Skrevet av Emne: Enormt dyp knebøy  (Lest 23304 ganger)

Utlogget treningstyrke

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 262
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 262

  • Slem hund! sitt!
Sv: Enormt dyp knebøy
« #15 : 23. juni 2008, 05:00 »
det så ut som tivoli vekter det hu dama tok fram haha

Utlogget treningstyrke

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 262
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 262

  • Slem hund! sitt!
Sv: Enormt dyp knebøy
« #16 : 23. juni 2008, 05:20 »
http://www.youtube.com/watch?v=UyDa2vOGYCU

jeg er han i midten sjekk knebøyen min a

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Enormt dyp knebøy
« #17 : 23. juni 2008, 08:54 »
Haha, altså... når man kan frontpresse ei vekt som man trener "tung" knebøy med er man stokk steine idiot og ei fuckings pyse (de som har vært så uheldig og skadet seg er jo selvfølgelig et unntak). Det er ikke tung knebøy i det hele tatt, uavhengig av om det er 20 eller 120 kg (fin frontpress dog).

Jeg tror på ramme alvor at det er folk som tar mer i frontpress enn i dyp knebøy på gymmet der jeg trener.  Misforholdet mellom muskelvolumet i armene og muskelvolumet i beina er til tider så stort at det nærmer seg selvpåført handicapidrett.  Armeen av curlere og sidehevere blokkerer helt tilgangen til hantelstativet til tider, der de sitter eller står med blikket stivt fiksert mot speilet over hantelstativet.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget MSG

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 333
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 333

Sv: Enormt dyp knebøy
« #18 : 23. juni 2008, 09:18 »
http://www.youtube.com/watch?v=UyDa2vOGYCU

jeg er han i midten sjekk knebøyen min a

Det er den teiteste teknikken jeg noen gang har sett.
Fersk juniorløfter -90 kg

210 - 150 - 245

Treningslogg!!

Utlogget treningstyrke

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 262
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 262

  • Slem hund! sitt!
Sv: Enormt dyp knebøy
« #19 : 23. juni 2008, 15:59 »
den var rå den da

Utlogget fryseboks

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 256
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 256

Sv: Enormt dyp knebøy
« #20 : 16. september 2008, 16:24 »
Han gikk jo iallefall til parallel, trodde det var grensen for å ikke bli definert som kunnskapsløs mosjonist her på forumet Tongue?

Uansett dypere enn all bøying jeg har sett der hvor jeg trener.

Celdiir

  • Gjest
Sv: Enormt dyp knebøy
« #21 : 16. september 2008, 19:01 »
Han gikk jo iallefall til parallel, trodde det var grensen for å ikke bli definert som kunnskapsløs mosjonist her på forumet Tongue?

Uansett dypere enn all bøying jeg har sett der hvor jeg trener.

Det var en annen video på den linken der tidligere. Smiley

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Enormt dyp knebøy
« #22 : 16. september 2008, 19:18 »
http://www.snutter.no/app/viewMovie.action?id=15465

Fantastisk at dette lærer de bort til norges land.. Jeg er sikker på at mora mi har kommet dypere enn det der

Det der er Svein Ove Husnes, som blant underviser på NIH.
Les mer om han: http://www.nih.no/templates/Page____32.aspx

Dame nr. 2 der underviser også på NIH.

Det er fra NIH fitness, som disse blant annet har ansvaret for at de fleste treningsveiledere og PT'er blir uteksaminert fra.

Man må se videoene i lys av hva som er målgruppen..

MEN, og det mener jeg helt seriøst. Bortsett fra en helt tidlig og elementær innøvingsfase, så er det de viser på de videoene bare tull. Skal man ha resultater, så får man trene skikkelig. Det er bedre å kjøre knebøy med strikk, og knebøy med lette vekter, enn å ikke kjøre knebøy. Men dersom du gikk inn hos bilforhandleren, og forhandleren sa til deg: Velg hvilken bil du vil ha, alle koster det samme! Hva ville du valgt? Ville du valgt en folkevogn, eller den dyreste og flotteste bilen de hadde? Selvfølgelig den dyreste og flotteste. Det samme er det med trening. Om man først skal investere penger i medlemskap på et helsestudio, så får man pinadø trene såpass hardt at man ikke orker å konversere unødvendig, og faktisk blir skikkelig sliten av treningen. Om det er det sosiale man er ute etter, kan man jo heller gå på en kaffebar.

Nei, dette er er bedre enn ingenting, men når man har kommet forbi begynner stadiet er det på tid å yte en innsats for å få resultater.

Når dette er sagt, så er det faktisk en hel rekke mennesker som er i ufattelig dårlig form, og som faktisk vil slite med knebøy med strikk. Noen vil faktisk også være fornøyd med å stå f.eks. i en sal sammen med 30 andre og gjøre alle øvelser som instruktøren forteller dem at de skal gjøre.

Husk på at vi fleste som svarer her er over snittet interessert i trening.

Jeg husker forresten Sven Ove sitt mantra fra da jeg gikk PT på NIH. "Du skal lokta godt, du skal lokta godt, en treningsveileder skal lokta godt!" Personlig hygiene ble understreket at var meget viktig.

Vil man jobbe som PT i et komersielt miljø, er NIH's PT utdannelse godt akseptert, men nå er jo dette så utvannet at det ligner ingenting, etter et kort kurs i Elixia, er man nå sertifisert PT i regi av Elixia. Alt for å tjene mer penger.

