Skrevet av Emne: Luxies trenings -og matlogg.  (Lest 171459 ganger)

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #30 : 12. februar 2008, 20:06 »
Vanquish: Ok takk for rådet. Har du noe tips til gode, raske proteinkilder etter trening? Flere som sier det der med mager kesam til kveldsmat. Høres logisk og bra ut, er bare meg og skive/frukt-sug om kvelden. Vil også bare nevne at jeg spiser alltid kveldsmat i 7-tida.. Så ikke noe sein mat på meg. Jepp, takk for komplimentet.  Smiley

Utlogget Vanquish

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 265
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 265

  • Catch you on the flip'side
Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #31 : 12. februar 2008, 20:17 »
Hva med en å kjøpe gainer, ikke dyrt og veldig enkelt. Slipper å blande karbs og protein selv. Anbefaler Norkost sin Avctivate size med sjokoladesmak,funker bra med både vann og melk Thumbsup
18 år
Høyde: ca 186cm
Vekt:Rundt 90kg

Utlogget Eirik Dolega

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 607
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 607

  • GIMMEU'RSHAKE!
Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #32 : 12. februar 2008, 21:47 »
Screw gainer imo, det er for styrkeløftere, tynnjgutter(og jenter som sliter med masseøkning) og strongmen/women.

Kjøp deg heller ett proteintilskudd, eller fortsett med kesam! Forskjellen er ikke sååååå stor. Den største forskjellen så vidt jeg vet er vel hvordan whey påvirker insulinet(ja, du hørte rett).

Men hva med frukt etter trening i tillegg til proteinkilden? Optimalt tidspunkt å spise masse frukt på!=)
Fett nok.

Trent siden september 07.

Loggbok!

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #33 : 12. februar 2008, 22:03 »
Vanqish og Selassie: Kjøper meg ikke gainer. Pleier å bruke proteinpulver, men som jeg skrev i et tidligere innlegg er jeg tom for det akkurat nå. Skal ut å reise, så kjøper nytt pulver når jeg kommer hjem. I mellomtiden prøver jeg å få proteiner andre steder og kjøper meg en ferdig shake her og der. Men takk for tipset Vanquish. Frukt i tillegg til proteinkilden etter trening er et godt råd, - pleier ofte å gjøre det også. Men siden jeg skal reise hadde vi ikke noe frukt hjemme og det var langt til butikken der og da. Elsker frukt, så det og proteinpulver står på handlelista når jeg kommer hjem fra ferie  Cheesy

Utlogget guggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 540

  • yeah
Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #34 : 12. februar 2008, 22:25 »
Veldig vanlig å ikke ville gå opp i vekt. Men akkurat som man trenger overskuddskalorier for å bygge fett, så trenger man overskuddskalorier for å bygge muskler. Kan ikke bygge musklene av luft. Blir i grunn ikke vits i å trene for å legge på seg muskler, når man ikke har nok byggestoff til å bygge dem.

Utlogget steele

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 522
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 522

  • Morrapose
Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #35 : 13. februar 2008, 10:24 »
Jeg må si meg enig med wanquish her, i tillegg ville jeg vurdert "Rotary torso" mot en annen øvelse. Er du riktig så uhenldig vil denne gi deg mer bredde i livet, noe som sjelden er meningen for jenters del. Smiley

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #36 : 13. februar 2008, 11:48 »
guggen: har allerede økt matinntaket og vekta. - Siden oktober har jeg økt fra 1500 kcal til 2000 og lagt på meg 3 kg. Ønsker ikke å legge på meg noe særlig mer. Ser logikken i det du sier, men jeg må da få noe resultater i form av muskler med det matinntaket og treningen jeg gjør nå?

steele: den bivirkningen av rotary torso har jeg ikke tenkt på. Vil jo absolutt ikke bli større i bredden. Brukte dette apperatet fordi jeg tenkte det trente "side-magemusklene" og at det bare ville gi meg en fastere midje. Da dropper jeg nok det apparatet og finner en annen øvelse. Takk  Smiley

