Skrevet av Emne: LilleMy; fortsatt liten og tøff  (Lest 140924 ganger)

Utlogget LilleMy

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 884
  • Honnør: 128
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 884

  • liten men tøff
Sv: LilleMy - nå med tre små krapyl!
« #165 : 14. mars 2010, 14:12 »
Dårlig loggføring! Er omtrent like flink til det selv Tongue
Men jeg leker litt med tanken på å begynne med styrkeløft og har noen spørsmål.
Er det konkurranser i kun benkpress? Og om jeg melder meg inn i en styrkeløftklubb, vil jeg bli bombardert og "mobbet" fordi jeg velger å ikke konkurrere i mark eller knebøy?

ja, det er en sjeldent kar gitt;-)

ja det er konkurranser i bare benkpress også, og man kan velge å bare løfte benk på mindre styrkeløftstevner,dvs seriestevner.

debatten om hvorvidt man er styrkeløfter når man "bare" løfter benkpress er gloheit og jeg skal ikke gå inn på denne her, i stor redsel for å bli overhøvlet, men jeg har mine meninger. selvfølgelig stikker det ikke så dypt og du er like velkommen om du bare løfter benk. :-) jeg skal trene på akro i morgen rundt 19.30, kan du ikke legge treninga di til strømsø da?


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Knebøy 180 Benk 117,5kg Markløft 177,5kg Sammenlagt: 475kg Kl 63kg

"Why choose failure, when success is an option"

Utlogget LilleMy

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 884
  • Honnør: 128
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 884

  • liten men tøff
Sv: LilleMy - nå med tre små krapyl!
« #166 : 14. mars 2010, 19:28 »
dagens kjappis på akro:

benkpress
2*5 30kg
1*5 40kg
1*5 47,5kg
med skjorte:
1*2 70kg, mangla 5 cm, dog veldig lett
3*1 75kg, varierende hvordan det kjentes
1*1 70kg

lårcurl
2*15 40kg
leg ext
2*15 40kg

knebøy:(uten belte)
2*5 40kg
1*5 55kg
1*5 70kg
1*5 80kg

franskpress med hantler
1*15 7,5kg
1*15 10kg

hantelcurl
2*15 10kg

smalbenk
3*6 40kg

det starta ikke særlig bra. da jeg kom til akro står en yppling av en securitasmann i veien og sier det fullt på parkering og henviser meg bortover i gata. på maxi står bedriftslaget og krever 30kr for parkering. jeg ender opp på elkjøptomta og må gå en halv evighet. irritasjonen når klimax da jeg oppdager at akroparkeringen er såvidt halvfull  furious kan enhver idiot bli securitas??

treningsmessig gikk det veldig bra. skjorta er jo altfor stor. jeg kan ta den på selv og under løftene glir armene oppover. ble mint på hvilket helvete det var å få på ho tidligere, så ikke rart at jeg syntes det går litt tregt. får ta en tur innom sykompisen min og be han stramme ho opp litt.

etter endt trening, kokte det utenfor. Drammens store sønner hadde kamp på hver sin side av veien. all ære til disse lagene, men maken til unntakstilstander ser man bare på 17.mai. heretter trener jeg på åssida når Godset spiller hjemmekamp.... kanskje greit å sjekke det før jeg reiser avgårde


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Knebøy 180 Benk 117,5kg Markløft 177,5kg Sammenlagt: 475kg Kl 63kg

"Why choose failure, when success is an option"

Utlogget LilleMy

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 884
  • Honnør: 128
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 884

  • liten men tøff
Sv: LilleMy - nå med tre små krapyl!
« #167 : 15. mars 2010, 22:05 »
dagens på akro:

knebøy:
2*5 40kg
1*5 55kg
1*5 70kg
1*7 80kg

tåhev
3*20 70kg

supersett 3*15:
crossover 15kg
skrå hantelpress 10kg

supersett 3*15
nedtrekk bredt grep foran 40-45-45kg
sittende roing 40-45-45kg

benkpress med beina opp
2*5 30kg
1*5 40kg
1*7 47,5kg
1*20 20kg, bredt grep til halsen

rygghev 3*12 10kg
mage 4*12 rotasjon 50kg motstand

deretter en drøy times tåpelig håndballtrening uten mål og mening for min del... jeg er jo ikke sliten en gang!!!!

