Skrevet av Emne: *Elisabeth*'s logg  (Lest 15003 ganger)

Utlogget *Elisabeth*

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 68
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 68

*Elisabeth*'s logg
« : 26. mars 2008, 08:56 »
Ja, så starter jeg logg her inne også....  Smiley  Har tidligere bare "logga" inne på diverse slankeforum. Men den værste slankinga er over nå, selv om jeg skal ned mer i fettprosent fortsatt. Jeg satser på at beinhard trening med både styrke og kondisjon, vil få meg dit jeg vil.   Cool


Jeg er 30år (i mai) og har 4 barn. Jeg er utdannet kokk og konditor og driver eget cateringfirma. Ps! Jeg spiser IKKE mye kaker!! Men vil du se noen av mine lekre mesterverk, så ta en titt på www.matogkaker.no  biggrin

Jeg trener på SATS 5-6 ganger i uka. 4 av øktene er styrketrening. 1-2 økter kondisjonstrening (sykkel, tredemølle, romaskin). I tillegg går jeg turer på ca 1,5-2,5 timer med vogn nesten hver dag. 

Styrketreningen deler jeg i 3. Rumpe/lår... Rygg/biceps... Bryst/triceps... Men jeg bør nok få inn litt ren skuldertrening her også. Magen trener jeg annehver styrkeøkt.

Jeg trener så tungt jeg klarer. Som regel blir det 8 rep, 3 eller 4 sett.








Vekt og fettprosent

1 januar:
Vekt 76,3kg
Fett 28,9%

25.mars:
Vekt 68,8kg
Fett 23,1%

Bilder:

17 januar:




12.februar:





31.mars:





*** Mamma til 4 herlige barn, samboer, utdannet kokk og treningsavhengig ***

Min trenings/mat-logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=70343.0

Utlogget *Elisabeth*

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 68
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 68

Sv: *Elisabeth*'s logg
« #1 : 26. mars 2008, 09:24 »
25.mars-2008:

5 minutter i romaskin


Nedtrekk, smalt grep (foran)
40kg x8
40kg x8
40kg x6
35kg x8

Kabeltrekk med tau
15kg x8
15kg x8
15kg x6
10kg x8

Nedtrekk i maskin, bredt grep
45kg x8
45kg x8
45kg x8
45kg x8


Biceps med manualer (vet ikke hva øvelsen heter)   
7kg x10
7kg x10
7kg x8
7kg x10

Jeg tok 2 andre øvelser også, men vet ikke hva de heter...   Den ene sitter jeg og drar mot meg i brysthøyde. Sitter på en måte skrevs over setet med magen mot seteryggen... Sikkert inegn som skjønner hva jeg mener... Hehe... Jeg får redigere dette innlegget når jeg har funnet det ut.... *flau*  På denne tok jeg 35kg x 8 tre ganger.
Også en øvelse hvor jeg sitter på samme måte, men presser to sånne "ruller" bakover med baksiden av armene.... På denne tok jeg 20kg x8 tre ganger.


Magecrunch i maskin
30kg x10
30kg x10
25kg x10



Situps

3 x max (ble ca 15-20 på hvert sett)


15 minutter løping på tredemølla



Mat:




Frokost: Smoothie av 50gr blåbær, 50gr mango, 10gr havregryn, 10gr solsikkefrø, 2 egg og 1 dl soyamelk

Kosttilskudd: 4 kreatinkapsler, 3 CLA, 1 calsium, 2 B-vitaminkompleks


Lunsj: Thaigryte: 100gr kyllingfilet, 50gr svinefilet, litt brokkoli, sopp og løk (soyasaus, fløte, krydder) ca 2 ss kokt fullkornsris.

Kosttilskudd: 4 kreatinkapsler, 3 CLA, 1 calsium, 2 B-vitaminkompleks

Middag: Middag og middag.... :-/ En veldig bitteliten posjin "7 fullkorn" + solsikkefrø og gresskarfrø, melk

Etter trening: Proteinshake (15gr protein/ 1 gr karbo) + 5gr Glutamin og 1 egg blanda i shaken)

Kvelds: 1/2 skive ketolysebrød (består av et spesielt "mel" + masse kim, nøtter og frø. Brødet har 1gr karbo pr skive) m/ 3 store skiver skinke og paprika, 1 speltknekkebrød med fullkorn m/ ost og paprika, 2 kokte egg og 5 cherrytomater

Kosttilskudd: 4 kreatinkapsler, 3 CLA, 1 calsium, 2 B-vitaminkompleks




*** Mamma til 4 herlige barn, samboer, utdannet kokk og treningsavhengig ***

Min trenings/mat-logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=70343.0

