Skrevet av Emne: Hjemme boksing :P  (Lest 3519 ganger)

Utlogget JaNkidOOdle

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 137
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 137

Hjemme boksing :P
« : 16. februar 2008, 14:05 »
Har noen spørsmål her Wink Har kjøpt meg en boksesekk og er helt nybegnner. Det jeg lurer på er om noen har et treningsprogram til hvordan jeg kan bokse (combo osv). Tar også imot tips om treningssanger som er gode å bokse til Tongue

Håper på svar

JaNkidOOdle

Utlogget PTFrank

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 63
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 63

  • Personlig Trener
Sv: Hjemme boksing :P
« #1 : 16. februar 2008, 14:24 »
Har noen spørsmål her Wink Har kjøpt meg en boksesekk og er helt nybegnner. Det jeg lurer på er om noen har et treningsprogram til hvordan jeg kan bokse (combo osv). Tar også imot tips om treningssanger som er gode å bokse til Tongue

Håper på svar

JaNkidOOdle

Har drevet litt med boksing selv da. Er ingen proff, men vet litt om hva det dreier seg om.

Rocky er jo favorittmusikken da hehe Smiley Er vel lite som slår det!


Treningsprogram for boksing blir verre å svare på. Mulig noen andre har programmer.. Men det er igrunn bare å bokse i vei og fokusere på rett teknikk, så vil du jo etterhvert bli i bedre form og vil kunne øke treningsmengden. Men er viktig at du fokuserer på rett teknikk fra begynnelsen av og at du ikke bruker støtte for håndleddene før du er viderekommen, når du begynner å slå hardt.


Håper det hjalp litt da Smiley
Det finnes kun et univers, derfor kun en virkelighet og en realitet av hvert aspekt av virkeligheten. Vår primære oppgave er å overleve, det gjelder alt liv.

Utlogget corey

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 214
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 214

Sv: Hjemme boksing :P
« #2 : 16. februar 2008, 14:55 »
jeg ville passet på håndleddene med en gang.

Utlogget Sakuraba

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 433
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 433

Sv: Hjemme boksing :P
« #3 : 16. februar 2008, 14:55 »
Har noen spørsmål her Wink Har kjøpt meg en boksesekk og er helt nybegnner. Det jeg lurer på er om noen har et treningsprogram til hvordan jeg kan bokse (combo osv). Tar også imot tips om treningssanger som er gode å bokse til Tongue

Håper på svar

JaNkidOOdle
Begynn på en bokseklubb! Det er billig samt du får hjelp til riktig teknikker og comboer...100 ganger bedre enn en vanlig sekk

Utlogget JaNkidOOdle

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 137
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 137

Sv: Hjemme boksing :P
« #4 : 16. februar 2008, 16:14 »
Takk for svar Tongue Noen som kan forklare hvordan man slår med riktig teknikk?? Noen som har tips om boksefilmer/treningsfilmer der de viser hvordan du kan trene. Har ikke planer om å begynne i bokesklubb. Tenker bare å trene litt boksing ved siden av styrketreningen Wink

Utlogget corey

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 214
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 214

Sv: Hjemme boksing :P
« #5 : 16. februar 2008, 16:22 »
vel hvis du ikke skal ta instrukser ville jeg holdt meg til kondisjons boksing, ( at du ikke tar i for mye)

noe som er viktig under et slag er å få med hofta, and kraften kommer helt fra beine, gjenom kroppen og ut armen. skjule haken bak skulderen er ikke så viktig mot en sekk men i sparring en grei ting- uansett søl på youtube, finnes masse der. pass på håndledd og tommel. kjøp m du ikke har hansker og håndleddsbånd.

Utlogget Mikey89

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 82
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 82

Sv: Hjemme boksing :P
« #6 : 16. februar 2008, 17:48 »
Ville anbefalt at du iallefall går på en eller to boksetimer så du blir instruert i riktig slagteknikk så kan du heller gå hjem og trene på det du har lært. Blir sjeldent riktigt av å se på youtube:P
Alder:    18.
Vekt:     105 Kilo.
Høyde:  1.98 cm.
Bosted:  Forus.
Trener:  Boksing og vekter.

Utlogget JaNkidOOdle

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 137
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 137

Sv: Hjemme boksing :P
« #7 : 17. februar 2008, 14:20 »
Takker for svar igjen Tongue

Utlogget ouch

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 608
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 608

  • What i lack in skill i make upp fore in will
Sv: Hjemme boksing :P
« #8 : 17. februar 2008, 21:16 »
finn deg en bra klubb du, bokse på egen hånd blir masse feil som er vanskelig å bli kvitt.



styrkeprogram avhenger av hvor mye du bokser, jeg kjører 3splitt med lavt volum, tungt og eksplosivt og nesten bare baseøvelser
he said he was god, i said lord your in the wrong place tonight

Utlogget Lillefighter

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 649
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 649

Sv: Hjemme boksing :P
« #9 : 18. februar 2008, 11:37 »
og at du ikke bruker støtte for håndleddene før du er viderekommen, når du begynner å slå hardt.
Første tipset jeg vil gi er vel å ikke høre på folk som ikke vet hva de snakker om...

ellers....som Ouch sier; finn deg en bokseklubb,ingen vits å automatisere feilteknikker.
"I'm so fast that last night I turned off the light switch in my hotel room and was in bed before the room was dark."
Muhammad Ali


Utlogget Orka

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 390
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 390

Sv: Hjemme boksing :P
« #10 : 18. februar 2008, 11:57 »
en bokse klubb ville selvfølgelig vert det beste, men sidne du ikke har tenkt til det. får du rett og slett finne deg en steg for steg film beskrivelse så får du stå og slå i løse luften til du har teknikken inne. blir vanskelig og innlære teknikk samtidig som du skal trene styrke/utholdenhet.
eventuelt veldig lett på sekken. men håndledd beskytelse bør du ha fra begynnelsen, og heller ta av når du vet du har teknikken inne. kan godt være du har sterke håndledd osv, men slår du feil så slår du feil. og det gjør vondt;)

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Hjemme boksing :P
« #11 : 18. februar 2008, 12:02 »
Treningsprogram for boksing blir verre å svare på. Mulig noen andre har programmer.. Men det er igrunn bare å bokse i vei og fokusere på rett teknikk, så vil du jo etterhvert bli i bedre form og vil kunne øke treningsmengden. Men er viktig at du fokuserer på rett teknikk fra begynnelsen av og at du ikke bruker støtte for håndleddene før du er viderekommen, når du begynner å slå hardt.

At det var? Håndledd og knoker er jo ekstra sårbare på nybegynnerstadiet!

Utlogget TsteiN

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 152
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 152

Sv: Hjemme boksing :P
« #12 : 27. februar 2008, 20:51 »
man finner veldig mye rart på youtube.com, også veldig fine filmer som lærer deg fra steg til steg hvordan man lærer seg å bokse. 

For eksempel denne filmen her : http://www.youtube.com/watch?v=qjWVUFF5_fU
modell:91
vekt   :85
høyde:180

BP:100kg 
KB:130kg
ML:190kg

Loggbok

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Hjemme boksing :P
« #13 : 07. mars 2008, 14:47 »
At det var? Håndledd og knoker er jo ekstra sårbare på nybegynnerstadiet!

Ingen vits å protestere. PT Frank er Gud.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Bane

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 545
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 545

Sv: Hjemme boksing :P
« #14 : 09. mars 2008, 03:52 »
Hvorfor kan du ikke gå på boksing ett halvt år bare da? Sånn at du får ordentlig teknikk, også etter det kan du holde på for deg selv.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!