Skrevet av Emne: Utstyr i styrkeløft. Hvorfor?  (Lest 40324 ganger)

Utlogget AlexanderDGL

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 009
  • Honnør: 839
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 009

  • Giske SK
Sv: Utstyr i styrkeløft. Hvorfor?
« #225 : 06. april 2008, 14:37 »
Du har helt rett.

Feks 5 løftere av varierende type og nivå.
Alle perser uten utstyr og med to typer drakt. I mitt tilfelle feks; 220 - 300 - 310 (raw, titannxgs+ og Metal King) Smiley

Hadde vært tøft ja. Smiley
Bestenoteringer på stevne:
265 - 155 - 250 - 670 kilo sammenlagt
__________________________________________


Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: Utstyr i styrkeløft. Hvorfor?
« #226 : 06. april 2008, 16:01 »
Inzer z-wrap vs. Titan THP vs. Metal black line. Smiley

Jeg har prøvd alle disse og synes Inzer danker ut alle andre, Metal all black var så ahrde at jeg ikke fikk surret de ordentlig på meg selv, så før man får testet de skikkelig må man få en til å surre de på seg.
Non Plus Ultra

Studenten

  • Gjest
Sv: Utstyr i styrkeløft. Hvorfor?
« #227 : 06. april 2008, 18:08 »
Veldig bra artikkel, Egil  Bra å få noen positive innspill til draktene innimellom. Har du tenkt å prøve benkskjorter også?

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Utstyr i styrkeløft. Hvorfor?
« #228 : 06. april 2008, 20:35 »
Stian Sundvold har tidligere uttalt på forumet at dersom Egil vil begynne med styrkeløft igjen, så er han villig til å betale innmeldingsavgiften, er ikke den på 10.000kr for utmeldte?

Så det er jo ingenting som hindrer deg fra å stille i styrkeløft fremover, Egil.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Utstyr i styrkeløft. Hvorfor?
« #229 : 06. april 2008, 20:39 »
For meg er den 5000,- for den ble vel endret til 10 000,- etter at jeg var utmeldt?? Eller har det tilbakevirkende kraft?

uansett, så er det nok ikke pengene som skal avgjøre om jeg melder meg inn igjen. Jeg har meldt meg ut delvis for å faktisk GJØRE DET vanskelig for megselv å rote meg inn i mer styr og ståk innen styrkeløften. Smiley

det er lett for enkelte å la være å stille... jeg ville aldri greid holde meg unna NM-deltakelser før de eventuellt hevet kravene igjen. Defor tok jeg et langt skritt da jeg først ville vekk. Smiley

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Utstyr i styrkeløft. Hvorfor?
« #230 : 06. april 2008, 20:40 »
Veldig bra artikkel, Egil  Bra å få noen positive innspill til draktene innimellom. Har du tenkt å prøve benkskjorter også?
Jeg vil være dårlig til å bedømme benkskjorter, da jeg er en dårlig skjorteløfter og en dårlig benkpresser. Smiley

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Utstyr i styrkeløft. Hvorfor?
« #231 : 06. april 2008, 20:44 »
Du har selv uttalt at du nesten angret litt på at du hadde meldt deg ut, spesielt etter du kjørte det markprogrammet, og ble ganske sterk i mark.

Du kan jo dra på tur til Finland og være med i WPO på et stevne f.eks. om det er IPF i Norge som er problemet.

Man trenger vel heller ikke bli innblandet i kontroverser, man kan vel ganske enkelt bestemme seg for å la slike ting ligge, og heller fokusere på viktigere ting?




For meg er den 5000,- for den ble vel endret til 10 000,- etter at jeg var utmeldt?? Eller har det tilbakevirkende kraft?

uansett, så er det nok ikke pengene som skal avgjøre om jeg melder meg inn igjen. Jeg har meldt meg ut delvis for å faktisk GJØRE DET vanskelig for megselv å rote meg inn i mer styr og ståk innen styrkeløften. Smiley

det er lett for enkelte å la være å stille... jeg ville aldri greid holde meg unna NM-deltakelser før de eventuellt hevet kravene igjen. Defor tok jeg et langt skritt da jeg først ville vekk. Smiley