Utlogget Atletix Aslaug

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 71
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 71

  • Atletix
Sv: *Elisabeth*'s logg
« #2 : 26. mars 2008, 09:25 »
..
Ja, så starter jeg logg her inne også....  Smiley  Har tidligere bare "logga" inne på diverse slankeforum. Men den værste slankinga er over nå, selv om jeg skal ned mer i fettprosent fortsatt. Jeg satser på at beinhard trening med både styrke og kondisjon, vil få meg dit jeg vil.   Cool

Jeg trener på SATS 5-6 ganger i uka. 4 av øktene er styrketrening. 1-2 økter kondisjonstrening (sykkel, tredemølle, romaskin). I tillegg går jeg turer på ca 1,5-2,5 timer med vogn nesten hver dag. 

Styrketreningen deler jeg i 3. Rumpe/lår... Rygg/biceps... Bryst/triceps... Men jeg bør nok få inn litt ren skuldertrening her også. Magen trener jeg annehver styrkeøkt.

Jeg trener så tungt jeg klarer. Som regel blir det 8 rep, 3 eller 4 sett.


24.mars-2008:

5 minutter i romaskin


Nedtrekk, smalt grep (foran)
40kg x8
40kg x8
40kg x6
35kg x8

Kabeltrekk med tau
15kg x8
15kg x8
15kg x6
10kg x8

Nedtrekk i maskin, bredt grep
45kg x8
45kg x8
45kg x8
45kg x8


Biceps med manualer (vet ikke hva øvelsen heter)   what
7kg x10
7kg x10
7kg x8
7kg x10

Jeg tok 2 andre øvelser også, men vet ikke hva de heter...  Huh Den ene sitter jeg og drar mot meg i brysthøyde. Sitter på en måte skrevs over setet med magen mot seteryggen... Sikkert inegn som skjønner hva jeg mener... Hehe... Jeg får redigere dette innlegget når jeg har funnet det ut.... *flau*  På denne tok jeg 35kg x 8 tre ganger.
Også en øvelse hvor jeg sitter på samme måte, men presser to sånne "ruller" bakover med baksiden av armene.... På denne tok jeg 20kg x8 tre ganger.


Magecrunch i maskin
30kg x10
30kg x10
25kg x10

Situps

3 x max (ble ca 15-20 på hvert sett)


15 minutter løping på tredemølla












Vekt og fettprosent

1 januar:
Vekt 76,3kg
Fett 28,9%

25.mars:
Vekt 68,8kg
Fett 23,1%

Bilder:

17 januar:




12.februar:







Grattis med å ha fått ned fettprosenten så mye på såpass kort tid Bow Det er bra jobba. Syns det ser ut som du har et bra og fornuftig opplegg på treninga Wink Hvor lenge har du trent styrke?
Er så herlig med jenter som trøkker fra seg også på styrkebiten og ikke bare kondis og aerobic og stram opp og alt det der...

Mvh,
Aslaug


176cm, 32 år
Gift med Jørn, mamma til Isabell (4) ig Isac (4mnd)

Sponsor: EJ-shop.no

Utlogget *Elisabeth*

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 68
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 68

Sv: *Elisabeth*'s logg
« #3 : 26. mars 2008, 09:32 »
..
Grattis med å ha fått ned fettprosenten så mye på såpass kort tid Bow Det er bra jobba. Syns det ser ut som du har et bra og fornuftig opplegg på treninga Wink Hvor lenge har du trent styrke?
Er så herlig med jenter som trøkker fra seg også på styrkebiten og ikke bare kondis og aerobic og stram opp og alt det der...

Mvh,
Aslaug




Takk for det :-) Jeg er ganske fornøyd selv!

Jeg trente styrke i ett år før jeg ble gravid i november 2006. Men pga kraftig bekkensmerter måtte jeg kutte ut trening helt! Nå har jeg bare trent styrke i 4 uker. Og kun de to siste ukene jeg virkelig har presset meg til max hver gang!

De fleste jeg kjenner er jo livredde for å få muskler og tar 30-40 rep og 10 set... Noe jeg ser på som litt tullete.... Da kan man vel heller trene aerobic eller noe.... :-/

I motsetning til alle venninnene mine så VIL JEG HA MUSKLER jeg da! Jeg er klar over at jeg fortsatt må få vekk en god del fett, og at det vil ta laaaaang tid før jeg kan se musklene mine ordentlig. Men biceps'n synes jeg allerede har blitt merkbart større. I går slo jeg personlige rekorder på den musklegruppa og var veldig stolt av meg selv :-D

Det er sikkert pinglevekter for noen av dere, men for meg var det MYE, hehe :-)

*** Mamma til 4 herlige barn, samboer, utdannet kokk og treningsavhengig ***

Min trenings/mat-logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=70343.0

Utlogget Atletix Aslaug

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 71
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 71

  • Atletix
Sv: *Elisabeth*'s logg
« #4 : 26. mars 2008, 09:56 »

Takk for det :-) Jeg er ganske fornøyd selv!