men brystet har fått en heftig gjennomgang, litt sur i muskulaturen etter benken igår, men ikke verre enn at jeg klarer å gjennomføre med stil. liker mange reps, men håper antall reps er på vei nedover snart..hint-hint kjære snille trener Kiss

ellers blir uka litt kaotisk mtp trening. i morgen er jeg på kurs hele dagen, og svømmer med nr 1 på kvelden. får kjøre inn en dag og så blir det ny skjorte økt i hallen til lørdag.  Cheesy


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Knebøy 180 Benk 117,5kg Markløft 177,5kg Sammenlagt: 475kg Kl 63kg

"Why choose failure, when success is an option"

Utlogget LilleMy

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 884
  • Honnør: 128
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 884

  • liten men tøff
Sv: LilleMy - nå med tre små krapyl!
« #168 : 17. mars 2010, 21:59 »
trening tirsdag:
7 km lett jogg til Kiwi for melk og brød.

trening onsdag:
1,5 t håndballtrening, denne gangen litt mer effektiv og opplagt. lett jogg frem og tilbake til hallen.

deilig å kjenne bar bakke under beina, det er vår i lufta og deilig temperatur ute. av en eller annen merkelig grunn er jeg ikke mørkeredd når jeg løper ute alene. kanskje fordi jeg innbiller meg at jeg kan løpe fra hvem som helst. Tongue men så fort jeg må være hjemme alene en kveld, da er nervene i høyspenn og jeg må sove med tv'n på Huh

idag ble det en god beinøkt på hjemveien, konsentrerte meg om å spenne godt i fra, dra beina godt opp og sparke til i steget. god og sur i låra nå, akkurat som etter en heftig bøyøkt. likevel ikke så tungt, Safri duo holdt meg gående Grin


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Knebøy 180 Benk 117,5kg Markløft 177,5kg Sammenlagt: 475kg Kl 63kg

"Why choose failure, when success is an option"

Utlogget Krollo

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 772
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 772

Sv: LilleMy - nå med tre små krapyl!
« #169 : 19. mars 2010, 12:35 »
Tenkte du forrige mandag? Isåfall leste jeg litt for sent Tongue
Stats:
19 år
178cm
85kg


Loggbok!


Bildeprofil

Utlogget LilleMy

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 884
  • Honnør: 128
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 884

  • liten men tøff
Sv: LilleMy - nå med tre små krapyl!
« #170 : 19. mars 2010, 19:18 »
dagens lille på akro:
knebøy:
2*5 40kg
1*5 55kg
1*6 70kg

markløft:
2*5 50kg
1*5 65kg
1*2 80kg
1*6 90kg
1*11 80kg

benkpress
2*5 30kg
1*5 37,5kg
1*6 42,5kg

smalbenk
2*7 40kg

fransk press cable
3*15 25kg
i supersett med hantelcurl
3*15 10kg

facepulls
3*15 30kg
i supersett med shrugs
3*15 10kg

leg ext
3*15 30kg
i supersett med
lår curl
3*15 30kg

flott, supert trøkk i kroppen, må være pizza'n fra igår som gjorde underverker :Smiley skremte vannet av en stakkars mann som prøvde å ta benken min midt under supersett runden. jeg kom løpende fra andre enden av rommet for å hindre han. hadde tross alt bare et sett igjen. han tok det hele med fatning og lo godt av meg. ble forøvrig tatt på fersken da jeg levde meg vel inn i Queens "bohemian rhapsody" på ipoden og sang og danset med. jeg som trodde jeg var alene blush

nå skal jeg sove litt med vesla på sofaen før nattevakt. i morgen er det skjorteøkt i hallen. fått sydd inn drakta. skredderen sa han følte seg veldig mann når sånne bodybuilder damer som meg kommer og ber han sy inn skjorta Tongue

ps Per Ove: NÅ er det på tide med no tyngre vekter. jeg er lei av å drive "idrett" Angry 3'ere passer meg utmerket! Grin


