Skrevet av Emne: Luxies trenings -og matlogg.  (Lest 171216 ganger)

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Bilder s. 1,4)
« #180 : 02. april 2008, 21:20 »
To bokser kesam om dagen er jo ingenting.

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Bilder s. 1,4)
« #181 : 02. april 2008, 21:21 »
Muskler veier jo mer enn fett, så at du går opp av vektstrening er normalt Smiley

2-300kcal i tillegg til det du spiser vil være en "invistering" på muskelene dine Wink


Japp, det er i vurderingsboksen. Tror du har helt rett  Smiley


Utrolig fin kropp på deg. Magen din er minst like fin som på bildet på side 1!  Men du trenger absolutt ikke bekymre deg for vektøkning, det blir bare enda finere spør du meg (og mange andre!) Smiley) Stå på, du er rå! Cheesy

Ah, for en koselig tilbakemelding Cheesy oi, ja, vet ikke helt hva jeg skal si, - utrolig hyggelig! Det er en skikkelig motivasjonsboost right there. Å høre at jeg "minst er like fin som på bildet på side 1" som da er et bilde som jeg ser på som den absolutte inspirasjon, er jo strålende å høre! Tusen takk  Smiley

Spm: Hvor mange bokser mager kesam spiser du i løpet av 1 mnd? Cheesy

Haha, ja den der har jeg fått høre i det siste. =P Blir ca. 2 daglig. Du kan få æren av å regne. Hehe.

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Bilder s. 1,4)
« #182 : 02. april 2008, 21:22 »
To bokser kesam om dagen er jo ingenting.

Ja jeg håper det er ålreit. Ble spurt om det ikke var en overdrivelse å spise to om dagen her forleden.. Hmm.. Noen flere synspunkter på det?

Utlogget Kitty_Katt

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 94
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 94

Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Bilder s. 1,4)
« #183 : 02. april 2008, 21:26 »
Tror ikke det er noe i veien å spise to om dagen, mager kesam har jo nesten ingen fett og igrunn lite kcal:) Så spis kesam du! :p

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Bilder s. 1,4)
« #184 : 02. april 2008, 21:28 »
Ja jeg håper det er ålreit. Ble spurt om det ikke var en overdrivelse å spise to om dagen her forleden.. Hmm.. Noen flere synspunkter på det?
Du må nok spise utelukkende kesam for å kunne pådra deg noen mangelsykdommer. Så to bokser kesam om er neppe noe å bekymre seg over... såfremt du ikke er allergisk mot melkeprotein Wink

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Bilder s. 1,4)
« #185 : 02. april 2008, 21:31 »
Tror ikke det er noe i veien å spise to om dagen, mager kesam har jo nesten ingen fett og igrunn lite kcal:) Så spis kesam du! :p

Jeg har styr på kcalinntak, og nogenlunde fett/protein/kabro (ikke såå viktig på det, så lenge jeg får i meg nok protein). Men tenkte egentlig litt mer på om det er ålreit i forhold til at det er et melkeprodukt. Flere som anbefaler å ikke få i seg for mye av det. Takk for svar  Smiley

Du må nok spise utelukkende kesam for å kunne pådra deg noen mangelsykdommer. Så to bokser kesam om er neppe noe å bekymre seg over... såfremt du ikke er allergisk mot melkeprotein Wink

Høres bra ut. Er ei allergisk som jeg veit. Hehe.

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Bilder s. 1,4)
« #186 : 02. april 2008, 21:39 »
Jeg har styr på kcalinntak, og nogenlunde fett/protein/kabro (ikke såå viktig på det, så lenge jeg får i meg nok protein). Men tenkte egentlig litt mer på om det er ålreit i forhold til at det er et melkeprodukt. Flere som anbefaler å ikke få i seg for mye av det. Takk for svar  Smiley
Proteinpulveret som mesteparten av folkene her på forumet kyler innpå litervis av er basert på melkeprotein, så jeg ville ikke mistet noe søvn over en halvliter kesam.

Var vel et eller annet om at melk kunne trekke kalk ut av kroppen hvis man ikke fikk i seg nok D-vitamin, er det det du tenker på? Men om dette faktisk er tilfellet går jeg ikke god for. Kjør på med litt fet fisk (makrell i tomat og brisling er ypperlige eksempler) så får du i deg litt bra fett og eliminerer dette problemet, hvis det er et problem. Wink

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Bilder s. 1,4)
« #187 : 02. april 2008, 21:44 »
Proteinpulveret som mesteparten av folkene her på forumet kyler innpå litervis av er basert på melkeprotein, så jeg ville ikke mistet noe søvn over en halvliter kesam.

