Skrevet av Emne: Hele dorullen  (Lest 5684 ganger)

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Hele dorullen
« #45 : 01. april 2008, 21:35 »
Æsj Sad
Du graver din sossegrav bare dypere og dypere.

Nå er det bare å løpe ut og få deg noen baby-rosa skjorter og kaptein sabeltann-sko (som en bekjent av meg kunne opplyse om at var heute couture blant vestkantsossen i Hemsedal)

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Hele dorullen
« #46 : 01. april 2008, 21:46 »
Undertegnede har jobbet et sted hvor det var vanlig praksis å skylle seg bak med vann. Det å vasse i 2cm sterkt fortynnet drit er ikke det som gjør en mandags morgen god. Så omgivelsene blir lett kjipere av denslags.

Videre, så har undertegnede for noen år tilbake gjort en hobby-vitenskapelig studie av vannskylling av rassen. Hele yoga-gjengen proklamerte vannspylings fortreffelighet, og undertegnede har prøvd med flere strategier fra bare å renne vann til kraftig spyling. Og uansett hvor iherdig undertegnede prøvde å få renset opp, så var det alltid møkk på kontroll-tørket som jeg tok til slutt.

For at det skal funke må man ty til å gni inn rassen skikkelig med såpe eller løsemidler.

Så: enten er det et mystisk tricks jeg ikke har fått med meg eller så er vannspyling underlegent papir.

Tror faktisk å tørke godt med papir er overlegent enn å bare skylle med vann. Da får man betydelig bedre mekanisk rensing. I tillegg så slipper man at hendene blir et fuktig miljø som nettopp er trickset for å få bakterier til å florere.

Har faktisk ikke prøvd å skylle selv, så jeg har ikke praktisk erfaring. Tørking og så spyling høres best ut.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Hele dorullen
« #47 : 01. april 2008, 21:47 »
men har du prøvd å "squatte" på dass? Det er faktisk overlegent det å sitte vanlig slik vi gjør i vesten.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Hele dorullen
« #48 : 01. april 2008, 21:52 »
Har faktisk ikke prøvd å skylle selv, så jeg har ikke praktisk erfaring. Tørking og så spyling høres best ut.
Tja, tror det er en fordel å tørke til slutt. Det gir gode vekstvilkår for bakterier hvis man er fuktig bak.

Men skylling kan være et alternativ for hvis forbruk av dorull eller slitasje på indre deler av fiseringen er et problem. Men jeg holder da som sagt en knapp på å tørke til slutt.


Celdiir

  • Gjest
Sv: Hele dorullen
« #49 : 01. april 2008, 21:53 »
Noen argumenter for å "squatte" på dass

Sitat fra: Wikipedia.org Squat Toilet
Squatting might help to build the required pressure more comfortably and quickly.[3]
Squatting makes elimination faster, easier and more complete.[4]
Elimination in squatting posture protects the nerves that control the prostate, bladder and uterus from becoming stretched and damaged.[5]
Squatting relaxes the puborectalis muscle which normally chokes the rectum in order to maintain continence.[6]
Squatting securely seals the ileocecal valve, between the colon and the small intestine. In the conventional sitting position, this valve is unsupported and often leaks during evacuation.[7]
For pregnant women, squatting avoids pressure on the uterus when using the toilet. Daily squatting helps prepare the mother-to-be for a more natural delivery.[8]
Squatting may reduce the occurrence or severity of hemorrhoids[9][10] and possibly other colorectal disorders such as diverticulosis[11] and appendicitis.[12]

Som jeg har skrevet før så er mennesker "squatting machines". Sitting suger.


Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Hele dorullen
« #50 : 01. april 2008, 21:55 »
men har du prøvd å "squatte" på dass? Det er faktisk overlegent det å sitte vanlig slik vi gjør i vesten.
Ja, får mer trøkk! (og i følge den ovennevnte yoga-gjengen, så har det noe anatomiske karma-kosmiske aromaterapeutiske fordeler også.)