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #37 : 13. februar 2008, 12:05 »
I dag er siste dagen før jeg reiser på ferie. Ah, det blir herlig. Blir interessant å se hvordan det blir å gjennomføre et riktig kosthold når det blir resturantmat til alle måltider. Blir vanskelig å holde styr på kcal osv. Men jeg skal forsøke mitt beste. Er nok mye herlig og sunn mat på menyene, gjelder bare å velge riktig, - og det tror jeg ikke blir noe problem. Ellers skal jeg svømme mye hver dag og ta noen turer innom fitness-senteret på hotellet. Så skal nok holde på formen. Skriver vel en lang oppdatering når jeg kommer hjem.

Yes. Mat for i dag:

Frokost: Havregrynsgrøt m/kanel,
            En boks mager kesam
            multivitamin -og mineraltilskudd, omega 3

Lunsj: To skiver m/leverpostei
          En pose babygulrøtter

Skal spise:

Mellommåltid: En boks mager kesam
                     Et eple, en appelsin

Mellommåltid 2: Proteinshake

Middag (litt senere enn vanlig): Sushi


Ikke noe trening i dag.

Utlogget heiheihei

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 105
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 105

Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #38 : 13. februar 2008, 14:21 »
...det har kanskje noe med at det har vært en del som har fått "kjeft" for kommentarer av bilder som damer på forumet her har lagt ut.. Smiley



ser deg på den! skjedde på min tråd! men jeg kan jo kommentere da, er jo ikke noen grunn til å kjefte på det!

jo.. kos at du følger med på min tråd, skal følge med på din og Wink

det bildet var vanskelig å si så mye om fordi det var så kornete og mørkt! kan du ikke ta et nytt? så bra ut da det jeg så, ikke noe klypeflesk og potensiale til flotte magemuskler Cheesy bare å fortsette! Grin

Utlogget kiko_Va

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 585
  • Honnør: 152
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 585

Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #39 : 13. februar 2008, 14:58 »
Er du klar over hvor hardt jenter må trene for å legge på seg muskler?
Kvinner mangler hormonet testosteron, noe menn har ca 20 ganger så mye av i kroppen som jenter.
Menn bruker også lang tid på å legge på seg muskler, og for kvinner er det 20 ganger verre..


Styrketreningene dine bør bestå av knebøy, markløft og benkpress, desse øvelsene bør trenes hardt, du er kanskje redd for å ende opp som de bodybuilderkvinnene? For å bli som de kreves det mange, mange, mange år med trening og ofte testosteron tatt via spøryte. Du har god tid til å stoppe/slakke ned LENGE før du blir i nærheten av det.


Du har som mål å få feminine muskler. Du kan ikke forme musklene dine, men du kan gjøre de større, og for at du skal klare å bygge noe som helst av muskler så må du ligge litt i kalorioverskudd, samt trene knallhardt. Ved sann trening øker du også forbrenninga [større muskler -> større forbrenning] og du kan godt spise enda mer mat. Det er viktig at du ikke tenker på vekta for mye, bruk heller speilet pga at muskler veier mer enn fett -> [Du kan godt miste fett og bygge mer muskler samtidig som du går opp i vekt, får en tynnere midje og en strammere form.]


Ellers pga proteinsyntesen er så høy som den er rett etter styrketrening lønner det seg å få i deg raske protein. Whey/myse protein er det raskeste proteinet du kan få i deg.
Mange måltider og små måltider hver dag øker ikke forbrenninga, og omtrent alt av proteiner du spiser tar kroppen din opp. Det er det toatale antall kalorier du spiser hver dag som har en betydning, dvs, at du kaseinprotien til kvelds ikke er et "must" og at du kan like gjerne spise det du spiser nå til kvelds Smiley
[Loggbok]




[Giske Atletklubb]

Saying what we think gives us a wider conversational range than saying what we know.

