Skrevet av Emne: dc trening med IF(intermittent fasting)  (Lest 20608 ganger)

Utlogget Børge A. Fagerli

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 595
  • Honnør: 156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 595

Sv: dc trening med IF(intermittent fasting)
« #15 : 25. februar 2008, 16:23 »
men jeg trrener da mest om kvelden...det vil si rundt 6-7tiden og da egner ikke akkurat DC spisinga meg så bra,men ville du/kunne du anbefalt meg IF,pga trenings tiden min? med dc så er det carbo cut ved 6tiden Sad  

Men er det noen kan svare meg på det forrige spm???!!!

Næringspartisjonering er et mål på hvor kaloriene lagres i kroppen, primært skiller vi mellom muskler vs. fett.

I følge DC skal man uansett innta karbohydrater etter trening og flytte karb cut-off'en deretter. Uansett er det i perioden før og etter trening det er viktigst å fokusere på karbohydrater, sånn at man sikrer at musklene har maksimale glykogenlagre til enhver tid.
Personlig Trener
MyRevolution.no - sjekk våre nettsider for gode tilbud

Utlogget jcdy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 415
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 415

  • Født i 88,begynte å trene august 05
Sv: dc trening med IF(intermittent fasting)
« #16 : 25. februar 2008, 16:52 »
Finnes jo et hav av flerleddsøvelser for quads du kan velge mellom før du tyr til leg-extensions.

Du har knebøy med høy og lav stangplassering, smal, medium og bred stand.
Frontbøy - ulike stands.
Knebøy eller frontbøy til boks. Ulike bokshøyder og stands her, alt fra superlav boks til litt rundt eller litt over parallell.
Du har bulgarsk knebøy, utfall forover, bakover eller gående. Her kan du variere steglengden din. Kort steglengde fokuserer mer på quads, og lang steglengde fokuserer mer på gluteus. Du kan til og med gjøre disse øvelsene i smith-maskinen hvis du begynner å "gå tom" for øvelser. Du kan ha den fremste foten din på en step-boks under utfall eller bulgarske for enda mer variasjon.
Step-ups er en annen fin øvelse, men kanskje litt vanskelig å ta seg helt ut på uten at teknikken forfaller. Eller sagt på en annen måte - man har en tendens til å klare å jukse seg til flere repetisjoner i step-ups etter at en av hovedbevegerne har sagt stopp. Du kan ha ulike benkhøyder her også, alt fra middels til høy. Å ha en benk som er noe særlig lavere enn knehøyde er ikke jeg noe fan av. Den store vektløfteren Vasily Alexeyev trente f.eks. ikke  knebøyen så hardt, men trente step-ups til høy benk.
Har du beinpress eller hack-lift kan du ta disse.
Hip-belt squats er enda et alternativ som kan gjøres med dipsbelte festet i kabler eller med vektskiver dinglende mellom beina.
jeg tenkte/trodde bøy a2g og bøy med boks var for like,derfor satt jeg dem ikke inn programmet siden jeg mente de var altfor like,men etter mer nøye tenking så ser jeg jo at den minste variasjon på stilling,vinkel og grep er en varisjon i øvelsen i seg selv.
men et spm til...kan jeg endre rekkefølgen på øvelsene...ble litt dårlig med energi til marken når jeg da tok rackchins før den. man kan vel endre på rekkefølgene ettersom hvor "stor"øvelsen er?
eks: ifølge DC så er hams før quads men hvis du da har legcrul og bøy så ville det vært fordel aktig og kjøre bøy først og deretter legcurl,eller widowmaker set på benpress for quads også avlsutte med strak mark. men jeg mixa litt opp på straight settene jeg..det er vel slik at man tar 1 til 2 sett veldig tunge på rundt 4 til 8rep  før f.eks widowmaker settet eller det vanlige straightsettet?
to be strong or big,thats the question Cheesy

Utlogget jcdy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 415
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 415

  • Født i 88,begynte å trene august 05
Sv: dc trening med IF(intermittent fasting)
« #17 : 25. februar 2008, 16:57 »
Næringspartisjonering er et mål på hvor kaloriene lagres i kroppen, primært skiller vi mellom muskler vs. fett.