Squatting var standard i Kina, så jeg fikk praktisert det. Ingen traumer fra det. Får som sagt bra trøkk. Smiley

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Hele dorullen
« #51 : 01. april 2008, 22:00 »
Ja jeg begynte med dette på Sri Lanka når jeg var der, selv om de hadde vanlige dasser. Bare rett og slett setter føttene på ringen og squatter ned. Rart i begynnelsen men det er faktisk veldig bra.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Hele dorullen
« #52 : 01. april 2008, 22:04 »
Ja jeg begynte med dette på Sri Lanka når jeg var der, selv om de hadde vanlige dasser. Bare rett og slett setter føttene på ringen og squatter ned. Rart i begynnelsen men det er faktisk veldig bra.
Nåja, kjenner til den praksisen fra ovennevnte jobb. Var ikke sjelden at hele vanncisternen var godt dusjet av brun saus, så det virket ikke som treffsikkerheten alltid var på topp....

Utlogget kenboy

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 553
  • Honnør: 87
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 553

Sv: Hele dorullen
« #53 : 01. april 2008, 22:05 »
Litt av en DRITTRÅD woot

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Hele dorullen
« #54 : 01. april 2008, 22:22 »
Nåja, kjenner til den praksisen fra ovennevnte jobb. Var ikke sjelden at hele vanncisternen var godt dusjet av brun saus, så det virket ikke som treffsikkerheten alltid var på topp....

Er nok ikke helt ideelt ved sprutbæsj nei. Men ved vanlig eliminering er det så koooooselig så!!!!
 
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Hele dorullen
« #55 : 01. april 2008, 22:41 »
men har du prøvd å "squatte" på dass? Det er faktisk overlegent det å sitte vanlig slik vi gjør i vesten.

Jeg er definitivt på IPF-laget, men jeg tror at WPO-teknikken vil være overlegen her.  Vid fotstilling, knærne utover, fullt spenn i ryggen og rompa ut og bakover er tingen. 
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Hele dorullen
« #56 : 01. april 2008, 23:31 »
Jeg er definitivt på IPF-laget, men jeg tror at WPO-teknikken vil være overlegen her.  Vid fotstilling, knærne utover, fullt spenn i ryggen og rompa ut og bakover er tingen. 


da blir du sittende med ræva PÅ cisternen
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Hele dorullen
« #57 : 02. april 2008, 11:01 »
Litt av en DRITTRÅD woot
Er vi fintfølende, Frøken Kenboy? Wink

Skiting er jo ikke noe mer unaturlig enn å spise. De har jo egne tv-programmer om mat, så vitterlig, jeg synes at egne tv-programmer om driting er på sin plass. Hmm, det hadde vært noe!

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Hele dorullen
« #58 : 02. april 2008, 12:12 »
Skiting er jo ikke noe mer unaturlig enn å spise. De har jo egne tv-programmer om mat, så vitterlig, jeg synes at egne tv-programmer om driting er på sin plass. Hmm, det hadde vært noe!

....og så har me juksa litt, og tatt ned setet FØR vi satt oss idag!
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Hele dorullen
« #59 : 02. april 2008, 18:51 »
....og så har me juksa litt, og tatt ned setet FØR vi satt oss idag!
Ja, og egen spalte om tørketeknikk.

Dagens tørk er den rumenske dobbelt-twist'en, som egner seg godt ved løs mave av type IIb. Man tar et blad fører det inn mot anus langs dene ene rumpeballen i en stor sirkelbevegelse. Hemmeligheten er å samtidig vri håndleddet slik at et nytt område av tørket hele tiden blir eksponert mot avføringen. Dette grepet tillater deg å skuffe maksimalt med skitt med en meget god utnyttelse av tørk-flaten. For de litt tungnemme av oss, skal vi nå demonstere dette tørket sittende på huk uten toalett...

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!