Skrevet av Emne: Missy- 2x170 rawmark s. 222  (Lest 593887 ganger)

Utlogget Missy-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 562
  • Honnør: 646
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 562

Sv: Missy- logger
« #75 : 25. april 2008, 06:32 »
Setter pris på utfyllende svar! Takk skal du ha. Starter vel med kreatin på mandagen siden det mest trolig blir null trening i helga.

Har vært litt treig med logginga i det siste, husker ikke treninga fra tirsdagen. Så logger den fra igår. Smiley

4/23/08

Seated rows
10x47,6
10x54,4
7x61,2
10x40,8
8x54,4

Deadlift
10x43
2x8x56,7
2x5x65,7

Pulldowns
10x40,8
8x47,6
4x54,4 (ble vel for mye vekt her egentlig, brukte kroppen for mye.)
5x47,6

Curls
2x10x9 (altså, 10 ganger hver arm)
5x9

Hm, tenkte jeg var sterkere i biceps jeg. Æsj.

Treninga i dag ble en liten joggetur på 15 min i finværet og 2 timer grappling.  Grin
Kosthold har jeg ikke skrevet ned i det heletatt de siste dagene, not good. Men har spist nogenlunde bra fordi om Smiley

Men jeg er passe død her jeg sitter, så god natt!  Smiley

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Missy- logger
« #76 : 25. april 2008, 07:54 »

Pulldowns
10x40,8
8x47,6
4x54,4 (ble vel for mye vekt her egentlig, brukte kroppen for mye.)
5x47,6


Så sterk du er! Kjempebra nedtrekk! Og jeg som sitter å drar i 20-25 kg.. Hehe. Flink jente. Cheesy

Utlogget Missy-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 562
  • Honnør: 646
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 562

Sv: Missy- logger
« #77 : 25. april 2008, 13:34 »
Så sterk du er! Kjempebra nedtrekk! Og jeg som sitter å drar i 20-25 kg.. Hehe. Flink jente. Cheesy
Takk, Luxie!

54,4 kg ble litt for mye, brukte kroppen alt for mye, har faktisk en sikkelig lekker blåflekk på låret fra den der tingen du har låra under slik at du ikke blir med opp Tongue Plus ca 15 blåflekker fra trening i går. Sikkelig lekker Wink

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Sv: Missy- logger
« #78 : 25. april 2008, 13:38 »
Hm - hva er grappling?  :Smiley
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget Missy-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 562
  • Honnør: 646
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 562

Sv: Missy- logger
« #79 : 25. april 2008, 13:56 »
Hm - hva er grappling?  :Smiley
Begrepet grappling er brukt for sporter som brazilian jiu-jitsu, judo og bryting. Målet er å kontrolere motstanderen ved hjelp av låsing av ledd, chokes etc. Kjempebra trening for kjernemusklaturen, det er helt sikkert  Cheesy

Utlogget Missy-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 562
  • Honnør: 646
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 562

Sv: Missy- logger
« #80 : 29. april 2008, 04:23 »
Da er helga over. Takk og lov. Har spist som et kakemonster i helga. Nei og nei.   Embarrassed Men nå er det slutt på tullet igjen. Ble heller ingen trening i helga.

4/28/08

Skulderpress m/manualer
10x9
3x8x11,3

Kjørte på med en del andre skulderøvelser også, som jeg ikke logga. Venta bare på at spotter'n min skulle komme.

Benkpress
10x29,5
8x38,5
4x43
2x3x45

Så kjørte jeg droppsett ned fra 100 lbs. Det vil jeg si er selvtillit killer. Klarte stanga 5 ganger på slutten, akkurat da kom to kompiser av meg å lo. Haha, morsomt.  :Smiley

Triceps nedpress i maskin
10x34
8x38,5

Hvis jeg ikke blir stiv etter benken i dag, da blir jeg sur.  Angry.

Og ja, 1 time med grappling i dag også Smiley

Utlogget Missy-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 562
  • Honnør: 646
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 562

Sv: Missy- logger
« #81 : 01. mai 2008, 02:41 »
Gåtur og 1,5 time mma ble treninga for i går.

