Skrevet av Emne: Chins - Hvordan?  (Lest 6705 ganger)

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Sv: Chins - Hvordan?
« #30 : 25. februar 2008, 19:42 »
He, he - i dag prøvde jeg rack chins for første gang. Litt pinlig fordi det var sinnsykt mye folk overalt, men jeg klarte nesten en ordentlig (bare noen milimeter unna  Dance ) Etterpå tok jeg to halve...ha, ha...Tror jeg må legge ut video på you tube hvis jeg noen gang klarer å ta disse fem ordentlige chinsene mine Wink
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget chinsboy

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 36
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 36

Sv: Chins - Hvordan?
« #31 : 25. februar 2008, 21:27 »
Gratulerer så mye med at du hadde guts til å prøve! Strikk er forresten bare for småjenter. Jeg vil prøve å spå litt: Du klarer det lett neste gang. Og når alle musklene som aktiveres ved chins (og det er mange) blir enige om at haka skal over, så vil du greie flere. Men - dette er en øvelse hvor fremgangen virkelig stopper. Du kan spørre alle som har drevet litt med fitness om dette. Du vil helt sikkert oppdage at det stagnerer på et antall reps, selv om du har fremgang både før og etter, og selv om du gjør alt riktig. Men dette er en del av sjarmen med chins. Uansett, jeg tror du vil ha god fremgang til godt over 5  Wink

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Sv: Chins - Hvordan?
« #32 : 25. februar 2008, 22:20 »
Gratulerer så mye med at du hadde guts til å prøve! Strikk er forresten bare for småjenter. Jeg vil prøve å spå litt: Du klarer det lett neste gang. Og når alle musklene som aktiveres ved chins (og det er mange) blir enige om at haka skal over, så vil du greie flere. Men - dette er en øvelse hvor fremgangen virkelig stopper. Du kan spørre alle som har drevet litt med fitness om dette. Du vil helt sikkert oppdage at det stagnerer på et antall reps, selv om du har fremgang både før og etter, og selv om du gjør alt riktig. Men dette er en del av sjarmen med chins. Uansett, jeg tror du vil ha god fremgang til godt over 5  Wink

Jeg må jo prøve Smiley Å ta fem er jo målet så alt over er skikkelig bonus! Akkurat det der med alle de musklene som får meg til å ville ta dem, dessuten syns jeg det ser litt tøft ut når en kan det (ha ha...)
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Chins - Hvordan?
« #33 : 25. februar 2008, 22:33 »
hvor jeg trener er det nok av krakker. man hopper da ikke opp Wink
spør om de ikke har? så hjelper de deg sikkert.

Skyter inn et spørsmål: er chins lik dips når det gjelder progresjon? hadde en kompis som ikkje klarte 1 dip(?), men etter han tok den ene i uka, pluss noen sett der jeg hjalp med å løfte under føttene ble han nesten en dips mester.

Kan jeg regne med noe lignende i chins?

Utlogget chinsboy

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 36
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 36

Sv: Chins - Hvordan?
« #34 : 25. februar 2008, 23:07 »
Skyter inn et spørsmål: er chins lik dips når det gjelder progresjon? hadde en kompis som ikkje klarte 1 dip(?), men etter han tok den ene i uka, pluss noen sett der jeg hjalp med å løfte under føttene ble han nesten en dips mester.

Kan jeg regne med noe lignende i chins?

Ja, man løfter jo sin egen kroppsvekt i begge øvelsene, så det hjelper ikke nødvendigvis å øke muskelmasse for triceps eller lats. Du vil normalt kunne ta flere dips enn chins, og jeg vil tro at du øker raskere fra 0 ved dips.
Du vil kunne oppleve det samme i chins, men ikke så rask økning i antall reps. Først når man greier en vil alle musklene få nevral tilpasning, i tillegg til at teknikken blir bedre for hele øvelsen.

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Sv: Chins - Hvordan?
« #35 : 25. februar 2008, 23:13 »
hvor jeg trener er det nok av krakker. man hopper da ikke opp Wink
spør om de ikke har? så hjelper de deg sikkert.

He, he- tror jeg står over det. Litt i overkant å drive og mase med krakker og greier når jeg ikke klarer noe som helst hvis jeg først løftes opp. Blir litt som da jeg var liten og jagde bort alle ungene fra akebakken med mye styr og ståk fordi jeg skulle stå på ski ned. Da alle hadde flytta seg turte jeg ikke.
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Celdiir

  • Gjest
Sv: Chins - Hvordan?
« #36 : 25. februar 2008, 23:17 »
Treningssentret har vel noen frittstående benker, eller? Bare flytt en av disse bort til pull-ups stanga når tiden er inne.


Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Sv: Chins - Hvordan?
« #37 : 25. februar 2008, 23:19 »
Godt poeng Celdiir Wink Er nok noen måneder til jeg har behovet men...
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Sv: Chins - Hvordan?
« #38 : 16. mars 2008, 16:14 »
Tenkte jeg måtte fortelle hvordan det går med dette chins-prosjektet mitt: Etter å ha startet med å være i stand til å ta en halv, klarer jeg nå 3x5 rack chins og jeg er utrolig fornøyd med hvor fort dette faktisk har gått (under en måned faktisk Grin). Prøvde å ta en vanlig i dag med kom en kvart opp så det er nok et stykke frem dit, men jeg merker at styrken i ryggen øker veldig bra.

Tok nedtrekk mens jeg ventet på at det skulle bli ledig i cabel-racken i dag og det var noe helt annet enn det var for en måned siden det også.

Så tusen takk til alle gode råd som kom i denne tråden og den dagen jeg klarer noen ordentlige skal jeg grave opp tråden igjen og skryte av meg selv...ha ha.
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!