Skrevet av Emne: Hva en personlig trener sa om Markløft  (Lest 23331 ganger)

Utlogget [TK]

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 392
  • Honnør: 110
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 392

  • There can be only one!
Sv: Hva en personlig trener sa om Markløft
« #120 : 04. mai 2008, 15:25 »
Enda et fantastisk sitat fra vår PTfrank

Så alle som kjører sumo-mark er juksemakere Cheesy

Nei de er jukseMARKere
Facts:
- 77\' modell,
- Trent siden mars 2003
- Morgenvekt: 104.5kg
- Høyde 180cm
- Bøy - Benk - Mark: 200 - 170 - 225 (belte + surringer)

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=4800.new#new

Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
Sv: Hva en personlig trener sa om Markløft
« #121 : 04. mai 2008, 15:45 »
BoromBush! Grin
Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Utlogget Tannfeen

Sv: Hva en personlig trener sa om Markløft
« #122 : 04. mai 2008, 15:46 »
En ting som forundrer meg er at mange som ikke trener veldig mye, men kanskje er mest interessert i å komme seg i form til sommeren, ofte er av den oppfatning at øvelser som markløft, roing, chins og knebøy er bortkastet. Av baseøvelser så er det visst bare benkpress som gjelder, supplert med bicepscurl og tricepspress av ymse varianter.
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget Fatamorgana

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 281
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 281

Sv: Hva en personlig trener sa om Markløft
« #123 : 04. mai 2008, 16:19 »
Når jeg leser sånt her, får jeg lyst til å gi alt for å bli en kick-ass PT. Bare for øke standarden |---| så mye.

Jeg sier ikke at jeg kunne blitt det nå, men i fremtiden Smiley

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Hva en personlig trener sa om Markløft
« #124 : 04. mai 2008, 16:36 »
For å gjøre diskusjonen litt videre og uklar.

Et hvert tema som man fordyper seg i følger en klassisk læringsspiral: Jo mer man lærer, jo mer finner man ut at man ikke kan. MAO: Du vet at du ikke vet. Løsningen på dette blir å fordype seg enda mer ved å spesialisere seg. Og man baserer sine meninger på forskning, hvor hypoteser testes, og sammenhenger (måtte alle være kausale) konkluderes.

Problemet med PT-Frank, er at han har mistet det som er av kredibilitet, som forventes av en som "skal" ha fordypet seg i et emne. Dette grunnet de meninger som ofte utblåses, som selv en middels trent alkis kan bevitne er gale. Med andre ord; han baserer ikke sin kunnskap på forskning, men heller på "fornuft", "gjennomtenkning", og andre "sjømannshistorier" - som ikke holder mål.

Det er nettopp dette som er problemet med personlige trenere. Nå skal ikke jeg ta livet fra de som ønsker å livnære seg som personlige trener, men et PT-kurs er rett og slett ikke nok for å kalle seg ekspert på emnet. Hvor mye hadde jeg kunnet, om jeg tok et kurs innen massasje, revisjon, nærkamp eller vinsmaking - om det var på 10 dager eller 6 mnd? Ikke mye i forhold til en som har studert emnet i tre år, og siden praktisert det i like lang tid.
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget omis_

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 234
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 234

Sv: Hva en personlig trener sa om Markløft
« #125 : 04. mai 2008, 16:45 »
Synes PTFrank får mye pepper her, ...

Det har han da så visselig fortjent..

Utlogget Hammer

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 837
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 837

  • Det er mange veier til Rom
Sv: Hva en personlig trener sa om Markløft
« #126 : 05. mai 2008, 22:22 »

Det er nettopp dette som er problemet med personlige trenere. Nå skal ikke jeg ta livet fra de som ønsker å livnære seg som personlige trener, men et PT-kurs er rett og slett ikke nok for å kalle seg ekspert på emnet. Hvor mye hadde jeg kunnet, om jeg tok et kurs innen massasje, revisjon, nærkamp eller vinsmaking - om det var på 10 dager eller 6 mnd? Ikke mye i forhold til en som har studert emnet i tre år, og siden praktisert det i like lang tid.

Bare for å kverlulere litt her VargThor. Er det slik at alle pt`er kun har et kurs;)
Sleggekaster på mosjonsnivå Smiley
28 år
85 kg
Oslo

Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
Sv: Hva en personlig trener sa om Markløft
« #127 : 05. mai 2008, 22:32 »
Æh! Litt på spissen kanskje, mange av de svimlingene har sikkert litt til, selv om de ikke oppfører seg sånn.