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Knebøy 180 Benk 117,5kg Markløft 177,5kg Sammenlagt: 475kg Kl 63kg

"Why choose failure, when success is an option"

Utlogget LilleMy

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 884
  • Honnør: 128
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 884

  • liten men tøff
Sv: LilleMy - nå med tre små krapyl!
« #171 : 19. mars 2010, 19:19 »
Tenkte du forrige mandag? Isåfall leste jeg litt for sent Tongue

jepp, men jeg er det til mandag igjen, så du kan jo stikke innom da. jeg trener hver mandag fra halv8.  Smiley


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Knebøy 180 Benk 117,5kg Markløft 177,5kg Sammenlagt: 475kg Kl 63kg

"Why choose failure, when success is an option"

Utlogget LilleMy

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 884
  • Honnør: 128
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 884

  • liten men tøff
Sv: LilleMy - nå med tre små krapyl!
« #172 : 20. mars 2010, 23:52 »
dagens økt i sandehallen:

knebøy, uten belte:
2*5 40kg
1*5 55kg
1*2 70kg
1*5 82,5kg

rygghev
3*12

benkpress
2*5 30kg
1*5 40kg
1*3 45kg
1*5 50kg

med skjorte:
1*2 72,5kg først til 4 cm kloss, så 2 cm kloss
1*2 75kg til samme klosser
1*1 75kg helt ned, altfor lett Grin

10 min intervall på mølle.

rett fra nattevakt, med kun tre timer søvn på morgenen og så går det så bra, må tyde på bra form Tongue har fått sydd inn drakta, og nå satt den veldig bra. kan nok sys inn enda litt, men drøyer til etter benk-NM. veldig motiverende å se gutta boys løfte så bra idag, samt at det kom to ferskinger fra akro som ønsker å prøve styrkeløft. Cheesy så får vi bare se hvilken vektklasse det blir til helga. samler endel vann på nattevakter Undecided

da vi kom hjem fra trening, kasta nr 2 opp og deretter begynte en rekke runder med diare. men var ikke dårligere enn at ho ville ha godteri. kjørte på med litt "stoppekost" og så sovnet vi sammen på dyna foran peisen. 18smileysleep i morgen blir det middag hos x-stemor og en langkjøring på kvelden. fikk også lovnader om tyngre vekter og færre reps fremover, gleder meg Kickass


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Knebøy 180 Benk 117,5kg Markløft 177,5kg Sammenlagt: 475kg Kl 63kg

"Why choose failure, when success is an option"

Utlogget Per Ove

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 96
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 96

Sv: LilleMy - nå med tre små krapyl!
« #173 : 23. mars 2010, 10:22 »
"men brystet har fått en heftig gjennomgang, litt sur i muskulaturen etter benken igår, men ikke verre enn at jeg klarer å gjennomføre med stil. liker mange reps, men håper antall reps er på vei nedover snart..hint-hint kjære snille trener "

"ps Per Ove: NÅ er det på tide med no tyngre vekter. jeg er lei av å drive "idrett"  3'ere passer meg utmerket! "

Slapp av du a, vektene øker progressivt over tid (du er jo så jæv... utålmodig!), bare sørg for å få alle øktene dine hver uke du, så kommer jo kiloene. Ved å kjøre såpass høy frekvens på bøy og benk tror jeg det er gunstig med lavere belastning og noe høyere antall reps, men samtidig få arbeidssett pr økt for resitusjon (her avviker jeg noe fra Dietmar). Men dette tror jeg vi har snakket om før...

Og den nye bøydrakta tester du på klubbstevnet 10.april, ikke sant?  Wink

Per Ove




Utlogget LilleMy

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 884
  • Honnør: 128
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 884

  • liten men tøff
Sv: LilleMy - nå med tre små krapyl!
« #174 : 23. mars 2010, 11:56 »
mandagsøkt på akro:

knebøy uten belte:
2*5 40kg
1*5 55kg
1*3 70kg
1*7 82,5kg

benkpress
2*5 30kg
1*5 40kg
1*3 45kg
1*7 50kg

crossover
2*15 15kg
i supersett med skråbenk hantler
2*15 10kg

tåhev
4*20 70kg

nedtrekk
2*15 40kg

sittende roing
4*15 40kg

og så ble klokka halv9 og jeg måtte fyke til håndballtrening.

