Skrevet av Emne: Hva en personlig trener sa om Markløft  (Lest 23444 ganger)

Utlogget Porter

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 73
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 73

Hva en personlig trener sa om Markløft
« : 10. februar 2008, 19:49 »
Sto og dro endel reppere på tung markløft, hver gang vektene går i bakken lager de jo selvfølgelig litt lyd, og jeg prøver jo selvfølgelig begrense denne lyden. Men uansett en dame/"personlig trener" kom bort til meg å sa at lyden irriterte hun, og at markløft skulle være med strake bein og ikke berøre bakken. Jeg hevdet på min side at det ikke var faktum, og at man skal ha en bøy i beinene, fordi stive bein var stifflegged deadlift, hun sa at det var feil, og at det var vanlig markløft. Vi begynte en videre diskusjon der jeg også fremhevet at betegnelsen markløft kommer av Deadlift, og at vektene skal ned på bakken. Men akk nei, det var feil viste det seg. Så nå er jeg så frustrert at jeg ikke vet hva jeg skal si. Så på bildene over disse personlige trenerne at hun var utdanna PT og sertifisert i diverse kurs, men allikevell kan de ikke utførelsen av en av de mest GRUNNLEGGENDE styrkeøvelser som fins? Hva skjer med verden?

På det gitte gym har jeg også sett andre av disse trenerne trene alene, og gud for et syn. Her er det spinnhakkande galne utførelser på knebøy i Smith maskin, knebøy med stopp over pararell(spørte hvorfor han ikke gikk dypere ned, og det var vistnokk fordi han ikke hadde bruk for det siden han sto på snowboard. Treneren presterte også på denne økten å lasse av flesteparten av vektene på den ene siden av stangen slik at den falt over ende, noe som fint kunne gitt diverse beinbrudd hvis flere personer hadde vært der. Har flere eksempler med lar være.

Men uansett på tross av alle ting jeg har lest om markløft, er det folk her som trener med markløft, uten å stoppe i gulvet? Er det noe grunnleggende jeg ikke har fått med?


Utlogget Hardrock_ram

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 463
  • Honnør: 114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 463

  • verdens beste ting er kake
Sv: Hva en personlig trener sa om Markløft
« #1 : 10. februar 2008, 20:20 »
jeg stopper 5 cm før de går i gulvet. syns jeg beholder spennet i ryggen bedre da, slipper bråket og hele serien virker mer "myk". men annet enn det så virker det som at du kjører vanlig markløft, og at det hun snakka om var strake markløft eller hva man nå kaller det.

Utlogget ASDFGGHJKLLKJHGFFD

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 261
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 261

Sv: Hva en personlig trener sa om Markløft
« #2 : 10. februar 2008, 20:26 »
Gi F i hva PTer sier, du later til å kunne det bedre.
Kjør på, og smell de litt i gulvet for meg også (hvis hun er tilstede) Smiley

Utlogget anon30

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 695
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 695

Sv: Hva en personlig trener sa om Markløft
« #3 : 10. februar 2008, 20:34 »
Send et klagebrev til daglig leder eller noe. Gjør noe ut av det, hun burde egentlig ikke komme unna med sånt. Smiley

Utlogget ASDFGGHJKLLKJHGFFD

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 261
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 261

Sv: Hva en personlig trener sa om Markløft
« #4 : 10. februar 2008, 20:37 »
Send et klagebrev til daglig leder eller noe. Gjør noe ut av det, hun burde egentlig ikke komme unna med sånt. Smiley
Daglig leder kan sikkert kun det økonomiske og føler PTen har vært fryktelig flink kan jeg tenke meg Smiley

Utlogget Apelars!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 372
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 305

  • Smil!
Sv: Hva en personlig trener sa om Markløft
« #5 : 10. februar 2008, 20:39 »
Noen ting må man lære seg når man trener på store komersielle mosjonistsentere:

Ikke snakk med noen.
Unngå blikk-kontakt.
Se så sinnt og asosial ut som mulig.
Ha alltid på MP3 spiller på full guffe.
Vær alltid opptatt med noe. Mobilitetstrening mellom settene eller å alltid stirre intenst på en stoppeklokke fungerer bra.

Dette er helt nødvendig for å unngå å havne i håpløse diskusjoner med idioter som nevnt over. Å forsøke å belære en idiot er like fruktbart som å løpe full fart inn i en vegg. Det fører kun til att du får vondt i hodet, og veggen står der like fint....

My 2 cent.
Keep
It
Simple
Stupid!

