Skrevet av Emne: Luxies trenings -og matlogg.  (Lest 171223 ganger)

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Bilder s. 1,4)
« #195 : 03. april 2008, 09:19 »
Jeg vil tørre å påstå at du ikke akkurat trenger å bekymre deg for kaloriene Luxie, du kan fint legge på noen hundre kalorier om dagen og den beste måten å gjøre det på er antageligvis ved å øke på det sunne fettet!

En annen positiv ting med å øke på fettet er at det også er veldig bra for huden! I følge min søster hudpleieren er dette noe av det man er aller mest opptatt av i hennes bransje fordi det er få ting som har større betydning for utseende kostholdsmessig enn omegasyrer Smiley
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Bilder s. 1,4)
« #196 : 03. april 2008, 09:34 »
Ja, jeg syns det er kjempegodt sammen med funlight. Velger nesten alltids CC framfor Kesam for tiden.

Prøvde å spise cottage cheese med syltetøy for noen uker tilbake. Men da ble jeg rett og slett kvalm og greide ikke å spise opp - og det er ekstremt sjeldent det hender meg. Jeg liker som regel alt. Så har cottage cheese litt oppe i halsen.. Men mulig jeg prøver det med funlight likevel. Liker cc i små mengder veldig godt, men hvis jeg først kjøper en boks syns jeg at jeg skal spise hele også.

Jeg vil tørre å påstå at du ikke akkurat trenger å bekymre deg for kaloriene Luxie, du kan fint legge på noen hundre kalorier om dagen og den beste måten å gjøre det på er antageligvis ved å øke på det sunne fettet!

En annen positiv ting med å øke på fettet er at det også er veldig bra for huden! I følge min søster hudpleieren er dette noe av det man er aller mest opptatt av i hennes bransje fordi det er få ting som har større betydning for utseende kostholdsmessig enn omegasyrer Smiley

Ja du har rett. Trenger ikke å bekymre meg for kalorier. Så det får være et av målene mine fremover. Få i meg mer fett. Og du har helt rett i det med huden, - en fin hud er jo absolutt ikke å forakte, hehe. 


Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Bilder s. 1,4)
« #197 : 04. april 2008, 08:06 »
Her kommer oppdateringene for i går: Ja, i går var det pent vær. Så da ble det en times rask gange. I dag blir det styrketrening og antagligvis spinning.. Får oppdatere på det seinere.

Mat i går:

Frokost: Havregrøt m/rosiner
             Et eple
             Multivitamin -og mineraltilskudd, omega-3

Lunsj: To skiver m/leverpostei og kaviar
          En boks kesam m/musli og rosiner

Mellommåltid: "Rømmegrøt" (prøvde å lage "grøt" ved å varme en boks kesam i mikroen med kanel over..           
                     ikke særlig vellykka) + to epler

Middag: Skinkebiff m/grønnsaker og indisk saus

Kvelds: To skiver m/leverpostei og kaviar
            Et eple og en appelsin

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Bilder s. 1,4)
« #198 : 04. april 2008, 08:34 »
He, he - Kesam-grøt hørtes en smule sært ut...Men en må jo selvsagt prøve nye ting Wink
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Bilder s. 1,4)
« #199 : 04. april 2008, 09:06 »
He, he - Kesam-grøt hørtes en smule sært ut...Men en må jo selvsagt prøve nye ting Wink

Haha, ja ikke sant? Ikke å anbefale heller. Den skilte seg en smule og ble mer vannete og klumpete i konsistensen. Blæ.. Men det gikk ned. Tøff jente biggrin

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Bilder s. 1,4)
« #200 : 04. april 2008, 18:45 »
Trening i dag:

Situps m/5 kg bak nakken:
25x6

Knebøy 25 kg:
15x3

Bicepscurl 5 kg:
12x2 (på hver arm)

Ligge på ryggen og løfte bena og rumpa opp fra bakken (bedre navn på øvelsen?):
20x3


Så ble det 20 minutter spinning. Ganske enkel og grei trening.. Fin avsluttning før helga. I mårra blir det kaker, is og sushi Grin

Utlogget S.O.

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 308
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 308

Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Bilder s. 1,4)
« #201 : 04. april 2008, 20:08 »
Prøvde å spise cottage cheese med syltetøy for noen uker tilbake. Men da ble jeg rett og slett kvalm og greide ikke å spise opp - og det er ekstremt sjeldent det hender meg. Jeg liker som regel alt. Så har cottage cheese litt oppe i halsen.. Men mulig jeg prøver det med funlight likevel. Liker cc i små mengder veldig godt, men hvis jeg først kjøper en boks syns jeg at jeg skal spise hele også.

Jeg klarte ikke få i mg CC før heller. Klarer det ikke idag heller, hvis jeg ikke har fun saft oppi. Cheesy


Trener du hver dag eller? Noe fast treningssplit ?
Mål: Bli raskere, spenstigere, og enda mer eksplosiv.

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Bilder s. 1,4)
« #202 : 04. april 2008, 22:15 »
Jeg klarte ikke få i mg CC før heller. Klarer det ikke idag heller, hvis jeg ikke har fun saft oppi. Cheesy


Trener du hver dag eller? Noe fast treningssplit ?

