Skrevet av Emne: Kan jeg opprette mitt eget firma som 16 åring?  (Lest 10362 ganger)

Utlogget STR

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 281
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 281

  • Be your own design
Sv: Kan jeg opprette mitt eget firma som 16 åring?
« #15 : 10. februar 2008, 00:14 »
Så hva driver du (eller skal starte) med?

Utlogget treningerlivet

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 222
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 222

Sv: Kan jeg opprette mitt eget firma som 16 åring?
« #16 : 10. februar 2008, 01:55 »
Spillejobber / Dj-arbeid.

Utlogget STR

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 281
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 281

  • Be your own design
Sv: Kan jeg opprette mitt eget firma som 16 åring?
« #17 : 10. februar 2008, 02:00 »
Akkurat.. vel, en plass må man jo starte Smiley
Trenger vel ikke akkurat regne med de største utgiftene og mest kompliserte regnestykkene da, og det kan jo være like greit sånn i starten.

Du får spise en stor posjon stå-på-vilje, så blir det forhåpentligvis et bra foretak Smiley

Utlogget treningerlivet

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 222
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 222

Sv: Kan jeg opprette mitt eget firma som 16 åring?
« #18 : 10. februar 2008, 11:16 »
Akkurat.. vel, en plass må man jo starte Smiley
Trenger vel ikke akkurat regne med de største utgiftene og mest kompliserte regnestykkene da, og det kan jo være like greit sånn i starten.

Du får spise en stor posjon stå-på-vilje, så blir det forhåpentligvis et bra foretak Smiley

En plass må man jo starte?

Brodern lever jo fett av det hvertfall, så der har jeg et brukelig nett av kontakter også. Så skjønner ikke hvorfor det ikke skal kunne være bra?

Men uansett, jeg har ikke akkurat tenkt til å drive med det på fulltid og forsøke å leve av det heller.

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Sv: Kan jeg opprette mitt eget firma som 16 åring?
« #19 : 10. februar 2008, 11:29 »
Høres ut som en god plan å starte firma. De fleste 16åringer har jo nok med å klemme kviser og drikke cola.
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Kan jeg opprette mitt eget firma som 16 åring?
« #20 : 10. februar 2008, 11:32 »
DJ? Javel..For at du skal tjene virkelige penger på dette i Norge så må du være GOD. Du kan ikke spille ungdomsklubbmusikk. Du må fordype deg i en musikksjanger, og da helst den som folk i storbyene Oslo og Bergen er villige til å betale penger for å høre. Akuatt når er det f.eks minimal techno, ambient-techno, dub, og masse annet snaks der djene blander hiphop,funk,soul,disco..etc etc. Det krever en ekstremt trent nese for musikk, hva som er inn.   Det er et FÅTALL av norske djer som kan leve av det. Du har Olle Abstract, Dj teebee, G-ha, Strangefruit og kanskje et par til. Alle er gamle travere i det norske klubbmiljøet. Dessuten er det en liten sceene i norge, med mange ekstremt gode hobbydjer. Så om du skal tjene fete penger på å være dj så virker det for meg som om du tenker helt feil.  De som blir gode og tjener store penger er folk som brenner så hardt for dette, at de aldri engang hadde begynt å tenke i den enden du tenker. Man tenker ikke FØRST tjene penger og starte "firma" når man skal bli DJ. Man har såpasss passion og driv for det man holder på med at man driter i om man tjener penger på det eller ei.

Men for alt jeg vet så er broren din Olle Abstract?
Sa brura

Utlogget sphaw

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 734
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 734

  • Heroes never die.... They just reload.
Sv: Kan jeg opprette mitt eget firma som 16 åring?
« #21 : 10. februar 2008, 11:56 »
Eller kanskje du skal lese gjenom alle innleggene hvor jeg sier at jeg er på jobb, er travel og at det derfor blir litt slurving?

Om det interesser deg, kan jeg informere om at jeg ikke har dysleksi, og styrer hvertfall unna feil som fører til misforståelser, dog kan sikkert noe av det pirkes på om du vil, men du har vel ikke problemer med å forstå hva jeg mener?

Du vet forskjellen på hvem og hvilken, ikke sant?

Whatever dude.
The world is a very mean and nasty place and I don't care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life. But it ain't about how hard ya hit. It's about how hard you can get it and keep moving forward. How much you can take and keep moving forward. That's how winning is done!

