Skrevet av Emne: Over 500 kg muskelmasse søker nye utfordringer  (Lest 24553 ganger)

Utlogget Fafnir

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 139
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 139

Sv: Over 500 kg muskelmasse søker nye utfordringer
« #30 : 14. februar 2008, 12:50 »
Hehe, likheten er slående  Grin

Utlogget HeatoN85

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 027
  • Honnør: 218
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 027

Sv: Over 500 kg muskelmasse søker nye utfordringer
« #31 : 14. februar 2008, 12:59 »
Det er egentlig utrolig logisk det som skjer, i alle fall ville jeg tenkt sånn selv om det var jeg som drev Proteinfabrikken, eller andre slike selskap.

For å ta det enkelt.

Du starter som leverandør av kosttilskudd. Du er leverandør til en subgruppe i samfunnet som har viet seg til ulike avarter av fenomenet bli større/sterkere eller begge to.

Denne gruppe utgjør kanskje et sted mellom 20-50 000 mennesker i Norge. Gjetter bare vilt her nå, for å demonsterer et poeng.

For denne gruppen illustrerer Tommi, Thomas, Jostein og Arild visuellt det poenget som appellerer til denne gruppen: Se på disse gutta. De spiser proteinpulver, se hvor store og sterke de er. Ingen i målgruppa blir skremt av deres fysiske utseende, tvert i mot lengter de etter ulike variasjoner over samme fysisk, til ulik grad selvsagt.

så har vi den andre gruppen: Resten av dem som trener. Disse utgjør omtrent 2 millioner potensielle kunder. Også her et tilfeldig tall for å illustrere et poeng. Med andre ord:Treffer du ti prosent av disse potensielle kundene i gruppe 2 er det mer enn om du treffer alle i gruppe 1.

Utgiftene og kostnadene med å snakke til begge grupper vil jeg tro er mye likt. Reklame i passene blad koster det samme.

men skal du snakke til gruppe 2 kan du ikke sleppe løs kjøttmonster på dem. De vil ikke bli sånn. De er ikke opptatt av smerte, av stål og å presse seg til det ytterste i gymmet. De vil bli bedre til å sykle Oslo-Trondhjem, de vil gå Birkebeineren. Stramme opp, gå ned i vekt, bli i bedre form osv osv osv.
De er vanlige folk, som ikke har et forhold til verken Arnold eller Ronnie. Disse menneskene er ikke ikon for dem, de er freaks.
Ser de Tommie stå med en shake og si: tommelen opp for denne så tenker disse folka: Sånn vil jeg ikke bli. Jeg vil ikke ha så mye muskler. Så kommer assosiasjoenen til bol og sånt i tillegg.

det en potensiell kunde i gruppe to sitter igjen med: Dette er ikke for meg.

La oss nå si du er eier av et sånt selskap:

Hva gjør du?

Prøver du å kapre 10 prosent av gruppe 1, eller går du for gruppe 2?

Nettopp. Og det er den fasen Proteinfabrikken er inne i. Reklame i store medium, f.eks. i sammenheng med sporten på Tv2 har jeg sett i alle fall, annonser i magasin osv. Og en profil som dreier seg mot restitusjon, kondisjonsidretter, mosjonister, damer som vil ned i vekt osv. Kort sagt:

Kosttilkuddsbransjen er på vei ut av kjellergymmet, og ut i skiløypene, svømmehallene og treningskjedene. Det er i ferd med å bli allemanseie.

Kjernegruppene beholder de uansett. Vi vil ha vårt pulver, og driter i om det er en bygger som holder spannet i annonsen, eller om det er Thomas. Sad but true.

Så jeg tror ut fra et bedriftsøkonomisk synspunkt at dette er riktig, og nesten uungålig for dem. Skal du gå mainstream må du få tak i folk som Thorkildsen , Bjørndalen osv. Det er disse folket hyller, ikke byggere og strongmen. Ennå i alle fall.