De er forresten begge to godt utdannet, og Sven Ove har bakgrunn fra forsvaret mener jeg å huske. Når han er bestemt, så er han bestemt, og da nytter det ikke å si i mot.

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Enormt dyp knebøy
« #23 : 16. september 2008, 19:26 »

Når dette er sagt, så er det faktisk en hel rekke mennesker som er i ufattelig dårlig form, og som faktisk vil slite med knebøy med strikk. Noen vil faktisk også være fornøyd med å stå f.eks. i en sal sammen med 30 andre og gjøre alle øvelser som instruktøren forteller dem at de skal gjøre.


Hoho u can say that again!

Jeg fikk i oppdrag av damen å lære mora hennes litt om å trene styrke. Det er da snakk om en dame på rundt 39-40år som løper på fjellet flere ganger i uken, masse spinning, bodypump og alt det der. En veldig aktiv dame rett og slett.

Hun sleit med å bøye sin egen vekt til godkjent dybde 10 ganger...

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Enormt dyp knebøy
« #24 : 16. september 2008, 19:32 »
Det er noe annet å ta knebøy enn å sprette rundt og kun bruke egen kroppsvekt på fjellturer o.l. Men hun har nok definitivt godt av det!

Utlogget Binais

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 190
  • Honnør: 462
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 190

  • Team Kaliber Gym KFK
Sv: Enormt dyp knebøy
« #25 : 16. september 2008, 19:36 »
Feks. Lee Priest er vel kjent for å gå dypt i bøy, men hvis man ser helheten i det går han vel ikke noe dypere enn damen i denne videoen, da baksidelår, legger osv ikke tillater han å gå lavere?
Member of Kaliber FKK
www.kalibergym.no



Bildeprofil

"The off season. What a fuckin' misrepresentation… I call it the growth season."

Konkurerende utøver i Athletic Fitness.

Utlogget Udrugn

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 029
  • Honnør: 176
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 029

Sv: Enormt dyp knebøy
« #26 : 16. september 2008, 21:46 »
Det der er Svein Ove Husnes, som blant underviser på NIH.
Les mer om han: http://www.nih.no/templates/Page____32.aspx

Dame nr. 2 der underviser også på NIH.

Det er fra NIH fitness, som disse blant annet har ansvaret for at de fleste treningsveiledere og PT'er blir uteksaminert fra.

Man må se videoene i lys av hva som er målgruppen..

MEN, og det mener jeg helt seriøst. Bortsett fra en helt tidlig og elementær innøvingsfase, så er det de viser på de videoene bare tull. Skal man ha resultater, så får man trene skikkelig. Det er bedre å kjøre knebøy med strikk, og knebøy med lette vekter, enn å ikke kjøre knebøy. Men dersom du gikk inn hos bilforhandleren, og forhandleren sa til deg: Velg hvilken bil du vil ha, alle koster det samme! Hva ville du valgt? Ville du valgt en folkevogn, eller den dyreste og flotteste bilen de hadde? Selvfølgelig den dyreste og flotteste. Det samme er det med trening. Om man først skal investere penger i medlemskap på et helsestudio, så får man pinadø trene såpass hardt at man ikke orker å konversere unødvendig, og faktisk blir skikkelig sliten av treningen. Om det er det sosiale man er ute etter, kan man jo heller gå på en kaffebar.

Nei, dette er er bedre enn ingenting, men når man har kommet forbi begynner stadiet er det på tid å yte en innsats for å få resultater.

Når dette er sagt, så er det faktisk en hel rekke mennesker som er i ufattelig dårlig form, og som faktisk vil slite med knebøy med strikk. Noen vil faktisk også være fornøyd med å stå f.eks. i en sal sammen med 30 andre og gjøre alle øvelser som instruktøren forteller dem at de skal gjøre.

Husk på at vi fleste som svarer her er over snittet interessert i trening.

Jeg husker forresten Sven Ove sitt mantra fra da jeg gikk PT på NIH. "Du skal lokta godt, du skal lokta godt, en treningsveileder skal lokta godt!" Personlig hygiene ble understreket at var meget viktig.

Vil man jobbe som PT i et komersielt miljø, er NIH's PT utdannelse godt akseptert, men nå er jo dette så utvannet at det ligner ingenting, etter et kort kurs i Elixia, er man nå sertifisert PT i regi av Elixia. Alt for å tjene mer penger.

De er forresten begge to godt utdannet, og Sven Ove har bakgrunn fra forsvaret mener jeg å huske. Når han er bestemt, så er han bestemt, og da nytter det ikke å si i mot.

Du har rett her, og spør du Husnesen så er jeg helt sikker på at han også er enig med deg om at det skal trenes hardt om man ønsker resultater.

Såvidt jeg veit har han en mastergrad innenfor fysioterapi, og fullførte i fjor en mastergrad i idrettsfysioterapi. Han har vel også lang fartstid innen forsvaret, i alpint som fysioterapeut og anses som den i landet som har jobbet mest med og for individuell trening her i Norge. Såvidt jeg vet sitter han per dags dato på en toppstilling hos en av norges største utstyrsprodusenter.

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Enormt dyp knebøy
« #27 : 17. september 2008, 14:21 »
Husnes er en smart mann, og han hadde nok vært enig ja.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!