Utlogget treningerlivet

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 222
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 222

Sv: Kan jeg opprette mitt eget firma som 16 åring?
« #22 : 10. februar 2008, 12:30 »
DJ? Javel..For at du skal tjene virkelige penger på dette i Norge så må du være GOD. Du kan ikke spille ungdomsklubbmusikk. Du må fordype deg i en musikksjanger, og da helst den som folk i storbyene Oslo og Bergen er villige til å betale penger for å høre. Akuatt når er det f.eks minimal techno, ambient-techno, dub, og masse annet snaks der djene blander hiphop,funk,soul,disco..etc etc. Det krever en ekstremt trent nese for musikk, hva som er inn.   Det er et FÅTALL av norske djer som kan leve av det. Du har Olle Abstract, Dj teebee, G-ha, Strangefruit og kanskje et par til. Alle er gamle travere i det norske klubbmiljøet. Dessuten er det en liten sceene i norge, med mange ekstremt gode hobbydjer. Så om du skal tjene fete penger på å være dj så virker det for meg som om du tenker helt feil.  De som blir gode og tjener store penger er folk som brenner så hardt for dette, at de aldri engang hadde begynt å tenke i den enden du tenker. Man tenker ikke FØRST tjene penger og starte "firma" når man skal bli DJ. Man har såpasss passion og driv for det man holder på med at man driter i om man tjener penger på det eller ei.

Men for alt jeg vet så er broren din Olle Abstract?

Som sagt, så har jeg ikke tenkt til å leve av det, men om jeg kan spille for kanskje 10 tusen i måneden og såklart en del mer i desember-måned med julebord osv, syns det er fint å kunne gjøre det ved siden av skolen.

Skal dog sies at min bror også driver med spillejobber hvor han stiller med hele band O.L. så han er ingen typisk DJ nei.

Utlogget treningerlivet

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 222
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 222

Sv: Kan jeg opprette mitt eget firma som 16 åring?
« #23 : 10. februar 2008, 12:31 »
Du vet forskjellen på hvem og hvilken, ikke sant?

Whatever dude.

Du klarte ikke svare på mitt spørsmål ?

Utlogget treningerlivet

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 222
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 222

Sv: Kan jeg opprette mitt eget firma som 16 åring?
« #24 : 10. februar 2008, 12:33 »
Forresten så har vi havna ganske OT nå.

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Kan jeg opprette mitt eget firma som 16 åring?
« #25 : 10. februar 2008, 12:35 »
Som sagt, så har jeg ikke tenkt til å leve av det, men om jeg kan spille for kanskje 10 tusen i måneden og såklart en del mer i desember-måned med julebord osv, syns det er fint å kunne gjøre det ved siden av skolen.

Skal dog sies at min bror også driver med spillejobber hvor han stiller med hele band O.L. så han er ingen typisk DJ nei.

Ok, så ingen real passion for musikk. Men det er vel greit nok om du bare er ute etter å tjene noen kroner på julebord etc. Du får kjøpe deg et par cd-spillere og sjekke hva som er hot på vg-lista. Platespillere blir vel for ambisiøst for deg tenker jeg Smiley
Sa brura

Utlogget treningerlivet

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 222
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 222

Sv: Kan jeg opprette mitt eget firma som 16 åring?
« #26 : 10. februar 2008, 13:02 »
Ok, så ingen real passion for musikk. Men det er vel greit nok om du bare er ute etter å tjene noen kroner på julebord etc. Du får kjøpe deg et par cd-spillere og sjekke hva som er hot på vg-lista. Platespillere blir vel for ambisiøst for deg tenker jeg Smiley

Kan vel ha "real passion" for musikk uansett? Poenget er at jeg skal gjøre ferdig min andre utdanning osv samtidig.

Utlogget Tynnj

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 224
  • Honnør: 223
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 224

Sv: Kan jeg opprette mitt eget firma som 16 åring?
« #27 : 10. februar 2008, 13:13 »
Tosk... HVORFOR skal du ha egen bedrift? Kan du ikke bare ta betalt for "spillejobbene" uten å stresse med egen bedrift? Uansett så høres det ut som du bare er stor i kjeften og alt for ambisiøs. Kansje begynne å spille litt rundt før du tenker på egen bedrift? Doh...

Utlogget treningerlivet

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 222
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 222

Sv: Kan jeg opprette mitt eget firma som 16 åring?
« #28 : 10. februar 2008, 13:28 »
Tosk... HVORFOR skal du ha egen bedrift? Kan du ikke bare ta betalt for "spillejobbene" uten å stresse med egen bedrift? Uansett så høres det ut som du bare er stor i kjeften og alt for ambisiøs. Kansje begynne å spille litt rundt før du tenker på egen bedrift? Doh...


Hvorfor skal jeg ikke det?
Hva vet du om hvor mye jeg har spilt rundt?

Utlogget Tynnj

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 224
  • Honnør: 223
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 224

Sv: Kan jeg opprette mitt eget firma som 16 åring?
« #29 : 10. februar 2008, 13:31 »

Hvorfor skal jeg ikke det?
Hva vet du om hvor mye jeg har spilt rundt?

Det er ikke så lett å starte / drifte egen bedrift som folk tror. Vertfall ikke en 16 åring som muligens ikke har helt fotfeste. Hvis du har spilt så mye rundt og trent så mye penger på det kan du vel bare si hvor du har spilt og hva du har tjent?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!