Skrevet av Emne: Økning i trekkøvelser kontra pressøvelser i DC  (Lest 15518 ganger)

Utlogget Tor Andre

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 204
  • Honnør: 162
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 204

  • Squat til'you puke!
Ja, det gjør jeg.

Startet med straight, så la jeg til 1 Rp, og så 2 Rp, og så SH... Følte det gikk greit hele veien.

Selvom jeg per i dag kjører mye mere produktive static holds enn jeg gjorde før. Smiley

Kjører ikke Static på Triceps press øvelser, men dette er jo en selvfølgelighet.




Utlogget Hee1o

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 122
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 122

  • Det skal vær litt etings!
Hva mener du med mer produktive static holds?

Utlogget Tannfeen

SOANE: Er det profilbildet av deg mens du trener doggcrap?
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget Tor Andre

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 204
  • Honnør: 162
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 204

  • Squat til'you puke!
Hva mener du med mer produktive static holds?

Før så tok jeg static holds RETT etter den siste repen på siste RP sett... nå tar jeg 10-12 innpust/utpust før jeg tar static. Får lengre og bedre statics av dette.

Utlogget Tor Andre

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 204
  • Honnør: 162
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 204

  • Squat til'you puke!
SOANE: Er det profilbildet av deg mens du trener doggcrap?

NEI! Det er bilde av mai etter jeg har spist som Doggcrapp!

Utlogget Hee1o

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 122
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 122

  • Det skal vær litt etings!
Før så tok jeg static holds RETT etter den siste repen på siste RP sett... nå tar jeg 10-12 innpust/utpust før jeg tar static. Får lengre og bedre statics av dette.
A'ok. Gjorde alltid sistnevnte, jeg ^^ Men brukte ikke SH så mye.

Utlogget Tor Andre

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 204
  • Honnør: 162
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 204

  • Squat til'you puke!
A'ok. Gjorde alltid sistnevnte, jeg ^^ Men brukte ikke SH så mye.

Er noen øvelser som er veldig klønete å ta statics på... hantel curls blandt annet. Og hvis man har sidehev på lista. Tenkte jeg skulle undersøke om det er går ann å ta statics med lavere vekter enn man brukte på settet, for å i det hele tatt kan gjøre en statics som varer lenger enn 5 sekunder. Bør jo være det samme så lenge det blir gjort. Er bare ikke helt sikker.

Utlogget MrMuscle

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 455
  • Honnør: 217
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 455

  • Intensity builds immensity
Jeg har vel trent DC i 3 år nå. Har ikke merket noe spesiell forskjell på progresjon på push vs pull øvelser. Nå har jeg alltid vært svak i pushing, noe som har forbedret seg betraktelig på DC. Men jeg vil nok tro det er litt individuellt.

SH har jeg ikke brukt mye foreløpig. Har litt tro på det UAC sier, kanskje det trøtter deg ut for mye. Ser ingen grunn til at SH trenger være lengre en 5 sekunder visst det er det du klarer. Selv har jeg, de få gangene jeg har brukt det, kjørt det rett etter failure på siste RP.

Istedefor SH kanskje du kan, visst du ikke allerede gjør dette, passe på å avslutte hvert RP sett med en ekstra treig negativ. Så lenge du har treningspartner så er det en veldig fin måte å trøtte deg ut på.

Utlogget Hee1o

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 122
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 122

  • Det skal vær litt etings!
Er noen øvelser som er veldig klønete å ta statics på... hantel curls blandt annet. Og hvis man har sidehev på lista. Tenkte jeg skulle undersøke om det er går ann å ta statics med lavere vekter enn man brukte på settet, for å i det hele tatt kan gjøre en statics som varer lenger enn 5 sekunder. Bør jo være det samme så lenge det blir gjort. Er bare ikke helt sikker.
Brukte aldri sidehev når jeg trente DC og hadde ikke SH på øvelser som hantel-curls. Da tok jeg heller treg negativ a la sånn MrMuscle skriver etter siste RP. Husk: Ikke overanalyser SH-en! Husker Dante skrev om SH i don't over-analyze-stickien. "Folk tenker mye på den, og den har minimalt å si."

Utlogget Tor Andre

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 204
  • Honnør: 162
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 204

  • Squat til'you puke!
Brukte aldri sidehev når jeg trente DC og hadde ikke SH på øvelser som hantel-curls. Da tok jeg heller treg negativ a la sånn MrMuscle skriver etter siste RP. Husk: Ikke overanalyser SH-en! Husker Dante skrev om SH i don't over-analyze-stickien. "Folk tenker mye på den, og den har minimalt å si."

Jeg overanalyserer ikke, bare skrev hvordan jeg gjør det. Tror ikke statics har noe med saken å gjøre egentlig. Begynte bare å prate om den som en digresjon.

Utlogget Hee1o

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 122
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 122

  • Det skal vær litt etings!
Jeg overanalyserer ikke, bare skrev hvordan jeg gjør det. Tror ikke statics har noe med saken å gjøre egentlig. Begynte bare å prate om den som en digresjon.
My bad.

Utlogget shivac

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 304
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 304

Før så tok jeg static holds RETT etter den siste repen på siste RP sett... nå tar jeg 10-12 innpust/utpust før jeg tar static. Får lengre og bedre statics av dette.

Nå er ikke jeg noe sertifisert DC expert. Men meningen med SH er å bruke det rett etter siste rep som failet på siste RP "sett". Altså siste repetisjonen. Det å ta 10-12 pust og så på static holds blir nesten som et 3dje RP det. Tror det kan bli litt for hardt og kan føre til overtrening. :\

Utlogget Tor Andre

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 204
  • Honnør: 162
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 204

  • Squat til'you puke!
Det er ikke så nøye bare det blir gjort.

Jeg syntes å ta den rett etter siste rep ble altfor hardt jeg da.

Utlogget woodbear

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 172
  • Honnør: 92
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 172

Sv: Økning i trekkøvelser kontra pressøvelser i DC
« #28 : 05. september 2008, 19:15 »
SH er minst viktige, syns pulses, dvs. 5-6 korte reps på topp eller bunn(dvs der du failer avhengig av øvelse) er langt bedre.

Bruker bare static holds på øvelser jeg sliter med å øke.  Kjekt å spare til det trengs, og vips kan man tyne den fram til en cruise... og fortsette økning neste gang. 

Men jeg er blitt litt lat og mere opptatt av vedlikehold om dagen, så jeg har kapitulert til å kun trene 3 dagers splittet med 2 øvelse rotasjoner og kun 3 økter i uka. Blir da likere vanlig trening.

Jeg peiser derimot på med widowmakers i hue og ræva på de kroppsdeler jeg vil ha til å gå litt fram eller forfalle minst...

Dante har selv  orskjellige vedlikehold/slo-grow split forslag, men det er ikke bra DC, men funker... 3 dagern og kun tre dager i uka eller 6 dager i uka som han selv trener... 1 kroppsdel per gang, ca 20 min trening fulgt av 25 min kardio... for en fin  måte å få mindre slitsom verktrening, og mere kardio inn..

merkelig nok har han gått litt opp i vekt igjen... selv om han skulle ned hehe..  Soane, Du har vel fått med deg bildene fra hans personlige garasje mesterskap (kun han i garasjen)

Gå til:  

6 spennende matpakker med wraps

Kosthold21.11.2019653

Her får du tips til matpakke med wraps.
Karbonadedeig og kjøttdeig er populære ingredienser i hverdagsmaten.
Spis mer av denne matvaregruppen for å bygge muskler.
Speltlomper er i vinden som bare det.
For deg som er over 40 år bør du gjøre dette for å få fremgang.