4/30/08

Seated rows, bredt grep
10x47,6
8x54,4
15x40,8
10x47,6
8x54,4

Deadlift
10x61,2
10x70,3
6x83,9
4x83,9

Pulldowns
10x40,8
3x8x47,6

Rygghev eller hva det nå heter
10
15

+ noen bicepscurls

Prøvde meg på chins, men neida. Det som holder meg tilbake i markløften er grepet mitt, hvordan trener man opp grepsstyrke??
Ellers helt grei trening. Smiley


morni

  • Gjest
Sv: Missy- logger
« #82 : 01. mai 2008, 08:03 »
Du er sterk ! Særlig i mark og roing Smiley

Utlogget Tonks

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 265
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 265

  • Bodø SK
Sv: Missy- logger
« #83 : 01. mai 2008, 10:46 »
Prøvde meg på chins, men neida. Det som holder meg tilbake i markløften er grepet mitt, hvordan trener man opp grepsstyrke??
Ellers helt grei trening. Smiley

Trene mark uten reimer til du blir grønn i ansiktet Wink
Så kommer grepet seg sakte mens sikkert.

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Sv: Missy- logger
« #84 : 01. mai 2008, 11:36 »

Prøvde meg på chins, men neida. Det som holder meg tilbake i markløften er grepet mitt, hvordan trener man opp grepsstyrke??
Ellers helt grei trening. Smiley

Slutter meg til dem som syns du er sterk Smiley Når det gjelder chins får du prøe deg på rack-chins eller negativer - så kommer det sikkert fort - spesielt fordi du er såpass sterk i ryggen som du allerede er.

Kjenner meg igjen med det med grepet - har akkurat samme problemet og det må innrømmes at jeg av og til begynner å lure på om jeg skal slå til med reimer. Men en får vel bare bite tennene sammen og satse på at en blir sterkere i klypa etterhvert.
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget Tonks

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 265
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 265

  • Bodø SK
Sv: Missy- logger
« #85 : 01. mai 2008, 14:29 »
Ville heller valgt magnesium eller grrrip plus i stede for reimer.
Begge deler finner man her: http://www.mamut.net/kappi/shop/

Utlogget Missy-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 562
  • Honnør: 646
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 562

Sv: Missy- logger
« #86 : 01. mai 2008, 15:03 »
Du er sterk ! Særlig i mark og roing Smiley
Takk! Slike komentarer helper masse på motivasjonen! Smiley

Trene mark uten reimer til du blir grønn i ansiktet Wink
Så kommer grepet seg sakte mens sikkert.
Det var nok det jeg tenkte ja. Hjelper slike handklype ting? Husker ikke hva de kalles jeg, men vet du hva jeg snakker om?

Slutter meg til dem som syns du er sterk Smiley Når det gjelder chins får du prøe deg på rack-chins eller negativer - så kommer det sikkert fort - spesielt fordi du er såpass sterk i ryggen som du allerede er.

Kjenner meg igjen med det med grepet - har akkurat samme problemet og det må innrømmes at jeg av og til begynner å lure på om jeg skal slå til med reimer. Men en får vel bare bite tennene sammen og satse på at en blir sterkere i klypa etterhvert.
Takk Mihoe! Jeg tror jeg skal prøve meg på rack chings, bruker du å ta de e knebøystativet eller bruker du smith?

Reimer er ikke dumt, men tror jeg skal prøve å jobbe med grepet og se om det bli noe bedre, hvis ikke får jeg vel dy til reimer eller noe i den duren Tonks snakker om ovenfor her. Smiley

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Sv: Missy- logger
« #87 : 01. mai 2008, 17:39 »
Jeg bruker smith-stativet - rett og slett fordi den er den jeg får satt lavest. Nederste hakket på knebøystativet blir litt i høyeste laget i forhold til en vanlig benk der jeg trener. Magnesium er kanskje en ide, skal prøve å trene litt med vanlige hansker også på en del øvelser fremover (da slipper jeg ihvert fall at ting glir ut av hendene Wink)
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget Tonks

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 265
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 265

  • Bodø SK
Sv: Missy- logger
« #88 : 01. mai 2008, 18:00 »
Sånne klypegreier har jeg aldri prøvd. Før var jeg pingle i grepet, og fant rett og slett ut at reimer var forbudt. Slutta helt med dem og brukte heller grrip plus. Etter bare noen få mnd var grepet forbedret 100 % Smiley

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Missy- logger
« #89 : 01. mai 2008, 18:06 »
Prøvde meg på chins, men neida. Det som holder meg tilbake i markløften er grepet mitt, hvordan trener man opp grepsstyrke??
Ellers helt grei trening. Smiley

Prøv å trene mark med overhåndsgrep på begge hender for å trene grepet, men gjør som Tonks sier og gå til innkjøp av f eks magnesium. Det funker veldig bra, spesielt hvis det er dårlige serrateringer på stengene du bruker på gymet.

Nå er grepstrening så mangt, men jeg tror den beste måten å trene opp grepet til markløft er å trene nettopp markløft, men da med det nevnte overhåndsgrepet. Å bruke tid på å trene opp "pinch-styrke" er lite hensiktsmessig i forhold til øvelsen(e) du nevner.

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!