Skrevet av Emne: 16 essensielle årsaker til alvorlige livstilssykdommer  (Lest 19395 ganger)

Utlogget Mr T76

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 166
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

Angående tannhelse, synes jeg denne videoen (og resten av serien) var interessant:

http://www.youtube.com/watch?v=5HWms5CvHZk

"Primitive" folkegrupper (på sin tradisjonelle diett) hadde få eller ingen hull i tennene, selv om de ikke pusset tennene. Vi mangler næring i vår moderne diett som disse folkegruppene hadde tilgang til, og som gjorde tennene deres sunne og friske, uten Solidox og fluortabletter.

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

"Primitive" folkegrupper (på sin tradisjonelle diett) hadde få eller ingen hull i tennene, selv om de ikke pusset tennene. Vi mangler næring i vår moderne diett som disse folkegruppene hadde tilgang til, og som gjorde tennene deres sunne og friske, uten Solidox og fluortabletter.

Ganske så lodden argumentasjon.

- Sukker blir ikke liggende tørt i munnen, så argumentasjonen fra sukkerindustri virker en smule søkt.
- Hvorvidt man tilsetter fluor i drikkevannet kan ikke brukes som bevis for hvorvidt fluor har en helsemessig gevinst for tennene. Det at det ikke er sunt å spise fluor er jo velkjent, det er derfor man ikke skal drikke fluorskyllemiddel.

Videre, det hadde også vært interessant å faktisk se disse studiene om urfolks fortreffelige tannhelse. Mitt personlige inntrykk av forestillingen om urfolks fortreffelige helse er at det ikke stemmer. De har også astma, de også har allergier, de har også sukkersyke osv. Og de dør som oftest veldig unge.

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Jeg har også lest at vaksiner har en del uheldige bivirkninger. Har du satt deg noe inn i dette?

Jeg har lest at f.eks tyfus, hepatitt og rabies også har noen uheldige bivirkninger.

Utlogget Mr T76

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 166
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

Jeg har lest at f.eks tyfus, hepatitt og rabies også har noen uheldige bivirkninger.

Men hva er da hovedvirkningen?  Smiley

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Men hva er da hovedvirkningen?  Smiley

Hensikten er å kvitte seg med de svakeste av oss.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Mr T76

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 166
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

Videre, det hadde også vært interessant å faktisk se disse studiene om urfolks fortreffelige tannhelse. Mitt personlige inntrykk av forestillingen om urfolks fortreffelige helse er at det ikke stemmer. De har også astma, de også har allergier, de har også sukkersyke osv. Og de dør som oftest veldig unge.

Du kan jo begynne med Weston A. Price sine studier. Du må også huske å skille urbefolkning og urbefolkning på sin tradisjonelle diett.

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Men hva er da hovedvirkningen?  Smiley
Død f.eks?

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Du kan jo begynne med Weston A. Price sine studier. Du må også huske å skille urbefolkning og urbefolkning på sin tradisjonelle diett.

Det pussige er at folk jeg kjenner som har vært på feltarbeid på ekstremt fjerne steder med et minimalt innslag av "moderne diett" kan fortelle at allergier og astma er velkjente ting der.

Forøvrig, så har både Hippokrates og Galen har beskrevet astma, og den sykdommen har vært med oss nonen tusen år.

Uten at jeg skal si så mye om arbeided til Weston Price, så bør man generelt litt forsiktig før man hiver seg over den romantiske myten om über-helsen til ur-mennesket; de har en ekstremt mye kortere forventet levealder enn hva vi har, og følgelig så er sykdommer man får ved alder mer fraværende, simpelthen fordi folk sjelden blir gamle.

Forøvrig så er jeg enig i hva Winston Price-foundadtion har som målsetning:

"restoring nutrient-dense foods to the human diet... [and] supporting particular movements that contribute to this objective including accurate nutrition instruction, organic and biodynamic farming, pasture-feeding of livestock, community-supported farms, honest and informative labelling, prepared parenting and nurturing therapies."

Utlogget Mr T76

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 166
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

Jeg mener Dr. Price sin forskning er ganske grundig på dette området, men sykdom har det alltid vært. Dessuten var Dr. Price sin hovedinteresse tannhelse, selv om studiet hans også avdekker en markert forskjell i generell helsestand mellom personer på vestlig diett og de på tradisjonell diett. Men alle undersøkelser kan vel diskuteres.

Utlogget V.M

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 276
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 276

Jeg har også lest at vaksiner har en del uheldige bivirkninger. Har du satt deg noe inn i dette?

