Skrevet av Emne: Missy- 2x170 rawmark s. 222  (Lest 593897 ganger)

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: Missy- strong&not skinny
« #3120 : 16. desember 2011, 18:47 »
om det er gummivekter eller jern har jeg egentlig aldri merket noen forskjell på:) Nei vi kan jo ikke alle være enige:) hehe

Det er egentlig en enorm forskjell, jeg bøyer og marker nok ca 20-30kg mer med gummiskiver og vektløfterstang enn det jeg gjør med styrkeløftstang og jernskiver. Stanga blir veldig død med jern og styrkeløftstang, og virker tyngre. Mens gummiskivene bygger veldig langt ut på stanga, og i tillegg er stanga mykere som vil gi en bounce i bunn i knebøy. Mens i markløft vil man kunne dra stanga lenger opp før skivene letter fra gulvet
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Missy- strong&not skinny
« #3121 : 16. desember 2011, 18:49 »
Du er ikke helt på jordet, men litt. Noen har en kroppsammensetning som gjør at de vil ha bedre vinkler for å bøye nakkebøy(stanga høyt, rett rygg, knærne langt frem) andre har vinkler som tilsier at lav stangplassering og hofta mer bak vil gi mer kg.
Det som er lettere eller tyngre for deg er ikke nødvendigvis det samme for andre

Sålenge man når samme dybde, så er bøyen like godkjent. Det er flere vektløftere som kjører relativt grunne bøy på trening sett fra styrkeløftperspektiv, rett og slett fordi knærne kommer så langt frem at hoftetoppen ikke vil være under knærne i bunn. Men leddutslaget er større fordet.

De som er gode i nakkebøy, har ofte en frontbøypers som er like bak. De som egner seg mest for lavstangbøy, vil ha en frontbøypers som er milevis bak

Siden vi alle er forskjellige bygd, sammenligner vi med en ting, dybde

Den ser jeg:)

Men si, hva tror du generelt er den letteste/tyngste måten å bøye på om man ser bort ifra folk som er spesialistert og individuelles bygning ? Smiley

Men jg føler jo mer trøkk man får på knærne jo tyngre blir løftet, for mg blir det jo rettere ryggen jo mer vil det gå på knærene og ikke nødvendigvis lår, hofter osv?

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Missy- strong&not skinny
« #3122 : 16. desember 2011, 18:52 »
Det er egentlig en enorm forskjell, jeg bøyer og marker nok ca 20-30kg mer med gummiskiver og vektløfterstang enn det jeg gjør med styrkeløftstang og jernskiver. Stanga blir veldig død med jern og styrkeløftstang, og virker tyngre. Mens gummiskivene bygger veldig langt ut på stanga, og i tillegg er stanga mykere som vil gi en bounce i bunn i knebøy. Mens i markløft vil man kunne dra stanga lenger opp før skivene letter fra gulvet

jeg ser poenget Smiley mer svikt i stangen vil gi mer kg, siden det ikke blir helt "dødt" Men drar eller bøyer du mer med samme stang om det kun er vektene det står på?

jeg løfter kun med eleikostenger, men har prøvd mye annet dritt så jeg skjønner at stangen også har mye å bety når kgene øker

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: Missy- strong&not skinny
« #3123 : 16. desember 2011, 19:17 »
Den ser jeg:)

Men si, hva tror du generelt er den letteste/tyngste måten å bøye på om man ser bort ifra folk som er spesialistert og individuelles bygning ? Smiley

Men jg føler jo mer trøkk man får på knærne jo tyngre blir løftet, for mg blir det jo rettere ryggen jo mer vil det gå på knærene og ikke nødvendigvis lår, hofter osv?

Man er nesten nødt til å se på hvordan man er bygd for å svare på det mener jeg, men har man korte lårbein og lang rygg vil det som regel alltid lønne seg med nakkebøy(mest mulig oppreist).

