Skrevet av Emne: Kan jeg opprette mitt eget firma som 16 åring?  (Lest 10368 ganger)

Utlogget sphaw

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 734
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 734

  • Heroes never die.... They just reload.
Sv: Kan jeg opprette mitt eget firma som 16 åring?
« #30 : 10. februar 2008, 13:38 »
Du klarte ikke svare på mitt spørsmål ?

Gå og skall deg.
The world is a very mean and nasty place and I don't care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life. But it ain't about how hard ya hit. It's about how hard you can get it and keep moving forward. How much you can take and keep moving forward. That's how winning is done!

Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

Sv: Kan jeg opprette mitt eget firma som 16 åring?
« #31 : 10. februar 2008, 13:45 »
En plass må man jo starte?

Brodern lever jo fett av det hvertfall, så der har jeg et brukelig nett av kontakter også. Så skjønner ikke hvorfor det ikke skal kunne være bra?

Men uansett, jeg har ikke akkurat tenkt til å drive med det på fulltid og forsøke å leve av det heller.

Følger i broderns fotspor ja, spor som er tråkket opp for deg. Snakker om taper ass. Klarer ikke å finne på noe selv nei. Bli snekker sier nå jeg. De tjener bra. 4-5 ganger mer enn det du har ambisjoner om ihvertfall.

Edit: Det er ikke lenge før denne tråden blir steng av mod. Det eneste du får til er å drite deg fullstendig på leggen, sorry.
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Utlogget treningerlivet

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 222
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 222

Sv: Kan jeg opprette mitt eget firma som 16 åring?
« #32 : 10. februar 2008, 14:02 »
Spiller bare på forskellige småjobber i nærområdet.

Men om jeg som 16-åring kan spille for 3-4 tusen kroner hver helg og dermed tjene noen kroner i året frem mot lappen, flytting for videre studering osv og gjøre noe fornuftig i stedet for å sitte hjemme foran pc'n er vel det fint?

Er jo bare dritt og negativitet her, jeg spurte egentlig bare om hvorvidt jeg kan starte eget firma, ikke om jeg ville klare det, om jeg kom til å tjene mye eller hva faen det måtte være.

Utlogget Moe

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 512
  • Honnør: 42
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 512

Sv: Kan jeg opprette mitt eget firma som 16 åring?
« #33 : 10. februar 2008, 14:08 »
Tror du virkelig du kommer til å få spillerjobber hver helg?

Utlogget treningerlivet

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 222
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 222

Sv: Kan jeg opprette mitt eget firma som 16 åring?
« #34 : 10. februar 2008, 14:16 »
Tror du virkelig du kommer til å få spillerjobber hver helg?

Det var ett eksempel?

Men om du ikke gidder prøve å forstå engang, så kan du like gjerne glemme det.

Utlogget treningerlivet

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 222
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 222

Sv: Kan jeg opprette mitt eget firma som 16 åring?
« #35 : 10. februar 2008, 14:18 »
Følger i broderns fotspor ja, spor som er tråkket opp for deg. Snakker om taper ass. Klarer ikke å finne på noe selv nei. Bli snekker sier nå jeg. De tjener bra. 4-5 ganger mer enn det du har ambisjoner om ihvertfall.

Edit: Det er ikke lenge før denne tråden blir steng av mod. Det eneste du får til er å drite deg fullstendig på leggen, sorry.

hehe, om du klarer å få med deg alt jeg sier, så er poenget at han allerede er i bransjen, noe som vil gjøre det lettere for meg i oppstarten, om du ikke er enig i det engang så gidder jeg ikke diskutere med deg Smiley

Snekker? Er vel ikke akkurat der du får de beste lønningene. Og uansett, som jeg sier så vil jeg gjøre det i stedet for å rydde søppel på rema i helgene for å tjene penger, slik som andre på min alder gjør (forutsatt at dem gidder å gjøre noe).