I følge DC skal man uansett innta karbohydrater etter trening og flytte karb cut-off'en deretter. Uansett er det i perioden før og etter trening det er viktigst å fokusere på karbohydrater, sånn at man sikrer at musklene har maksimale glykogenlagre til enhver tid.
men han sier ikke når cutoffen bør være..la oss si at jeg da trener fra 1800 til 1930 vil da cutoffen være ca rundt 2130? med rundt 2timers åpen vindu med mye inntak av carbs?
bare lurte på en ting ang IF fasting sytemet og om jeg har skjønt det...jeg skal ha mesteparten av mitt kcal inntak etter trening/kvelden og man skal få i seg pre workout måltide(er) men inntaker etter trening er kun på en 4timers åpen vindu?at man inntar det man skal i de 4timene som man har tillat seg selv? hvis du har en god måte å forklare hele IF til meg så kjør på,siden jeg tror jeg har begynt å rote litt med det...lese slike artikler på engelsk og forstå dem fult ut er ikke min sterkeste side:P
to be strong or big,thats the question Cheesy

Utlogget Børge A. Fagerli

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 595
  • Honnør: 156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 595

Sv: dc trening med IF(intermittent fasting)
« #18 : 25. februar 2008, 21:31 »
1. Finn ut om du vil kjøre DC eller IF
2. Finn ut hvor mye kalorier du skal ha, og sammensetningen av disse - se det spesielt opp mot din målsetning (opp i muskler, ned i fett, recomp - dvs en kombinasjon av begge).
3. Fokuser karbinntaket i perioden før og etter trening.
Personlig Trener
MyRevolution.no - sjekk våre nettsider for gode tilbud

Utlogget jcdy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 415
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 415

  • Født i 88,begynte å trene august 05
Sv: dc trening med IF(intermittent fasting)
« #19 : 25. februar 2008, 23:48 »
når du sier fokuser på karb før og etter trening,vil det være et god tidpunkt og karbeopp så høyt jeg orker og vil? og deretter heller fokuser på proteiner på de andre måltidene?

jeg vil byggemuskler,men holde fettprosenten min moderat.akkurat nå så er den vel no rundt 20 et eller annet og vil gjerne ha den på rundt 12%.

Om jeg greier å bestemme meg for hva jeg skal kjøre fult ut vet jeg faktisk ikke hvordan man skal vurdere men jeg tenker på det stadig Undecided men hvis du har noe råd som hva du har erfaring med eller hva du vet folk har reagert best på så si ifra..men nå så er IF mere fristende pga det meste ac kcal er på kvelden og etter økta,men da lurer jeg på hvordan jeg skal spise/burde spise på dagen helt fram til treningen. har et kcal forbruk på rundt 3100 til 3200.hvis dette er feil så veier jeg akkurat nå 85kg og er 174.og målet er å ha en moderat fett% ÅRET RUNDT.
to be strong or big,thats the question Cheesy

Utlogget Hee1o

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 122
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 122

  • Det skal vær litt etings!
Sv: dc trening med IF(intermittent fasting)
« #20 : 26. februar 2008, 01:05 »
Så høyt du orker og vil kommer vel an på hva du spiser og hvor mye du orker, men å få i seg masse karbo rundt treningen (og noe protein ofc) og å kjøre prot/fett-måltider resten funker Smiley Om du skal "karbe opp" i løpet av dagen vil rundt treningen være en sikker vinner.

Om du ønsker å gå ned i vekt, ville jeg ikke anbefalt å trene DC. Det er hardt og krever imo et greit kcal-overskudd. 31-200 vil jeg tippe er ca vedlikehold.

Utlogget jcdy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 415
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 415

  • Født i 88,begynte å trene august 05
Sv: dc trening med IF(intermittent fasting)
« #21 : 26. februar 2008, 02:34 »
vel sånn som jeg har spist idet siste har vel vært noe rundt dette:

står opp 7 og tar en shake(kasein og whey) og efa,vit,egg og kjøtt(enten litebiffstykke/kyllingfilet osv) med ris eller poteter,digger varm mat om morran:D
skole 830 til 11 også tar jeg noe lett mat,enten kjøper jeg en pose pistasj nøtter og tar en (lett eller hel melk) også 1time senere 1shake(har 3timer fri før neste time) klokken 1340 til 1700 så er det skoletimer.når skolen er slutt så drar jeg hjem og lager meg mat eller kjøper meg en grilla kylling(noen ganger tar jeg av skinnet)  det blir som oftest noe kjøttvarer og ris/poteter ved siden.deretter så blir det trening fra 1900 til 2030 oderetter blir det en shake etter treninga også tar jeg meg en dusj og senere ca.1time så  stikker jeg og mekker meg litt mat igjen,da blir det ofte noe enkelt og lett men det varierer utifra hva jeg har liggende hjemme eller så tyr jeg til en shake(kasein og whey)
Dette var en typisk tirsdags rutine.