Når det er sagt har jeg ganke gode erfaringer med et par PTer på Elixia på Sjølyst. Virker som flinke folk med mer enn kurs i sekken - bra fysikk f.eks Smiley Spes et par av dem er skikkelig flinke - iallefall hadde de smarte ting å komme med for meg.
Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Utlogget Hammer

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 837
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 837

  • Det er mange veier til Rom
Sv: Hva en personlig trener sa om Markløft
« #128 : 05. mai 2008, 22:44 »
Det er helt sikkert en del pt`er som ikke er faglig sterke nok til å drive med det de gjør, men jeg nekter å tro at det store flertallet er så innkompetende som mange her inne liker å tro. På et forum som dette er det også slik at det er noen som kan mye, men mange ganger flere som strengt tatt er helt i startfasen av treningen sin. Jeg har en mistanke om at gjennomsnittsmedlemmet på treningsforum.no har minst like høye tanker om seg selv og sine kunnskaper som en gjennomsnittlig pt, men jeg er ikke overbevist om at de har noen grunn til det.

Hammer
Sleggekaster på mosjonsnivå Smiley
28 år
85 kg
Oslo

Utlogget spax

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 131
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 131

Sv: Hva en personlig trener sa om Markløft
« #129 : 05. mai 2008, 22:51 »
En ting som forundrer meg er at mange som ikke trener veldig mye, men kanskje er mest interessert i å komme seg i form til sommeren, ofte er av den oppfatning at øvelser som markløft, roing, chins og knebøy er bortkastet. Av baseøvelser så er det visst bare benkpress som gjelder, supplert med bicepscurl og tricepspress av ymse varianter.

Er ikke baseøvelser bortkastet da.......?

hahahahahahahahaha

men, det er sånne folk som trener bare 3 uker i året, så de bryr jeg meg ikke noe om

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Hva en personlig trener sa om Markløft
« #130 : 05. mai 2008, 23:34 »
Bare for å kverlulere litt her VargThor. Er det slik at alle pt`er kun har et kurs;)
Poenget ditt er? Mitt poeng - pt-kurs ikke er synonymt med ekspertiseerhvervelse - står fortsatt. Gi meg gjerne en kar som er utdannet fysioterapeut, og er pt, og jeg skal høre på han lenge og våken.
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Hammer

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 837
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 837

  • Det er mange veier til Rom
Sv: Hva en personlig trener sa om Markløft
« #131 : 06. mai 2008, 15:09 »
Gi meg gjerne en kar som er utdannet fysioterapeut, og er pt, og jeg skal høre på han lenge og våken.
Jeg gir meg ikke med kveruleringen. Fysioterapauter har da fint lite trening og treningslære i utdanningen sin.
Sleggekaster på mosjonsnivå Smiley
28 år
85 kg
Oslo

Utlogget Hammer

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 837
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 837

  • Det er mange veier til Rom
Sv: Hva en personlig trener sa om Markløft
« #132 : 06. mai 2008, 15:11 »
Personlig mener jeg at man ført har begynnt å forstå trening den dagen man erkjenner hvor lite man egentlig vet.
Sleggekaster på mosjonsnivå Smiley
28 år
85 kg
Oslo

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Hva en personlig trener sa om Markløft
« #133 : 06. mai 2008, 15:16 »
Personlig mener jeg at man ført har begynnt å forstå trening den dagen man erkjenner hvor lite man egentlig vet.

Som i all annen utdanning? Wink

Jeg gir meg ikke med kveruleringen. Fysioterapauter har da fint lite trening og treningslære i utdanningen sin.

Ser den. Argumentet mitt hadde vært tydligere hadde jeg faktisk klart å skrevet hva jeg tenkte. Fysio med PT utdanning skulle det stått. Allikevel tør jeg påstå at innen trening, er en fysio bedre stilt til å få folk i bedre form (abstrakt begrep) enn en person med PT-kurs.
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: Hva en personlig trener sa om Markløft
« #134 : 06. mai 2008, 21:59 »
Det er helt sikkert en del pt`er som ikke er faglig sterke nok til å drive med det de gjør, men jeg nekter å tro at det store flertallet er så innkompetende som mange her inne liker å tro. På et forum som dette er det også slik at det er noen som kan mye, men mange ganger flere som strengt tatt er helt i startfasen av treningen sin. Jeg har en mistanke om at gjennomsnittsmedlemmet på treningsforum.no har minst like høye tanker om seg selv og sine kunnskaper som en gjennomsnittlig pt, men jeg er ikke overbevist om at de har noen grunn til det.

Hammer

har gått pt kurs hos afpt,der var det 45 deltakere og av disse var det ca 3 som hadde trent ordentlig. 2 fysioterapauter og 40 andre tullinger. de fleste var gutter i alderen 18-22 som hadde trent biceps i 6 mnd osv.den nest største gruppa var damer i alderen 23-30 som enten jobbet på elixia,sats eller lignende. så var det de andre som faktisk trodde at man kunne lære masse om trening på dette kurset.

det eneste man fikk ut av dette kurset var bruddstykker fra alle forskjellige deler av trening og anatomi og fysiologi. og man fant ut at man egentlig ikke kan noe som helst.

så at de fleste utdannete pt`er ikke er flinke nok har jeg ingen problemer med og påstå.

eneste måten å bli en flink pt på er å ha masse praksis,minst 10 år i tillegg til den teoretiske delen som er helt enorm. men som alt annet i livet er det praksisen som betyr mest.


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!