Jo mer oppreist man sitter, jo mer vil knærne gå frem, og da vil man bruke mer fremside lår enn hvis man hadde kjørt hofta bakover, da man bruker setemusklatur og hamstring i større grad

Er ikke helt sikker på hva du mener, men det vil være mer skadelig for knærne om man skyter de langt frem, men trolig aldri veldig stor skaderisiko der heller.
jeg ser poenget Smiley mer svikt i stangen vil gi mer kg, siden det ikke blir helt "dødt" Men drar eller bøyer du mer med samme stang om det kun er vektene det står på?

jeg løfter kun med eleikostenger, men har prøvd mye annet dritt så jeg skjønner at stangen også har mye å bety når kgene øker

Jeg kjenner ganske stor forskjell på om man kun bruker jernskiver ja, da blir stanga vanvittig kompakt. Det er artigst å løfte med gummiskiver, men jeg prøver å løfte med jern når jeg kan
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget Murmeldyret

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 909
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 909

Sv: Missy- strong&not skinny
« #3124 : 17. desember 2011, 23:15 »
Imponerende løfting, både mark på kloss og knebøy ser så lett, så lett ut..!   Bow Og interessant treningsmusikk...  Wink

Utlogget Razor

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 333
  • Honnør: 133
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 333

Sv: Missy- strong&not skinny
« #3125 : 17. desember 2011, 23:52 »
correct me if a have wrong, men styrkeløftbøy er vel den "letteste" måten å bøye på?
Haha. Den letteste måten er jo selvfølgelig strongmanbøy. Da trykker man det man ønsker først, løfter litt, ryker ett par senefester, og legger på det man trenger for å få et tall man er fornøyd med... Vanligvis ender man mellom 350 og 400 på denne måten...

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Missy- strong&not skinny
« #3126 : 18. desember 2011, 03:23 »
Haha. Den letteste måten er jo selvfølgelig strongmanbøy. Da trykker man det man ønsker først, løfter litt, ryker ett par senefester, og legger på det man trenger for å få et tall man er fornøyd med... Vanligvis ender man mellom 350 og 400 på denne måten...


saklig.

Utlogget Halvmetern

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 206
  • Honnør: 471
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 206

Sv: Missy- strong&not skinny
« #3127 : 18. desember 2011, 06:29 »
Haha. Den letteste måten er jo selvfølgelig strongmanbøy. Da trykker man det man ønsker først, løfter litt, ryker ett par senefester, og legger på det man trenger for å få et tall man er fornøyd med... Vanligvis ender man mellom 350 og 400 på denne måten...
hahahahaha Grin

Utlogget Imperiosus

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 662
  • Honnør: 81
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 662

Sv: Missy- strong&not skinny
« #3128 : 18. desember 2011, 17:21 »
Haha. Den letteste måten er jo selvfølgelig strongmanbøy. Da trykker man det man ønsker først, løfter litt, ryker ett par senefester, og legger på det man trenger for å få et tall man er fornøyd med... Vanligvis ender man mellom 350 og 400 på denne måten...
Fuck you
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training. What a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable. -Socrates

Å være opptatt av helse er det største hinder for et godt liv -Platon 427 år f.Kr


Glenn Ole Lie

Utlogget Auk89

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 068
  • Honnør: 348
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 068

  • If doing your best aint good enough, get better!!
Sv: Missy- strong&not skinny
« #3129 : 18. desember 2011, 17:22 »
Proteinfabrikken.no

Norges 2. sterkeste mann -105kg 2013
7. plass VM -105kg 2013
1. plass Exhale strongmankonk +100kg 2014
1. plass Gjøvik strongmankonk 2014
1. plass Europas sterkeste mann u105kg 2014

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Missy- strong&not skinny
« #3130 : 18. desember 2011, 17:57 »
Haha. Den letteste måten er jo selvfølgelig strongmanbøy. Da trykker man det man ønsker først, løfter litt, ryker ett par senefester, og legger på det man trenger for å få et tall man er fornøyd med... Vanligvis ender man mellom 350 og 400 på denne måten...

 rofl
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

engkim

  • Gjest
Sv: Missy- strong&not skinny
« #3131 : 18. desember 2011, 22:01 »

saklig.


