Skrevet av Emne: Sauna Magebelter!  (Lest 6560 ganger)

Utlogget Nitra

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Sauna Magebelter!
« : 07. april 2008, 23:55 »
Hei!

Som tittelen sier er jeg ute etter erfaringer og fakta rundt magebelter. Har gått til anskaffelse av et belte som (i teorien) fungerer slik at den varmes opp til en viss grad (justerbart), for at du så skal "svette" ut og forbrenne fett. Lurer litt på om dette bare er tull eller om det faktisk er verdt og bruke 40 min på daglig?

Er en gutt på 18 år, går på idrettslinja og har masse kunnskap om trening. Jeg er også veldig aktiv og trener mye. Grunnen til at jeg kjøpte det belte var med en hensikt å få "tydeligere" mageruter til sommeren. Jeg er nesten 2m og veier 98kg. Har et veldig godt treningsgrunlag allerede og har drevet med styrketrening og proffesjonell idrett lenge.

Mitt daglige kosthold er bra med store varriasjoner innen "sunne/fornuftige" matvarer. Tar også kosttilskudd som kreatin, protein, tran og omega daglig for å toppe kostholdet enda mer.

På treningsfronten nå er jeg inne i et deffe program der jeg er ute å løper 1 mil annen hver dag før frokost og skole. I tilleg trener jeg allsidig idrett på skolen hver dag og har 3 styrketrenings-økter i uka. Tanken min med å bruke belte er å minke underhudsfettet i mage området, ment som en slags ekstra "boost" til sunnere mage.

Har selvfølgelig googla litt rund på forumet og andre steder etter en tråd som svarer på dette, men eneste jeg finner er en masse "6-pack" traåder med tips og spørsmål. Ingen som omhandler disse såkalte varme-beltene. Tenker heller ikke på ems-støm belter, men varme belter altså.

Håper det er noen av dere som har hørt/-egne erfaringer med disse, fordi det er utrolig bortkasta for min del, og bruke så lang tid hver dag hvis det ikke funker. 

takk Smiley

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Sauna Magebelter!
« #1 : 08. april 2008, 07:29 »
Støtt deg til fysikkens lover, det lønner seg som regel. Kort fortalt, dette er bortkastede penger. Dersom du går idrettslinja bør du ha mer enn nok kunnskap til å sette opp et kosthold som får deg ned i vekt slik du ønsker samt trene fornuftig for å bidra til dette.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Sauna Magebelter!
« #2 : 08. april 2008, 07:39 »
Var jeg deg ville jeg benyttet med av en kombinasjon av styrketrening, cardio-trening og diett.

For cardiotrening ville jeg valgt høgintensiv intervall-trening.

Å løpe bortimot en time annenhver dag er ikke nødvendig. Bedre å gjøre det unna på kortere tid. Så slipper du å kaste bort så mye muskelmasse.

Apropo, det med belte - så er et slikt belte som å tro på julenissen.

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Sauna Magebelter!
« #3 : 08. april 2008, 07:41 »
Må si meg enig meg UaC og stallion i denne saken - magebelte er bortkastede penger! Det finnes ingen enkle måter å en bra fysikk på, og man må belage seg på å ofre en del for å oppnå målene sine. De som kommer lett til resultater bruker sannsynligvis midler jeg ser på som juks (gidder ikke ta diskusjonen om hvorfor nå...).

For øvrig syns jeg folk er altfor naive mht trening. De tror litt fjas her og litt fjas der gir dem strandform og styrke i lange baner, men fakta er jo at de ikke kommer noensteds. Folk vil ha, men er ikke villige til å yte og velger smertefrie og visstnok effektive metoder (som ikke funker).

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Sauna Magebelter!
« #4 : 08. april 2008, 07:43 »
Noen har genetisk bedre forutsetninger enn andre for å f.eks. komme i god form virker det som, men alle jeg vet om som har markert og flat mage, de trener veldig mye. Har ennå til gode å komme over sofasitteren med sixpack.

Men at det er mange ungdommer som ikke har et bevisst kosthold, men derimot et meget høgt aktivitetsnivå som har sixpack, det er sikkert og visst.

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Sauna Magebelter!
« #5 : 08. april 2008, 07:45 »
Noen har genetisk bedre forutsetninger enn andre for å f.eks. komme i god form virker det som, men alle jeg vet om som har markert og flat mage, de trener veldig mye. Har ennå til gode å komme over sofasitteren med sixpack.

Men at det er mange ungdommer som ikke har et bevisst kosthold, men derimot et meget høgt aktivitetsnivå som har sixpack, det er sikkert og visst.

Men det er forskjell på å ha six-pack og muskler og six-pack og skamtynn beachbody. Er man skamtynn vil jo magerutene i større grad synes... Smiley

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Sauna Magebelter!
« #6 : 08. april 2008, 07:53 »
"skamtynn beachbody"... hahahahah Cheesy lol

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!