Meget bra resonnert. Likte spesielt at du trakk frem at PF uansett vil beholde den kundemassen de har opparbeidet seg blant annet ved hjelp av disse byggerne. De var kun en nøkkel for å tiltrekke seg dette nevnte segment, nå kan de prøve å erobre resten uten at det nevneverdig vil gå utover det de allerede har. Dette grepet er helt nødvendig hvis PF skal ekspandere videre.
Overvektige med duft fra baken, HEI det er oss, fettbomber i draktelaken.

Utlogget Tommi Thor.

  • IFBB Pro
  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5

  • Pain is temporary pride is forever!
Sv: Over 500 kg muskelmasse søker nye utfordringer
« #32 : 14. februar 2008, 14:18 »
 Smile


Konkurrerende utøver i Kroppsbygging.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Over 500 kg muskelmasse søker nye utfordringer
« #33 : 14. februar 2008, 14:26 »
Fin redegjørelse, Tommi, selv om ingen krever at du må forklare eller forsvare noe. Smiley

Alle må vi gjøre det som er riktig for oss, og dere fra PF-teamet gjør det dere må akkurat nå.

Mvh
Egil

Utlogget TheBig

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 848
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 848

Sv: Over 500 kg muskelmasse søker nye utfordringer
« #34 : 14. februar 2008, 16:37 »
Det er egentlig utrolig logisk det som skjer, i alle fall ville jeg tenkt sånn selv om det var jeg som drev Proteinfabrikken, eller andre slike selskap.

For å ta det enkelt.

Du starter som leverandør av kosttilskudd. Du er leverandør til en subgruppe i samfunnet som har viet seg til ulike avarter av fenomenet bli større/sterkere eller begge to.

Denne gruppe utgjør kanskje et sted mellom 20-50 000 mennesker i Norge. Gjetter bare vilt her nå, for å demonsterer et poeng.

For denne gruppen illustrerer Tommi, Thomas, Jostein og Arild visuellt det poenget som appellerer til denne gruppen: Se på disse gutta. De spiser proteinpulver, se hvor store og sterke de er. Ingen i målgruppa blir skremt av deres fysiske utseende, tvert i mot lengter de etter ulike variasjoner over samme fysisk, til ulik grad selvsagt.

så har vi den andre gruppen: Resten av dem som trener. Disse utgjør omtrent 2 millioner potensielle kunder. Også her et tilfeldig tall for å illustrere et poeng. Med andre ord:Treffer du ti prosent av disse potensielle kundene i gruppe 2 er det mer enn om du treffer alle i gruppe 1.

Utgiftene og kostnadene med å snakke til begge grupper vil jeg tro er mye likt. Reklame i passene blad koster det samme.

men skal du snakke til gruppe 2 kan du ikke sleppe løs kjøttmonster på dem. De vil ikke bli sånn. De er ikke opptatt av smerte, av stål og å presse seg til det ytterste i gymmet. De vil bli bedre til å sykle Oslo-Trondhjem, de vil gå Birkebeineren. Stramme opp, gå ned i vekt, bli i bedre form osv osv osv.
De er vanlige folk, som ikke har et forhold til verken Arnold eller Ronnie. Disse menneskene er ikke ikon for dem, de er freaks.
Ser de Tommie stå med en shake og si: tommelen opp for denne så tenker disse folka: Sånn vil jeg ikke bli. Jeg vil ikke ha så mye muskler. Så kommer assosiasjoenen til bol og sånt i tillegg.

det en potensiell kunde i gruppe to sitter igjen med: Dette er ikke for meg.

La oss nå si du er eier av et sånt selskap:

Hva gjør du?

Prøver du å kapre 10 prosent av gruppe 1, eller går du for gruppe 2?

Nettopp. Og det er den fasen Proteinfabrikken er inne i. Reklame i store medium, f.eks. i sammenheng med sporten på Tv2 har jeg sett i alle fall, annonser i magasin osv. Og en profil som dreier seg mot restitusjon, kondisjonsidretter, mosjonister, damer som vil ned i vekt osv. Kort sagt:

Kosttilkuddsbransjen er på vei ut av kjellergymmet, og ut i skiløypene, svømmehallene og treningskjedene. Det er i ferd med å bli allemanseie.

Kjernegruppene beholder de uansett. Vi vil ha vårt pulver, og driter i om det er en bygger som holder spannet i annonsen, eller om det er Thomas. Sad but true.

