Skrevet av Emne: Eirik legger litt om, og skal bli sterk!  (Lest 29210 ganger)

Utlogget Eirik Dolega

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 607
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 607

  • GIMMEU'RSHAKE!
Sv: Eirik kaster skrot over hodet og på skuldrene
« #195 : 29. september 2008, 19:01 »
Sjukt lenge sida jeg har oppdatert her. Treninga går greit om dagen, men får ikke trent så ofte som jeg skulle ha fått. Dessuten har jeg endelig innsett at friskhuset IKKE er plassen å styre med rykk og støt på. Jeg vurderer derfor å starte med Dietmar mengdetrening, kanskje allerede neste mandag.

Dagens:

Vendinger
Opp til 4x styrkevendinger+en med full sitt på 70kg, dobbel med full sitt på 80kg.

Knebøy, nakke
Oppvarming
97,5x6
2sett x107,5x3
97,5x6

Markløft
oppvarming
2x125x5

Rumenske markløft
2x75x7

2x rygghev og 2x planken.


Tungt idag, bortsett fra vendingene (80kg var tungt da). Markløften var overraskende mye tyngre enn den burde være, men det får da stå til. Knebøyen visste jeg kom til å være tung :p


Alltid trivelig å trene med Vicci! Nå er hun snart ferdig som jr.-styrkeløfter, men om ei stund er hun vel norges og kanskje verdens sterkeste IPF-løfter i en eller annen klasse!
Fett nok.

Trent siden september 07.

Loggbok!

Utlogget Eirik Dolega

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 607
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 607

  • GIMMEU'RSHAKE!
Sv: Eirik kaster skrot over hodet og på skuldrene
« #196 : 29. september 2008, 23:09 »
Kosten går det også bra med om dagene.

Frokost: To skiver fullkorns rugbrød og en boks tunfisk stekt i panne med shishkebab-kryddermiks (smaker faktisk godt)+halvliter skummetmelk

Etter trening: Shake på 45g prot, 40g karbo

PWO-måltid: To kyllingfiléter (350g, digg med tandoori-krydder) og 120g ris+wokgrønnsaker

Måltid: 1 grov rugskive med halv boks makrell i tomat +halvliter lettmelk og samme tunfiskgreie som til frokost, med paprika

Kvelds: To stekte laksekoteletter med grønnsaker, samt kanskje en boks/halv boks


Håper vekta går oppover sakte men sikkert! I dag kjøpte jeg meg også Sink og Magnesium, for å være på den sikre siden, samt tricreatine malate fra PF. Standard monohydrat har aldri funket, men nå satser jeg på at det vil!
Fett nok.

Trent siden september 07.

Loggbok!

Utlogget Eirik Dolega

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 607
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 607

  • GIMMEU'RSHAKE!
Sv: Eirik kaster skrot over hodet og på skuldrene
« #197 : 29. september 2008, 23:49 »
To spørsmål angående mengdetreningsprogram:

Det står f.eks "triceps 5x6-8". Skal jeg da ta en jallaøvelse som pushdowns eller lignende da, med relativt lett belastning?

Og "Lattrowing", er vil det si det de fleste av oss kjenner som stangroing?
Fett nok.

Trent siden september 07.

Loggbok!

Utlogget Vicci

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 443
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 443

Sv: Eirik kaster skrot over hodet og på skuldrene
« #198 : 30. september 2008, 19:17 »
Ingen som har gidda å svare deg?
Kjør pushdown eller franskpress eller noe annet lurt, og det er ikke noe poeng i å trene deg sønder og sammen på disse såkalte støtteøvelsene. Men du kan sikkert ta litt i Wink
Jeg bruker stangroing, synes det er bedre enn kabelroing og t-bar.

Kjempemoro å trene med deg også:)

Du skal opp i vekt du også? Smiley Jeg sliiiiter med å få til det samme.

Utlogget Kampen

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 395
  • Honnør: 216
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 395

  • Flytende kalorier teller ikke
Sv: Eirik kaster skrot over hodet og på skuldrene
« #199 : 30. september 2008, 19:19 »


Og "Lattrowing", er vil det si det de fleste av oss kjenner som stangroing?

Ikke stang men kabel
Jeg har et liv, det er bare virtuelt!


Utlogget Hee1o

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 122
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 122

  • Det skal vær litt etings!
Sv: Eirik kaster skrot over hodet og på skuldrene
« #200 : 30. september 2008, 20:02 »
Evt kalles vel yates-roing latroing også av og til. Altså stangroing med underhåndsgrep.