Selv om vaksiner reduserer muligheten til å få enkelte sykdommer vil det kunne øke muligheten til å få andre alvorlige lidelser. Autisme feks er blitt direkte relatert til vaksine som tas før to års alderen. Mange har registrert forandringer i barnets væremåte kort tid etter vaksinen. En høyst sannsynlig årsak til dette vil være inneholdet av tileggstoffer i vaksinen og da spesielt kvikksølv. Hvis barnet allerede er blitt eksponert for kvikksølv via morens almaganfyllinger vil ekstra doser med kvikksølv øke faren betraktelig for alvorlig sykdom. 

Utlogget V.M

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 276
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 276

Angående tannhelse, synes jeg denne videoen (og resten av serien) var interessant:

http://www.youtube.com/watch?v=5HWms5CvHZk

"Primitive" folkegrupper (på sin tradisjonelle diett) hadde få eller ingen hull i tennene, selv om de ikke pusset tennene. Vi mangler næring i vår moderne diett som disse folkegruppene hadde tilgang til, og som gjorde tennene deres sunne og friske, uten Solidox og fluortabletter.

Interesant. Det er vel ikke noe tvil om at maten idag har et lavere innehold av viktige næringstoffer enn tidligere. I tilegg så hiver mange i seg store mengder med mat og drikke med absolutt null næring. Og, ikke nok med det. Men mange av produktene stjeler faktisk næring fra kroppen. Brus er feks syredannende og da spesielt cola som ofte vil resultere i at kroppen henter basiske mineraler fra skjelettet. Dette er målt og man ser at urinen etter syredannende mat og drikke inneholder langt mer kalsium enn vanlig. Dette betyr at skjelettet plyndres og man raskere utvikler benskjørhet. Dette vil også kunne gå utover tennene og tannkjøtt

Når det gjelder rotfyllinger så ser kroppen det som et fremmedlegeme og reagerer, noe som skaper betennelser. Veldig mange av disse merkes som sagt ikke og problemet er giften fra stoffskiftet til bakteriene som kan føres andre steder i kroppen og svekke organer. Bakteriene kan altså holde seg i munnen men alikevel skape problemer andre steder. Mange har sagt at de har hatt betennelser i munnen men antibiotikaen har ikke hjulpet eller plagene har kommet fort tilbake. Da vil det ofte være snakk om rotfylte tenner. Man dreper altså bakteriene ( og desverre også de gode bakteriene ) men årsaken til betennelsen nemlig rotfyllingen er ikke fjernet, og betennelsen kommer igjen med eller uten kjennbare plager i munnen.

Utlogget HeatoN85

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 027
  • Honnør: 218
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 027

Interesant. Det er vel ikke noe tvil om at maten idag har et lavere innehold av viktige næringstoffer enn tidligere. I tilegg så hiver mange i seg store mengder med mat og drikke med absolutt null næring. Og, ikke nok med det. Men mange av produktene stjeler faktisk næring fra kroppen. Brus er feks syredannende og da spesielt cola som ofte vil resultere i at kroppen henter basiske mineraler fra skjelettet. Dette er målt og man ser at urinen etter syredannende mat og drikke inneholder langt mer kalsium enn vanlig. Dette betyr at skjelettet plyndres og man raskere utvikler benskjørhet. Dette vil også kunne gå utover tennene og tannkjøtt

Når det gjelder rotfyllinger så ser kroppen det som et fremmedlegeme og reagerer, noe som skaper betennelser. Veldig mange av disse merkes som sagt ikke og problemet er giften fra stoffskiftet til bakteriene som kan føres andre steder i kroppen og svekke organer. Bakteriene kan altså holde seg i munnen men alikevel skape problemer andre steder. Mange har sagt at de har hatt betennelser i munnen men antibiotikaen har ikke hjulpet eller plagene har kommet fort tilbake. Da vil det ofte være snakk om rotfylte tenner. Man dreper altså bakteriene ( og desverre også de gode bakteriene ) men årsaken til betennelsen nemlig rotfyllingen er ikke fjernet, og betennelsen kommer igjen med eller uten kjennbare plager i munnen.

Jeg har vært plaget med mange bihule og lungeinfeksjoner for et par-tre år tilbake.. vil du si at jeg da har større sjanse for å utvikle kreft enn andre? Mye antibiotika på kjøpet også. Blir litt bekymra her Tongue
Overvektige med duft fra baken, HEI det er oss, fettbomber i draktelaken.

