Skrevet av Emne: Luxies trenings -og matlogg.  (Lest 171325 ganger)

Utlogget Eirik Dolega

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 607
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 607

  • GIMMEU'RSHAKE!
Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #45 : 13. februar 2008, 16:44 »
Jo takk, Kiko. Det er jeg fullstendig klar over, og jeg tror kanskje du også burde lese litt grundigere. Jeg har vel aldri sagt at karbohydrater på kvelden var usunt eller spesielt fetende? Sa rett og slett bare det det var uguntstig.

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=55556.0

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58634.0

Svar nr. 9 på myten om kveldsmat og fettinnlagring.


Fett nok.

Trent siden september 07.

Loggbok!

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #46 : 13. februar 2008, 16:58 »
Kiko-Va: Godt å høre! Vi kvinner har jo testesteron vi også, dog i mindre mengder. Innimellom mistenker jeg imidlertid at det like mye skyldes at jenter sitter på rumpa i et eller annet apparat og dytter på 15kg i det uendelige og ikke spiser ordentlig som gjør at vi ikke får så mye som noen cm eller gram muskelvekst. Dessuten virker det som om forskere og folk med mye praktisk erfaring heller ikke alltid vet med sikkerhet hvordan kvinner best bør trene.

Luxie: Du bør defintivt få noen til å lære deg disse øvelsene godt og grundig! Selv driver jeg ikke med benkpress fordi jeg er redd for å bli fanget under stanga, men mark og bøy er supereffektive og bra øvelser for store deler av kroppen Smiley
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget kiko_Va

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 585
  • Honnør: 152
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 585

Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #47 : 13. februar 2008, 17:39 »
Jo takk, Kiko. Det er jeg fullstendig klar over, og jeg tror kanskje du også burde lese litt grundigere. Jeg har vel aldri sagt at karbohydrater på kvelden var usunt eller spesielt fetende? Sa rett og slett bare det det var uguntstig.

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=55556.0

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58634.0

Svar nr. 9 på myten om kveldsmat og fettinnlagring.




Det handler jo om fettlagring Smiley Det står jo at karbohydrater er gunstig om kvelden for å regulere blodsukkeret. Og at mengden karbohydrater bør begrenses om man ikke har hatt en trening på kvelden, et stort inntak vil frigjøre insulin, noe myse og så vil gjøre (i større grad).

Men skjønner poenget ditt, og da lærte jeg noe i dag og Wink

Kiko-Va: Godt å høre! Vi kvinner har jo testesteron vi også, dog i mindre mengder. Innimellom mistenker jeg imidlertid at det like mye skyldes at jenter sitter på rumpa i et eller annet apparat og dytter på 15kg i det uendelige og ikke spiser ordentlig som gjør at vi ikke får så mye som noen cm eller gram muskelvekst. Dessuten virker det som om forskere og folk med mye praktisk erfaring heller ikke alltid vet med sikkerhet hvordan kvinner best bør trene.


Jeg har vel aldri sagt noe annet enn at menn har ca 20 ganger så mye testosteron som kvinner Wink
Ja nettopp, jeg skal ærlig innrømme at jeg blir lei meg når jeg ser folk trene slik samt tro at det vil gi dem best framgang, frivektsøvelser og store baseøvelser må til  Kiss
[Loggbok]




[Giske Atletklubb]

Saying what we think gives us a wider conversational range than saying what we know.

Utlogget guggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 540

  • yeah
Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #48 : 13. februar 2008, 17:47 »
Okaj, da går det mest sannsynlig den rette veien Smiley Tips er å holde øye med hvordan det går med styrken i øvelsene hvor du legger på mer og mer vekt. Blir du sterkere så er du på rett vei. Kan være lurt å ta bilde av seg selv samme tiden på døgnet, i samme positiur, i sammel lyssetting osv. Ta bilder en gang i måneden eller så, så kan du sammenligne og se om du får noe fremgang.

