Skrevet av Emne: Trenger intensiveringstips :)  (Lest 682 ganger)

Utlogget frokenfin

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Trenger intensiveringstips :)
« : 22. februar 2008, 23:18 »
Jeg har nå holdt meg i trenings- og kostholdsbaner jevnt i ca 6 uker, har trent 26 dager for å være helt nøyaktig. Har trent alt fra 3-6 dager i uken. De siste ukene har jeg prøvd å følge en diett, men det er vanskelig!

Jeg har i tillegg økt intensiviteten på styrketreningen fra 2 sett til 3, fra 10 reps til 12 reps, og merker store endringer i styrken allerede. Løfter ganske tungt. Jeg kjører generell trening på hele kroppen vha ca 10 apparater, syns det funker greit.

Når jeg trener kondisjon holder jeg på i ca en time, enten på treningssenteret eller gå- eller joggetur. Trener aldri styrke og kondisjon i "samme sleng", kjører heller annenhver dag med de ulike..

Ang kostholdet mitt: Spiser ca 5-6 ganger for dag om jeg er tidlig oppe. Frokost er alltid 30g protein (shake) og 1 dl havregrøt. Trener tidlig på dagen, og spiser dette etter trening og. Mellommåltid er gjerne spelt-knekkebrød, shake, cottage cheese, kesam, slike ting.

Jeg har prøvd å regne ut kaloribehovet mitt, og siden jeg er på slanking kom jeg frem til 1400 kalorier. Syns dette egentlig er ganske mye jeg, hehe. Har ikke gått ned i vekt, snarere tvert om. Pga mye jern-pumping?

Har også regnet ut proteinbehovet, har vel kanskje lagt meg litt høyt med ca 2g per kilo kroppsvekt. Jeg har likevel ikke vært så strikt på dette.. Er vel flinkest til å ha kontroll på å få i meg karbs og protein på morgenen, samt i sammenheng med treningen, særlig mye karbs etter trening.

Middager blir ofte ris, kylling og grønnsaker, tomatsaus, spelt-spaghetti, kyllingpølser, annet kjøtt.. Helt basic greier.

Er litt dårlig på kveldsmaten som jeg har lagt til 19-tiden.. Tar lett et spelt-knekkebrød, men tror ikke dette er nok.

Jeg skal ut å reise noen dager nå, og det blir naturligvis og dessverre litt avslapping da. Jeg har likevel lyst på noen tips til hvordan jeg kan intensivere hele opplegget mitt. Jeg har planer om å være strikt i ca 3 uker fremover, da skal jeg ut å reise igjen. Deretter blir det fokus mot sommeren..

Jeg er i relativt grei form nå og har fått et godt grunnlag i musklene. Målet mitt er å få bedre kondisjon, lavere fettprosent, gå ned i vekt, bli sterkere og få en mer definert kropp. Ser ikke på dette som uoppnåelig Smiley Jeg må bare fortsette..

Men det er sikkert noen som har noen gode tips og triks til hvordan jeg kan nå målet en anelse raskere? Hverdagene klarer jeg stort sett å ha oversikt over, men det skjer alltid ett eller annet uforutsett som ødelegger rutinene, det syns jeg er vrient Wink Prøver å holde meg unna festing, blir bare dårlig uansett.. men er jo ikke så lett når man er student og ung Wink

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!