Utlogget Eirik Dolega

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 607
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 607

  • GIMMEU'RSHAKE!
Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #40 : 13. februar 2008, 15:24 »
Vel det er mye klokt du kommer med her kiko_Va, men; Ikke spise kasein til kvelds? Jeg er enig i at det totale antallet kalorier teller, men karbohydrater er ikke gunstig om kvelden. Det er ikke noe kroppen trenger. Jeg sier ikke at man ikke skal spise det og man blir "feit" av det, men kaseinprotein som er tregt opptagelig er gunstig sammen med sunne fettsyrer på kveldstid. Langt gunstigere enn to brødskiver, siden du skal sove.
Fett nok.

Trent siden september 07.

Loggbok!

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #41 : 13. februar 2008, 15:30 »
Er du klar over hvor hardt jenter må trene for å legge på seg muskler?
Kvinner mangler hormonet testosteron, noe menn har ca 20 ganger så mye av i kroppen som jenter.
Menn bruker også lang tid på å legge på seg muskler, og for kvinner er det 20 ganger verre..

Jeg må bare innrømme at jeg er lei av å lese sånt som dette. Det er faktisk ganske store forskjeller på kvinner. Selv er jeg en slik som får muskler, og jeg mistenker at årsaken til at såpass mange menn mener det er umulig for damer å få muskler er at muskler på en dame med en viss fettprosent ikke er like lette å se med det blotte øyet som hos en mann.

Nå betyr ikke det at jeg ikke syns damer skal trene markløft, knebøy og benkpress - det er jeg nemlig helt enig med deg i og nesten alle damer bør utføre disse øvelsene med langt tyngere vekter enn de vanligvis bedriver.

Såpass slank som du er Luxie vil du få strålende resultater av slik trening!
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #42 : 13. februar 2008, 16:16 »
Kiko_va: Jeg tror ikke jeg kommer til å se ut som en bodybuilder, er ikke redd for det. Vet at det skal veldig mye til.
Fikk en treningsveileder til å sette opp et program for meg,  og følger det nogenlunde. (Det inneholdt ikke markløft, knebøy og benkpress) Men kanskje jeg skal prøve meg på det? Er en ganske lita jente, vet ikke hvor mange kg jeg skal løfte i benken osv.. Er ganske sjenert men kan prøve å ta motet til meg å spørre noen.
Også nevner du det der med måltidsfrekvens, det vet jeg også, men trives med å spise ofte. Likevel var jeg usikker på det med å spise karbo vs protein til kvelds. Så takk for at du svarte meg på det. Ellers er jeg litt "redd" for å øke matinntaket mitt. Har siden sommeren økt fra 1200 kcal, til 1500 i september, jobbet meg oppover mot 1800 rundt juletider og etter nyttår har jeg ligget på 2000 kcal. Så jeg har allerede økt yttligere. Men tusen takk for et langt og flott innlegg! Mange gode innspill, setter veldig pris på det.  Smiley

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #43 : 13. februar 2008, 16:20 »
Mihoe: Tusen takk for godt innspill. Skal tenke grundigere over det der med markløft, knebøy og benkpress. - Vil jo ha strålende resultater, hehe.


Heiheihei: Koselig at du tok turen innom loggen min Smiley Har lagt ut to bilder av meg selv, det jeg har som personlig bilde + et i loggen. Men kan få lagt ut noen fler som har litt bedre kvalitet. Skal få gjort det når jeg kommer hjem fra ferie. Hyggelig at du vil følge med på loggen.  Smiley

Utlogget kiko_Va

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 585
  • Honnør: 152
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 585

Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #44 : 13. februar 2008, 16:37 »
Vel det er mye klokt du kommer med her kiko_Va, men; Ikke spise kasein til kvelds? Jeg er enig i at det totale antallet kalorier teller, men karbohydrater er ikke gunstig om kvelden. Det er ikke noe kroppen trenger. Jeg sier ikke at man ikke skal spise det og man blir "feit" av det, men kaseinprotein som er tregt opptagelig er gunstig sammen med sunne fettsyrer på kveldstid. Langt gunstigere enn to brødskiver, siden du skal sove.
At karbohydrater ikke er noe mer gunstig på kvelden enn på andre tider av døgnet er en myte.

