Skrevet av Emne: Mitt kosthold + chilinøtter sunt/usunt?  (Lest 17351 ganger)

Utlogget Zorlee

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 77
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 77

Mitt kosthold + chilinøtter sunt/usunt?
« : 08. februar 2008, 19:25 »
Heisann!
Personlig trener jeg vanligvis 3 ganger i uken og har som regel denne dietten:

Frokost: Frokostblanding (havregryn/go morgen frukt) m/ melk

Lunsj: 4 skiver grovt brød m/ ost/kyllingpålegg

Middag: Veldig forskjellig, men spiser en del kylling, annet kjøtt, noe taco, pannekaker og ja... Mye forskjellig her, men prøver å spise sunt med å ikke bruke rømme/annet dressing stæsj etc. og spise en del grønt.

Kveldsmat: Som regel noen skiver brød med pålegg, eller litt frokostblanding

Etter trening pleier jeg som regel å spise en banan, og gjerne brødskiver/frokostblanding
Jeg drikker kun vann/melk, ikke alkohol. Spiser litt snop i ny og ne, men ikke veldig mye. Drikker ikke brus.

Som snacks har jeg i det siste knasket på chilinøtter, men vet ikke helt hvor sunt dette er?
Hvordan ser dette kostholdet ut sånn ellers? Er det greit, eller bør noe forandres?
Jeg trener styrke, så det er utifra det jeg lurer på om det fungerer fint!

På forhånd tusen takk!!
Vh
Geir

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Mitt kosthold + chilinøtter sunt/usunt?
« #1 : 08. februar 2008, 19:29 »
Heisann!
Personlig trener jeg vanligvis 3 ganger i uken og har som regel denne dietten:

Frokost: Frokostblanding (havregryn/go morgen frukt) m/ melk

Lunsj: 4 skiver grovt brød m/ ost/kyllingpålegg

Middag: Veldig forskjellig, men spiser en del kylling, annet kjøtt, noe taco, pannekaker og ja... Mye forskjellig her, men prøver å spise sunt med å ikke bruke rømme/annet dressing stæsj etc. og spise en del grønt.

Kveldsmat: Som regel noen skiver brød med pålegg, eller litt frokostblanding

Etter trening pleier jeg som regel å spise en banan, og gjerne brødskiver/frokostblanding
Jeg drikker kun vann/melk, ikke alkohol. Spiser litt snop i ny og ne, men ikke veldig mye. Drikker ikke brus.

Som snacks har jeg i det siste knasket på chilinøtter, men vet ikke helt hvor sunt dette er?
Hvordan ser dette kostholdet ut sånn ellers? Er det greit, eller bør noe forandres?
Jeg trener styrke, så det er utifra det jeg lurer på om det fungerer fint!

På forhånd tusen takk!!
Vh
Geir

Flere som jeg kjerner trener med trener som er der im person, dvs personal trainer. Det har vist gode anbefalinger fra dem. Men det koster så skjorten at jeg spørs om det er verdt det.

Må si at chillinøtter nok ikke er det beste å spise, har du prøvet rå grønnsaker, med kesamdip e.l?
Ellers lager jeg en slags is av litt splenda som er søtningsmiddel og så moser jeg frosne usukrede bær og litt skummelt melk, blir som is....Skal du ha salte ting så kan du vel spise sunnde nøtter eller popcorn til nød, poppet i micorn.
Glemte også at si i frokostblanding det er som regel mye sukker, kan vel ambefale kellogs k med light syltetøy om det kniper

Utlogget OyB

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 149
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 149

Sv: Mitt kosthold + chilinøtter sunt/usunt?
« #2 : 14. februar 2008, 00:15 »
Vill anbefale å ta kosttilskudd, en proteinshake etter trening er fint.
Chilinøtter er jo ikke det værste man kan spise, men det er fortsatt ikke helt sunt, ville heller ha tygd på pistasjnøtter (vet ikke helt hvordan det skrives) eller cashew.
Når det gjelder frokostblandinger vill jeg anbefale go'morgon serien, for det meste sunt i dem, tørket frukt, havregryn musli osv.

Utlogget Griffon

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 39
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 39

Sv: Mitt kosthold + chilinøtter sunt/usunt?
« #3 : 29. februar 2008, 13:09 »
Chilinøtter er ikke bra, eller nøtter med mye salt. Valnøtter, pistasienøtter, hasselnøtter, mandler,cashewnøtter(usaltet) inneholder høyt innhold av antioksidanter, proteiner, fiber og omega3. Men en neve om dagen er nok, fint å hakke opp å ha i frokostblanding og yoghurt.

Utlogget Muskelgutt

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 10

Sv: Mitt kosthold + chilinøtter sunt/usunt?
« #4 : 03. mars 2008, 17:54 »
Veldig mye brød her (Karbohydrater), nesten ingen sunn fett og dårlig sammensetning av kosthold. Feil kosthold etter trening, man spiser ikke frokostblanding etter trening, lite muskeloppygende næring i frokostblanding.

Gjetter du går på skole eller er ikke så gammel.

Ikke muskeloppbyggende mat du spiser her.

Utlogget zenurai

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 321
  • Honnør: 399
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 321

  • I will either find a way, or make one!
Sv: Mitt kosthold + chilinøtter sunt/usunt?
« #5 : 03. mars 2008, 18:15 »
Valnøtter,Mandler og Hasselnøtter er tingen. Greit med variasjon og nei chillinøtter er nok ikke det beste alternativet til snack.

Kostholdet ditt kunne trengt en god del arbeid uten jeg skal gå i detalj tror jeg det hadde vert smart og sitt gjennom artiklene om kosthold her inne som en start!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!