Skrevet av Emne: strekkmerker på modeller?  (Lest 5583 ganger)

Utlogget jcdy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 415
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 415

  • Født i 88,begynte å trene august 05
strekkmerker på modeller?
« : 05. mars 2008, 23:43 »
får ikke disse karene strekkmerker ell? huden dems ser jo helt perfekt ut,eller er det retusjert?
to be strong or big,thats the question Cheesy

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: strekkmerker på modeller?
« #1 : 06. mars 2008, 10:53 »
får ikke disse karene strekkmerker ell? huden dems ser jo helt perfekt ut,eller er det retusjert?

De bruker sikkert mange penger på gode produkter, hudpleie og sånn, skjønner du Wink
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: strekkmerker på modeller?
« #2 : 06. mars 2008, 10:56 »
tar jeg feil, eller er strekkmerker individuellt forskjellig, og da styrt av hormoner mer enn størrelse?!

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: strekkmerker på modeller?
« #3 : 06. mars 2008, 11:00 »
tar jeg feil, eller er strekkmerker individuellt forskjellig, og da styrt av hormoner mer enn størrelse?!

strekkmerker er en defekt i bindevevet i huden .
Dvs man vokser for fort ( enten om det er muskler, eller for damene graviditet) , som gjør at huden ikke klarer være følge med. den er ikke elastisk nok.

Gode produkter /( kremer , oljer m.m. ) , hyppig pleie ( hudpleie) og inntak av sunne fettsyrer, bl.a. nattlysolje , er med på å forebygge Smiley
KAN være hormonelt, men det går ikke på testoteron , men østrogen 
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: strekkmerker på modeller?
« #4 : 06. mars 2008, 11:00 »
Egil har rett.

Dessuten; modeller på bilder er stort sett alltid retusjert til det "perfekte".
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: strekkmerker på modeller?
« #5 : 06. mars 2008, 11:03 »
Har sett tynne folk med strekkemerker fra oppveksten uten at de har vært lubne eller store.

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: strekkmerker på modeller?
« #6 : 06. mars 2008, 11:05 »
Har sett tynne folk med strekkemerker fra oppveksten uten at de har vært lubne eller store.

Ergo defekt i bindevevet i huden.
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784


Utlogget sphaw

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 734
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 734

  • Heroes never die.... They just reload.
Sv: strekkmerker på modeller?
« #8 : 06. mars 2008, 12:46 »
Alle bilder av "modeller" er touchet grundig opp med diverse software. Hvor vidt de har strekkmerker eller ikke må du ikke spørre meg om, men du kan ha strekkmerker over hele kroppen uten at det er noe problem å fjerne i f.eks photoshop osv.
The world is a very mean and nasty place and I don't care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life. But it ain't about how hard ya hit. It's about how hard you can get it and keep moving forward. How much you can take and keep moving forward. That's how winning is done!

Utlogget Regnbue

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 134
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 134

Sv: strekkmerker på modeller?
« #9 : 06. mars 2008, 12:51 »
Selvsagt er de retusjert. De fjerner synlige porer, ujevnheter, urenheter, strekkmerker, føflekker... you name it. I tillegg er det vanlig å retusjere selve kroppen, gjøre halsen lengre, øynene større, midjen smalere osv.

Det er ganske skremmende egentlig, at noen fantisk tror modellene er like perfekte i virkeligheten som de fremstår på bildene.  Lips Sealed

Utlogget Hege

  • Fast besvarer
  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 2 233
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 233

  • ..
Sv: strekkmerker på modeller?
« #10 : 06. mars 2008, 12:53 »
Strekkemerker kan ikke forebygges/fjernes med kremer o.l. - det er underhuden som sprekker, og det er ingen kremer som når helt ned dit. Har du først fått strekkmerker, er det permanent - men de vil bleknes med tid.

Det beste du kan gjøre for å forebygge, er å unngå hurtig vektøkning. Gutter har det enklere sånn sett. Det er vanskelig for ei jente å kontrollere dette under graviditet.

Utlogget næææh

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 222
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: strekkmerker på modeller?
« #11 : 06. mars 2008, 12:57 »
Strekkemerker kan ikke forebygges/fjernes med kremer o.l. - det er underhuden som sprekker, og det er ingen kremer som når helt ned dit. Har du først fått strekkmerker, er det permanent - men de vil bleknes med tid.

Strekkmerkene mine forsvinner da mer og mer ettersom jeg går ned i vekt. De rundt omkring mageregionen er nesten helt borte, og de var klare og tydelige ved juletider i år. Så at strekkmerker er permanent stiller jeg meg tvilsom til.
Her kommer det til å stå noe virkelig sykt en dag!

Utlogget sphaw

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 734
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 734

  • Heroes never die.... They just reload.
The world is a very mean and nasty place and I don't care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life. But it ain't about how hard ya hit. It's about how hard you can get it and keep moving forward. How much you can take and keep moving forward. That's how winning is done!

Utlogget Hege

  • Fast besvarer
  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 2 233
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 233

  • ..
Sv: strekkmerker på modeller?
« #13 : 06. mars 2008, 13:02 »
Strekkmerkene mine forsvinner da mer og mer ettersom jeg går ned i vekt. De rundt omkring mageregionen er nesten helt borte, og de var klare og tydelige ved juletider i år. Så at strekkmerker er permanent stiller jeg meg tvilsom til.
Egil linka til lommelegen, men jeg kan godt gjenta for deg :

"Det finnes dessverre ingen konkret behandling for dette, selv om dere nok vil finne hundrevis av hudpleieprodukter som påstår noe annet. Defektene ligger nemlig i underhuden og hudkremer vil ikke kunne trenge ned hit.
Imidlertid er det en del ting som kan gjøres for å minske disse merkene.

For det første så vil de fleste strekkmerker blekne betydelig med tiden, i begynnelsen er de ofte blå-røde men de vil etterhvert nærme seg hudfarget. Det er også greit å bruke vanlig hudkremer for å sørge for at huden over mekene er så myk og frisk som mulig, her er aloe vera kremer et godt alternativ.
Man bør også være flink med å trene magemusklene slik at disse blir stramme, da vil også huden strammes og merkene vil ikke synes så godt. Det å være ute i solen og få farge er også bra og vil føre til at merkene blir mindre fremtredende."

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!