men dere anbefaler da å unngå karb utenom før og etter trening ?

to be strong or big,thats the question Cheesy

Utlogget Børge A. Fagerli

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 595
  • Honnør: 156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 595

Sv: dc trening med IF(intermittent fasting)
« #22 : 26. februar 2008, 08:09 »
Det der var utrolig tunglest, bruk Enter-tasten og separer linjene og klokkeslettene litt bedre sånn at det blir oversiktlig.

Som allerede sagt her, DC kan bli litt tøft på en diett og er primært for muskelmasse og masse kalorier. Allikevel bruker jeg RP teknikken på utøvere/kunder på diett, man stopper ganske enkelt 1-2 reps unna failure/utmattelse og dermed opprettholdes den metabolske utmattelsen mens stresset på nervesystemet reduseres. Førstnevnte er enkelt å restituere seg etter, sistnevnte kan ta opptil ei uke - spesielt på et kaloriunderskudd, derfor reduserer vi sistnevnte faktor på denne måten.

Selv et DC kosthold burde fokusere på å innta karbohydrater i perioden etter trening, og de som har blitt trent av en av DC-folka selv (det skal vel være et par her på forumet) kan sikkert bekrefte dette.

Årsaken er for det første at enkelte av genene forbundet med muskelvekst faktisk blir hemmet hvis glykogenlagrene er for lave, derfor er det viktig å både gjenoppfylle dem etter trening og toppe dem før trening. Du får bedre glykogenoppfylling av å kombinere karbohydrater med protein, og siden treningsmengden på et DC program ikke er så veldig høy trenges det uansett ikke så mye karbohydrater - så nei, det er ikke å bare å "karbe opp så mye og høyt du vil".

Sett opp kostholdet i forhold til målsetningene dine, med korrekt forhold mellom karbohydrater, protein og fett (vi har flere artikler på dette), fokuser karbohydratene i forbindelse med trening, og hvis du så velger å kjøre IF skal alle kaloriene inntas i et 8-10 timersvindu med helst 1-2 måltider etter trening.
Personlig Trener
MyRevolution.no - sjekk våre nettsider for gode tilbud

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: dc trening med IF(intermittent fasting)
« #23 : 27. februar 2008, 08:28 »
Selv et DC kosthold burde fokusere på å innta karbohydrater i perioden etter trening, og de som har blitt trent av en av DC-folka selv (det skal vel være et par her på forumet) kan sikkert bekrefte dette.


Confirmed.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget jcdy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 415
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 415

  • Født i 88,begynte å trene august 05
Sv: dc trening med IF(intermittent fasting)
« #24 : 27. februar 2008, 15:49 »
jeg valgte å kjøre spisinga etter DC allikevel også får jeg heller kjøre på med cardio ved siden av.
men svarte så slit det er å trøkke i seg all den maten. Kanskje jeg kjører IF med The warrior diet når jeg har dårlig råd hehe..faste i 24timer Tongue
to be strong or big,thats the question Cheesy

Utlogget Tor Andre

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 204
  • Honnør: 162
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 204

  • Squat til'you puke!
Sv: dc trening med IF(intermittent fasting)
« #25 : 27. februar 2008, 17:37 »
Så lenge du spiser forsåvidt så mye man har tid til, slik man skal med DC... men bare har nevneverdig mye karb på frokost før og etter trening, og har karb cut etter klokka 1800, og i tillegg går 45 mins om morgenen så skal det vel en mye til før man legger på seg?

Jeg kan vel huske å ha lest at f. eks Egil her på forumet aldri hadde vært så hard som da han trente DC. Og han spiser masse, om jeg ikke husker helt feil.


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!