Skrevet av Emne: Oppladningsfase og vedlikeholdsdose, Kreatin  (Lest 1151 ganger)

Utlogget Shoot

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Oppladningsfase og vedlikeholdsdose, Kreatin
« : 18. februar 2008, 15:03 »
Hei

Vet jeg får noen "søk din idiot" nå men har gjort det men det er uttallige poster på emnet og orket ikke lete gjennom.

Stickien har jeg lest men spørsmålet mitt dreier seg om den.

Så, jeg har nå kjøpt meg ATP kreatin fra Tech Nutrition. Går fra før av bare på protein. Spørsmålet mitt siden jeg er helt ny på kreatin er følgende: Hva er den malen de fleste går ut fra nå når det gjelder oppladningsfase og vedlikeholdsdose av mono kreatin?

På siden til TN står det "Anbefalt dosering: Oppladningsfase de 5 første dagene: Ta 5g 5 ganger om dagen blandet i vann.
Vedlikeholdsfase: 5-10g hver dag, også på treningsfrie dager. 5g tilsvarer 1 ts. " (link: http://www.tn.no/shop/produkt.aspx?id=407)

Mens i stickien står det "...en oppladningsfase på 2gram 10ganger daglig i 1-3 dag(er) for så å gå over til en vedlikeholdsdose på 2g 3-4ganger daglig."

TN sin anbefalling vet jeg ikke når er skrevet, Nameless sin er skrevet i 2004. Hvilken er "rett", eller om det eventuelt er noen ny måte?

På forhånd takk for svar.

Utlogget Moe

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 512
  • Honnør: 42
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 512

Sv: Oppladningsfase og vedlikeholdsdose, Kreatin
« #1 : 18. februar 2008, 15:15 »
Tror det der har minimalt å si gjennom det lange løp, bare at du "booster opp" kreatinlagrene raskere hvis du kjører oppladningsfase.

Jeg har ikke orket å kjøre oppladning når jeg har brukt det hvertfall.

Utlogget Shoot

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Sv: Oppladningsfase og vedlikeholdsdose, Kreatin
« #2 : 20. februar 2008, 23:06 »
Ok, takk for svar  Smiley

Men jeg har et oppfølger spørsmål, jeg skal måle 2g kreatin men har ikke noen vekt som måler så lite. Har derimot et mål som måler 2,5ml som pleier å være for de fleste stoffer rundt 2,5g.

Vil det være dumt av meg å ta 2,5ml kreatin i vann 3 ganger om dagen, ettersom det kanskje blir for høy dose? Eller burde jeg finne en vekt og eventuelt et nytt målebeger? Hva er normalt å bruke når man måler opp kreatin?

Ble litt mye spørsmål og surr men håper på svar  Smiley

Shoot

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!