Skrevet av Emne: Carnage, beta alanine, the next big thing?  (Lest 30519 ganger)

Utlogget Sckank

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 193
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 193

Sv: Carnage, beta alanine, the next big thing?
« #15 : 06. april 2008, 14:26 »
woodbear takk skal du ha Smiley
skal prøve å holde deg oppdatert Smiley
KB - 192 | ML 200 | BP 127.5

Utlogget Sckank

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 193
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 193

Sv: Carnage, beta alanine, the next big thing?
« #16 : 23. april 2008, 19:55 »
Nå har jeg begynt på Massacra  men har ennå ikke fått beta alanine'en som jeg har bestilt. Tollen er jo som vanlig dødstrege ... Men uansett ... Jeg trener RyP mandag, onsdag og fredag. Skal jeg kjøre i meg Massacra hver dag i en ukes tid for å fylle på med beta alanine eller skal jeg la være?
KB - 192 | ML 200 | BP 127.5

Utlogget Coincidence theorist

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 237
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 237

\\\\\\\"If many people believe that something is true most of us never second guess and automatically accept it as the truth\\\\\\\"

Utlogget Coincidence theorist

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 237
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 237

\\\\\\\"If many people believe that something is true most of us never second guess and automatically accept it as the truth\\\\\\\"

Utlogget ThaPumpKing

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 719
  • Honnør: 34
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 719

Sv: Carnage, beta alanine, the next big thing?
« #19 : 18. april 2010, 22:58 »
Hei, noen som vet svenskeprisene på dette produktet? Hvor mye koster det vanlighvis?
Kroppsvekt: 70 kg
Benkpress: 90kg
Knebøy: 120Kg
Markløft: +130
Chins: 15 rep!

Bildelogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=98997.msg1478179;topicseen#new

Utlogget PhilLynott

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 039
  • Honnør: 173
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 039

Sv: Carnage, beta alanine, the next big thing?
« #20 : 21. april 2010, 00:14 »
Jeg har brukt dette så og si sammenhengende i noen år nå. Det som skjer er som har i den første videoen forklarer, at den sure og vonde følelsen, som man får etter x ant reps og som er vanskelig å tvinge seg gjennom, forsvinner. Jeg merker ikke den lengre, men heller at jeg rett og slett ikke klarer å løfte vekta. Har ingenting med smertegrense å gjøre, men evne.
Beta alanin har blitt fast inventar i mitt tilskuddsregime sammen med kreatin monohydrat. Anbefales på det sterkeste!
Kjøp det her f.eks: bulkpowders.co.uk (ja, det kommer inn. Jeg pleier å kjøpe 100g slik at prisen < 200kr)
Thin Lizzy!
BP: 128
KB: 150
ML: 180

Utlogget Coincidence theorist

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 237
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 237

Sv: Carnage, beta alanine, the next big thing?
« #21 : 21. april 2010, 02:59 »
Bra lesning og info om beta alaline : http://www.betaalanine.info/

Det som er så bra med beta alanine for de som ikke har prøvd det og vurderer det, er at det er gjort masse studier på akkurat dette, og det er til og med gjort double blind studier, som er enda bedre.
\\\\\\\"If many people believe that something is true most of us never second guess and automatically accept it as the truth\\\\\\\"

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: Carnage, beta alanine, the next big thing?
« #22 : 21. april 2010, 07:47 »
"ß-alanine. In recent years research has begun investigating the effects of ß-alanine supplementation on performance.  ß-alanine has ergogenic potential based on its relationship with carnosine. Carnosine is a dipeptide comprised of the amino acids, histidine and ß-alanine naturally occurring in large amounts in skeletal muscles. Carnosine is believed to be one of the primary muscle-buffering substances available in skeletal muscle.  Studies have demonstrated that taking ß-alanine orally over a 28-day period was effective in increasing carnosine levels [420, 421]. This proposed benefit would increase work capacity and decrease time to fatigue.  Researchers have found that ß-alanine supplementation decreases rate of fatigue [422]. This could translate into definite strength gains and improved performance. A recent study [423] supplemented men with ß-alanine for 10 weeks and showed that muscle carnosine levels were significantly increased after 4 and 10 weeks of ß-alanine supplementation.
  Stout et al. [422] conducted a study that examined the effects of ß-alanine supplementation on physical working capacity at fatigue threshold. The results showed decreased fatigue in the subjects tested.  Other studies have shown that ß-alanine supplementation can increase the number of repetitions one can do [424], increased lean body mass [425], increase knee extension torque [426] and training volume [427].  In fact, one study also showed that adding ß-alanine supplementation with creatine improves performance over creatine alone [428].  While it appears that ß-alanine supplementation can decrease fatigue rate, raise carnosine levels, and improve performance all of the research is not as favorable.  There are other studies that show no performance benefits [425, 429]"

Fra: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=93626.msg1384951#msg1384951

Referansene ligger i dette dokumentet: http://www.jissn.com/content/pdf/1550-2783-7-7.pdf


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!