Skrevet av Emne: Luxies trenings -og matlogg.  (Lest 171358 ganger)

Utlogget Hee1o

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 122
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 122

  • Det skal vær litt etings!
Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Bilder s. 1,4)
« #225 : 07. april 2008, 22:02 »
Knebøy er digg, nå mangler barebenkpress og markløft så er du på rett vei Wink
Benkpressen er det ikke så farlig med, men selassie og jeg har egentlig store planer om å gjøre alle jenter til knebøyere og markløftere. Vi har dog et tidsskjema for å ikke skremme de bort. Bare prøv å ta med dama som aldri har løftet en vekt før: ber du henne ta dype knebøy, mark og dips første trening er hun ute (fra ca all trening!) samme dag. Hjelper du henne litt med lette frivekter og lar henne dumme seg ut osv i sitt tempo (det tempo vi lurer inn) tar hun de to sistnevnte kanskje et halvår senere, men fortsetter med det Cheesy

Utlogget Eirik Dolega

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 607
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 607

  • GIMMEU'RSHAKE!
Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Bilder s. 1,4)
« #226 : 07. april 2008, 22:11 »
Benkpressen er det ikke så farlig med, men selassie og jeg har egentlig store planer om å gjøre alle jenter til knebøyere og markløftere, men vi har et tidsskjema for å ikke skremme de bort. Bare prøv å ta med dama som aldri har løftet en vekt før: ber du henne ta dype knebøy, mark og dips første trening er hun ute (fra ca all trening!) samme dag. Hjelper du henne litt med lette frivekter og lar henne dumme seg ut osv i sitt tempo (det tempo vi lurer inn) tar hun de to sistnevnte kanskje et halvår senere, men fortsetter med det Cheesy

Haha, stemmer det, Hee1o! Ellers er det fare for den vanlige
Chick: "Nei, æ vil ikke tren mer vekta! Æ ser jo på arman mine at de e dritsvær!"
Me:"Dude, det kalles pump, og arman dine ser ut som arman til en stakkar i konsentrasjonsleir anno 1942"
Chick"Nei, de blir sånn i mange daga"
Me "Det e førdi du e nyrøkt i hodet i mange daga"
Fett nok.

Trent siden september 07.

Loggbok!

janne

  • Gjest
Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Bilder s. 1,4)
« #227 : 07. april 2008, 22:12 »
Benkpress er viktik....trener jo boobsa jo Wink

Ellers så er chins en MÅ-HA øvelse i programmet.....beste øvelse for å bygge rygg (etter min mening).....hehe....

Liker planen deres. Dere er for sent ute på meg da.....jeg har allerede trent bøy, mark og benk i 11 år (fra dag 1 på gymmen faktisk).

Utlogget Eirik Dolega

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 607
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 607

  • GIMMEU'RSHAKE!
Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Bilder s. 1,4)
« #228 : 07. april 2008, 22:13 »
Beklager nordlendingsdialekta forresten. Men er fra Bodø, og dette er ett vanlig hendelsesforløp.

Ikke like vanlig som "lange slange muskla. ikke sånne klumpa", men vanlig allikevel:)
Fett nok.

Trent siden september 07.

Loggbok!

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Bilder s. 1,4)
« #229 : 07. april 2008, 22:14 »
Oi ja, nei huff nå følte jeg meg slem her. Du skal ha like stor ære som gutta du! Helt klart Grin - og takk for kompliment.

He, he - jeg tuller bare med deg Cheesy
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Bilder s. 1,4)
« #230 : 08. april 2008, 07:55 »
He, he - jeg tuller bare med deg Cheesy

Likevel Smiley

Benkpressen er det ikke så farlig med, men selassie og jeg har egentlig store planer om å gjøre alle jenter til knebøyere og markløftere. Vi har dog et tidsskjema for å ikke skremme de bort. Bare prøv å ta med dama som aldri har løftet en vekt før: ber du henne ta dype knebøy, mark og dips første trening er hun ute (fra ca all trening!) samme dag. Hjelper du henne litt med lette frivekter og lar henne dumme seg ut osv i sitt tempo (det tempo vi lurer inn) tar hun de to sistnevnte kanskje et halvår senere, men fortsetter med det Cheesy