Skriv treningsdagbok med både matinntak og hvordan du trener også. Så ser du til senere hva som funker og ikke funker Smiley

Utlogget Eirik Dolega

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 607
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 607

  • GIMMEU'RSHAKE!
Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #49 : 13. februar 2008, 17:58 »
Da er vi enige kiko! Uansett er min filosofi at man spiser sunt jevnt over, setter seg mål og ikke er overanalytisk=) I tillegg må man være i stand til å kose seg uten skyldfølelse, for det er ikke ett sunt forhold til mat = )
Fett nok.

Trent siden september 07.

Loggbok!

Utlogget MieMarie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 139
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 139

  • E e no bære me e ;)
Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #50 : 13. februar 2008, 21:32 »
Heihei Smiley

Ser bra ut dette Smiley Ikke vær redd for å spise for mye, når du trener får du mere matlyst, å kroppen trenger mat Smiley  å benk er gøy Cheesy du trenger jo ikke lløfte tungt, bare begynn med stanga Smiley Du er flink som setter opp det du spiser . Skal prøve å følge deg litt nå framover Cheesy gleder meg Smiley stå på Smiley Rått bilde av magen din Smiley
Trener hjemme i kjellern fortia, har mitt eget lille treningsrom der og har alt jeg trenger der Smiley
Blogger ikke i bloggen mer Smiley
Men trener like mye forde og nesten akkurat det samme, så bare spørre hvis dere lurer på noe Cheesy

Fræna atletklubb Smiley

Perser uten skjorte:
Benkpress pers : 60 kg     mål 70 kg
Markløft : 85 kg 
Knebøy :  75 kg

Skal ha MYE MERE muskler.
Styrkeløft,Strongman og muskler det er tingen .. Wink
- treningsstudioet er min leke plass..

Når stanga knekker, da har jeg kanskje løftet tungt nåkk, men faen meg ikke før..  Grin

Utlogget Hee1o

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 122
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 122

  • Det skal vær litt etings!
Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #51 : 27. februar 2008, 13:53 »
Du ser kjempeflott ut iflg bilde på første side! Gad ikke å lese gjennom for å finne ut hva dere kom frem til, men vekter er hett ^^ Bilder av ben? Og Selassie skriver mye lurt om overanalysering og å kose seg. Ser ikke ut som om du trenger å være redd for å legge på deg noen kg, selv om den formen du har på bildene helt klart vil være kul å ha til sommer'n =))

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #52 : 27. februar 2008, 14:21 »
Yes da var jeg tilbake fra ferie. Har hatt det helt herlig.

Det gikk veldig ålreit med maten. Frokosten besto av renskåret svinekjøtt, et egg, litt frukt og grønnsaker. Så spiste jeg så å si bare sjømat og grønnsaker til både lunsj og middag. Måltidsfrekvensen ble mye mindre enn vanlig. Men hvert måltid var til gjengjeld større enn vanlig. I tillegg ble det litt kos i form av is/kake noen dager, det syns jeg at jeg kan unne meg på ferie.

Treningen gikk greit.. Trente 30 min intensiv jogging etterfulgt av styrke på mage og armer (ja, styrkedelen var ikke bra nok) 3 dager av 10 på fitness-senter. Ellers gikk jeg noen småturer langs strandkanten, korte svømmeturer + 3 lange shoppingturer som varte 2-3 timer.

Vekta viste 47,7 kg morgenen etter jeg kom hjem. Så vekta har holdt seg nogenlunde stabil. I dag er det tilbake på vanlig trening og planlegger å kjøre ekstra hardt på styrken ettersom den har vært noe svak i ferien.

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #53 : 27. februar 2008, 14:29 »
Mat og trening i dag:

Frokost: Havregrynsgrøt m/kanel
            Proteinshake
            Multivitamin -og mineral og omega-3

Lunsj: To skiver m/skinke
         Et eple og en appelsin

Mellommåltid: En boks mager kesam
                     En banan

Mellommåltid 2: To skiver m/egg og kaviar

Trening: 45 min sykling + styrke

Etter trening: Proteinshake

Middag: Fiskekaker m/kålrabistappe og grønnsaker




Til Hee1o: Tusen takk for kompliment. Det varmer godt! Skal forsøke å holde på formen og forbedre den. Tenker mye på de ekstra kg som flere påpeker jeg burde hatt.. Hm.. Har som sagt allerede lagt på meg 3 kg siden okt/nov.. Kanskje mer mat vil være med på å forbedre formen? Litt usikker. Ligger fortsatt på 2000 kcal.