Virker som om du har mange imot deg Cheesy

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Missy- strong&not skinny
« #3132 : 19. desember 2011, 09:56 »
Jeg kjenner ganske stor forskjell på om man kun bruker jernskiver ja, da blir stanga vanvittig kompakt. Det er artigst å løfte med gummiskiver, men jeg prøver å løfte med jern når jeg kan

....og her kommer dagens mest saklige...
Jeg har brukt styrkeløftstenger og vektløftstenger litt avhengig av hva som har vært ledig, men det hersker nok 0 tvil om at en løfter mest med vektløfterstenger...såfremt en har såpass med vekter på at det faktisk blir en viss svikt i stanga. Smiley
Når det gjelder jernskiver vs gummiskiver er jeg forsåvidt også enig, men for min del tror jeg det kommer inn ett element til...det mentale... Med gummiskiver ser det jo faktisk ut som om en løfter mange kilo når en faktisk gjør det og det motiverer for innsats. Med jernskiver derimot ser det knapt ut som om en har noen belastning på stanga...inntil en får det på skuldrene eller i hendene...."...det var da faan så tung da!"  woot

Siden jeg er en sart sjel, så kan slikt fort herpe motivasjonen må vite  Embarrassed

Jeppsann, så sånn er det med den saken!  Smile

mvh
Øyvind

PS-spørsmål! Hmm, ja, siden svikten i vektløfterstengene gir en del ekstra kilo, så skulle en vel forvente at de virkelig sterke styrkeløfterne kan utnytte denne effekten i styrkeløftstengene også. På et tidspunkt vil de jo gi mer etter de også lissom - både som følge av kiloene i seg selv og som følge av at "skivestabelen" strekker seg lengre ut på stanga. Smiley Har jo ingen stor betydning innen vektklassene, men mellom klassene skulle en jo i det minste teoretisk tro at det kan gi et lite utslag? Smiley



Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Missy-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 562
  • Honnør: 646
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 562

Sv: Missy- strong&not skinny
« #3133 : 19. desember 2011, 11:27 »
Fuck you
Truth hurts!

Imponerende løfting, både mark på kloss og knebøy ser så lett, så lett ut..!   Bow Og interessant treningsmusikk...  Wink
Russisk sovjetmusikk hele linja Wink Jeg får noen gratis kg på det, så det burde egentlig telles som juks Grin

....og her kommer dagens mest saklige...
Jeg har brukt styrkeløftstenger og vektløftstenger litt avhengig av hva som har vært ledig, men det hersker nok 0 tvil om at en løfter mest med vektløfterstenger...såfremt en har såpass med vekter på at det faktisk blir en viss svikt i stanga. Smiley
Når det gjelder jernskiver vs gummiskiver er jeg forsåvidt også enig, men for min del tror jeg det kommer inn et element til...det mentale... Med gummiskiver ser det jo faktisk ut som om en løfter mange kilo når en faktisk gjør det og det motiverer for innsats. Med jernskiver derimot ser det knapt ut som om en har noen belastning på stanga...inntil en får det på skuldrene eller i hendene...."...det var da faan så tung da!"  woot

Siden jeg er en sart sjel, så kan slikt fort herpe motivasjonen må vite  Embarrassed

Jeppsann, så sånn er det med den saken!  Smile

mvh
Øyvind

PS-spørsmål! Hmm, ja, siden svikten i vektløfterstengene gir en del ekstra kilo, så skulle en vel forvente at de virkelig sterke styrkeløfterne kan utnytte denne effekten i styrkeløftstengene også? På et tidspunkt vil de jo gi mer etter de også lissom - både som følge av kiloene i seg selv og som følge av at "skivestabelen" strekker seg lengre ut på stanga. Smiley Har jo ingen stor betydning innen vektklassene, men mellom klassene skulle en jo i det minste teoretisk tro at det kan gi et lite utslag? Smiley


Hæ?? Saklighet her inne?

Jeg er meget enig med deg. Selv jeg med ikke all verden vektskiver på stanga kjenner godt forskjell. Jern blir raskt mer "seriøst" og jeg tar jern mer på alvor enn gummi. Det høres sikkert rart ut Tongue Men man kjenner 200kg jern på ryggen bedre enn 200kg gummi. Psyken spiller oss sikkert alle ett puss også vil jeg tro Smiley

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: Missy- strong&not skinny
« #3134 : 19. desember 2011, 16:54 »
Du har rett i det med svikt i styrkeløftstenger også Øyvind, man kjenner godt om man treffer på svikten i stanga når man har knebind og drakt på, på vekter man vanligvis ikke kan løfte. Det kan avgjøre om et løft går eller ikke Smiley
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!