Jeg trente styrke i ett år før jeg ble gravid i november 2006. Men pga kraftig bekkensmerter måtte jeg kutte ut trening helt! Nå har jeg bare trent styrke i 4 uker. Og kun de to siste ukene jeg virkelig har presset meg til max hver gang!

De fleste jeg kjenner er jo livredde for å få muskler og tar 30-40 rep og 10 set... Noe jeg ser på som litt tullete.... Da kan man vel heller trene aerobic eller noe.... :-/

I motsetning til alle venninnene mine så VIL JEG HA MUSKLER jeg da! Jeg er klar over at jeg fortsatt må få vekk en god del fett, og at det vil ta laaaaang tid før jeg kan se musklene mine ordentlig. Men biceps'n synes jeg allerede har blitt merkbart større. I går slo jeg personlige rekorder på den musklegruppa og var veldig stolt av meg selv :-D

Det er sikkert pinglevekter for noen av dere, men for meg var det MYE, hehe :-)



Tøft Wink Det er jo på denne måten man faktisk klarer å forandre kroppen både utseendemessig og helsemessig, i tillegg til at man faktisk må spise bra mat for å orke å ta i på treninga. Thumbsup
Uten styrketrening (og litt kondistrening :)i mitt liv hadde jeg vært tynnfeit, veldig lat og usunn  Drikke ::food::Jeg elsker fitness livet!!

176cm, 32 år
Gift med Jørn, mamma til Isabell (4) ig Isac (4mnd)

Sponsor: EJ-shop.no

Utlogget liteaktiv

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 119
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 119

Sv: *Elisabeth*'s logg
« #5 : 26. mars 2008, 09:59 »
Sprekt og se jenter som elsker svette og brukemusklene for det de er laget til!
Stå på videre! flotte fremskritt!

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Sv: *Elisabeth*'s logg
« #6 : 26. mars 2008, 10:25 »
Gratulerer med strålende resultater så langt! Jeg må bare ytre min beundring for at du er så tøff at du legger ut bilder. Det trengs flere jenter som tør gjøre det (selv har jeg ikke gjort det fordi kameraet mitt har konka...). Skal bli morsomt å se utviklingen fremover Smiley (Bare ikke vær for utålmodig, du vil garantert få muskler, men det tar jo litt tid - som du sikkert vet).
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget *Elisabeth*

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 68
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 68

Sv: *Elisabeth*'s logg
« #7 : 26. mars 2008, 11:15 »
Gratulerer med strålende resultater så langt! Jeg må bare ytre min beundring for at du er så tøff at du legger ut bilder. Det trengs flere jenter som tør gjøre det (selv har jeg ikke gjort det fordi kameraet mitt har konka...). Skal bli morsomt å se utviklingen fremover Smiley (Bare ikke vær for utålmodig, du vil garantert få muskler, men det tar jo litt tid - som du sikkert vet).
Ja, det kommer nok til å ta litt tid ja... Men jeg har tid jeg :-D

Mitt første må var å komme under 70kg, det er nådd. Mitt andre mål er nå å komme inn i str 38. Musklene kan komme som bonus etterhvert. Men jeg GLEDER MEG!!!! Jeg føler lysta virkelig er der, og når gubben min driver med det samme, så gjør det ting litt enklere :-)

Ang bildene, så må jeg innrømme at det er flaut. Men det gir masse motivasjon å se på de :-)

*** Mamma til 4 herlige barn, samboer, utdannet kokk og treningsavhengig ***

Min trenings/mat-logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=70343.0

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Sv: *Elisabeth*'s logg
« #8 : 26. mars 2008, 13:09 »
Du er fantastisk flink, og alt jeg kan gjøre er å bøye meg i støvet for innsatsen!  Bow Synes det er utrolig artig å lese at du ønsker deg muskler, og at du er villig til å spise og trene for å få det til!

Og så er jeg en smule imponert over at du ikke er tredve enda og har fire barn!

Skal bli artig å følge deg her.