Haha, herlig! Dere fikk det inn hos meg Wink


Til Janne, Selassie, He1o: Ja jeg trenger litt hjelp til å komme i gang med skikkelige øvelser. Problemet er at jeg ikke aner hvordan de utføres og heller ikke kjenner noen på gymmen.. Sist tok jeg mot i meg og spurte en som jobba der for å få hjelp til knebøyen.. Er ganske sjenert når det kommer til sånt, verger meg sånn for å spørre =/ Men men, jeg får vel bare bite tenna sammen. Så chins, benkpress og markløft (itillegg til knebøy) er må-ha-øvelser? Eller?

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Bilder s. 1,4)
« #231 : 08. april 2008, 07:58 »
Glemte forresten å skrive opp maten i går:

Frokost: Havregrøt m/kanel
             Multivitamin -og mineraltilskudd, omega-3

Lunsj: Proteinpannekake m/bær
          En boks mager kesam m/musli og rosiner

Mellommåltid: To knekkebrød m/en hel boks makrell-i-tomat

Middag: Tunfisk i sursøtsaus og grønnsaker

Kvelds: En boks mager kesam m/musli og rosiner
            Et eple og en pære

Utlogget MieMarie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 139
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 139

  • E e no bære me e ;)
Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Bilder s. 1,4)
« #232 : 08. april 2008, 15:24 »
hei Smiley
så flink du er Cheesy hehe..  synes du er flink som tar knebøy, selv hater jeg den Tongue liker best benk Wink
Gled deg til å begynne med benkpress ! det er gøy det Grin

stå på Grin
Trener hjemme i kjellern fortia, har mitt eget lille treningsrom der og har alt jeg trenger der Smiley
Blogger ikke i bloggen mer Smiley
Men trener like mye forde og nesten akkurat det samme, så bare spørre hvis dere lurer på noe Cheesy

Fræna atletklubb Smiley

Perser uten skjorte:
Benkpress pers : 60 kg     mål 70 kg
Markløft : 85 kg 
Knebøy :  75 kg

Skal ha MYE MERE muskler.
Styrkeløft,Strongman og muskler det er tingen .. Wink
- treningsstudioet er min leke plass..

Når stanga knekker, da har jeg kanskje løftet tungt nåkk, men faen meg ikke før..  Grin

Utlogget Hee1o

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 122
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 122

  • Det skal vær litt etings!
Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Bilder s. 1,4)
« #233 : 08. april 2008, 15:42 »
Er ganske sjenert når det kommer til sånt, verger meg sånn for å spørre =/ Men men, jeg får vel bare bite tenna sammen. Så chins, benkpress og markløft (itillegg til knebøy) er må-ha-øvelser? Eller?
Å bite tenna sammen funker nok greit! Smiley Jeg tenker kanskje at det finnes bedre øvelser enn benkpress for bryst (skråbenk, hantelpress med og uten skrå, brede dips +++), og trener nesten ikke chins selv, men alle øvelsene er gode og langt bedre enn alle maskinene på gymmet ditt Cheesy

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Bilder s. 1,4)
« #234 : 09. april 2008, 13:28 »
hei Smiley
så flink du er Cheesy hehe..  synes du er flink som tar knebøy, selv hater jeg den Tongue liker best benk Wink
Gled deg til å begynne med benkpress ! det er gøy det Grin

stå på Grin

Tusen takk MieMarie! Blir spennende å se om jeg får pusha meg til å få inn benk i programmet mitt. Det er i hvert fall inspirerende å lese hvor flink du er Smiley Tusen takk for oppmuntring!