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Utstyr i styrkeløft. Hvorfor?
« #232 : 06. april 2008, 20:52 »
Du har selv uttalt at du nesten angret litt på at du hadde meldt deg ut, spesielt etter du kjørte det markprogrammet, og ble ganske sterk i mark.
Ja, jeg er mann til å innrømme de ting jeg satte pris på med styrkeløft. Smiley Men det gjør ikke at jeg ønsker meg inn igjen i forbundet. Det er en følelsesting, mer enn fornuft. Jeg er ikke pragmatisk nok til å tåle alt jeg mener er dritt og tøv. Wink


Du kan jo dra på tur til Finland og være med i WPO på et stevne f.eks. om det er IPF i Norge som er problemet.
Uff nei.. en av tingene som gjør det følelsesmessig greit å ikke delta mer, er at jeg var jo en skamdårlig styrkeløfter. I WPO vil jeg være enda lengre bak, av diverse årsaker.

Man trenger vel heller ikke bli innblandet i kontroverser, man kan vel ganske enkelt bestemme seg for å la slike ting ligge, og heller fokusere på viktigere ting?
Flere ting i livet bryr jeg meg så lite om at jeg greit unngår å engasjere meg. Men jeg greier ikke holde kjeft når jeg ser forskjellsbehandling, urettferdighet, trangsynthet, ondskap og direkte destruktivitet.

Men selve IDRETTEN styrkeløft setter jeg stor pris på, det samme med de fleste klubbmiljøene jeg har sett og de fleste løfterne! Men jeg kan spare meg for all negativiteten, for den farvet meg og jeg ble minst like mye en del av problemet da jeg heller burde vært med på å være en løsning.

Nok om det. Smiley

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Utstyr i styrkeløft. Hvorfor?
« #233 : 06. april 2008, 20:55 »
Bra utstyrsløfting Egil Smiley
Er man tøff nok i hodet, så er ikke utstyret noen sak. Stod nok i artikkelen, meeeeen hvor lenge siden er du løftet med utstyr sist?

Kommer du på NM?
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Utstyr i styrkeløft. Hvorfor?
« #234 : 06. april 2008, 20:59 »
Jeg løftet med utstyr på forrige NM. Altså var dette første utstyrsøkta på 11 måneder. Smiley

Kommer på Lørdagen og skal være lagleder begge dagene Smiley

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Utstyr i styrkeløft. Hvorfor?
« #235 : 06. april 2008, 21:01 »
Jeg løftet med utstyr på forrige NM. Altså var dette første utstyrsøkta på 11 måneder. Smiley

Kommer på Lørdagen og skal være lagleder begge dagene Smiley

NM var vel først på mars i fjor, så det blir vel 13 mnd.
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Utstyr i styrkeløft. Hvorfor?
« #236 : 06. april 2008, 21:03 »
Jeg løftet med utstyr på forrige NM. Altså var dette første utstyrsøkta på 11 måneder. Smiley

Kommer på Lørdagen og skal være lagleder begge dagene Smiley


Da sees vi, enten du vil eller ei  Grin

Du må være den eneste lagleder som ikke selv er aktiv løfter  Wink
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Utstyr i styrkeløft. Hvorfor?
« #237 : 06. april 2008, 21:07 »
Da sees vi, enten du vil eller ei  Grin

Du må være den eneste lagleder som ikke selv er aktiv løfter  Wink

Jeg har skværet opp med de jeg har strevd med i NSF, og du har aldri vært på min "Sinna-liste" Smiley

Jeg har hjulpet Eirik siden 3. januar, Loraas de siste øktene, hjalp Tjosevik i fjor og har hjulpet Anita Aas tidligere. På NM skal jeg primært coache Marie, og hjelpe Eirik med Anita. samt at jeg skal backe renate litt psykisk.

Og så skal jeg og en kompis slave for Eirik på søndagen.

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Utstyr i styrkeløft. Hvorfor?
« #238 : 06. april 2008, 21:09 »
Regnet ikke med det heller egentlig  Wink
Blir koselig med gjensyn Smiley
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: Utstyr i styrkeløft. Hvorfor?
« #239 : 06. april 2008, 21:12 »
Har gjentatte ganger hørt at du har hatt negative opplevelser med enkelte aspekter av styrkeløft her i Norge. Men kan ikke huske at du har sagt noe konkret om det? Ble bare litt nyskjerrig på hva du har opplevd som gjør at du sitter med et så negativt syn på tingenes tilstand.
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!