Utlogget Hee1o

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 122
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 122

  • Det skal vær litt etings!
Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #54 : 27. februar 2008, 14:44 »
Om du er keen på å få shape'a rumpe/lår/legger f eks vil det å gå opp litt i vekt i tillegg til å ta tunge, dype knebøy og stivbensmark hjelpe en del. Ellers høres ikke planen din så dum ut egentlig. 2000kcal vil vel være ca vedlikehold og du har en flott strandform. Er likevel lenge til sommeren Wink

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #55 : 28. februar 2008, 19:35 »
Hee1o: Hadde ikke vært så verst med litt mer shape'a rumpe/lår/legger (: - takk for tipset med dype knebøy og stivbensmark. Flere som har anbefalt knebøy så nå skal jeg jammen få meg selv til å prøve det. Har gym i morgen og planlegger å spørre om litt hjelp med det der. Motiverende og hyggelig å høre at du syns jeg har en flott strandform  Cheesy

Mat i dag (hviledag):

Frokost: Havregrynsgrøt m/kanel
             Proteinshake
             Multivitamin -og mineraltilskudd, omega-3

Lunsj: To skiver m/leverpostei
          Et eple og en banan

Mellommåltid: Stort beger m/0,1% fett yoghurt (500g)
                     To egg

Mellommåltid 2: Et eple og en banan

Middag: Wok m/svinekjøtt og grønnsaker

Kvelds: Proteinshake
            En banan


Yes.. Føler meg litt slapp. Var så sliten i går at jeg trente hjemme istedenfor å dra på studioet. I dag ble det hviledag, men i morgen blir det 1 og en halv time gym på skolen med styrke og kondisjon. Planlegger også å ta meg god tid og ta en skikkelig ordentlig økt på søndag. Så er det tilbake til rutinene neste uke.

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #56 : 28. februar 2008, 19:56 »
Pluss oppdatering på hvilepuls: Nå ligger den på 50 i minuttet.

Utlogget Erve

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 120
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 143

Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #57 : 28. februar 2008, 20:06 »
Pluss oppdatering på hvilepuls: Nå ligger den på 50 i minuttet.

Oi 50 er knall bra ! Da begynner jo hvile pulsen å nærme seg atletisk Smiley

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #58 : 29. februar 2008, 18:01 »
EV: Takk for respons. Ble testet hvilepuls på teamklassen min på skolen (40 stk.) og jeg hadde lavest hvilepuls. Moro det (:

Jaja, fikk ikke spurt om hjelp med knebøy i dag, siden vi hadde swing-time i dag. Så da ble det 1 og en halv time med swing. Danset i godt tempo så det ble en fin treningsøkt forsåvidt.

Mat i dag:

Frokost: Havregrøt m/kanel
             Multivitamin -og mineraltilskudd, omega-3

Lunsj: En boks mager kesam
          Et eple

Mellommåltid: To knekkebrød m/ost og leverpostei
                     En boks mager kesam
                     Proteinshake


Vet enda ikke helt sikkert hva det blir til middag. - Ikke jeg som lager middagen i dag. Men vet det blir en type kjøtt/fisk + grilla grønnsaker. Ellers er fredagskveld min hvilekveld foran tven, så har tenkt til å spise noe mørk sjokolade og proteinshake til kvelds. Det ble litt lite mat enn vanlig før på dagen i dag, men kompanserer det med en god middag og litt sjokoladekos (:

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #59 : 01. mars 2008, 15:11 »
Tenkte jeg skulle legge inn et oppdatert bilde på magen, + arm og ben. Blir veldig glad for respons.


btw, fullt klar over at jeg har pinglete bein, men jeg ønsker å ha tynne, slanke lår. De kunne selvsagt vært mer markerte men vil helst ikke vokse noe særlig i bredden.


EDIT: Noen av bildene er slettet

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!