Å bite tenna sammen funker nok greit! Smiley Jeg tenker kanskje at det finnes bedre øvelser enn benkpress for bryst (skråbenk, hantelpress med og uten skrå, brede dips +++), og trener nesten ikke chins selv, men alle øvelsene er gode og langt bedre enn alle maskinene på gymmet ditt Cheesy

Jeg får prøve å få gjort noe med det i nærmeste framtid ja. Takk for rådene Smiley




Også et spørsmål til alle.. Har sittet å fundert litt på det her med cardio.. Primært trener jeg sykkel/jogg 3 ganger i uka + ca 1-2 turer på ca 40 min i uka. Kjenner at jeg verger meg litt for å trene kondisjon. At jeg syns det er mer moro med styrke. Kjenner at jeg gleder meg mer til treninga hvis jeg vet jeg bare skal trene styrke. Hvor viktig er det med cardio? Og hvor ofte? Skjønner selvsagt at dette er opp til hver enkelt og hva slags mål de har. Men har lyst til å høre deres mening.

+ en ting til; i det siste har jeg syklet mye istedenfor å jogge. Vil dette endre formen min? Kjenner at jeg syns det er mye bedre å sykle enn å jogge. Vil dette gjøre noe merkbar forskjell på feks. lår eller andre steder? Vet at det er en myte at man får store lår av å sykle, men ligger det ikke noe i det? Spørsmålet er vel egentlig hvordan endrer kroppen min seg med sykkel kontra jogging. Noen erfaringer?

Utlogget Kitty_Katt

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 94
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 94

Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Bilder s. 1,4)
« #235 : 09. april 2008, 16:09 »
Jeg har igrunn ike så veldig god peiling på dette her, men jeg tror hvertfall 2 ganger i uka med kondisjonstrening er bra. Selv trener jeg kondis 3 ganger i uka. 1 dag med svømming og 2 dager med sykling ute i marka. Syns jogging er grusomt, og det er SVÆRT sjelden jeg gjør det Tongue
Liker ikke selv å trene kondis, og synes styrke er mye gøyere. Men jeg har veldig dårlig kondis så jeg må nesten trene meg opp i det selv om jeg hater det Undecided

Når det gjelder det andre spørsmålet ditt er jeg ikke helt sikker. Jogging er jo desidert den beste kondisjonstreningen, og tror du får mer ut av den. Men jeg tror ikke det blir store forandringen av å sykle i steden. Det med at man får større lår kan jo kanskje være sant. Men jeg tror ikke du vokser noe voldsomt av å sykle et par ganger i uka. Du har jo slanke lår fra før av og jeg tror ikke du merker noen stor forskjell om du får litt mer muskler der. Du skal trene bra hardt og lenge for i det hele tatt få "store" lår. Så bare fortsett med syklinga du Smiley Når du selv syns dette er bedre er det kanskje lettere å motivere seg til å kjøre på enn å tenke "huff, nå må jeg ut å jogge igjen" Tongue

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Bilder s. 1,4)
« #236 : 09. april 2008, 20:28 »
Jeg har igrunn ike så veldig god peiling på dette her, men jeg tror hvertfall 2 ganger i uka med kondisjonstrening er bra. Selv trener jeg kondis 3 ganger i uka. 1 dag med svømming og 2 dager med sykling ute i marka. Syns jogging er grusomt, og det er SVÆRT sjelden jeg gjør det Tongue
Liker ikke selv å trene kondis, og synes styrke er mye gøyere. Men jeg har veldig dårlig kondis så jeg må nesten trene meg opp i det selv om jeg hater det Undecided

Når det gjelder det andre spørsmålet ditt er jeg ikke helt sikker. Jogging er jo desidert den beste kondisjonstreningen, og tror du får mer ut av den. Men jeg tror ikke det blir store forandringen av å sykle i steden. Det med at man får større lår kan jo kanskje være sant. Men jeg tror ikke du vokser noe voldsomt av å sykle et par ganger i uka. Du har jo slanke lår fra før av og jeg tror ikke du merker noen stor forskjell om du får litt mer muskler der. Du skal trene bra hardt og lenge for i det hele tatt få "store" lår. Så bare fortsett med syklinga du Smiley Når du selv syns dette er bedre er det kanskje lettere å motivere seg til å kjøre på enn å tenke "huff, nå må jeg ut å jogge igjen" Tongue

