Skrevet av Emne: svimmelhet  (Lest 2125 ganger)

Utlogget Stormchief

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

svimmelhet
« : 16. januar 2004, 18:37 »
(så ikke at et lignende emne lå inne her håper ikke det gjør noe)

Hei! Jeg er ny her. Er en mann på 35 år som veier litt mye og som nå fra årsskiftet trener på sats. Jeg varmer opp med å sykle 24 min. moderat intensitet. Deretter styrketrening. Jeg liker å trene selvom det er uvant.
Får man god effekt av trening selvom man ikke tar seg helt ut på hvert apparat? Hvor mye væske (jeg er stor) bør jeg drikke under trening (1,5 time)
Idag mens jeg trente, er den benpress det heter? Man ligger på ryggen og skyver seg bakover? Har på 140 kg og det føles greit opptil 15 gjentagelser (repitisjoner?).
Men i dag ble jeg svimmel når jeg satte meg opp etter andre runde. Likevel gjennomførte jeg tredje runde og når jeg da satte meg opp ble jeg veldig svimmel. Bøyde meg ned og satt slik i ett minutt. Det hjalp. Men mistet lysten på å trene mer i dag. Og nå gruer jeg for det apparatet neste gang. Er jo pinlig. Masse folk der. Jeg har en tendens til å gi alt på trening. Men det er jo uvant og jeg er ingen ungdom heller. Noen som vet noe om trening, svimmelhet, intensitet etc? Har noe sosial angst men føler at denne svimelheten (og kraftig hjertebank i ett minutt) hadde med det fysiske å gjøre.

Fint forum  Smiley
Mvh Storm

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

Re:svimmelhet
« #1 : 16. januar 2004, 18:46 »
Les denne posten: http://www.treningsforum.no/index.php?board=1;action=display;threadid=6629;start=0 og denne http://www.treningsforum.no/index.php?board=23;action=display;threadid=6793

Mye nyttig informasjon der. I korte trekk kan jeg jo nevne at bentrening tar veldig fysisk og mentalt på kroppen. Her er det viktig og føre et godt velbalansert kosthold + rikelig med vann.
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Utlogget Stormchief

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Re:svimmelhet
« #2 : 16. januar 2004, 18:50 »
Hei Number1. Tusen takk for svar og link. Så det er ikke unormalt altså. Er jo ok å høre det da. Vil jo trene.

mvh S

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

Re:svimmelhet
« #3 : 16. januar 2004, 18:55 »
Vær oppmerksom på at du ikke _alltid_ skal gi ALT på trening. Dersom du ikke har planer om å stille i kroppsbygging er det viktig å trene på overskuddet og av og til kan du presse deg mer enn ellers. Selv kroppbyggere som trener på elitenivå trener også på overskuddet, kanskje ikke alltid, men treningen deres er i så fall nøye planlagt og lagt inn hviledager og hvileuker nå og da i planlagte perioder for å unngå overtrening mm.  samt at de har GODE kostrutiner. Stå på og lykke til videre med treningen! Bare spør oss her inne om du lurer på mer ang. dette eller noe annet. Vi er veldig hjelpsomme. Wink
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Utlogget Stormchief

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Re:svimmelhet
« #4 : 16. januar 2004, 19:38 »
Ja, jeg surfer rundt på sidene deres her. Mye nyttig. Jeg har rett og slett ikke tenkt over at hard trening er uvant for kroppen nå. Får legge lista ett hakk ned fremover en stund. Se nærmere på væske og karbohydrater og slikt. Takk for svar  Smiley

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

Re:svimmelhet
« #5 : 16. januar 2004, 19:58 »
Stemmer. Er du nybegynner er du nødt til å tilpasse kroppen den økte vektbelastningen og ikke gå rett på de tyngste vektene å tømme deg helt!
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Utlogget Stormchief

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Re:svimmelhet
« #6 : 24. januar 2004, 21:11 »
Har nå tatt av mye vekt men tar øvelse sakte. Ser teit med lite vekt med det kjennes som god trening når jeg både løfter og slipper ned sakte.
Takker for tips. Vet ikke hvordan man gir honnør.
Kjener allerede positiv effkt av trening. Alt fysisk gjøres litt lettere.
Får hjertebank av og til. Pulsen øker sånn uten videre men roer seg etterhvert. Er dette fordi kroppen har fått forandring eller bør jeg sjekke med lege?
mvh Storm

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Re:svimmelhet
« #7 : 24. januar 2004, 21:29 »
plutselige hjertebank hørtes jo litt snålt ut men....

Det gir god effekt og trene med god muskelkontakt, og ikke nødvendigvis tungt. Progresjon og variasjon er det som er viktig, ikke å løfte tyngst. Om det er vokse du vil, og styrke ikke er førstepri.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Stormchief

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Re:svimmelhet
« #8 : 03. februar 2004, 00:33 »
Takk for svar, ja variasjon har jeg god mulighet til. Snart er det greiere å komme seg ut og sykle også i tillegg til styrketreningen. Blir fortsatt svimmel når jeg trener rygg/skuldre og ved beinpress. Tror jeg vil bytte ut liggende/sittende beinpress og gjøre det med vekter i stedet oppreist. Nå vil jeg forsøke å spise karbohydrater en stund før trening.
Tar tid å sette seg inn i alt dette med kosthold og trening.
 :Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!