Utlogget Tynnj

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 224
  • Honnør: 223
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 224

Sv: Kan jeg opprette mitt eget firma som 16 åring?
« #36 : 10. februar 2008, 14:20 »
Uteplassen der jeg jobba gav (hvis jeg ikke husker feil) 2000 spenn for hver kveld du spilte. Vanlig at samme DJ'en spilte en 3-6 kvelder i måneden. Men ser ingen grunn til at du skal ha eget firma og ikke bare få vanlig lønn slik som alle andre? Hvor er de økonomiske fordelene liksom? Du har vel tenkt på det?

Utlogget Unleashed

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 277
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 277

Sv: Kan jeg opprette mitt eget firma som 16 åring?
« #37 : 10. februar 2008, 14:23 »
Følger i broderns fotspor ja, spor som er tråkket opp for deg. Snakker om taper ass. Klarer ikke å finne på noe selv nei. Bli snekker sier nå jeg. De tjener bra. 4-5 ganger mer enn det du har ambisjoner om ihvertfall.

Edit: Det er ikke lenge før denne tråden blir steng av mod. Det eneste du får til er å drite deg fullstendig på leggen, sorry.

Makan til galle i en tråd skal en lete lenge etter!
Og du kaller 16åringen en taper fordi han ønsker å tjene noen kroner i helgene, med hjelp av broren sin?


Utlogget treningerlivet

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 222
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 222

Sv: Kan jeg opprette mitt eget firma som 16 åring?
« #38 : 10. februar 2008, 14:35 »
Uteplassen der jeg jobba gav (hvis jeg ikke husker feil) 2000 spenn for hver kveld du spilte. Vanlig at samme DJ'en spilte en 3-6 kvelder i måneden. Men ser ingen grunn til at du skal ha eget firma og ikke bare få vanlig lønn slik som alle andre? Hvor er de økonomiske fordelene liksom? Du har vel tenkt på det?

Slik jeg ser det er det vel litt stress å få "vanlig lønn" fra 4-5 forskjellige steder hver måned, og kanskje 4-5 nye steder hver eneste måned også, blir jo selvfølgelig noe jobbing på private tilstelninger osv.

og 2000 kroner kvelden var da utrolig lite, så vidt meg bekjent tar brodern et sted mellom 1500-2000 kroner kvelden bare for å leie ut anlegget, og han har henda fulle med jobber.

Takk for støtten Unleashed Wink
Tror du forstår litt mer hvor jeg vil, eventuelt gidder å forstå.

Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

Sv: Kan jeg opprette mitt eget firma som 16 åring?
« #39 : 10. februar 2008, 14:45 »
hehe, om du klarer å få med deg alt jeg sier, så er poenget at han allerede er i bransjen, noe som vil gjøre det lettere for meg i oppstarten, om du ikke er enig i det engang så gidder jeg ikke diskutere med deg Smiley

Snekker? Er vel ikke akkurat der du får de beste lønningene. Og uansett, som jeg sier så vil jeg gjøre det i stedet for å rydde søppel på rema i helgene for å tjene penger, slik som andre på min alder gjør (forutsatt at dem gidder å gjøre noe).

Det er vel nettop det jeg også poengterte. Du følger i broders fotspor i og med at han er i bransjen allerede. Du vil også få drahjelp til å komme i gang av broren din.

Du har vel ikke noen gang vurdert å gjøre noe for deg selv, gjøre noe som ingen andre gjør, gjøre noe som du kan kalle ditt eget?
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Utlogget Tynnj

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 224
  • Honnør: 223
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 224

Sv: Kan jeg opprette mitt eget firma som 16 åring?
« #40 : 10. februar 2008, 15:02 »
Slik jeg ser det er det vel litt stress å få "vanlig lønn" fra 4-5 forskjellige steder hver måned, og kanskje 4-5 nye steder hver eneste måned også, blir jo selvfølgelig noe jobbing på private tilstelninger osv.

og 2000 kroner kvelden var da utrolig lite, så vidt meg bekjent tar brodern et sted mellom 1500-2000 kroner kvelden bare for å leie ut anlegget, og han har henda fulle med jobber.