If you would be a real seeker after truth, it is necessary that at least once in your life you doubt, as far as possible, all things.
—Rene Descartes


Vinglelogg

Lenja AK. Mosjonist.

Utlogget OptimusPrime

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 833
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 833

Sv: Hva en personlig trener sa om Markløft
« #6 : 10. februar 2008, 20:45 »
Noen ting må man lære seg når man trener på store komersielle mosjonistsentere:

Ikke snakk med noen.
Unngå blikk-kontakt.
Se så sinnt og asosial ut som mulig.
Ha alltid på MP3 spiller på full guffe.
Vær alltid opptatt med noe. Mobilitetstrening mellom settene eller å alltid stirre intenst på en stoppeklokke fungerer bra.



Hah, genius Cheesy
Trener jeg også, bare blogger ikke om det.

Utlogget tynt

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 113
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 113

  • Markløft.
Sv: Hva en personlig trener sa om Markløft
« #7 : 10. februar 2008, 20:48 »
Gode råd Apelars! Har selv vært utfor slike, mener jeg ikke skal kjøre dype knebøy fordi de skader knærne, og at markløft hemmer veksten min og bla bla bla. Med tanke på alderen min er det ingen som respekterer mine synspunkter og tanker og mener alltid at de har rett, noe som er veldig irriterende.

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Hva en personlig trener sa om Markløft
« #8 : 10. februar 2008, 20:49 »

Men uansett på tross av alle ting jeg har lest om markløft, er det folk her som trener med markløft, uten å stoppe i gulvet? Er det noe grunnleggende jeg ikke har fått med?



Jeg trener stiffleg uten å legge vekten ned. For å gjøre det til en mer eksplosiv øvelse og gi ryggen litt mer belastning  Smiley

Stiffleg trener jeg forøvrig alltid stående på kloss.
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


janne

  • Gjest
Sv: Hva en personlig trener sa om Markløft
« #9 : 10. februar 2008, 20:51 »
Jeg ville skrevet et klagebrev på PT sine manglende kunnskaper. Med henvisning til det hun har sagt, og med vedlegg/utskrift av en beskrivelse på markløft/deadlift som du sikkert finner på en vellrennomert internettside, bør ledelsen ta affære. Man kan jo også alltids ta det videre til media.....om det skulle bli aktuelt, blir vel neppe store oppslaget, men negativ oppmerksomhet er noe et treningssenter ikke vil ha uansett.

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Hva en personlig trener sa om Markløft
« #10 : 10. februar 2008, 20:53 »
En veldig god ide Janne  Cheesy
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget frka

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 15

Sv: Hva en personlig trener sa om Markløft
« #11 : 10. februar 2008, 21:03 »
Jeg stopper rett over gulvet, så jeg spenner musklene hele tiden. Men har da litt bøy i knærne hele tiden!! Ellers hadde Apelars gode råd.

De er ikke helt gode overalt. Ikke noe bedre der jeg trener. Skulle sette opp en 3-splitt sammen med en PT som jobbet der tidligere. Han var forberedt på at jeg var en 15 år gammel rusbrusjente som bare skulle leke litt på step-maskina for så å gå på fest etterpå, men det var feil. Da fikk jeg beskjed om at jeg kunne gjøre ditt og datt på bestemte maskiner, men holde meg unna manualene - trening med manualer kunne nemlig hindre videre vekst bland tenåringer på min alder.
Jente - 17 år - 52 kilo(altfor lite, ja) - 165 cm høy.

Utlogget Udrugn

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 029
  • Honnør: 176
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 029

Sv: Hva en personlig trener sa om Markløft
« #12 : 10. februar 2008, 21:53 »
Hehe du har nok kommet ut for en saltreningsPT. De kan være artige til tider. Jeg ville bare fortsatt med mitt og blir det et problem så får man heller bytte senter. Noen sentere ønsker virkelig ikke at kundene skal ha treningseffekt dessverre.

frka, har du vært innom fitnessprat? Genialt at "rusbrusjente" er i dagligtalen til 17 år gamle jenter i disse dager. Bruk ordet flittig!!

Utlogget Peter123456

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 668
  • Honnør: 168
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 668

Sv: Hva en personlig trener sa om Markløft
« #13 : 10. februar 2008, 22:10 »
Men har da litt bøy i knærne hele tiden!!

Så du retter deg ikke helt ut? Hvorfor?

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
Sv: Hva en personlig trener sa om Markløft
« #14 : 10. februar 2008, 22:17 »
Hmm PT sto for Personlig Tomskalle.... Hu hadde nok fått hørt det og det hadde neppe vært hyggelig fopr noen parter.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!