At kaseinprotein sammen med sunne fettsyrer er sunnere enn to brødskiver sier jo seg selv. Men at det skal bli noe sunnere på kvelden er tull Smiley

Vet du hvorfor du sier selv at kasein før leggetid er bra? 
Jo, det har med at man ikke skal ligge i en katabol fase men heller i en anabol fase gjennom hele natta.
Whey taes opp veldig fort (ca 12 g i timen), kasein tase opp med en fart på ca (6 g i timen) for en person på ca 80kg.

MEN, det er antall kalorier og næring som har en betydning. Er du 100 kg og får i deg 220 g protein + overskudd av kalorier så vokser du selv om du spiser måltidene på kvelden eller morgenen, og selv om det er myse eller kasein du inntar før legge tid.

Les stickyene på forumet, spesielt under underforumet "kosthold og ernæring".


Jeg må bare innrømme at jeg er lei av å lese sånt som dette. Det er faktisk ganske store forskjeller på kvinner. Selv er jeg en slik som får muskler, og jeg mistenker at årsaken til at såpass mange menn mener det er umulig for damer å få muskler er at muskler på en dame med en viss fettprosent ikke er like lette å se med det blotte øyet som hos en mann.

Nå betyr ikke det at jeg ikke syns damer skal trene markløft, knebøy og benkpress - det er jeg nemlig helt enig med deg i og nesten alle damer bør utføre disse øvelsene med langt tyngere vekter enn de vanligvis bedriver.

Såpass slank som du er Luxie vil du få strålende resultater av slik trening!
Klart det er forskjeller på kvinner, det er det selføgelig på menn også Smiley Klart kvinner kan legge på seg muskler, kvinner har hormonet østrogen, noe som ikke egner seg så bra til bygging i forhold til testosteron, men for all del, kvinner kan bygge. Men kvinner har vanskligere for å legge på seg muskelmasse enn menn, og kvinner bør ikke være redd for å bli store over natten, (noe enkelte kvinner er) for det skjer garantert ikke!


Kiko_va: Jeg tror ikke jeg kommer til å se ut som en bodybuilder, er ikke redd for det. Vet at det skal veldig mye til.
Fikk en treningsveileder til å sette opp et program for meg,  og følger det nogenlunde. (Det inneholdt ikke markløft, knebøy og benkpress) Men kanskje jeg skal prøve meg på det? Er en ganske lita jente, vet ikke hvor mange kg jeg skal løfte i benken osv.. Er ganske sjenert men kan prøve å ta motet til meg å spørre noen.
Også nevner du det der med måltidsfrekvens, det vet jeg også, men trives med å spise ofte. Likevel var jeg usikker på det med å spise karbo vs protein til kvelds. Så takk for at du svarte meg på det. Ellers er jeg litt "redd" for å øke matinntaket mitt. Har siden sommeren økt fra 1200 kcal, til 1500 i september, jobbet meg oppover mot 1800 rundt juletider og etter nyttår har jeg ligget på 2000 kcal. Så jeg har allerede økt yttligere. Men tusen takk for et langt og flott innlegg! Mange gode innspill, setter veldig pris på det.  Smiley
Flott! Smiley
Mhm, du burde fortelle treningsveilederen at du vil at han skal vise deg de øvelsene, dette er øvelser som kan være litt vansklig i begynnelsen,  + du burde få han til å ordne et program til deg som inkluderer de øvelsene.
Hvor mye en bør løfte i benk finnes det ingen svar på, men å trene med noe du klarer en 10 reps (3x10 f.eks) på høres fornuftig ut, samt øke belastningen litt etter litt hver uke.

Ellers synst jeg at magen din ser veldig bra ut nå jeg Smiley
[Loggbok]




[Giske Atletklubb]

Saying what we think gives us a wider conversational range than saying what we know.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!