det virker som det slår ut av tunge løft av knebøy, marløft og andre øvelser som belaster nederste del av rygg. Håper det er et tegn på at ryggen har trent hardt, og ikke at den føler seg overbelasta/skadet.

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #1087 : 28. mars 2009, 14:44 »
Ryggen har vært god i to dager nå. Men var likevel litt forsiktig med vektene på trening i dag. Håper på å begynne å kjøre tyngre på mandag. Gidder ikke å skrive opp vektene jeg løfta i dag, får holde med øvelser. Kjørte 3-4 sett på hver øvelse med 10-12 reps.

Dagens trening:

20 min. rask gange til treningssenteret

Oppvarming: 10 min. rask jogg på mølla

Benpress
Knestående hantelroing
Benkdips
Magecrunch i kabel
Sittende roing
Skulderpress
Rygghev
Hofteløft

20 min. rask gange hjem

+ har planlagt kveldstur med kjæresten og bikkja senere i kveld. Blir en ca 1 time og 30 min. tenker jeg. Smiley
Ellers blir det proteinmuffins her i kveld. Skal prøve meg på en egen oppskrift. Blir spennende. Kan legge ut hvis det blir vellykka (:

Utlogget Animula

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 292
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 292

Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #1088 : 28. mars 2009, 15:43 »
Ryggen har vært god i to dager nå.

 Smiley
Sjekk loggen min, tar gjerne råd og vink!

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=82525.135

Smiley

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #1089 : 13. april 2009, 15:16 »
Nå er det lenge siden jeg har skrevet noe.. Men det er ikke fordi jeg ikke har trent, hehe. Jeg har bare hatt det så travelt med ferie. Hatt to ukers fantastisk ferie med skigåing, slalomkjøring, turer i marka, styrketrening, sykling og jogging. Hatt en veldig aktiv ferie og spist masse bra mat + masse sacks i tillegg :Smiley. - Flere kvelder med overspisering av nøtter og tørka frukt, haha. Og da mener jeg overspising også, var vel oppe på 400 kcal BARE i nøtter og tørka frukt en dag her.. Hehe. Jaja, jeg har kost meg veldig. Men det skal bli godt å komme tilbake til litt rutiner. Ellers har jeg vært i Sverige i ferien. Handla inn to nye dunker med prottispulver og en bærepose med proteinbarer, namnam. Er fantastisk fornøyd med det ene pulveret jeg kjøpte. Beste jeg har smakt noensinne, - og jeg har prøvd mye forskjellig nå. Nutri Tech med jordbærsmak. Smakte minst like godt som litago jordbærmilkshake! Jepp, så jeg er fornøyd. Skriver opp dagens trening straks..

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #1090 : 13. april 2009, 15:26 »
Dagens trening:

Oppvarming: 5 min. rask jogg på mølla

Øvelser:

Knestående hantelroing:
12 kgx8
12 kgx8
12 kgx8

Strake markløft:
30 kgx10
35 kgx10
35 kgx10

Magecrunches m/tau i kabel:
20 kgx10
20 kgx10
22,5 kgx10
22,5 kgx10

Benpress:
90 kgx10
90 kgx10
100 kgx8

Nedpress i kabel:
15 kgx8
15 kgx8
15 kgx8

Nedtrekk:
40 kgx6
40 kgx6
45 kgx6

Skulderpress:
15 kgx8
15 kgx8

Brystpress:
20 kgx10
20 kgx10

Tredemølle: 25 min. (15 min. jogg, 10 min. rask gange med høy stigning)

Nedtrapping: 25 min. gange hjem


Deilig å kjøre med litt tyngre vekter igjen etter skaden i ryggen. Nå er det bare å bygge seg opp igjen og jobbe seg videre. Kost meg masse i påska og er motivert og klar for mer trening fremover. Smiley

Utlogget Kitty_Katt

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 94
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 94

Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #1091 : 14. april 2009, 09:42 »
Super trening på deg Grin

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #1092 : 14. april 2009, 19:31 »
Super trening på deg Grin

Tusen takk for det Smiley

-------------------------------------------------------

Dagens trening:
60 min. rask gange
30 min. trimsykkel


Dagens mat:

Frokost: Dobbel proteinshake m/melk (6 dl)

Lunsj: 4 speltlomper m/en pakke kyllingskinke

Mellommåltid: Pose m/nøtter og tørket frukt (ca 100g)

Middag: Marinert kyllingfilet m/salat

Mellommåltid: Proteinbar

Kvelds: Cottage cheese m/syltetøy og peanøttsmør


Tungt å være tilbake på skolebenken. Men godt å være tilbake i rutiner. Gleder meg til hardkjør på trening fremover. Blir spennende å se resultatene fremover. Jeg er i hvert fall gira Grin

Utlogget siljem

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 120
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 120

Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #1093 : 14. april 2009, 21:51 »
Så bra du er igang igjen! Utrolig kjipt med skader... Men ser jo ut som om du har hatt en god økt, i alle fall Smiley Jeg tror du vil være tilbake der du slapp veldig fort. Du har jo et nærmest eksemplarisk kosthold, og du er flink til det du gjør. Stå på!

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #1094 : 15. april 2009, 21:31 »
Så bra du er igang igjen! Utrolig kjipt med skader... Men ser jo ut som om du har hatt en god økt, i alle fall Smiley Jeg tror du vil være tilbake der du slapp veldig fort. Du har jo et nærmest eksemplarisk kosthold, og du er flink til det du gjør. Stå på!

Hehe, takker så mye for det. Koselig å høre. Hadde en god økt i dag også og ligger ikke så altfor langt unna der jeg var styrkemessig. Har trent mye kondisjon mens ryggen trengte hvile, så kjenner at kondisen virkelig har utviklet seg positivt. Det er moro. Så det blir nok noen gode joggeturer fremover i vårværet. Smiley

-------------------------------------------------------

Dagens trening:

Oppvarming: 5 min. rask jogg på mølla

Øvelser:

Benkpress:
30 kgx8
30 kgx8
30 kgx8

Strake markløft:
35 kgx10
35 kgx10
35 kgx10

Nedtrekk:
40 kgx6
40 kgx6
45 kgx6

Benpress:
90 kgx10
100 kgx10
100 kgx10

Skulderpress:
15 kgx8
10 kgx8
15 kgx8

Sittende roing:
25 kgx8
25 kgx8
25 kgx8

Magecrunch i kabel m/tau:
22,5 kgx10
22,5 kgx10
25 kgx10
25 kgx10

Hofteløft m/sit ups:
Kroppsvekx15
Kvx15
Kvx15

Benkdips:
Kroppsvektx10
Kvx10
Kvx10

Bicepscurl m/manual:
8 kgx6
8 kgx6
8 kgx6

+ 1,5 times rask gange



Dagens mat:


Frokost: 4 speltlomper m/en pakke kalkunskinke

Mellommåltid: Et eple og en banan

Lunsj: Cottage cheese m/syltetøy og peanøttsmør

Mellommåltid: Proteinbar

Middag: Marinert laksefilet m/kokt grønnsaker

Kvelds: 5 middels store proteinpannekaker m/syltetøy



Maten og treninga går veldig bra. Koser meg masse og har mye motivasjon. Gleder meg til gåturer og joggeturer i finere og varmere vær fremover. Ellers er styrken ganske ålreit, begynner å nærme meg der jeg var før ryggproblemene. (:

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!