Men da må jeg jo prøve cc med funlight da  Grin Trener ikke hver dag. Prøver å få til minst tre cardio økter og to styrketreninger hver uke. Og hvis jeg har tid/lyst trener jeg gjerne mer, - og det ser jeg på som bonus. Som regel trener jeg cardio og styrke på samme dager, så jeg pleier å trene 3 ganger i uka + litt gåturer og prøver å være aktiv. Men er svært flink til å ligge på sofaen hele dager også. Hehe. Så det kommer litt av på motivasjonen. Men minst 3 ganger cardio og 2 ganger styrke  Smiley

Utlogget guggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 540

  • yeah
Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Bilder s. 1,4)
« #203 : 05. april 2008, 13:52 »
Bra forsøk med grøten Smiley Viktig å være litt kreativ i matveien. Er mye godt man kan lage av sunne matvarer Smiley

Det går an å røre inn søtningsstoff som natreen eller splenda i kesamen. Men det blir ikke varm grøt da.

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Bilder s. 1,4)
« #204 : 05. april 2008, 13:55 »
Bra forsøk med grøten Smiley Viktig å være litt kreativ i matveien. Er mye godt man kan lage av sunne matvarer Smiley

Det går an å røre inn søtningsstoff som natreen eller splenda i kesamen. Men det blir ikke varm grøt da.

Tusen takk! Ja tenkte jeg måtte prøve noe nytt. Kjøpte faktisk med meg natreen jeg planla å ha i grøten. Før jeg putta det oppi smakte jeg litt på det på fingeren og syns rett og slett det smakte forjævlig. Og som sagt, jeg er langt i fra kresen. Det meste glir ned. Men det var grusomt. Mulig det smaker bedre når man blander det ut i noe. Men tok ikke sjansen.. Andre som har erfaring med natreen?

Utlogget guggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 540

  • yeah
Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Bilder s. 1,4)
« #205 : 05. april 2008, 23:16 »
det er veldig konsentrert, kan ikek spise ren natreen Smiley blir noe annet når du blander det med noe

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Bilder s. 1,4)
« #206 : 06. april 2008, 11:43 »
det er veldig konsentrert, kan ikek spise ren natreen Smiley blir noe annet når du blander det med noe

Ok, takk for svar. Får prøve å blande det ut i noe å se om det smaker bedre da  Smiley




Yes.. I dag startet jeg dagen med min egen oppskrift på protein-pannekaker jeg tenkte jeg skulle dele med dere;

30 gram fiberhvetemel
1 dl skummamelk
2 eggehviter

Blande sammen og la det svelle. Så steker du hele røra som en stor og tjukk pannekake. Dermed tinte jeg 150 gram usukrete bringebær i mikroen med søtstoff, røre om. Til slutt heller du det hjemmelaga syltetøyet over den ferdige pannekaka på tallerken og voilà!

- Utrolig godt og alt sammen blir 185 kcal Grin Med andre ord veldig kalorifattig og dessuten helt nydelig.

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Bilder s. 1,4)
« #207 : 06. april 2008, 14:31 »
Egentlig hvile dag i dag.. Så satt jeg her da, men pcen på fanget og kjente meg ganske slapp, men likevel rastløs. Slengte meg derfor på sykkelen og tråkket i vei foran tven.. Tenkte å ta meg en 20 minutters.. Da jeg hadde sykla 20 min, kjente jeg at jeg begynte å bli varm og tenkte jeg like gjerne kunne ta 30 minutter.. Sykla 30 min, det begynte å bli spennende på tven og jeg tenkte at jeg skal jo se ferdig dette så kan jo like gjerne sykle 15 min til.. Så var jeg oppi 45 min. Svetten silte som bare det og det var skikkelig herlig! Så bestemte meg for å fullføre en 60 minutters sykkeløkt, - og det gjorde jeg  Grin

Tid: 60 minutter
Distanse: 2,1 mil
Kalorier forbrent: 758 kcal (kanskje litt vel optimistisk?)

Hmm.. Hva tror dere om kaloritellinga til sykkelen min? Er klar over at apparater som regel teller svært unøyaktig. Spesielt når man ikke skriver inn alder/vekt o.l

Men hvor mange kcal tror dere er sannsynlig at jeg forbrenner på en slik sykkeløkt med god intensitet? På sykkelen min lå jeg på "20-23 i speed" - vet ikke hva det vil si jeg.

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Bilder s. 1,4)
« #208 : 06. april 2008, 20:05 »
Nå har jeg lyst på respons på loggen min altså..   Embarrassed


Mat i dag:

Frokost: Proteinpannekake m/bær og søtningstoff
             Multivitamin -og mineraltilskudd, omega-3

Lunsj: To knekkebrød m/en hel boks makrell-i-tomat

Middag: Svinefilet m/potetmos og grønnsaker

Dessert: Smuldrepai

Kvelds: To skiver m/egg og kaviar
            Et eple og en appelsin
            20 gram mørk sjokolade

Utlogget Eirik Dolega

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 607
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 607

  • GIMMEU'RSHAKE!
Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Bilder s. 1,4)
« #209 : 06. april 2008, 20:12 »
Hva faen er smuldrepai?:p
Fett nok.

Trent siden september 07.

Loggbok!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!