Skrevet av Emne: Robert bø tar Uoffsiell Norges rekord I farmes walk på 212kg 3meter!!  (Lest 13962 ganger)

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Ganske overlegent, ja? Tenk avstanden om ikke Bø hadde tapt de fire-fem sekundene i starten der.
Gjør det til 2 sekunder Smiley

Richard Skog hadde fortsatt bare ett snaut halvår med strongmantrening og grepstrening generellt før dette. Han kom over fra bygging og drareimer kort tid før dette som sagt.
Jeg synes det er MER imponerende.
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Ja, det er veldig imponerende det også. Skogen er et natural, det er bare å innse Wink

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Allerede for ett år siden drev folk og rådet Bø til å trene mer enn bare farmers. Jeg prøvde selv å påpeke viktigheten av jevne prestasjoner.... men han har virket kun interessert i å være god i farmers.

Farmers er en spennende gren, men siden det er ganske vondt, så er det ikke mange som liker å løfte tunge farmers.

For å kunne arrangere noe NM i farmers, og for å kunne snakke om rekorder, så bør utstyret måles og veies. Å ha farmers med håndtak høyere enn 48 cm fra bakken blir en lokal variant som man må trene spesiellt på.

Når det gjelder Holte, så har jeg sett ham reise seg med 220 pr hånd, husker ikke om det ble mer enn 1-2 meter gåing. 230 gikk akkurat ikke. Samme dagen mislyktes jeg selv med 180 kg pr hånd tror jeg...

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Noen styrkeløftere trener bare benk... Noen strongman trener bare farmerswalk, det må vi bare godta :p

Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no

Bøs er vanvittig rask, ja, men klarer han å rikke på disse vektene som Bø går med her? Jeg vet ikke, jeg spør.

Jeg ville ha greid det Smiley Spørsmålet ditt er besvart....


Utlogget sv1

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 170
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 170

Styrkeløftere som trener bare benk ville vel vunnet benk-delen i en styrkeløft konk, men Bø vant jo ikke farmers på showliften!
Og han overasket vel flere enn meg med sine prestasjoner i den konkurransen.

Utlogget city

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 475
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 475

bø er jo ikke bare god i farmes, på nsm 2007 vant han jo lastebiltrekk, farmes og stod igjen med det samme løftet som bøs og odd haugen i apolloens mark med 280kg.

men okey, så hva ikke dette noe norges rekord, og svend har løftet mer i sine glans dager, men svend har jo løftet mer enn alle han i absolutt alt  Grin så det er jo ikke gøy å nevne opp han hele tiden.
men vis det er noen som mener de er sterkere en robert bø i tunge farmes, så er vell det bare til å stille på torkel memorial konkuransen og utfordre han??  istendenfor for å spekulere på om noen er bedre, eller bla opp løft fra fortiden.
Alder: 21 Vekt: ca 112-117kg Høyde: 180cm

Benk: 155kg
Knebøy: 220kg
Markløft: 280kg

Utlogget Dan

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 391
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 391


Det spørs vel akkurat på hvilke premisser det skulle ha blitt konkurert etter. Litt mer "folkevennelige" vekter på sprint så står jo Bø igjen ved startlinja når Espen har passert første 20m.

Det lot seg jo vise på showlift.

Det er ikke hvem som er raskest som teller. Det er hvem som er sterkest. Hadde du lagt farmers på 20 kg, så hadde sikkert Justin Gatlin slått de fleste.


Hvorfor begynner dere å blande inn hvem som har kvalla seg til nsm og ikke? Det er ikke allroudstyrke den tråden handler om, men farmers walk!!

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Det har seg slik at rekorder er ofte løft fra fortiden Smiley Vi kan ikke nulle ut gamle for å starte med nye års rekorder nede i rogaland Smiley Smiley

Jeg vet Lars gikk 14-15m med 180kgs lodd den gang han veide 110kg. Ikke umulig at han slår til på TM ? Smiley
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Det er ikke hvem som er raskest som teller. Det er hvem som er sterkest. Hadde du lagt farmers på 20 kg, så hadde sikkert Justin Gatlin slått de fleste.


Hvorfor begynner dere å blande inn hvem som har kvalla seg til nsm og ikke? Det er ikke allroudstyrke den tråden handler om, men farmers walk!!


Det er jo akkurat det det er . Se på feks Fitnessmessa, Showlift og NI. 40m på best tid.
En og annen konkuranse har max distanse. Der kan sikkert Robert gå lengst.
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget MatsErik

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 84
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 84

Hva for slags lokale er det han trener i ?
Plasthall?
Hva koster en slik;)

Det er de gamle lokalene til Jæren Sopp her på Undheim Smiley
8 Ironmind red nail på rad! Ny PR!

Utlogget Tynnj

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 224
  • Honnør: 223
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 224


Det spørs vel akkurat på hvilke premisser det skulle ha blitt konkurert etter. Litt mer "folkevennelige" vekter på sprint så står jo Bø igjen ved startlinja når Espen har passert første 20m.

Det lot seg jo vise på showlift.

http://youtube.com/watch?v=c7b8XFMCjAU Robert Bø Farmers Walk NSM 2007

http://youtube.com/watch?v=zlWVpV9XFI4 Espen Aune Farmers Walk NSM 2007

Smiley

Utlogget Tynnj

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 224
  • Honnør: 223
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 224

Robert Bø er en av Norges sterkeste menn, og han kunne helt sikkert vert i norgestoppen i strongman (top 3 nsm). Men han er stokk dum, no offence Robert. Prioriteringa hans på trening når det gjelder styrker / svakheter er helt bak mål. Og han har en hau med idiotiske påfunn som ikke fremmer karrieren hans. Hadde han brukt litt vett før og trent mer allsidig isteden for å kjøre biceps og grep dag ut og dag inn på undheim så hadde han vert selvskreven til NSM hvert eneste år. Desverre gikk det ikke slik, og han har bare seg selv å skylde på at han ikke er bedre enn det han er.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Bra sagt, Oddvar! Sannheten kan være tøff av og til...

Utlogget squatbenchdeadlift

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 225
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 225

  • JD
kjører han mye biceps sier du?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!