Så jeg tror ut fra et bedriftsøkonomisk synspunkt at dette er riktig, og nesten uungålig for dem. Skal du gå mainstream må du få tak i folk som Thorkildsen , Bjørndalen osv. Det er disse folket hyller, ikke byggere og strongmen. Ennå i alle fall.



Ikke enig.

Hvorfor ikke beholde begge deler , samtidig? Store gutta og den alminnelige mannen gata og kjøre marketing på det. Med riktig strategi og marketing hadde de fått til det. De sitter på pengesekken... Eller kanskje de ikke har råd til det uansett, kan jo virke sånn ettersom de ikek lenger er å se på TV-reklame. Noe har skjedd, og det at disse kompetente menneskene forlater en av norges største kosttilskudd aktører vil de merke.

Utlogget Zuul

Sv: Over 500 kg muskelmasse søker nye utfordringer
« #35 : 14. februar 2008, 16:56 »
Det er ikke så lett å rette seg mot mainstream ved å bruke subgrupper med negative konnotasjoner knytt til seg.  Vist du vil ha et eksempel på hva jeg mener så ble det ganske mye støy ut av at Thomas Stellander var knytt opp mot Tromsøs fotballlag

Spør du vanlige folk hva de forbinder med tungvektskroppsbyggere får du samme svaret av alle. Garantert.

Nå aner jeg ikke hva som er grunnen, jeg bare spekulerer over hvordan jeg selv ville tenkt om jeg sikta meg inn på markedet for kosttilskudd. Og da er det så brutalt som at de største byggerene utad er en negativ faktor, fordi folk har fordommer mot dem.

jeg tenker sånn, selv om jeg ikke har noe i mot bygging og styrketrening. Da er jeg rimlig trygg på at vanlige folk i alle fall tenker sånn.

Så lenge man er en subkultur er ikonene i den kulturen viktige, men skal man nå lenger ut er de ikke viktige. Så brutal er verden. og så kynisk er business.

Utlogget F..Frank

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 416
  • Honnør: 263
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 416

  • Back on track...
Sv: Over 500 kg muskelmasse søker nye utfordringer
« #36 : 14. februar 2008, 17:15 »
De sitter på pengesekken... Eller kanskje de ikke har råd til det uansett, kan jo virke sånn ettersom de ikek lenger er å se på TV-reklame.

Nå vet ikke jeg hvor stor eller liten den pengesekken er, men jeg tviler på at den er stor nok til å kjøre annonsering på tv i beste sendetid året rundt. Det er en relativt stor kostnad, og det er vel ytterst få mellomstore og små bedrifter, som har midler til dette.
Og de har sikkert gjort nøye vurderinger på hvordan de skal legge denne markedsstrategien, med en intensiv markedsføringsperiode, og jeg vil jo anta at de også vil forsøke å finne ut av effekten av dette, for siden å kjøre igjen.

Men alt dette er (i likhet med mange andre Smiley) ren synsing fra min side Wink


På den annen side benytter jeg sjansen til å ønske gutta lykke til med nye utfordringer Smiley
" I firmly believe that any man`s finest hour, the greatest fulfillment of all that he holds dear, is that moment when he has worked his heart out in a good cause and lies exhausted on the field of battle - victorious"  Vince Lombardi

 2009 Year of the FAT

1. Plass Oslo Grand Prix Overall
1. Plass NM Overall
1. Plass NM Bodybuilding Veteran åpen klasse
1. Plass Nordisk Overall

1. Plass VM Masters Classic bodybuilding
WORLD CHAMPION BABY!

You can`t Flex FAT......



Play with nature..... www.proteinfabrikken.no  Team Ironcore

Utlogget Tynnogliten

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 58
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 58

Sv: Over 500 kg muskelmasse søker nye utfordringer
« #37 : 17. februar 2008, 14:34 »
Helt enig med Zuul. De fleste som trener i Norge er hobbymosjonister, og det er her pengene ligger. Hva PF gjør nå er et skoleeksempel på hvordan man skal tilpasse seg endringer i markedet. Jeg har studert markedsføring, så dette virker for meg 100% logisk.

