Skrevet av Emne: Kan jeg opprette mitt eget firma som 16 åring?  (Lest 10359 ganger)

Utlogget Haalvor

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 688
  • Honnør: 79
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 688

Sv: Kan jeg opprette mitt eget firma som 16 åring?
« #45 : 10. februar 2008, 17:39 »
Honnør Balthazar! Eneste grunnen til at jeg ikke har giddi å svart her i tråden, er at jeg vet at med mindre jeg ordlegger meg på en god måte, blir jeg verbalt overkjørt av andre her i tråden. Makan til jantelov altså.
"Ain't Nothing to it but to do it" - Keep me from overanalyzing

[size=08pt]That logbook
[/size]

[size=08pt]Bildeprofil
[/size]

Utlogget treningerlivet

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 222
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 222

Sv: Kan jeg opprette mitt eget firma som 16 åring?
« #46 : 10. februar 2008, 19:28 »
Takk Balthazar, du sa det riktig !

Jeg forstår godt at dere kan være skeptiske til at jeg skal drive et enkeltmannsforetak f.eks, men i og med at jeg faktisk bare lurte på om jeg hadde anledning til det syns jeg det er litt unøvendig at det skal ende opp med at folk kritiserer meg for å faktiske ville prøve å tjene noen kroner og få til noe ved siden av skolegangen og all treningen.

Utlogget muskelapen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 420
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 420

Sv: Kan jeg opprette mitt eget firma som 16 åring?
« #47 : 11. februar 2008, 00:42 »
Honnør Balthazar! Eneste grunnen til at jeg ikke har giddi å svart her i tråden, er at jeg vet at med mindre jeg ordlegger meg på en god måte, blir jeg verbalt overkjørt av andre her i tråden. Makan til jantelov altså.


Word! Skulle akkurat til å nevne janteloven selv. Haha er jo helt vilt hvor ekle folk blir når noen greier å gjøre noe i en ung alder. Forbanna low life. Gled deg heller over andres suksess en å dra dem ned i møkka sammen med deg. 

treningerlivet: Jeg syns det er drit bra jeg. Jeg har en ussel matbutikk jobb som jeg tjener oppunder 4000kr på i månden. Hvis du får til det her så er det fin fint. Artig hobby og greit å få holde seg selv med litt penger når man blir 16-17år. Stå på! Og lykke til!

Utlogget Hardrock_ram

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 463
  • Honnør: 114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 463

  • verdens beste ting er kake
Sv: Kan jeg opprette mitt eget firma som 16 åring?
« #48 : 11. februar 2008, 01:09 »
haha, for en sykt ekkel tråd! det koster ikkeno å opprette enkeltmannsforetak med mindre man skal selge noe (varer altså. tjenester selger han jo uansett. tror det er noe regler der ...). syns det høres ryddig og greit ut jeg, og hvis han klarer å tjene penger på det, så betyr det vel at folk vil ha han? klarer han seg ikke, og må gi opp hele greia så har han lært noe. kan ikke fatte at det være noe vits i slenge dritt til han for det.

Utlogget treningerlivet

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 222
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 222

Sv: Kan jeg opprette mitt eget firma som 16 åring?
« #49 : 11. februar 2008, 16:55 »
Takk for støtten Muskelapen og Hardrock_ram Smiley

Det er da vitterlig bedre å tjene noe enn ingenting !

Utlogget Bekkelund

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Sv: Kan jeg opprette mitt eget firma som 16 åring?
« #50 : 31. mars 2008, 16:50 »
Etter å ha lest alle svarene ser det ut som det iallefall en stund er negativitet som er en råd tråd igjennom dette her. Vet iallefall at man kan tjene meget, meget godt som DJ. Ta en titt innom djb.no Wink En arbeidskollega som jobbet der før han ble lei av høy musikk og sene kvelder Wink

Utlogget Prodigy92

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 450
  • Honnør: 202
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 450

Sv: Kan jeg opprette mitt eget firma som 16 åring?
« #51 : 31. mars 2008, 16:58 »
Har du tenkt å være dj, altså spille techno/trance osv med mixebord og hele pakken?

Utlogget Ole Gunnar

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 128
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 128

  • Ole Gunnar
Sv: Kan jeg opprette mitt eget firma som 16 åring?
« #52 : 31. mars 2008, 17:16 »
Følger i broderns fotspor ja, spor som er tråkket opp for deg. Snakker om taper ass. Klarer ikke å finne på noe selv nei. Bli snekker sier nå jeg. De tjener bra. 4-5 ganger mer enn det du har ambisjoner om ihvertfall.

Edit: Det er ikke lenge før denne tråden blir steng av mod. Det eneste du får til er å drite deg fullstendig på leggen, sorry.

Er du ett null selv som må rakke ned på personer som vil bli noe?
Turte du å gjøre noe sånn når du var 16? Prøvde du å tjene penger når du var 16?