Tusen takk for fint svar! Helt enig i at jogging er grusomt. Syns jeg får best resultater av det, men som sagt, verger meg for å jogge. Sykling og gåtur syns jeg kan være ganske så ålreit. Så i dag har jeg syklet. Mulig man blir litt ekstra utslitt hvis man driver med en treningsform man er demotivert til? Er veldig enig i det du skriver. Tror ikke jeg får store lår av å sykle. Men har lyst på litt respons på det likevel.  Smiley - forresten, svømming er veldig bra! Svømte selv en periode, men det var så mye rykter om dårlig hygene i bassenget at jeg ikke orket å svømme der mer. =/ Velvel, stå på, det høres ut som du har et flott treningsprogram!

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Bilder s. 1,4)
« #237 : 09. april 2008, 20:34 »
I dag ble det 40 min. på sykkelen.

Mat i dag:

Frokost: Havregrøt m/bær og kanel
             Multivitamin -og mineraltilskudd, omega-3

Lunsj: To skiver m/leverpostei og skinke
          Et eple og en appelsin

Mellommåltid: En boks mager kesam m/funlight
                     Et eple og en proteinbar

Middag: Omelett m/tunfisk og grønnsaker

Kvelds: Boks mager kesam m/funlight, musli og rosiner
            Et eple og en appelsin
            En rad mørk sjokolade

Utlogget Kitty_Katt

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 94
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 94

Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Bilder s. 1,4)
« #238 : 09. april 2008, 21:02 »
Jeg syns hvertfall jeg får mer ut av en treningsøkt som jeg liker. Jogget en del før men jeg sluttet ganske fort fordi jeg ikke orket å jogge så mye og følte det ble en dårlig treningsøkt Tongue Så jeg begynte med svømming og det liker jeg svært godt! Men nå har jeg ikke råd til å kjøpe meg svømmekort så da blir det sykling på meg en stund Cheesy og selvfølgelig styrketrening. Den ene dagen med svømming jeg har får jeg forresten gratis. Brukte å svømme 3 ganger i uka før så..
Takk for kompliment. Tenkte jeg snart skulle få ordna meg en logg så kan jeg få noen tips, spesielt når det gjelder kosthold for der sliter jeg litt Tongue

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg. (Bilder s. 1,4)
« #239 : 09. april 2008, 21:11 »
Jeg syns hvertfall jeg får mer ut av en treningsøkt som jeg liker. Jogget en del før men jeg sluttet ganske fort fordi jeg ikke orket å jogge så mye og følte det ble en dårlig treningsøkt Tongue Så jeg begynte med svømming og det liker jeg svært godt! Men nå har jeg ikke råd til å kjøpe meg svømmekort så da blir det sykling på meg en stund Cheesy og selvfølgelig styrketrening. Den ene dagen med svømming jeg har får jeg forresten gratis. Brukte å svømme 3 ganger i uka før så..
Takk for kompliment. Tenkte jeg snart skulle få ordna meg en logg så kan jeg få noen tips, spesielt når det gjelder kosthold for der sliter jeg litt Tongue

Pleier å jogge en halvtime, og når jeg har gjort det er jeg kjempefornøyd med meg selv. En herlig følelse. Men det er et slit å gjøre det. Så tror jeg skal sykle endel fremover og gå mye rask gange. Begynner jo å bli langt mer trivelig vær ute nå også. Også blir det vel 2 styrkeøkter på studio + en mindre seriøs en hjemme. Tenkte også at jeg skulle begynne å gå til trikken hver mårran nå når det blir penere vær.. Og det er 25 min rask gange. Og hjem igjen fra trikken, enda 25 min rask gange. Jepp. Får se om jeg får tid til det.  Syns absolutt du skal lage logg! Det er en kjempefin måte å motivere seg på og se sin egen fremgang. Også kan det hjelpe deg til å bli mer strukturert på kostholdet. Samt få respons. Da skal jeg i hvert fall følge med! Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!