Skrevet av Emne: Hva en personlig trener sa om Markløft  (Lest 23441 ganger)

Utlogget Hammer

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 837
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 837

  • Det er mange veier til Rom
Sv: Hva en personlig trener sa om Markløft
« #150 : 08. mai 2008, 23:53 »
Dessverre finnes det altfor få kvalifiserte treningsveiledere og PTr rundt omkring på diverse gym, og det både provoserer og opprører meg. Det irriterer da jeg selv utfører disse øvelsene ukentlig og har en viss innsikt i hvordan de skal utføres, men likevel observerer flere såkalte "fagfolk" som viser folk feil øvelsesbilde. Problemet med dette er jo for øvrig at disse vil lære øvelsene feil med de følgene det kan få. Manglende progresjon og i verste fall skader kan bli resultatet av feillæring.

Kan man ikke utføre de mest grunnleggende øvelsene bør man ha selvinnsikt nok til å holde seg unna et treningssenter, i allefall i jobbsammenheng. Folk betaler penger for å få kvalifisert hjelp, og når idioter som dette får herje fritt rundt provoserer det meg. Folk betalerer for en vare, men når den ikke tilfredstiller kravene bør man så absolutt kunne lage spetakkel. Skriv et klagebrev til daglig leder eller gå til mediene, for slike bør ikke kunne titulere seg treningsveileder eller PT.



Jeg er 100 % enig i det du skriver. Det blir antagelig ingen endring før bransjen tar et tak.
Sleggekaster på mosjonsnivå Smiley
28 år
85 kg
Oslo

Utlogget Kiwi

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 106
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 106

Sv: Hva en personlig trener sa om Markløft
« #151 : 10. mai 2008, 00:11 »
Husker jeg sto å trent bøy på spenst en gang. Da var det en ung gutt som hadde skaffet seg PT og ville ha et program med fri vekter og ikke alle apparatene. Virket som om gutten virkelig hadde lyst til å løfte skikkelig.
Denne PT'en viste han da knebøy i smith, og som om ikke det var ille nok så sto han og forklarte at han måtte ha opphøyning under hælen og ikke gå noe dypere enn parallell, for det kunne skade knærne hans.

Resten av treningprogrammet bestod av rygghev, fronthev, masse sett biceps, masse kickback og pushdown, benkpress i smith og nedtrekk.

Uff..

Utlogget spax

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 131
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 131

Sv: Hva en personlig trener sa om Markløft
« #152 : 10. mai 2008, 09:09 »
Virker som om PT er bortkasta penger. enten forteller de det man vet fra før av, eller så villeder de deg noe vanvittig!

samme med kostholdseksperter også. ihvertfall de som jeg har vært hos.

Nei, bruk penga på ordentlig mat og trening.

Koster vel en del for PT også?

Utlogget Partyboy

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 47
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 47

Sv: Hva en personlig trener sa om Markløft
« #153 : 10. mai 2008, 13:06 »
Nå skal vi vel være forsiktige med å dra alle under en kam. Fins menge ptèr der ute med et tonn av kunnskap også. Men det kan lønne seg å sjekke litt rundt og finne den som dekker dine behov. Er du ute etter god utholdenhet velger du den som har dette som sitt felt, vil du ha store muskler tar du den tidligere kroppsbyggeren.
Finner du ingen pt som ser ut til å dekke dine behov så bytter du senter Wink
alle vil hoppe på vogna men bommer og hopper foran

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!