Hvor mange utesteder tror du vil ha deg? Hvis du skal på 4-5 nye steder hver eneste måned? Da må du enten være jævla god eller så dårlig at ingen vil la deg spille to ganger. Og "leie ut anlegget"? Alle utesteder har da eget annlegg. Og hvordan kan han spille hver helg hvis han leier ut annlegget? Og i følge deg gjor han vist veldig gode penger på dette? 1500-2000 kroner kvelden er ikke VELDIG gode penger. Det er akkuratt det same som tømrere, betongarbeider, stillasbyggere tjener på en dag, dagtid Smiley Du har nok letta litt ser det ut som... på tide å få fotfeste? Greit nok at du vil tjene penger, bra ide, men kansje du skal ta et skritt om gangen og ikke bli verdensmester før du har fått deg spillejobb enda?

dodraugen2k

  • Gjest
Sv: Kan jeg opprette mitt eget firma som 16 åring?
« #41 : 10. februar 2008, 15:41 »
Bli snekker sier nå jeg. De tjener bra. 4-5 ganger mer enn det du har ambisjoner om ihvertfall.

Du har vel ikke noen gang vurdert å gjøre noe for deg selv, gjøre noe som ingen andre gjør, gjøre noe som du kan kalle ditt eget?

Jepp. Bli verdens første snekker.

Utlogget treningerlivet

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 222
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 222

Sv: Kan jeg opprette mitt eget firma som 16 åring?
« #42 : 10. februar 2008, 15:51 »
Hvor mange utesteder tror du vil ha deg? Hvis du skal på 4-5 nye steder hver eneste måned? Da må du enten være jævla god eller så dårlig at ingen vil la deg spille to ganger. Og "leie ut anlegget"? Alle utesteder har da eget annlegg. Og hvordan kan han spille hver helg hvis han leier ut annlegget? Og i følge deg gjor han vist veldig gode penger på dette? 1500-2000 kroner kvelden er ikke VELDIG gode penger. Det er akkuratt det same som tømrere, betongarbeider, stillasbyggere tjener på en dag, dagtid Smiley Du har nok letta litt ser det ut som... på tide å få fotfeste? Greit nok at du vil tjene penger, bra ide, men kansje du skal ta et skritt om gangen og ikke bli verdensmester før du har fått deg spillejobb enda?

Tosk, jeg sier at det tar han bare for anlegget, ikke om han er med å spiller selv.
Og jeg sier også, at jeg ikke spiller på utesteder, men firmafester, private tilstelninger osv...så og det er ikke akkurat de samme folka hver helg. Men du prøver ikke forstå en gang, så jeg gir faen.

Hehe, har ikke sagt han tjener gode penger på å leie ut anlegget, men på det og alle jobbene han gjør.

Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

Sv: Kan jeg opprette mitt eget firma som 16 åring?
« #43 : 10. februar 2008, 15:53 »
Jepp. Bli verdens første snekker.

Du velger å tolke det dithen ja. Jeg kan skuffe deg å si at du ikke kan trekke paraleller mellom de to innleggene jeg skrev.
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

dodraugen2k

  • Gjest
Sv: Kan jeg opprette mitt eget firma som 16 åring?
« #44 : 10. februar 2008, 16:29 »
Det jeg leser ut av innleggene dine er egentlig bare vimsete kvalm. Dersom han velger å gå samme vei som en bekjent er han i mangel av ryggrad og tråkker i andres fotspor. Hele den greia om at han skal «gjøre noe som ingen andre gjør, gjøre noe som du kan kalle ditt eget» høres jo veldig fin ut, nesten verdig en Morgan Freeman-voice-over, men hva legger du egentlig i ordene? Det er kjipt at ikke alle hopper ut i verden med samme forutsetninger, at bekjentskap, kameraderi, og kontaktknytting andre har foretatt kan fungere for drahjelp for noen, men ikke for alle – men at det skal bety at han ikke kan bevege seg i samme baner som andre han kjenner fordi han skal gjøre noe han kan kalle sitt eget skjønner jeg ikke.

Så. Hvor vil du hen? Hvorfor dette «gå din egen vei, eller vær en jævla taper»-mantraet? Hjulet kan ikke bli oppfunnet av alle, og selv om jeg er enig i skepsisen som vises til trådstarterens tanker om å starte et eget firma synes jeg kritikken din er rimelig vag. Kan du hjelpe meg med å forstå?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!