Forøvrig er ikke dette noe nytt. De fleste store treningssenterkjedene oppdaget for mange år siden at pengene ikke lå i Bole Ola, men i svettis Petter. Bare se på hva som har skjedd med frivekt områden på feks SATS, Elixia eller 3T. Vi som trener med frivekter har blitt stuet inn på 40 kvadratmeter, mens svettis Petter kan kose seg med spinningrom, aerobicsaler og enorme områder med forskjellige apperater. De store byggerne er egentlig ikke ønsket på disse senterne fordi de "skremmer" bort vanlig folk. Var en episode i Gjøvik for 1-2 år siden der SATS kastet ut alle "bolerne" og de tyngste manualene. Eiern gikk ut i avisa å sa at disse folka ikke lenger var ønska, og at de var i ferd med å endre profil til et mosjoniststudio.

Utlogget RickBlaine

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 398
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 398

  • Homo mutabilis
Sv: Over 500 kg muskelmasse søker nye utfordringer
« #38 : 17. februar 2008, 14:52 »
Jeg er også enig med Zuul. Jeg trener selv både på spenst og progym og merker visse forskjeller i holdning for å si det sånn Smiley En hypotese fra meg er at gjennomsnittsmannen synes litt muskler er greit, for mye blir weird! For en fotballspiller ser det jo mye bedre ut om en kjent fotballspiller bruker proteinpulver, enn om en kroppsbygger gjør det! Det er jo en kjent ting at folk vil gjøre det samme som idolet sitt, og det er nok veldig få som har stellander og co som forbilde!

Så for meg virker det lurt å distansere seg fra de "kjente" byggerne, for de er vel kanskje ikke de "beste forbildene" . Og doping blir naturlig nok sett på som en veldig negativ ting, og da synes jeg det blir bedre å reklamere med kjente dopingfrie utøvere som bjørndalen, northug, olav tufte etc.

Selv om antall kroppsbyggere øker, vil det vel ta en god stund før den overstiger mosjonisten Smiley
Suksess måles ikke i penger, men i medmenneskelighet.

Utlogget Mr.Diet

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 735
  • Honnør: 42
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 735

Sv: Over 500 kg muskelmasse søker nye utfordringer
« #39 : 17. februar 2008, 21:27 »
Hvor mye proteinpulver blir solgt på Elexia, Spents, Sats eller T3? Nesten ingen ting og disse produktene kommer aldri til å bli noen bestselger på slike plasser for der trener helt vanlige mennesker som ønsker kun og holde seg litt i gang. Hvem er de som kjøper over 90% av alt proteinpulver som blir solgt rundt på nettet, gym og i ”fitness butikker” i Norges land da? Det er oss innbarkede hardcore fan og 15-25åringer som ønsker seg mer muskler. Du kan si hva du vil men denne målgruppen kjøper mer produkter når en av disse gutta har fortalt dem hvordan de bør tren og spise for å nå sine mål. Det har jeg og mange med meg  erfart  når vi holder seminarer med en av dem. Jeg hadde ROARs GYM  Larvik i over 10år og solgt mer proteiner en de to store Elexia og Spents til sammen her i byen. Medlemmene til Elexia, Spents, Sats eller T3 kjøper drikke og barer. Elexia, Spents, Sats eller T3 kommer aldri til å bli store på proteinpulver. De ønsker det heller ikke.
Hvem skal selge inn varene til PF på ”Hardcore gymmene” nå?
Eller hvilket marked skal de selge inn produktene sine til?