... tok derfor resten samt onsdag økta idag:

Knebøy uten belte, ekstra sakte:
2*5 40kg
1*5 55kg
1*7 70kg

markløft
2*5 50kg
1*5 65kg
1*2 80kg
1*7 90kg
1*12 80kg

benkpress:
2*5 30kg
1*5 40kg
1*7 45kg

face pulls
4*15 25kg
i supersett med
shrugs
4*15 12,5kg hantler

crossover
2*15 15kg
skråbenk hantler
2*15 10kg

nedtrekk
2*15 45kg


tom for energi idag gitt. var en fin økt igår, utrolig mye folk der da, pleier ikke det. trives best når jeg kan styre på. men idag var jeg bare sliten og trøtt. vektene gikk greit men hodet var ikke med. var innom kjøpesenteret etter trening men orket ikke gå rundt, så dro hjem. kroppen er fin den, men bare sliten. har sykdom i huset, kaller det bare Myrvangen sjukestugu. to med omgangssyke siden helga, samt en større sårinfeksjon hos nr 1 som krever stell a en halvtime morgen og kveld, med en helvetes mye krangling og megling. skjønner det gjør vondt Undecided så idag har mor handla inn litt bestikkelser Wink samt en "du har vært flink til å trene til tross for at du var sliten"-gave til meg selv Tongue

Slapp av du a, vektene øker progressivt over tid (du er jo så jæv... utålmodig!), bare sørg for å få alle øktene dine hver uke du, så kommer jo kiloene. Ved å kjøre såpass høy frekvens på bøy og benk tror jeg det er gunstig med lavere belastning og noe høyere antall reps, men samtidig få arbeidssett pr økt for resitusjon (her avviker jeg noe fra Dietmar). Men dette tror jeg vi har snakket om før...

Og den nye bøydrakta tester du på klubbstevnet 10.april, ikke sant?  Wink

Per Ove

har jeg så j...a mye valg?Huh  Wink lover å la drakta ligge til da, men da tar du det fulle ansvaret når jeg ryker ut pga grunne bøy?? må sy den inn litt på stroppene og i siden. ellers sitter den perfekt i låra. var litt kjedelig da, tror du jeg kan stryke på noen kule merker? sånn som russen har på dressene sin?? Tongue

og jeg stoler fullt og helt på deg og dine ferdigheter til å lage og planlegge programmer. men husk hvem som lærte meg opp i styrkeløft da, ikke rart jeg er utålmodig Wink så du må nok bare tåle at jeg blir litt grinatt i ny og ne, men du vet jeg utrolig glad for all tid du bruker for at jeg skal bli sterkest mulig Kiss Kiss



Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Knebøy 180 Benk 117,5kg Markløft 177,5kg Sammenlagt: 475kg Kl 63kg

"Why choose failure, when success is an option"

Utlogget LilleMy

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 884
  • Honnør: 128
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 884

  • liten men tøff
Sv: LilleMy - nå med tre små krapyl!
« #175 : 23. mars 2010, 22:42 »
tok en liten joggetur på kvelden for å kjøpe rundstykker til veslas skolematpakke. har så vondt av dem nå som de er syke. Undecided skulle egentlig hatt fisk også, men fyren i ferskvaredisken var så forbanna barsk at jeg ikke turte å gå bort what så da ble det bare rundstykker. og lilla påskeegg.... Food

men det positive var jo at turen gikk utrolig bra, mye bedre energi enn styrkeøkta tidligere idag. nå skal det sies at jeg blir veldig inspirert av musikk og har lagt inn musikken på ipoden slik at jeg bygger opp intensiteten. idag måtte jeg likevel ty til Mods halvveis ut i løypa. jeg er jo egentlig "skap-rogalending! og lengter ofte nedover når våren kommer. fantastisk sted og sjarmerende dialekt..... og opp Poppegårds gikk det bare fortere og fortere til E-type..... gud jeg begynner å bli gammel :Smiley