Jeg som eks-DC-gutt ville ikke funnet på å kalle vanlig stangroing latrow, da det er en "tykkelse"-øvelse primært, ikke lat-øvelse.

Celdiir

  • Gjest
Sv: Eirik kaster skrot over hodet og på skuldrene
« #201 : 30. september 2008, 20:27 »
Eneste måten å ro på uten å inkludere lats er å ro med albuene rett ut fra kroppen, altså rear delt row. Velger å tolke det som at latrow er hvilken som helst roingvariant hvor lats er med som hovedbeveger (og derfor gjør at man kan ro tungt): kroc, t-bar, yates, pendlay, "vanlig" stangroing/hantelroing, chest supported t-bar/dumbbell/barbell, kabel. En thick as shit upper back er en ønskelig bonus, men det er latsa trekker de tunge vektene inn mot kroppen.

Utlogget Eirik Dolega

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 607
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 607

  • GIMMEU'RSHAKE!
Sv: Eirik kaster skrot over hodet og på skuldrene
« #202 : 30. september 2008, 21:51 »
Ah, digg med svar =D Skulle egentlig ha benk, roing, dips og chins og skulderpress i dag, men kom nettopp hjem fra skole, møte osv. Får ta det i morgen, men er fettopptatt da også. Kan være det blir utsatt helt til torsdag. Oh, well. Da kan jeg kjenne om trikreatinet har fungert også. Hvis det ikke gjør det, selger jeg det til en lettlurt guttunge på skolen og sier det er bol. lal Cheesy
Blir vel gjerne frontbøy og lårcurl i morgen også da

Ingen som har gidda å svare deg?
Kjør pushdown eller franskpress eller noe annet lurt, og det er ikke noe poeng i å trene deg sønder og sammen på disse såkalte støtteøvelsene. Men du kan sikkert ta litt i Wink
Jeg bruker stangroing, synes det er bedre enn kabelroing og t-bar.

Kjempemoro å trene med deg også:)

Du skal opp i vekt du også? Smiley Jeg sliiiiter med å få til det samme.

Nå var det masse svar her, men du var først ute! Ja, tenker på pushdowns, siden jeg får vondt i albuene av franskpress. Skjønner konseptet med å ta det rolig på støtteøvelsene =) Men det skal vel være en mild vektprogresjon der også?

Kommer til å kjøre stangroing, ja =) ca. hvor mye tror du jeg bør ligge på dersom jeg nå kjører 3x8 stricte på 80? Ca. 60-65? Det er jo tross alt supersett også da.

Tror det skal gå relativt fint å gå opp i vekt. Ofte litt vel hektisk hverdag for tiden, men da blir det 2000kcal kveldsmåltid (lol). Prøver iallefal å gå opp litt etter litt. Vil ikke ende opp som KK-materiale helt enda (er vel litt for forfengelig, dog ikke six-pack boyo) =D

Satser på at vi sees på trening snart!
Evt kalles vel yates-roing latroing også av og til. Altså stangroing med underhåndsgrep.

Jeg som eks-DC-gutt ville ikke funnet på å kalle vanlig stangroing latrow, da det er en "tykkelse"-øvelse primært, ikke lat-øvelse.

Hehe, DC-tulling Wink Det er da en lats-øvelse også, men ser poenget ditt =) Chins=King isåfall!

Eneste måten å ro på uten å inkludere lats er å ro med albuene rett ut fra kroppen, altså rear delt row. Velger å tolke det som at latrow er hvilken som helst roingvariant hvor lats er med som hovedbeveger (og derfor gjør at man kan ro tungt): kroc, t-bar, yates, pendlay, "vanlig" stangroing/hantelroing, chest supported t-bar/dumbbell/barbell, kabel. En thick as shit upper back er en ønskelig bonus, men det er latsa trekker de tunge vektene inn mot kroppen.



Takker, Celdiir =) Godt svar, as usual.
Fett nok.

Trent siden september 07.

Loggbok!

Utlogget Eirik Dolega

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 607
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 607

  • GIMMEU'RSHAKE!
Sv: Eirik legger litt om, og skal bli sterk!
« #203 : 02. oktober 2008, 21:36 »
Da blir det dietmar mengdetrening fra mandagen av! Men jeg må innrømme at jeg er litt skeptisk til å bli sterk på så skamlett trening, selv om jeg tror jeg har godt av det akkurat nå. Allikevel skal programmet følges til punkt og prikke Smiley Hva jeg har satt persene til, oppgir jeg ikke helt enda. Skal heller perse etter programmet, og fortelle hvor jeg endte =)
Fett nok.

Trent siden september 07.

Loggbok!