Btw, Honnør av meg Balthazar:)

Lykke til treningerlivet Wink

Utlogget JohnnyQ

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 0
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 0

Sv: Kan jeg opprette mitt eget firma som 16 åring?
« #53 : 31. mars 2008, 17:29 »
www.bedin.no - mye info, og du kan du stille spørsmål og får rask tilbakemelding.

Ufattelig mye tull i denne tråden.

Uten spesiell kjennskap til bransjen kan jeg absolutt se for meg at det finnes etterspørsel etter slike tjenester i firmafest/julebord-segmentet. At du ønsker å etablere et firma, i stedet for å gjøre slike oppdrag svart, vitner om at du ønsker å gjøre ting skikkelig. Da vil du, i tillegg til å tjene penger, også få verdifull lærdom, som du ikke kan få på skolebenken. Og du vil garantert ha det mer moro enn i kassen på Rema.

Når du er ferdig med utdannelsen din, og skal søke jobb (med mindre du starter enda en bedrift, med stor hjelp fra tidligere opparbeidet kunnskap) vil mange bli imponert av det faktum at du startet og drev et foretak i en alder av 16 år. Det vitner nemlig om mange kvaliteter som er etterspurt i arbeidslivet.

Lykke til.

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Kan jeg opprette mitt eget firma som 16 åring?
« #54 : 31. mars 2008, 17:38 »
Men om jeg som 16-åring kan spille for 3-4 tusen kroner hver helg og dermed tjene noen kroner i året frem mot lappen, flytting for videre studering osv og gjøre noe fornuftig i stedet for å sitte hjemme foran pc'n er vel det fint?

kan tjene masse kash forran PC'n som 16åring Wink



Utlogget Toggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 480
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 480

Sv: Kan jeg opprette mitt eget firma som 16 åring?
« #55 : 31. mars 2008, 17:58 »
Fy faen, jeg blei forbanna av å lese de første svara i den tråden her. Er det mulig å være mer rasshøl? Bare rakke ned på et ærlig forsøk og pirk på gramatikk.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

AC/DC - Rock 'n Roll Train

Treningsdagboka mi

Utlogget True

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 171
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 171

Sv: Kan jeg opprette mitt eget firma som 16 åring?
« #56 : 31. mars 2008, 18:15 »
Honnør Balthazar! Eneste grunnen til at jeg ikke har giddi å svart her i tråden, er at jeg vet at med mindre jeg ordlegger meg på en god måte, blir jeg verbalt overkjørt av andre her i tråden. Makan til jantelov altså.

Jeg er fullstendig enig!

Gjør det du har lyst til, "treningerlivet". Du kan få til akkurat hva du vil bare du går inn nok for det. Og hey, hvis ikke dette Dj-opplegget ditt løser seg, så finner du sikkert en annen utvei eller kanskje noe annet du har lyst til. Du er jo tross alt veeeeldig ung og har hele fremtiden foran deg så du trenger ikke å uroe deg over å ha nok tid i allefall! Stå på videre, ønsker deg lykke til! Smiley
There is no such thing as "working too hard"...

~True

Utlogget [TK]

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 392
  • Honnør: 110
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 392

  • There can be only one!
Sv: Kan jeg opprette mitt eget firma som 16 åring?
« #57 : 31. mars 2008, 18:32 »
Lykke til!

Idiot-prisen for mest usaklige innlegg går til: sphaw, Oddvar, Gladiator - The Maximus
Facts:
- 77\' modell,
- Trent siden mars 2003
- Morgenvekt: 104.5kg
- Høyde 180cm
- Bøy - Benk - Mark: 200 - 170 - 225 (belte + surringer)

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=4800.new#new

Utlogget 007

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 127
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 127

Sv: Kan jeg opprette mitt eget firma som 16 åring?
« #58 : 01. april 2008, 20:05 »
Veldig bra at unge folk vil jobbe, spesielt prøve seg litt fram, man har godt av erfaring, og det lærer man noe av, dette var noe han ville gjøre på siden av utdannelsen for å tjene penger isteden for å stå på butikk eller stå i byen og selge vaffler.

Akkurat det med å starte egen "bedrift" var vel ikke helt nødvendig for denne type arbeid. Man prøver å man feiler,  og å få dra hjelp, som 16 åring så er det bare bra, det betyr at han kan lykkes bedre, så å drive med denne dritt kastingen til en som prøver å gjøre ett forsøk på å tjene penger å få erfaring, er lavmåls  har dere det så dårlig med dere selv?

Utlogget Erve

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 120
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 143

Sv: Kan jeg opprette mitt eget firma som 16 åring?
« #59 : 01. april 2008, 20:15 »
Følger i broderns fotspor ja, spor som er tråkket opp for deg. Snakker om taper ass. Klarer ikke å finne på noe selv nei. Bli snekker sier nå jeg. De tjener bra. 4-5 ganger mer enn det du har ambisjoner om ihvertfall.

Edit: Det er ikke lenge før denne tråden blir steng av mod. Det eneste du får til er å drite deg fullstendig på leggen, sorry.

Skyt deg

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!