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Knebøy 180 Benk 117,5kg Markløft 177,5kg Sammenlagt: 475kg Kl 63kg

"Why choose failure, when success is an option"

Utlogget Rødhette

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 740
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 740

Sv: LilleMy - nå med tre små krapyl!
« #176 : 25. mars 2010, 09:25 »
Hei Hege,

Synes du ikke det er tungt å kombinere så mye løping/håndballtrening og knebøy? Jeg blir veldig tung i beina av knebøy  Smiley

Utlogget LilleMy

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 884
  • Honnør: 128
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 884

  • liten men tøff
Sv: LilleMy - nå med tre små krapyl!
« #177 : 25. mars 2010, 09:56 »
Synes du ikke det er tungt å kombinere så mye løping/håndballtrening og knebøy? Jeg blir veldig tung i beina av knebøy  Smiley

jeg synes ofte det motvirker denne tungheten i beina. men prøver å være bevisst på når jeg har langkjøring, og når jeg har intervaller. er så og si aldri sur i beina hvis jeg tar 10 min intervall etter bøy eller mark. nå har jeg jo hatt mye reps og lavere vekter, så det blir spennende å se hvordan jeg reagerer når belastningen øker.

og på håndballen står jeg i mål, svært lite løping der, mer mental trening mtp å holde fokus over lengre tid, og det kjenner jeg har gjort godt. håndballen er over etter påske, så da blir det full fokus mot NM Cheesy


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Knebøy 180 Benk 117,5kg Markløft 177,5kg Sammenlagt: 475kg Kl 63kg

"Why choose failure, when success is an option"

Utlogget LilleMy

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 884
  • Honnør: 128
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 884

  • liten men tøff
Sv: LilleMy - nå med tre små krapyl!
« #178 : 28. mars 2010, 17:01 »
da var delmål 1 unnagjort: Benkpress NM 2010.

var veldig i tvil på formen, hadde kanskje banta litt for lenge. spist bra og veide 55,5 da jeg dro hjemmefra. drømte om at jeg glemte å stille klokka og våknet i full panikk for sent til at jeg rakk innveiiinga. heldigvis våkner jeg opp, lettere forvirra og skjønner det er en drøm, før jeg kikker på klokka og ser at jeg har en halvtime på meg til å kle meg, to unger, smøre mat, pakke lekebag og stable alt ut i bilen på en halvtime woot

stressa som en villmann, var usikker på veien og havnet bak en forbanna sinke... enda godt var det, ellers hadde det blitt en dyr tur.. må være Norges mest fotobokstrakfikerte vei dry

oppvarming gikk bra. 10 min lett jogg, deretter mage, rygg og pushups i forskjellige varianter med jentene.(Som forøvrig oppførte seg som noen engler, heiet på mamma og jublet høyt da mamma hadde vunnet  ::biggrin:Smiley

 oppvarming med skjorte gikk ikke helt etter planen. singel på 70 til 2 cm kloss var uryddig, så gikk ned på åpningen fra 72,5 til 70, for å sikre.

1. løftet på 70kg: lett og godkjent 3-0
2. løftet på 75kg: greit og godkjent 3-0
3. løftet på 77,5kg greit, litt tungt, godkjent 3-0 (eller 2-1, husker ikke helt)

hadde lapp klar på 80, men laglederen rakk ikke å levere lappen. godt er det, ikke sikkert det hadde gått idag.

nå skal det satses ordentlig frem mot NM. skal supplere kosten med litt proteiner og kreatin (ble anbefalt dette av kostholdsmannen på standen der) så blir det bedre trykk  biggrin men alt i alt, fornøyd, pers i 56'n med 7,5kg.


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Knebøy 180 Benk 117,5kg Markløft 177,5kg Sammenlagt: 475kg Kl 63kg

"Why choose failure, when success is an option"

Utlogget Electra

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 355
  • Honnør: 177
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 355

Sv: LilleMy - nå med tre små krapyl!
« #179 : 28. mars 2010, 17:37 »
Gratulerer med pers og vinst Hege  Smiley
"Gorau adnabod, d'adnabod dy hun."

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!