Utlogget V.M

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 276
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 276

Jeg har vært plaget med mange bihule og lungeinfeksjoner for et par-tre år tilbake.. vil du si at jeg da har større sjanse for å utvikle kreft enn andre? Mye antibiotika på kjøpet også. Blir litt bekymra her Tongue

At du har vært plaget med endel infeksjoner betyr ikke at du nå har mye større mulighet for kreft, så ikke tenk på det. Men å stadig gå på antibiotikakurer er ikke positivt for kroppen. Det du bør tenke på er om du virkelig trenger antibiotika når du blir syk da kroppen ofte fikser det selv. Og det andre du bør tenke på er grunnen til at du ofte får infeksjoner. Vær litt Sherlock Holmes å se om du finner grunner til at du ble eller lett blir syk. En ting som kan være et problem å skape mye øyebetennelser og bihule/luftveisinfeksoner samt mye andre lidelser er som jeg har nevnt rotfyllinger. Personlig anbefaler jeg deg å fjerne eventuelle rotfyllinger og erstate med krone selv om det koster flesk. Det skal jeg gjøre med mine to rotfyllinger som begge ved røntgen har visst seg å være betente. Ved krone så vil man ikke få skadelige betennelser da dette ikke trenger inn i tannkjøttet. Du bør også se på faktorer som er viktig for immunforsvaret. Mye medisinbruk ( feks antibiotika ) kan svekke imunforsvaret så ikke bruk noe hvis det ikke er absolutt nødvendig. Det er også langt lettere å pådra seg slike infeksjoner hvis man har lavt kolesterol og puster feil ( munnpusting ). Har du lavt kolesterol og får i deg lite kolesterol i maten anbefaler jeg deg å spise endel egg. Kolesterol er veldig viktig for å unngå og bekjempe infeksjoner og veldig mange syke mennesker med lavt kolesterol har blitt bedre ved å innføre endel egg i kosten. Ellers er det jo mange andre faktorer som kan spille inn og svekke immunforsvaret og jeg har vel nevnt de aller viktigste i listen.  Smiley

Utlogget HeatoN85

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 027
  • Honnør: 218
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 027

Er under oppfølging fra spesialister, så man vet årsaken til problemene. Kroppen var ute å kjøre en periode, mye hovne slimhinner i bihuler bl.a. Bihuleprobleme er tilbakevendende, så skal få utført en endoskopisk operasjon av de i lokalbedøvelse snarest på et privat sykehus.

Som jeg har forstått så kan betende tilstander èn plass i kroppen gå utover andre plasser i kroppen, så jeg gjør nok lurt i å operere det. Rimelig vanlig og ukomplisert operasjon. Har ikke rotfyllinger forresten.

Ellers har jeg supplementert med tarmflorabakterier i kapselform når jeg har vært på antibiotika, det bør kanskje ha hjulpet.. jaja nei får satse på at det er lenge til jeg får en infeksjon igjen, prøve å holde meg unna antibiotika i mange år fremover nå. Dette med kolesterol er interessant, får se hva jeg kan gjøre der.

Takk for svar forresten.
Overvektige med duft fra baken, HEI det er oss, fettbomber i draktelaken.

Utlogget V.M

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 276
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 276

Melk vil også kunne skape endel helse problemer, og da snakker jeg om butikkmelk. Det er himmelvid forskjell på naturlig økologisk melk rett fra kua og ikke-økologisk, pasturisert og homogonisert butikkmelk.

1. Pasturisering som betyr at melken gjennomgår en spesiell oppvarmingsprosess for å drepe bakteriene. Selv om dette dreper bakteriene så fjerner det dem ikke. Problemet er at under prosesen så vil cellemembraen til bakteriene sprekke og masse stoffer lekke ut. Disse histaminene vil kunne bli et problem. Kroppen vår kjenner igjen en bakterie men ikke disse stoffene og man vil da kunne utvikle allergier, astma etc

2. Homogonisering forandrer enzymene. Enzymene blir knust og i en form som ikke er bra for oss. Siden de blir mye mindre enn hva de burde vært vil de nå kunne vandre rundt på plasser de normalt ikke har noe å gjøre

3. Det tredje problemet er at næringssammensetningen er langt dårligere i uøkologisk butikmelk. De gode bakteriene i melken blir også ødelagt under pasturiseringen

4 I tilegg inneholder det mer antibiotiske stoffer, hormoner, sprøytemidler etc

Melk er altså i utgangspunktet bra for oss, men det er altså behandlingen den har gjennomgått som har gjort at melken kan skape helseproblemer. Og selvfølgelig at den inneholder langt mer toxiner enn økologisk melk. Som jeg også har nevnt tidligere så har det visst seg at kalsiumet fra melk er en dårlig kilde til oppbygging av skjelett etc. Dette er det flere store undersøkelser som har visst, bla annet en stor i
USA hvor hele 70000 sykepleiere deltok over en tiårsperiode. Her visste det seg ar de som drakk mest melk hadde langt større grad av benskjørhet enn de som drakk mindre melk. USA og Norge er der hvor man har høyest melkeforbruk men samtidig også høyest benskjørhet. Flere forskere mener også at butikkmelk øker sjangsen for hjertekarsykdommer.

Et av problemene idag er at mye av den naturlige maten blir forandret til unaturlig mat som kroppen reagerer negativt på. Og dagens butikkmelk er et godt eksempel på dette.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!