Kikki Smiley
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget *Elisabeth*

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 68
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 68

Sv: *Elisabeth*'s logg
« #9 : 26. mars 2008, 19:59 »
Tusen takk for skryt, Kikki! :-)

Jeg har en god egenskap (eller, jeg har vel kanskje fler da) men EN av de, er at jeg har viljestyrke og stahet liggende utapå kroppen! Jeg kan godt være lat og treig når det gjelder mye, men har jeg først bestemt meg for noe, går jeg inn i det med absolutt ALT jeg har! Og jeg elsker konkuranser, og dør nesten før jeg gir meg! JEG HATER Å TAPE!!!!!!!!!!!!!!!!! :-/ :-/


Jeg sitter her med skjelvende lår nå. Har nettopp vært å trent bein og rumpe, og tok i så jeg NESTEN tissa på meg. Ble faktisk nesten litt redd skulle drite meg skikkelig ut, bokstavelig talt... HAH!
*** Mamma til 4 herlige barn, samboer, utdannet kokk og treningsavhengig ***

Min trenings/mat-logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=70343.0

Utlogget *Elisabeth*

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 68
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 68

Sv: *Elisabeth*'s logg
« #10 : 26. mars 2008, 20:37 »
26.mars

6 minutter oppvarming på sykkel


Knebøy, smithmaskin:
40kg x8
40kg x8
30kg x8


Stående kickback
70kg x8
70kg x8
70kg x8


Liggende bencurl
20kg x10
27,5kg x5
27,5kg x6


Utside lår/hofte
30kg x8
35kg x8
35kg x10


Innside lår/lyske Må desverre ta det pent her pga bekkensmerter etter siste svangerskap
20kg x10
20kg x10
20kg x20



Benpress Tok meg HELT ut, var grusomt å gå etter denne øvelsen... 
90kg x8
120kg x8
120kg x8


Tredemølle, rask gange 10 minutter og rett hjem til sofa'n  biggrin




Mat:

Frokost: 1 speltknekkebrød med ost, 1 proteinbar (15gr pro)

Kosttilskudd: 4 kreatinkapsler, 2CLA, 1 Omega3, 1 calsium, 2 B-vitaminkompleks

Lunsj: 3 små "Janne's lapper" m/ La nouba syltetøy

Kosttilskudd: 2 kreatinkapsler, 2 CLA, 1 Omega3, 1 calsium

Etter trening: Proteinshake (34gr protein/4gr karbo) + 5gr Glutamin

Middag/Kvelds: 1 Quesedilla (2 fullkorn tortillalefser med 150gr kylling og 50gr ost i mellom) + litt chillisaus

Kosttilskudd: 2 kreatinkapsler, 2 CLA, 1 Omega3, 1 calsium



*** Mamma til 4 herlige barn, samboer, utdannet kokk og treningsavhengig ***

Min trenings/mat-logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=70343.0

Utlogget Taline

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 359
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 359

Sv: *Elisabeth*'s logg
« #11 : 26. mars 2008, 21:31 »
Her var det struktur både med mat og trening!

Bare å stå på videre, du har jo hatt kjempefin fremgang så langt Grin

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Sv: *Elisabeth*'s logg
« #12 : 26. mars 2008, 21:39 »
Jeg har nettopp sjekket ut hjemmesiden for firmaet ditt, og jeg sitter her og har desperat lyst på kake! Herregud, så mye lekkert! Og jeg er faktisk ikke kakemenneske....
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget NemuX

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 61
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 61

Sv: *Elisabeth*'s logg
« #13 : 26. mars 2008, 21:45 »
Dette ser veldig bra ut:)

Gratulerer:)
Mål: 35 biceps. Flere mål kommer

Tenke det - ville det - gjennomføre det

Utlogget *Elisabeth*

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 68
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 68

Sv: *Elisabeth*'s logg
« #14 : 26. mars 2008, 21:47 »
Jeg har nettopp sjekket ut hjemmesiden for firmaet ditt, og jeg sitter her og har desperat lyst på kake! Herregud, så mye lekkert! Og jeg er faktisk ikke kakemenneske....

Takk for det! Jeg er ikke kakemenneske selv, men ELSKER å bake/pynte! Det blir som å være kunstner tror jeg. Det ferdige resultatet gir meg skikkelig godfølelse :-)

I morgen skal jeg ha Tupperwareparty hjemme og har 2 kaker i tankene. Skal IKKE spise noe av det selv, men gleder meg til alle andre kan trøkke i tryne og skryte masse etterpå :-D Hehe!

Jeg har vært en skikkelig karbojunkie, men søtsuget er nesten helt borte nå. Jeg drikker pepsi max og te med søtstoff, shake og proteinbar. Og det stiller søtsuget mitt mer enn nok...

*** Mamma til 4 herlige barn, samboer, utdannet kokk og treningsavhengig ***

Min trenings/mat-logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=70343.0

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!