Utlogget Hee1o

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 122
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 122

  • Det skal vær litt etings!
Sv: Eirik legger litt om, og skal bli sterk!
« #204 : 03. oktober 2008, 22:43 »
Det blir tyngre! Men jeg har kun hatt failure på én øvelse (to ganger, benk til kloss :/) og er på nest siste uken Smiley

Og dette til tross for en ganske syk drikkedag/treningsdag-ratio gjennom hele programmet.

Utlogget Eirik Dolega

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 607
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 607

  • GIMMEU'RSHAKE!
Sv: Eirik legger litt om, og skal bli sterk!
« #205 : 04. oktober 2008, 00:27 »
Det blir tyngre! Men jeg har kun hatt failure på én øvelse (to ganger, benk til kloss :/) og er på nest siste uken Smiley

Og dette til tross for en ganske syk drikkedag/treningsdag-ratio gjennom hele programmet.

I mitt dietmar-mengde oppsett vil jeg f.eks i bøy aldri gå høyere enn 97,5x3-4. Dette er jo pisslett? Jaja, jeg hører på Trond uansett =)
Fett nok.

Trent siden september 07.

Loggbok!

Utlogget Eirik Dolega

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 607
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 607

  • GIMMEU'RSHAKE!
Sv: Eirik legger litt om, og skal bli sterk!
« #206 : 07. oktober 2008, 01:08 »
Første trening Dietmar mengde unnagjort! Lette vekter, mange sett støtteøvelser og slapt trykk var ikke det ville ha idag. Men tror jeg har svært godt av to måneder med lett trening nå! Hva jeg gjør etterpå får jeg se an, men først skal Dietmar mengde følges til punkt og prikke! I dag startet også en uke med digg høstferie, så livet er forøvrig godt!

Knebøy
67,5x8
72,5x6
77,5x3x5

Lårcurl
1x15
1x12
3x8

Skråbenk m/stopp
45,7
47,5 3x7

Dips
5x7, KV (øker med 5kg her neste trening for å få litt motstand

SLDL, kloss
65kg 3x8

Frontpress
35x7
37x5, 2x6

God morgen
35, 3x10

Rygghev, mage og facepulls.



Blir artig å se hvordan det fungerer!
Fett nok.

Trent siden september 07.

Loggbok!

Utlogget Eirik Dolega

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 607
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 607

  • GIMMEU'RSHAKE!
Sv: Eirik legger litt om, og skal bli sterk!
« #207 : 08. oktober 2008, 11:59 »
Ennå latterlig støl i hamstrings, selv om vektene var lette Grin Men hamstringsene mine blir støle bare noen tar på de, så. Heldigvis ingen andre hamstringsøvelser enn good mornings idag, men tenker meg at Markløft på kloss blir smertefullt ;p
Fett nok.

Trent siden september 07.

Loggbok!

Utlogget Eirik Dolega

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 607
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 607

  • GIMMEU'RSHAKE!
Sv: Eirik legger litt om, og skal bli sterk!
« #208 : 08. oktober 2008, 14:37 »
AUAUAU! Bare verre og verre utover dagen! Nå er jeg ikke støl lengre, nå er det bare smertefullt! Har kjørt hamstrings mye lettere enn som så, men mistenker lårcurl for å være den store synderen! Blir spennende trening idag!
Fett nok.

Trent siden september 07.

Loggbok!

Utlogget Eirik Dolega

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 607
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 607

  • GIMMEU'RSHAKE!
Sv: Eirik legger litt om, og skal bli sterk!
« #209 : 08. oktober 2008, 18:47 »
Haha, kokt trening idag!

Knebøy med bredt stand og stopp på kasse (godt under paralell)

55x10
57,5x8
60  3x6

Trisett, benk m/stopp, biceps og stangroing

Benken: 50x7,
52,5x6
55kg, 3x5

14kg på bicepscurl med hantler, 60kg på roinga

Nakkepress
30x6,
32,5, 2x6

Mark PÅ kloss (meg på klossen)

77,5, 3x7

mage.


Bra trening, men veldig lett. Tror jeg fikk teknikken på klossbøyen ganske bra til. Følte iallefall selv at jeg gikk rett opp med vektene. Benk-trisett var også luft. Stangroinga var så altfor lett at den må økes med minst 5kg. Klossmarkløft gikk veldig bra selv med dagens hamstringstilstander. Følte aldri at jeg pressa motstand engang på nakkepressen, men kjenner at bevegelsen ikke er helt favoritten til skuldrene mine.

Fikk ikke til å kjøre Good mornings pga. ekstrem stølhet, så tar det på fredag igjen =)
Fett nok.

Trent siden september 07.

Loggbok!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!