Var vel et eller annet om at melk kunne trekke kalk ut av kroppen hvis man ikke fikk i seg nok D-vitamin, er det det du tenker på? Men om dette faktisk er tilfellet går jeg ikke god for. Kjør på med litt fet fisk (makrell i tomat og brisling er ypperlige eksempler) så får du i deg litt bra fett og eliminerer dette problemet, hvis det er et problem. Wink

Takk for tipset. Må få i meg litt mer fett. Tar omega-3 hver mårra og prøver å få i meg fet fisk helst to ganger i uka. I hvert fall en gang. Men burde få inn litt mer nøtter/avocado og lignende. Syns faktisk fett er det vanskeligste å få inn i kostholdet.. Tar gjerne imot tips, hvis noen har noen gode på lager.  Smiley

Utlogget Kitty_Katt

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 94
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 94

Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Bilder s. 1,4)
« #188 : 02. april 2008, 22:18 »
Du kan jo spise litt nøtter som snack eller som et lite tillegg til lunsj Wink Velg nøtter som er mye fett i så får du i deg nok sunt fett. Eller du kan spise makrell i tomat, det syns jeg er kjempegodt! Cheesy

Utlogget S.O.

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 308
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 308

Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Bilder s. 1,4)
« #189 : 02. april 2008, 22:39 »
Ja jeg håper det er ålreit. Ble spurt om det ikke var en overdrivelse å spise to om dagen her forleden.. Hmm.. Noen flere synspunkter på det?

Bare du ikke går lei da. Heldigvis finnes det mange ulike fun-saft smaker, så går vel bra. :p  Jeg varierer en del mellom CC og kesam, for ikke gå lei. Bruker Fun-saft i begge deler.
Mål: Bli raskere, spenstigere, og enda mer eksplosiv.

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Bilder s. 1,4)
« #190 : 02. april 2008, 23:10 »
Avocado med salt, pepper og noen reker eller kreps er jo et fortreffelig mellommåltid! Dessuten har jeg selv blitt helt hekta på sånne salatnøtter i pose, er en blanding med peanøtter, solsikkefrø, pinjekjerner og noe annet som er kjempegodt!

Dessuten: Peanøttsmør som du kjøper på helsekost (den inneholder ikke sukker og salt og sånn) - strålende pålegg med både masse protein og fint fett Cheesy

Og magen din er veldig fin!
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Bilder s. 1,4)
« #191 : 03. april 2008, 07:58 »
Bare du ikke går lei da. Heldigvis finnes det mange ulike fun-saft smaker, så går vel bra. :p  Jeg varierer en del mellom CC og kesam, for ikke gå lei. Bruker Fun-saft i begge deler.

Ja det tenker jeg også, - variere smakene. Syns mager kesam smaker nydelig så forløbi glir 2 stk lett ned. Du sier du også bruker cottage cheese med funlight, smaker det bra altså?

Du kan jo spise litt nøtter som snack eller som et lite tillegg til lunsj Wink Velg nøtter som er mye fett i så får du i deg nok sunt fett. Eller du kan spise makrell i tomat, det syns jeg er kjempegodt! Cheesy

Takk for tipsene! Tenkte faktisk også på det der med makrell i tomat. Er som regel endel småting en boks makrell i tomat skulle vært foruten, men det fungerer vel bra å spise det? Noe av det som er litt kjipt med fett er at du får så lite for kaloriene.

Avocado med salt, pepper og noen reker eller kreps er jo et fortreffelig mellommåltid! Dessuten har jeg selv blitt helt hekta på sånne salatnøtter i pose, er en blanding med peanøtter, solsikkefrø, pinjekjerner og noe annet som er kjempegodt!

Dessuten: Peanøttsmør som du kjøper på helsekost (den inneholder ikke sukker og salt og sånn) - strålende pålegg med både masse protein og fint fett Cheesy

Og magen din er veldig fin!

Er inmari glad i avocado og reker/kreps så det er et strålende forslag! Synd at avocado er såpass kaloririk. Peanøttsmør er også godt. Skal gå til innkjøp på det. - Godt tips å kjøpe det på helsekosten. Tusen takk Smiley Ellers er jo alltids nøtter, frø og slikt fine greier. Flott med tips om salatnøtter! Og hjertelig takk for veldig koselig kompliment. Da blir jeg glad Grin

Utlogget Eirik Dolega

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 607
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 607

  • GIMMEU'RSHAKE!
Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Bilder s. 1,4)
« #192 : 03. april 2008, 08:22 »
Det er jo en selvfølge at fettkilder er kcaloririke?Wink
Fett nok.

Trent siden september 07.

Loggbok!

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Bilder s. 1,4)
« #193 : 03. april 2008, 09:03 »
Det er jo en selvfølge at fettkilder er kcaloririke?Wink

Det er det. Men kjipt likevel.  Smiley

Utlogget S.O.

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 308
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 308

Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Bilder s. 1,4)
« #194 : 03. april 2008, 09:14 »
Ja det tenker jeg også, - variere smakene. Syns mager kesam smaker nydelig så forløbi glir 2 stk lett ned. Du sier du også bruker cottage cheese med funlight, smaker det bra altså?

Ja, jeg syns det er kjempegodt sammen med funlight. Velger nesten alltids CC framfor Kesam for tiden.
Mål: Bli raskere, spenstigere, og enda mer eksplosiv.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!