Skrevet av Emne: Guttejente  (Lest 22868 ganger)

Utlogget RetZ

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 73
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 73

  • I don’t exist
Guttejente
« : 21. mars 2008, 15:10 »
… er ikke et skjellsord – det er et ideal:

Lyen Wong

Utlogget RetZ

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 73
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 73

  • I don’t exist
Sv: Guttejente
« #1 : 21. mars 2008, 15:11 »
Allison Malone

Utlogget RetZ

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 73
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 73

  • I don’t exist
Sv: Guttejente
« #2 : 21. mars 2008, 15:11 »
Lauren Burnett

Utlogget RetZ

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 73
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 73

  • I don’t exist
Sv: Guttejente
« #3 : 21. mars 2008, 15:12 »
Miroslava Buchert

Utlogget RetZ

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 73
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 73

  • I don’t exist
Sv: Guttejente
« #4 : 21. mars 2008, 15:13 »
Mandy Jackson

Utlogget Missy-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 562
  • Honnør: 646
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 562

Sv: Guttejente
« #5 : 21. mars 2008, 15:34 »
Hvem sa at guttejente var ett skjeldsord?? Cheesy Tar det som et stort kompliment hver gang noen kaller meg så jeg.

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: Guttejente
« #6 : 21. mars 2008, 16:55 »
Forstod ikke hvorfor disse var "guttejenter" , syns de var råflotte, godt trente og feminine jenter jeg..

Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget Missy-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 562
  • Honnør: 646
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 562

Sv: Guttejente
« #7 : 21. mars 2008, 17:00 »
Ei guttejente trenger ikke og være særlig maskulin da. Det er i allefall ikke det jeg tenker på når jeg hører guttejente. Da tenker jeg på ei tøff jente, som ikke er noe særlig bærtete, handy, kommer bedre over ens med gutta osv. Gjerne trene vekter, kampsport etc. Vil gjærne høre hva dere forbinder med begrepet "guttejente". 

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: Guttejente
« #8 : 21. mars 2008, 17:10 »
Jeg forbinder "guttejente " med ei som er lite feminin, korthåret ( sammen med lite feminin ) , veldig mannfolk i klesstil og væremåte.

Men om man er feminin, bertete, skrur bil, snekrer, bygger selv, og fikser ting selv : Vel da er jeg 100% guttejente.. Men "maskulin og mannfolk" blir jeg nok aldri Wink
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget RetZ

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 73
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 73

  • I don’t exist
Sv: Guttejente
« #9 : 21. mars 2008, 20:02 »
Vil gjærne høre hva dere forbinder med begrepet "guttejente". 

Et gammelt kvinnemagasin som ligger igjen her (Woman, nr. 28, april 2007) gir følgende definisjon på det som det kaller en «sporty tøffing»:

Sitat
Du er nok det noen vil kalle en guttejente. Du er ingen fan av høye hæler, sladder og meningsløse drittserier som ”Sex & singelliv”. Du foretrekker nemlig at ting er funksjonelle og aktiviserende. Du er sporty, lojal, ukomplisert og real, …

Dessverre er resten av beskrivelsen, som er fra et «test deg selv»-skjema med den symptomatiske tittelen «Er du mannen i forholdet?», ikke like siteringsverdig:

Sitat
… men kunne nok med fordel vært litt mer åpen for ting du ikke interesserer deg for. Det du synes er fjollete og teit nemlig veldig spennende for andre. Og kanskje har du ett og annet å lære, du også, for let’s face it – du er ikke akkurat noen lilje i festlige anledninger. Og nei, mokasiner kan ikke klassifiseres som festsko til damer.

Vel er denne tråden en temmelig overfladisk «show-off» av jentene det gjelder, men for hva den er verdt burde den iallfall kunne underbygge følgende: la det aldri være sagt at slike jenter ikke har stil.

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Guttejente
« #10 : 21. mars 2008, 20:09 »
Guttejente er ei som tenker litt mer som gutter, men kan gjerne se ut som ei jente.

Jenter med piggsveis, 80-talls olabukse og rød boblejakke kaller jeg traktorlesber.
Sa brura

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: Guttejente
« #11 : 21. mars 2008, 21:21 »
Guttejente er ei som tenker litt mer som gutter, men kan gjerne se ut som ei jente.

