Skrevet av Emne: Kan jeg opprette mitt eget firma som 16 åring?  (Lest 10313 ganger)

Utlogget treningerlivet

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 222
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 222

Sv: Kan jeg opprette mitt eget firma som 16 åring?
« #60 : 21. april 2008, 21:54 »
www.bedin.no - mye info, og du kan du stille spørsmål og får rask tilbakemelding.

Ufattelig mye tull i denne tråden.

Uten spesiell kjennskap til bransjen kan jeg absolutt se for meg at det finnes etterspørsel etter slike tjenester i firmafest/julebord-segmentet. At du ønsker å etablere et firma, i stedet for å gjøre slike oppdrag svart, vitner om at du ønsker å gjøre ting skikkelig. Da vil du, i tillegg til å tjene penger, også få verdifull lærdom, som du ikke kan få på skolebenken. Og du vil garantert ha det mer moro enn i kassen på Rema.

Når du er ferdig med utdannelsen din, og skal søke jobb (med mindre du starter enda en bedrift, med stor hjelp fra tidligere opparbeidet kunnskap) vil mange bli imponert av det faktum at du startet og drev et foretak i en alder av 16 år. Det vitner nemlig om mange kvaliteter som er etterspurt i arbeidslivet.

Lykke til.

Yeah, kan vel gå med på at eget firma var litt i overkant ivrig.
Du har dog rett i julebord greiene, fikk opplyst at jeg kunne spille for 10-15 og kanskje til og med 20.000 i slutten av november / desember, altså på julebord/firmafester, er jo faktisk ikke rare kunnskapene som skal til for å håndtere det.

Utlogget treningerlivet

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 222
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 222

Sv: Kan jeg opprette mitt eget firma som 16 åring?
« #61 : 21. april 2008, 21:55 »
kan tjene masse kash forran PC'n som 16åring Wink




Jasså? Tell me about it :p

Har faktisk tjent 5-6.000 kroner på WoW selv da, uten at jeg kan skryte på meg at timeslønnen er helt rå, sånn sett.

Utlogget tlysaa

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 78
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 78

Sv: Kan jeg opprette mitt eget firma som 16 åring?
« #62 : 29. mai 2008, 04:46 »
Mange uteplasser leier inn DJ`s pr. mnd. Noen leier inn fast f.eks. 1 dag i uken eller hver helg.
I tillegg til dette er det bursdager, bryllup, private fester, firma fester, bygde fester og gud vet hvor mange forskjellige happeninger hvor det blir leiet inn DJ`s, alt fra release på en ny solbrille til kleskolleksjoner.

Skal du kunne trekke fra moms på alt av utstyr og musikk du kjøper som DJ så er du nødt til å starte enkeltmannsforetak. Du kan tjene 1000,- pr. år hos hver arbeidsgiver uten å måtte skatte av det...de fleste bryllup blir vel mest betalt "under bordet" regner jeg med:p men de mest seriøse bedrifter oppgir alle sine utgifter, også DJ så da er det vel best å rapportere inn skattbar inntekt Cheesy

Lykke til.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!