Skrevet av Emne: festmusikk  (Lest 6500 ganger)

Utlogget Prodigy92

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 450
  • Honnør: 202
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 450

Sv: festmusikk
« #30 : 10. april 2008, 16:08 »
Hehe. Nå har jeg hørt på Detroit techno siden jeg var 12 år. Og det er snart 15 år siden. Synes det er fantastisk mye ELENDIG musikk som folk kaller "techno", og meg bekjent er det omtrent en promille av de som hører på "techno" som har noen som helst anelse om hva techno er for noe og hvor det kommer fra.

Den første gangen begrepet techno ble tatt i bruk var på låta Cosmic Cars av Juan Atkins ( Cybotron) på Metroplex, Detroit techno city Wink i 1981. Anbefaler deg å lese litt om det hvis du er interessert. De var svarte studenter i en by som undergikk store depresjoner etter GM`s nedgangstider på tidlig 80tall, og musikken er en blanding av mekanisk og detached science fiction pregete elektro lyder og sjelfull afroamerikansk musikk. Finner noe for enhver smak i den sjangeren.  Folk som Jeff Mills, Claude Young og Robert Hood spiller og lager mye detroit techno enda. Og de seinere årene spredde det seg til hele verden, så nå lages jo detroit techno overalt.

Claude young og robert hood spiller forøvrig i Oslo i nermeste framtid Smiley

Men ellers hører jeg mest på klassisk rock og metall.   Bare en digresjon siden dere var interessert i elektronika. detroit techno er nok den sjangeren jeg kan absolutt mest om. Har til og med skrevet flere artikler for diverse musikk-sider på nettet om det.

Prøver å finne litt detroit techno nå, virker litt mer klassisk, men hvilken sjanger vil du definere Pakito, Benny benassi, sensation white generelt i da? Nå som jeg tenker over det vet jeg egentlig ikke så mye om de forskjellige sjangrene:P

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: festmusikk
« #31 : 10. april 2008, 16:15 »
Altså, det jeg har sett av sensation white og slikt, så vil jeg vel kalle det trance. Men nå er det engang slik at i den elektroniske verdnen så renner det over av diverse sub-sjangere osv. Og jeg følger ikke så mye med på sånt lenger. Om ting er tech-house, disco-funk, syre-dance eller ambient-techno. Men benny banassi og slikt er vel litt hard trance. For meg blir sånn musikk lite givende..sier ikke at det ikke funker på en fjortisfest og sånn, men det mangler essens og tyngde.

Detroit er både klassisk og nytt.  Mye av det gamle er ren og skjær elektro..
Men endel av det nyere minner mer om soul, hiphop, jazz , funk og house

Du kan jo sjekke ut Drexciya, Model 500, juan atkins, cybotron

Av det som er hardere og mer "techno" aktig kan du sjekke ut Jeff Mills, Ken Ishii, claude young

Av det mer soulfulle kan du sjekke ut Carl craig feks.


Her er en smakebit av Ken ishii, en japansk detroit techno produsent..han har mye kult.

http://www.youtube.com/watch?v=PnU51pb47yM


Her er Jeff mills og montpelier filharmoniske orkester som spiller hans låt The Bells i en klassisk versjon. Ganske artig.
Jeff Mills har bla. laget musikken til nyinnspillingen av filmen Metropolis, og flere andre filmer. Han og flere av detroit folka er jo veldig annerkjente musikere i mer konservative kulturelle miljøer også.

http://www.youtube.com/watch?v=STpOak4iAJY&feature=related
Sa brura

Utlogget Mr_Erik1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 735
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 735

  • Pumping iron..!:-D
Sv: festmusikk
« #32 : 10. april 2008, 16:24 »
Uff av meg, den Trance listen ovenfor lyse av ordet " FAIL!!"
Ellers så slår alltid Turboneger med Wasted again alltid ann på fest.
jeg hører på den slags musikk og du på turbonegro, respekter det.
eat,train,sleep,repeat.

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: festmusikk
« #33 : 10. april 2008, 16:49 »
fuck trance og turboniggers... det er Primus som gjelder Wink

http://www.youtube.com/watch?v=fH6Gzxlvh2s
Sa brura

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!