Jenter med piggsveis, 80-talls olabukse og rød boblejakke kaller jeg traktorlesber.

SÅ det du sier er at når jeg sitter med en kar som sier : " du har så flott kjole." - Så vet jeg at han egentlig sier; "Fy faen, skal vi pule nå" .. Og siden jeg veit hvordan han tenker , er jeg guttejente Wink

Just kidding.. Men ja , om det å "tenke som en mann" på mange måter,  er guttejente, så er jeg vel det.. Hmmm
men traktorlesbe ? Hmm Neppe.. Selv om jeg ble kalt det av en jeg nekta slippe inn, da jeg stod i døra. haha
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget Nomadic

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 42
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 42

Sv: Guttejente
« #12 : 21. mars 2008, 22:19 »
Jeg personelig har alltid ansett meg selv som ei jente-jente.  biggrin
Elsker alt som har med mote, make-up og ellers ting som har med kropp og velvære og gjøre.
Og omtrent de eneste gangene jeg kan observeres uten høyhælte sko er vel når jeg er på trening.  :Smiley
Men til tross for dette så har gjør jeg jo mange ting som av noen blir ansett som "guttete" som feks. Nann-Rosita nevner. Hehe..  Cheesy Men synes det er trist hvis at folk tenker at hvis noen er et nyttig kvinnfolk som kan mere enn å sitte å se på at de skal bli kategorisert som ei "guttejente".  :Smiley Dette er et skikkelig kvinnfolk spør du meg, som tar utfordringer på strak arm og er selvstendig. Som feks. å snekre, mekke bil eller lignende og som å ordne opp for seg selv.
Man er overhodet ikke guttete av den grunn, i mine øyne er dette hva ei skikkelig dame er.  Grin

Jeg forbinder guttejenter med saggete bukser, store hettegensere, kortklipt hår og jenter som har en del fakter som er lite kvinnelige. Jenter som har mentaliteten "kommer jeg ikke i dag så kommer jeg i morgen" og som gjerne har lite stress rundt seg. Ting som feks. husvask, utseende, kviser eller barbering av legger o.l. blir ansett som høyst unødvendige.  Shocked
Feks. jenter som driter i hvordan de tar seg ut utad ovenfor andre og som kjører løpet fullt ut.
Jenter som ikke bryr seg stort og som gjerne går rundt og spytter store spyttklyser uansett hvor de enn måtte være.  Angry
Dette er hva jeg kaller ei guttejente,hehe..  Smiley

Blir alltid facinert når jeg møter slike jenter av en eller annen merkelig grunn. :Smiley



Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: Guttejente
« #13 : 21. mars 2008, 22:40 »
hehe .. du får det sagt .

Nå skal jeg få ha sagt dette : jeg hater shopping, og jeg hater mote.
MEN du får meg ikke ut døra uten sminke eller høye hæler. Med mindre jeg er på vei til trening. Og da driter jeg i om sminka renner, for jeg er der for å trene, ikke se bra ut.
MEN absolutt en ekstremt bertete frøken, som elsker stiletthæler, feminine og sexy klesstil. Og skjeldent eller aldri å se i combatbukser og joggesko ( kun når det er kaldt og jeg er på morgentur) .. Cheesy

Men guttejente? Hmmm jeg hater husvask og klesvask. Jeg har faktisk vaskehjelp/hushjelp.

Ok , jeg liker å klare meg selv, liker å fikse alt selv,  så vet jeg at det blir gjort, og gjort som jeg vil ha det. dessuten; FÅ menn i dag kan skifte dekk på bilen, eller bruke så enkelt som et sett startkabler. Og gi dem en hammer så slår de opp på google for å finne ut hva det er..
Nei, uff.. nå var jeg slem.
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget Nomadic

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 42
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 42

Sv: Guttejente
« #14 : 21. mars 2008, 23:03 »
Ingenting måler seg mot å kle seg opp å føle seg skikkelig feminin og vel med seg selv. Grin

Nå fikk jeg lyst å shoppe..  :Smiley

Being a girlie-girl rocks! Gull

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!