En hypotese fra meg er at gjennomsnittsmannen synes litt muskler er greit, for mye blir weird! Hvem tror du ”gjennomsnittsmannen” spør om råd når han vil ha ”litt muskler” Wink


Ildsjel innen kroppsbygging og strongman, arrangerer bodybuilding- og strongmankonkurranser.

http://www.upbf-pro.com
http://www.nbfa.no
http://www.roarsgym.no

Intervju: http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=721

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Over 500 kg muskelmasse søker nye utfordringer
« #40 : 17. februar 2008, 21:33 »
Hvor mye proteinpulver blir solgt på Elexia, Spents, Sats eller T3? Nesten ingen ting og disse produktene kommer aldri til å bli noen bestselger på slike plasser for der trener helt vanlige mennesker som ønsker kun og holde seg litt i gang. Hvem er de som kjøper over 90% av alt proteinpulver som blir solgt rundt på nettet, gym og i ”fitness butikker” i Norges land da? Det er oss innbarkede hardcore fan og 15-25åringer som ønsker seg mer muskler. Du kan si hva du vil men denne målgruppen kjøper mer produkter når en av disse gutta har fortalt dem hvordan de bør tren og spise for å nå sine mål. Det har jeg og mange med meg  erfart  når vi holder seminarer med en av dem. Jeg hadde ROARs GYM  Larvik i over 10år og solgt mer proteiner en de to store Elexia og Spents til sammen her i byen. Medlemmene til Elexia, Spents, Sats eller T3 kjøper drikke og barer. Elexia, Spents, Sats eller T3 kommer aldri til å bli store på proteinpulver. De ønsker det heller ikke.
Hvem skal selge inn varene til PF på ”Hardcore gymmene” nå?
Eller hvilket marked skal de selge inn produktene sine til?

En hypotese fra meg er at gjennomsnittsmannen synes litt muskler er greit, for mye blir weird! Hvem tror du ”gjennomsnittsmannen” spør om råd når han vil ha ”litt muskler” Wink

Joda, du har rett i dette.  Men da kan du samtidig spørre deg hvem som er den gjenomsnittlige medlem på de ovennevnte senter... Det er ikke byggerne og strongmans.
Det kan jo hende denne satsningen har noe å gjøre med en totalendring også på annen satsning. Det skal jo nå satses på PF center og PF salg av Star Trec apparater.  Se på www.pfconsept.no.

Tror ikke PF taper noenting på dette iallefall.
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Mr.Diet

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 735
  • Honnør: 42
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 735

Sv: Over 500 kg muskelmasse søker nye utfordringer
« #41 : 17. februar 2008, 21:44 »
Vet om konseptet www.pfconsept.no. Vi får vente i spenning og se hva som skjer Smiley


Ildsjel innen kroppsbygging og strongman, arrangerer bodybuilding- og strongmankonkurranser.

http://www.upbf-pro.com
http://www.nbfa.no
http://www.roarsgym.no

Intervju: http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=721

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Over 500 kg muskelmasse søker nye utfordringer
« #42 : 17. februar 2008, 21:48 »
Vi får vente i spenning og se hva som skjer Smiley

Jeg er så spent at jeg nesten gjør i buksa. Eller det er mulig det skyldes laktoseintoleranse, så jeg burde bytte til Whey. Men nå er det ingen gode byggere som promoterer PF lenger, så da driter jeg bokstavelig talt i å kjøpe fra dem. Går for Lars Lunde.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Mr.Diet

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 735
  • Honnør: 42
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 735

Sv: Over 500 kg muskelmasse søker nye utfordringer
« #43 : 17. februar 2008, 21:53 »
Jeg er så spent at jeg nesten gjør i buksa. Eller det er mulig det skyldes laktoseintoleranse.

Det er helt klart laktoseintoleranse!


Ildsjel innen kroppsbygging og strongman, arrangerer bodybuilding- og strongmankonkurranser.

http://www.upbf-pro.com
http://www.nbfa.no
http://www.roarsgym.no

Intervju: http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=721

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Over 500 kg muskelmasse søker nye utfordringer
« #44 : 17. februar 2008, 22:40 »
Ikke enig.

Hvorfor ikke beholde begge deler , samtidig? Store gutta og den alminnelige mannen gata og kjøre marketing på det. Med riktig strategi og marketing hadde de fått til det. De sitter på pengesekken... Eller kanskje de ikke har råd til det uansett, kan jo virke sånn ettersom de ikek lenger er å se på TV-reklame. Noe har skjedd, og det at disse kompetente menneskene forlater en av norges største kosttilskudd aktører vil de merke.

Michael Porter. Mellom to stoler. Følg en strategi, ikke bli bindeleddet mellom to.
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!